Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Maarkillaa
Мнения: 4
Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
Местоположение: Берлин
Автомобил: Toyota C-HR

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от Maarkillaa » 18 Ное 2022 19:46

Здравейте, от няколко дни забелязвам нетипичен разход на гориво. Загледах се и останових, че колата ми не ползва EV Mode. Батерията се зарежда и в същото време колата не ползва хибридният заряд, а само бензин. От няколко дни температурите са около от 3 до 5 градуса, но не ми се вярва това да е причината. Колата е 2022 година и е на почти 11 000 км. Какви може да са причините? Карам я както винаги - плавно потегляне на светофаритв, плавни спирачки и я пускам по инерция. Не се показва зеленият символ EV.

t28
Мнения: 36
Регистриран на: 03 Юни 2022 13:52
Местоположение: Русе
Автомобил: C-HR 2.0 Hybrid Club
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от t28 » 18 Ное 2022 21:22

Парното Ви работи ли през цялото време?

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от biro » 18 Ное 2022 22:46

Като загрее на 90 градуса пробвай отново. Няма от къде да дойде топло на ЕВ.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Maarkillaa
Мнения: 4
Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
Местоположение: Берлин
Автомобил: Toyota C-HR

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от Maarkillaa » 19 Ное 2022 08:18

Парното, подгрев на двете седалаки и волана са включени. Ако ги спра дали ще се нормализира?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2022 08:25

Май не сте прочели дълго и широко обсъжданият тук във форума 'проблем'...
Накратко:
1. Ако искаш топло (включваш парното). ДВГ трябва да запали за да ти го даде. Т.е. ДВГ ще работи при стартиране (когато е студен, а ти искаш топло - за да подгрее антифриза)
2. Когато исканото топло е охладило антифриза достатъчно, за да трябва да подгрее ДВГ за да подгрее антифриза. Това при настройка на парното на висока температура практически е постоянно изпълнено.
Ако изключиш парното би трябвало да се включва много по-често EV режима. Подгревът на седалки и волан не би трябвало да включат ДВГ, но пък ще ти смъкнат по-бързо батерията, и по този начин пак ще предизвикаш по-често старт на ДВГ
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Maarkillaa
Мнения: 4
Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
Местоположение: Берлин
Автомобил: Toyota C-HR

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от Maarkillaa » 19 Ное 2022 12:31

Добре на таблото ми изписва 58% EV и тия проценти за 20 секунди падат до 0%. Колата ми показва, че има батерия и в същото време не я използва. Пробвах да карам в рамките на 15 минути с изключено парно, седалки и волан и пак същата история, Еv не се използва от колата..
► Виж съдържание

Аватар
FearSoft
Мнения: 365
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 49 пъти

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от FearSoft » 19 Ное 2022 13:47

Може би сте пробвал, но все пак - какво се случва, ако сложите колата принудително на EV mode още със стартирането? Т.е. да потеглите на ток, доколкото има такъв наличен. Като намалее капацитетът на батерията, колата сама трябва да включи двигателя.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
VDK
Мнения: 355
Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
Местоположение: Стара Загора

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от VDK » 19 Ное 2022 16:19

Интересно се получава. Днес при външна температура 10-12 градуса, изключено всякакво отопление, загрял автомобил, ECO режим и равен път си работи двигателят и на компютърът не му пука, че батерията е заредена на 90%. В един момент забелязвам, че както редовно правя заради триногите на КАТ съм включил круиз контрола и скоростта се определя само по зададената и предходния автомобил. Изключих го и моментално мина на батерия.
Yaris Hybrid XP210

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от max-2 » 19 Ное 2022 16:36

Софтуер, бъгове или предварително заложени условности.
След продължително спускане без адаптив круиз, защото с него много форсира двг на принудителен празен ход, с пълна батерия паркирах и камрито реши, че трябва да работи двигателя. Изключих отоплението и след 3 минути го изгасих от бутона....
Температурата беше зададена на 24 градуса, не вярвам да е загряла толкова батерията. Навън беше 8-9 градуса.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
VDK
Мнения: 355
Регистриран на: 16 Юли 2021 19:51
Местоположение: Стара Загора

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от VDK » 19 Ное 2022 16:56

По-скоро е заложено в компютъра, за да пази батерията и да покрива големия срок на гаранцията.
Yaris Hybrid XP210

Maarkillaa
Мнения: 4
Регистриран на: 18 Ное 2022 19:32
Местоположение: Берлин
Автомобил: Toyota C-HR

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от Maarkillaa » 19 Ное 2022 20:47

Извода от всичко какъв е? Трябва ли да ходя до сервиз? :)

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от Krachunov » 19 Ное 2022 21:49

Малко вероятно.
Колата е направена дурако устойчива. Няма как да я разредите или заредите повече от необходимото. Времето в тази част на годината е идеално, за да разбереш колко голяма част от времето двигателя работи само и само за да ни топли.
ДВГ работи когато
батерията е под желаното
Парното е пуснато
Някви си там неща които колата смята за нужни да са в определени граници.
Все пак при външна 5-10 градус през деня, маслото няма как да се загрее след като цяла нощ е изстивало. Така че в началото колата ще работи малко повече време.

Това какво пише - т.е. колко е заредена батерията и тия EV Mode - изобщо ги забравете. Чист маркетинг са. както казах колата нито ще ви позволи да я заредите над определен процент нито да я разредите.... това какво ви се показва на дисплея е само "усър експириънс"... това че батерията я показва напълно заредена не значи че действително е заредена на 100% както и обратното.
Редовно ми се случвало и то през лятото, заредена на "100% " батерия (според анимацията) но да не иска да мине в EV MOde, заради някакви нейни си (на колата) съображения.

Разбира се напълно е възможно, да сте запушили въздуховодите на батерията и да вдига темперетура, при което колата нормално да не минава в ЕВ реежим за да не вдига темп. Същото важи и за лятно време ако карате с отворени джамове при 30 градуса..

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota C-HR 1.8 / 2022 проблем с батерията

Мнение от Enwor » 20 Ное 2022 00:37

VDK написа: 19 Ное 2022 16:19 Изключих го и моментално мина на батерия.
При активиран КК, двигателя е активен почти през цялото време.
може да се направи наистина следната проверка - при стартиране се активира EV ръчно. Без отопление и климатик би трябвало на паркинг да стои поне няколко минути без да пали двг. За да не се мръзне излишни подгрева върши чудесна работа. cool.gif Така се вдига и консумацията от батерията. Ако е ок и поне наполовина заредена, трябва да изкара поне 15-20 мин. На сравнително малка консумация не би трябвало да пада така рязко
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта