Мнение
от Hursa » 30 Яну 2022 18:07
МГ2 ограничава максималната скорост подобно на това - както ел двигателя на ел автомобила ограничава максималната му скорост. Тъй като си спестяват "скоростна кутия", а ел двигателите макар и обикновено с много по-широк оборотен диапазон - все пак си е ограничен. Така, че трябва да изберат подходящо "предавателно число" - от една страна да трансформира достатъчно въртящият момент на ел двигателя, който също макар и да е от "0" оборота максимален (при синхронните с "постоянни" магнити), също е ограничен, от друга до колко ще достигнат максималните му обороти при висока скорост, до каква ще е ограничена.
При старта на "тойотовския" хибрид - дали оборотите на МГ1 ограничават старта. Според мен не - все пак при старта не може да се предаде голяма мощност към колелата, ограничени са от предела на сцеплението, което могат да реализират гумите. Мощността, която двигателя му може да отдаде при 3000 оборота - все пак е повече от достатъчна, според мен, а към нея се добавя и мощността от батерията. Според мен - ограничението, ако има такова - е по-скоро от предавателното число на МГ2 към колелата и максималния момент, който може да даде към тях. Предполагам, се търси компромис - между този момент и максималната скорост, максималните му обороти при тази скорост. Все пак - на повечето хибриди - ел двигателя, макар и сравнително мощен е доста по-маломощен от мощността на системата.
При автомобилите само с ДВГ - при самия старт (от "0") - голяма част от мощността се "разсейва" в съединителя, затова и при рязък старт двигателя достига до сравнително високи обороти. А и при ДВГ - мощността в много ниските обороти (близките до оборотите на "празен ход") е относително много ниска - при повечето "бензинови" е около и под 20 кс, и особено ако е "малък" и високооборотен, както и ако е "малък и турбиниран" (до колкото знам), по-малко от колкото дава батерията на повечето тойотовски хибриди.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid