Страница 1 от 1

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 01 Ное 2021 11:11
от WoLF
Колеги, дойде денят.
Събота вечерта забелязах, че много бързо се зареди батерията по обичайния ми маршрут. Нищо друго странно в поведението на колата. Неделя сутрин тръгвам нормално и след 300м получавам спокоен звуков сигнал и червения триъгълник на смъртта!!! tooth.gif
Не се усети някаква промяна в движението, но се съобразих с предупреждението и спрях на широко за по лесна работа bash.gif В този режим ДВГ работи постоянно, както и вентилатора на батерията. Чистил съм го това лято, не беше много мръсен, а и не съм го чувал да работи до сега.
Колата е на реални километри, 2007 набор. Основно градско каране, без много чести само EV преходи, което си и личи по средния разход.
В тази връзка търся колега от Стара Загора с читаво ELM-че да прочетем кой модул си е тръгнал преди да я сваля за ремонт, че моя адаптер се оказа яко китайче и може да чете само базови неща, а на моменти и съвсем прекъсва...
Благодаря предварително на отзовалите се!
RToD.png
RToD.png (340.42 KiB) Преглеждано 9879 пъти
EM.png
EM.png (531.83 KiB) Преглеждано 9879 пъти

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 01 Ное 2021 21:01
от Lwerewolf
Ако имаш работа до София или проимам път до Стара Загора...

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 03 Ное 2021 17:14
от WoLF
Резултата от тестването е очакваната грешка на хибридната батерия (P0A80) и за слаб модул 11 (P3021). Живите данни го потвърдиха. Остава да я сваля и да ги замеря една по една клетките...

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 04 Ное 2021 14:10
от slowtraveler
Надявам се да правиш снимки и да споделиш развитието на ситуацията :thumbsup:

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 04 Ное 2021 19:48
от WoLF
Успях да вмъкна в ежеденвието и втори етап - изваждане на батерията от колата.
Необходима е тресчотка и битове 8, 10, 12, 14. Хубаво е и да имате инструмент/метод за сваляне на крепежни копчета, има на няколко места. За да се достигне до батерията се сваля всичко незакрепено от багажника, задните седалки, както и двете страници в този ред. По часовете на снимките може да се ориентира човек колко време отнема. Видеа из интернет много, ако някой все пак му трябват насоки ще се радвам да помогна. Следва да намеря време и за разглобяване на батерията на спокойно и измерване на всяка "клетка" (в един модул от 14те има две батерии/клетки или общо 28). в моя случай може да има проблем само в едната в 11та двойка или и в двете...

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 10 Ное 2021 20:26
от Grems 1.6vvti
Следя.

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 19 Ное 2021 22:20
от WoLF
Първо, огромни благодарности на BOz. Консултирах се с него през целия процес и помощта му беше незаменима!
За живи данни от батерията трябва читав OBD адаптер. Налични при мен не свърши работата и BOz ми пусна един "проверен". Разликите са очевидни...
IMG_20211103_121214.png
IMG_20211103_121214.png (677.97 KiB) Преглеждано 9024 пъти
IMG_20211103_121223.png
IMG_20211103_121223.png (678.11 KiB) Преглеждано 9024 пъти
Единия не успя да прочете нито данни, нито грешки. С хубавия изкарах грешките и направих снимка на напреженията в "покой" и зареждане.
► Виж съдържание

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 19 Ное 2021 22:29
от WoLF
След като сложих пакета на удобно и след елементарно разглобяване(отново има предостатъчно упътвания) стигнах до самите модули(28). Имаше окисляване по някои гайки и клеми, но това е нормално и се чисти лесно...
IMG_20211106_132834.png
IMG_20211106_132834.png (646.41 KiB) Преглеждано 9022 пъти
IMG_20211106_132855.png
IMG_20211106_132855.png (640.3 KiB) Преглеждано 9022 пъти
На този етап с ГенЩаба се реши подмяна само на повредения модул. Така и така всички бяха извадени реших да ги поразбъркам като ги комбинирам по двойки силна-слаба, ако въобще напрежението в покой на модул може да е показно за неговото състояние. Друг ден ще кача самите напрежения на всеки модул и новата подредба.

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 19 Ное 2021 22:35
от WoLF
Следваше събиране на всичко, монтаж в колата и първа проба. Грешка не излезна и всичко изглеждаше нормално. направих отново няколко снимки на живите данни и вече разликите в напреженията бяха много по-малки. Качвам всички, може би, смислени. За някои могат да носят полезна информация. През следващите дни ще се опитам да снимам и при пълен заряд на батерията(SOC) как изглеждат нещата.
► Виж съдържание

За съжаление графиката на приложението няма зададени твърди стойности, а се калибрира по напрежението на модулите. Така една двойка изглежда много по-"напрегната" от другите, а друга съответно с много по-ниско напрежение.
Абсолютните стойности обаче нямат толкова голяма разлика от изобразената визуално...

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 20 Ное 2021 20:47
от WoLF
Ето и новата и старата подредба на батерията. Дали е за добре, зле или пък няма да има никакво значение не е ясно ermm.gif
battArr.JPG
battArr.JPG (55.18 KiB) Преглеждано 8941 пъти

Нищо интересно не излезе от наблюдението на батерията при режими на каране с пълна газ по наклон и съответно пълно зареждане на батерията при слизане по същия, освен че графиката на диспея обхваща SOC от 30-70% и че при спиране зареждането надхвърля 70А и всичките нарежения преминават 19V... С две думи колата има огромно нежелание да си ползва механичните спирачки и батерията в пълния ѝ капацитет tooth.gif

С това нещата се изчерпват засега. Надявам се няма скоро да пиша в тази тема, освен ако някой не го заинтересува нещо по-така :thumbsup:

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 23 Фев 2022 10:08
от WoLF
Здравейте, съфорумници!
За съжаление темата има продължение, но пък и много ново за научаване.
Както се вижда на снимката за напреженията на модулите в предишен мой пост има 4 модула отбелязани от мен в жълто. Отбелязването го направих по лична преценка на база на напреженията и не отразяваше някакво конкретно състояние на модулите. Е да, ама отразявало - този с най-ниско напрежение загуби клетка и вече е за смяна. От време на време следващия по ниско напрежение прави проблеми. Към момента мога да заключа за наличие на права пропорционалност между напрежение и състояние на модулите. Грешката за батерия скопява много колата и я кара да се чуди много в какъв режим да работи e-CVT-то. Ако грешката се изтрие ръчно колата работи нормално и си ползва батерията, както обикновено. Единствено се забелязва бързия заряд и разряд на хибридната батерия. Разбира, се не препоръчвам под никаква форма използването по този начин, тези процедури са заложение от съображения за сигурност...
При липса на грешка няма нищо издайническо за състоянието на батерията освен бързото зареждане/разреждане. Колата работи на пълна мощност и сменя режимите нормално ermm.gif

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 23 Фев 2022 10:47
от Lwerewolf
Докато е записана грешката, колата максимално ограничава използването на батерията - от там чуденето на колата във какъв режим да работи. Според мен не я трий.

"Състоянието" на модулът можеш да го разбереш като измериш капацитетът му. Всичко ELM-базирани приложения, които правят "бърза преценка" на това батерията става ли или не зареждат догоре и после гледат докато си оставил колата на неутрална със пуснати консуматори как пада напрежението под товар. Ако искаш по-точно - сваляш батерията и мериш един по един модулите (докато са във сандвичът - призматичните модули/клетки винаги трябва да са "затиснати"). Да мериш индивидуалните клетки - тук вече можеш да гадаеш на базата "абе тоя модул (тея два модула :D ) нещо много изведнъж падна със един волт (~1.1-1.2v) надолу :whistle: "

Принципно има бая написано и тук и по priuschat / endlesssphere / всякакви по-сериозни форуми на тема хибриди / diy electric vehicle / bike / каквотоидае за това как се "рециклира" NiMH батерията на toyota хибридите, та преставам със детайлите. От напрежение на клетките без товар не може да се разбере кой знае какво, най-точен (но естествено не абсолютен) индикатор е оставащият капацитет.

Ако ти трябва по-сериозен ELM (obdlink mx), може да измислим как да ти го пратя.

И моята ще ляга под ножа

Публикувано на: 23 Фев 2022 10:52
от WoLF
Играхме го вече този филм при първото отваряне. Сега нещата са просто надграждане. Благодаря за предложената асистенция, но мисля ще се справя и със собствени сили. Нямам възможност/време да рециклирам всички клетки, но поне ще подменя 4те на този етап. После като пак някой направи проблем ще съм подготвен с рециклирани и добри клетки...