Скорост на хибридите

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от BOz » 29 Яну 2022 13:47

slowtraveler написа: 29 Яну 2022 09:56
BOz написа: 29 Яну 2022 00:28 Още една единица и ще е по-вярно.
Знам какво съм написал - помисли защо е така...
МГ1 може да го защитиш с ДВГ в огромни граници.
МГ2 няма как да го "защитиш" освен със скоростта. От където идва и ограничението по МГ2, а не по 1. Чисто теоретично МГ1 може да "вдигне" и 300 км/ч, ако МГ2 може да си го позволи. И затова колегата споделя това "забиване" на точно определена скорост, като забиването на скоростта допринася за различни обороти на ДВГ, респективно МГ1 спрямо товара (терена). Системата просто в този момент на ограничаване на скоростта балансира мощността на ДВГ спрямо терена, за да поддържа въпросната скорост.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от slowtraveler » 29 Яну 2022 14:13

BOz, не ми се влиза в спор.. Замисли се какви са максималните обороти на МГ1 и МГ2, и защо са такива...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от mirott » 29 Яну 2022 18:05

slowtraveler написа: 29 Яну 2022 14:13 не ми се влиза в спор
А на него точно това му е идеята. Баба казваше по-умния отстъпва. tooth.gif

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от Lwerewolf » 29 Яну 2022 18:52

Точно MG2 е лимитът.

https://slideplayer.com/slide/14432904/
slide 6/33

MG1 max RPM ~= 104000, MG2 max RPM ~= 14000, Engine max RPM = 6400

MG1 удря лимитът при ускорение от нулата (със двигател на ~3000rpm), което е по случайност и основната причина toyota хибридите да не могат да тръгват особено рязко въпреки теоретично много мощните ел. мотори. При vmax MG1 може да влезне във екстрема само и единствено ако двигателят е под ~2000 оборота. Можеш да си plot-неш функциите.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от BOz » 29 Яну 2022 22:32

Слоу, наистина спортът е тотално излишен. Lwerewolf го описа абсолютно точно. МГ1 удря лимит при старт, а МГ2 при "финал" и това е.
Ето ти и номограмата в спора.
Изображение
Както сам виждаш МГ1 при макс скорост може да го докараш теоретично и до 0 оборота.

Миротт, къде пак си буташ дупето в А група. Разбери, че не си дорасъл. ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от mirott » 30 Яну 2022 00:39

BOz написа: 29 Яну 2022 22:32 Миротт, къде пак си буташ дупето в А група. Разбери, че не си дорасъл.
Я по-спокойно и не толкова вулгарно, че да не ти хареса! Чети глупостите, които пишеш. Ама ги препрочитай, че не са ти ясни. Хубаво е, че имаш самочувствие за А група, ма без покритие tooth.gif ! Далече си...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от slowtraveler » 30 Яну 2022 00:59

Да, прави сте - МГ2 е ограничението по обороти :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от Hursa » 30 Яну 2022 18:07

МГ2 ограничава максималната скорост подобно на това - както ел двигателя на ел автомобила ограничава максималната му скорост. Тъй като си спестяват "скоростна кутия", а ел двигателите макар и обикновено с много по-широк оборотен диапазон - все пак си е ограничен. Така, че трябва да изберат подходящо "предавателно число" - от една страна да трансформира достатъчно въртящият момент на ел двигателя, който също макар и да е от "0" оборота максимален (при синхронните с "постоянни" магнити), също е ограничен, от друга до колко ще достигнат максималните му обороти при висока скорост, до каква ще е ограничена.
При старта на "тойотовския" хибрид - дали оборотите на МГ1 ограничават старта. Според мен не - все пак при старта не може да се предаде голяма мощност към колелата, ограничени са от предела на сцеплението, което могат да реализират гумите. Мощността, която двигателя му може да отдаде при 3000 оборота - все пак е повече от достатъчна, според мен, а към нея се добавя и мощността от батерията. Според мен - ограничението, ако има такова - е по-скоро от предавателното число на МГ2 към колелата и максималния момент, който може да даде към тях. Предполагам, се търси компромис - между този момент и максималната скорост, максималните му обороти при тази скорост. Все пак - на повечето хибриди - ел двигателя, макар и сравнително мощен е доста по-маломощен от мощността на системата.
При автомобилите само с ДВГ - при самия старт (от "0") - голяма част от мощността се "разсейва" в съединителя, затова и при рязък старт двигателя достига до сравнително високи обороти. А и при ДВГ - мощността в много ниските обороти (близките до оборотите на "празен ход") е относително много ниска - при повечето "бензинови" е около и под 20 кс, и особено ако е "малък" и високооборотен, както и ако е "малък и турбиниран" (до колкото знам), по-малко от колкото дава батерията на повечето тойотовски хибриди.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от BOz » 31 Яну 2022 10:35

mirott написа: 30 Яну 2022 00:39 Я по-спокойно и не толкова вулгарно, че да не ти хареса!
Уууу, толкова съм уплашен. tooth.gif
mirott написа: 30 Яну 2022 00:39 Чети глупостите, които пишеш. Ама ги препрочитай, че не са ти ясни. Хубаво е, че имаш самочувствие за А група, ма без покритие tooth.gif !
Както ти казах, не си бутай околието на 1-ва чакра в технически теми, където си нямаш никаква представа. Имаш първо да минаваш през окръжните групи и най-накрая някой от 3-та дивизия да те забележи, но до там, че просто да ритнеш топката и да излезе в тъч.
А при грешка ставаш агресивен и изяждаш на рефера главата, защото ти си всевиш. Дума в речника ти от рода на "сгреших", "прави сте" не съществува. Както съм се убедил за тези години в този форум.
В случая с колегата не беше точно спор, а доуточняване. Защото знам, че с човек, който има техническа култура може да се разбереш. А не да ме заплашва, като си опре дупето до стената и опазването му стане мисия в живота, като някой друг в този форум. ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от mirott » 31 Яну 2022 11:08

tooth.gif
Тихичко! Попрочети си пак глупостите. Особено за размера на гумите и скоростомера. Сухата материя в нета лесно се кълве. Прави тестове на живо и тогава дрънкай! Разлика има в показанията на скоростомера, особено с НЕСЪВМЕСТИМИ с производителя размери на гуми. И оттам в ограничителя на скоростта. Тествано е на Тойота, Хонда и Ниссан. Да, хибриди. По GPS със стандартни и несъвместими гуми, които са по-малки или големи-зависи каква джанта и гума позволяваха супортите и калниците. Разликата в скоростта с едните и другите беше от 3 до 7 км/ч. Ограничителя също избяга със посочените км. Само Ниссан не можа да влезе в ограничителя, защото...толкова си може явно.
Така...затвори си многознаещата уста, дръж се културно и възпитано по форумите, не обиждай, не бъди толкова нахакан, че все някъде ще ти излезе късмета! Спора с теб приключи! Пиши каквото и колкото искаш, не очаквай реплика. Все пак по-умния отстъпва...

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от Hursa » 31 Яну 2022 14:59

Мисля, че това, за което говорите в случая е ограничител на оборотите. На оборотите на ДВГ - при "конвенционален" автомобил. При хибрида на тойота - явно е ограничител на оборотите на МГ2. При други хибриди - зависи от схемата на хибрида - пак може да е по ограничение оборотите на ел двигателя. Ограничителя на скоростта, освен ако не е екстра, която се задейства от шофьора - се поставя на мощни автомобили и обикновено е на скорост 250 км/ч, поне при някой немски марки/модели - ограничител на максималната скорост.
Ограничителя на оборотите защитава ДВГ или ел двигателя. Ограничителя на скоростта - ограничава водача.
Но и двата се задействат по обороти smile.gif Вече зависи - кои обороти, къде е датчика на ограничителя.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Скорост на хибридите

Мнение от bigchicken » 09 Фев 2022 18:38

Аз не схванах за какво точно спорите, толкова ви се получава този спорт, но не разбирам какво общо има ограничаване на скоростта с ограничаване на оборотите на елемент от системата. Това, че при стандартни предавателни числа скоростта е ограничена до някаква, спрямо оборотите на съответния елемент при тази скорост означава, че при интервенция, променяща стандартните предавателни числа тази скорост ще стане друга, защото допустимите на съответния елемент ще са при друга скорост на автомобила. Съвсем логично е да се следят оборотите на лелемента, а не някаква скорост, която я е такава, я не. Хурса е прав, че като имаш допустими обороти следиш тях, като имаш нужда от ограничаване на скоростта на автомобила, следиш нея.
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Аватар
ico1
Мнения: 280
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от ico1 » 09 Фев 2022 19:10

Така е това са две различни ограничения,
Едното е по максимални обороти и мисля.че всички автомобили го имат.
Другото е по скорост и го има при хибридите и много бързите автомобили.
LEXUS RX450hl

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от WoLF » 09 Фев 2022 19:21

Извода е - хибридите са прекалено бързи и имат нужда от ограничител по скорост punk.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Скорост на хибридите

Мнение от Hursa » 09 Фев 2022 19:58

Но защо на тойотовския хибрид е на около 180 smile.gif
► Виж съдържание
Любопитно, че в инструкцията има предупреждение да не се държат оборотите на ДВГ продължително време в "червения сектор". Но как да ги "вкарам" там. Не съм пробвал - може би с тези "симулирани предавки" на двулитровия хибрид. Някой пробвал ли е В режима (където го има) - дали може да се използва, като "понижаване на предавката" - не когато се използва при спуск, а когато автомобила се задвижва от системата, особено когато се задвижва от ел двигателя. Все забравям да го пробвам на ауриса, но и той е без оборотомер.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта