Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Аватар
VDK
Мнения: 355
Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
Местоположение: Стара Загора

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от VDK » 05 Яну 2023 20:12

Странно е, че никъде не излиза индикация за проблем с акумулатора, дори в ситуация като моята. Светеше кормилната система с удивителна, иконката на двигателя и педалът на спирачката ме риташе при всеки опит да го натисна. А иначе нямаше ток, за да превключи на пълната догоре хибридна батерия. smile.gif
Yaris Hybrid XP210

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от mfandakov » 05 Яну 2023 20:31

Добре е една диагностика да пуснеш на тази кола,и там лабавият акумулатор си излиза .
worthy.gif

Аватар
itzoa
Мнения: 303
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 32 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от itzoa » 05 Мар 2023 17:40

Чудя се какво става ако ти умре рязко акумулатора и батерията на хибрида е изтощена до край. Примерно при голям студ?
Подаване на ток ще помогне ли? А тези jump-стартерни батерии?
Че като се зачетох, то излиза, че може да стоя и навън в студа примерно, щото няма ток да отворя вратите ;) Това последното е майтап де, предполагам всяка кола има скрита ключалка.
А това малко акумулаторче 12v на хибридите, дават ли да се зарежда? Щото аз на дизела всяка зима си хаквам на зарядното поне 2 пъти акумулатора, особено ако карам повечко градско, веднага си проличава разликата при палене на студено след като го заредя.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2023 17:51

itzoa написа: 05 Мар 2023 17:40 Чудя се какво става ако ти умре рязко акумулатора и батерията на хибрида е изтощена до край. Примерно при голям студ?
Едното няма връзка с другото...
Ако умре рязко малкото акумулаторче - няма да можеш да отключиш дистанционно колата нито да я стартираш. Ако подадеш 12В - 'ще запали', и ако проблемът е бил в начина на експлоатация (например оставени включени консуматори) - ще си събуди и дозареди акумулаторчето ...
Ако умре рязко големият акумулатор - колата няма да запали докато не се отстрани проблема...
Да се изтощи големият акумулатор - силно съмнително... Просто защото автомобилът си менажира добре тази батерия и винаги е далеч от изтощаване..
Оставяли сме RХ с месеци на паркинг - почти не му бе мръднала голямата батерия.
Не може да сравняваш дизела с хибрида - стартирането става по съвсем друг начин, батерията е с коренно различен капацитет, 'стартера' е с коренно различна мощност...
Поне аз не съм усещал никаква разлика при стартиране на хибрид в студ (освен понякога по-твърда/шумна работа на ДВГ)
.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
itzoa
Мнения: 303
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 32 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от itzoa » 05 Мар 2023 20:16

Гледам и чета за разните там Тесли и излизаше, че при студ едва ли не поддържа и ти тегли ток от батерията за да не се преизстуди. Но може и да не съм разбрал. Затова си мислех, че не е невъзможно и при хибридите да се случи същото - да падне голямата на нула, а малката - както си пада всеки акумулатор от студа.

Аватар
itzoa
Мнения: 303
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 32 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от itzoa » 06 Мар 2023 08:48

VDK написа: 30 Дек 2022 16:52 днес тестера показваше 11,5V
Колега, как се казва точно този тестер и от къде си го взел, ако съм разбрал правилно, че си имал предвид онези джаджи, на които виждаш напрежението на акумулатора на индикация в колата и как се връзват?
Примерно ей това дали ще върши някаква работа? https://www.aliexpress.com/item/1005001995144121.html
Последно промяна от itzoa на 06 Мар 2023 09:18, променено общо 1 път.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от Krachunov » 06 Мар 2023 08:56

slowtraveler написа: 05 Мар 2023 17:51 Ако умре рязко малкото акумулаторче - няма да можеш да отключиш дистанционно колата нито да я стартираш. Ако подадеш 12В - 'ще запали', и ако проблемът е бил в начина на експлоатация (например оставени включени консуматори) - ще си събуди и дозареди акумулаторчето ...
Този филм го играх съвсем на скоро. На жената на яриса сложихме хАларми заради предишни несгоди свързани с апаши. (сиреч вързахме консуматор). В добавка на това колата не беше мърдана над 3 седмици. И може би не на последно място малкия акумулатор е оргинарлЪ - 9 годишен.
Събрах 2 и 2 = 5 и се сетих какво е станало. Купих зарядно, но не jump нещо си. Имаше опция да се подава 14 волта, примерно ако има някакви постоянни консуматори (това пишеше в упътването), седях 30-40 минути така но резултат - йок.
След това придърпах королата и викам като подам,нали ще подпали... ма не би... не знам дали е защото акумулаторчето е под седалката и връзваш плюса в една букса и минуса някъде по купето, а не директно в самото акумулаторче ..
Може и да е защото акумулатора беше паднал на 7-8 волта... та сваляне зареждане - няколко часа и след това всичко ток.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2023 10:37

Нещо не е било вързано както трябва- за 30-40минути 14В на акумулаторчето ще го събудиш и още как, ако токът отива до него разбира се, и няма някой изгорял бушон, диод и т.н. Или неизбран правилен режим...
Моето зарядно въобще не тръгва като го вържеш да умрял акумулатор. И да - има 13.6В стабилизирано, което тръгва винаги, ама би изключило ако токът надвиши 5А... А то само лампичките дето светват в купето са 3+А :)
Събуждал съм така акумулатор за нормален бензинов автомобил - бе паднал на около 2В (цял след обяд и нощ - на къси светлини :) )...
За около 40 минути се събуди до ниво да успее да запали 1.4 двигателче. Тегаво, но си го завъртя и след това - дори си го зареди с градско каране (съпругата бе майстора :) )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от Krachunov » 06 Мар 2023 13:12

Ами не съм на ясно, дали има разлика в зареждането ако директно вържа зарядното към акумулатора или ако го вържа през буксата и към купето. Един познат ме пита дали там където съм закачил минуса е било боядисано... и му викам е да... покрай двигателя няма много не боядисани части. Та според него това може да е била причината. Иначе отиваше ток към акумулатора, алармата почваше да писуква малко по - малко умряло :D

Иначе след сваляне, зареждане и връщане - няма никакви индикации за изгорели бушони или други проблеми.
Дори след седмица и половина не каране пак си пали.. Отдавам го на това, че алармата консумира някакъв ток и в комбинация с малкия капацитет на акумулатора и "дългия" период 3 седмици + стар акумулатор, са оказали влияние.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от max-2 » 06 Мар 2023 13:34

Зареждане само при изключена клема (-). Подаване на ток задължително на определените места, а не на клемите на акумулатора. Последното важи за всички хибриди и за други автомобили с повече електроника.
Carina E 4AFE LB 1992

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от Krachunov » 06 Мар 2023 22:32

max-2 написа: 06 Мар 2023 13:34 Подаване на ток задължително на определените места, а не на клемите на акумулатора
Книжката на яриса ясно казва, плюса на буксата за плюс намираща се под предния капак. Минуса някъде възможно най далеч от плюса по шасито.
За королата в книжката си показва и е именно за буксите на акумулатора.

На яриса има има букса, защото акумулатора е набит под седалката и даването на ток би било трудно.

Съществено, което показваха е последователността на връзване на полюсите, както и че хибрид да НЕ ДАВА на друга кола... Само на друг хибрид и тойота.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2023 08:48

max-2 написа: 06 Мар 2023 13:34 Зареждане само при изключена клема (-)
Важното е зарядното да е свястно...
Зареждал съм доста умен автомобил при включен в системата акумулатор през буксите (т.е. - вързан силов кабел от буксите към клемите)... Зареди си го идеално, че и колата отчете това...
Тези черните кутийки върху едната клема не са нищо повече от датчици къде колко ток отива... И на някои автомобили се знае точно остатъчният капацитет, зарядката, температурата, вътрешното съпротивление и т.н...
Ако откачиш акумулатора това не би станало...
Това, че хибридът не дава ток на друг 'обикновен' автомобил е повече от логично - стартовият ток на хибрида и на обикновен автомобил се различава в пъти... И ако хибриднатата система е включена - тя не е разчетена чак за такива товари и спокойно може да изгори.. Акумулаторчето също не е разчетено за такива товари.. Обаче нищо не пречи да се даде ток от друг автомобил на хибрида - и това е правено многократно и от колеги във форума :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
VDK
Мнения: 355
Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
Местоположение: Стара Загора

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от VDK » 07 Мар 2023 19:46

mfandakov написа: 05 Яну 2023 20:31 Добре е една диагностика да пуснеш на тази кола
Минах диагностика в сервиза на Тойота и техниката дава, че всичко е ОК. Предварително им обясних за ситуацията с падналия акумулатор.
Krachunov написа: 06 Мар 2023 13:12 Един познат ме пита дали там където съм закачил минуса е било боядисано...
При мен освен контактната точка за плюса има и едно шлайфано ухо на двигателя, което е посочено в книжката за закачане на минуса.
Иначе стартиращата батерия го запали веднага и след две ходения до София всичко с акумулатора е нормално, а тя идва излишна, но “страх лозе пази”. :D
itzoa написа: 06 Мар 2023 08:48 как се казва точно този тестер
Няма нищо общо с показаните. Обикновен тестер от най-евтините с два накрайника, мерещ директно на клемите на акумулатора или в моя случай на контактната точка и маса.
https://itt-shop.bg/tester-za-akumulato ... -led-36142
Yaris Hybrid XP210

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от mapamop » 07 Мар 2023 22:42

VDK написа: 07 Мар 2023 19:46тестер
Имам подобен купен на прИмоЗия от Лидъл за 5 лева. Не намерих акумулатор н който да не каже че е ок. Даже и на поразредения дизелов, с който колата се ослушваше като прасе в тикви преди да запали в студа. Не знам защо не съм го изхвърлил още. Вероятно на акумулатор който е много зле може и да покаже че е зле. За мен акумулатор в откачено състояние да показва 11.5 волта не е ОК.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Подаване на ток от стартираща/пускова батерия при хибрид

Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2023 22:46

Този тестер няма ли товарно съпротивление да се включва с бутон?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Batman и 29 госта