Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

eli70o0
Мнения: 69
Регистриран на: 14 Окт 2016 14:21
Местоположение: Варна

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от eli70o0 » 20 Окт 2021 15:31

Здравейте!

Доста рових във форума като за хибридни яриси има малко информация.
Разход, отопление, загряване и точно последното провокира темата..... но аз се включвам с конкретен въпрос за моите нужди и шофиране.
Сега карам Ярис и това е моята кола, други марки и модели не се оглеждат, но вече се заглеждам за новия и тук идва дилемата, защото вече има избор.
Шофирам 10-15к годишно, като 95% е градско. Това е градската ми кола, с нея не се осъществяват семейни пътувания и сегашната ми за почти 5 години е излизала 2 пъти извън града. До тук казваме добре, точно хибрид за градска кола, но има едно голямо Но.
Колата се пали и гаси х 20 пъти на ден. Кара се 2-3км, паркира се, след 30 минути се кара 10 км, паркира се, след 10 минути се кара 16км... това е ежедневието ми.
Дали хибрид е моята кола, защото време за загряване и изчакване няма или си продължавам с добрия стар бензин?
Иначе карането ми е спокойно и в никое друго отношение не виждам превъзходство на бензина пред хибрида, но на това най-мъчително за автомобилите каране, кое ще издържи?
о, забравих, колата се кара в голям град с трафик.
Благодаря на всичко за отделеното време и се извинявам на много хора, които ще си помислят "поредното лаишко питане"!

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от nicktodorov » 20 Окт 2021 15:55

Хибрид е за вас. Това го казвам дори аз, който в другата тема за Корола преобладава с негативни мнения tooth.gif

Хибрида загрява много по-бързо от чисто бензинова кола. От така описания дневен маршрут, примерно само първите 2-3км до първото спиране ще са с по-висок разход (колкото бензинова кола, ако не и по-малко), но всички други ще са с много по-нисък.
А ако колата има и подгряване на седалките и го ползвате вместо пускане на парно зимата, нещата ще са още по-добре. Или малко ръчен климатроник - когато така или иначе двигателя е стартирал и работи в движение пускате парното, когато спрете в задръстване или на светофар го гасите да не реши да държи мотора пуснат. Поне при мен на Королата е така.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от Krachunov » 20 Окт 2021 17:36

nicktodorov написа: 20 Окт 2021 15:55 Хибрид е за вас. Това го казвам дори аз, който в другата тема за Корола преобладава с негативни мнения tooth.gif

Хибрида загрява много по-бързо от чисто бензинова кола. От така описания дневен маршрут, примерно само първите 2-3км до първото спиране ще са с по-висок разход (колкото бензинова кола, ако не и по-малко), но всички други ще са с много по-нисък.
А ако колата има и подгряване на седалките и го ползвате вместо пускане на парно зимата, нещата ще са още по-добре. Или малко ръчен климатроник - когато така или иначе двигателя е стартирал и работи в движение пускате парното, когато спрете в задръстване или на светофар го гасите да не реши да държи мотора пуснат. Поне при мен на Королата е така.
Йеп в града, зимата, МАСА от времето, НАД половината със сигурност е САМО за да ти топли Д-то. Ако имаш подгрев е сериозен плюс в тази насока но пъ пръстите мръзнат. Ако имах и подгрев на волана, щях да съм изградил комунизма

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от van » 20 Окт 2021 18:49

Krachunov, там е работата че има подгряване на волана. Ник е изградил комунизма :D

eli70o0, хобрид е вашата кола щом 95% се кара в града че и по цял ден.
Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от Hursa » 20 Окт 2021 19:46

Яриса има ли подгрев на волана?
eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Сега карам Ярис
Автоматик ли е?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

eli70o0
Мнения: 69
Регистриран на: 14 Окт 2016 14:21
Местоположение: Варна

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от eli70o0 » 20 Окт 2021 21:15

Hursa написа: 20 Окт 2021 19:46 Яриса има ли подгрев на волана?
eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Сега карам Ярис
Автоматик ли е?
Не

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от Hursa » 20 Окт 2021 22:04

eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Разход, отопление, загряване и точно последното провокира темата..... но аз се включвам с конкретен въпрос за моите нужди и шофиране.
Тогава твърде вероятно горното да станат второстепени въпроси. Хибридния ярис по-удобство на експлоатация в града, ще превъзхожда чувствително дори най-добрите представители с автоматици и дори с вариатори в този клас автомобили - според мен. В това отношение - хибрида на тойота се доближава до електрическите автомобили.
eli70o0 написа: 20 Окт 2021 15:31 Колата се пали и гаси х 20 пъти на ден. Кара се 2-3км, паркира се, след 30 минути се кара 10 км, паркира се, след 10 минути се кара 16км... това е ежедневието ми.
Дали хибрид е моята кола, защото време за загряване и изчакване няма или си продължавам с добрия стар бензин?
Иначе карането ми е спокойно и в никое друго отношение не виждам превъзходство на бензина пред хибрида, но на това най-мъчително за автомобилите каране, кое ще издържи?
о, забравих, колата се кара в голям град с трафик.
Хибридната система и двигателя (ДВГ), като част от нея са оптимизирани до голяма степен да работят в такъв режим. Докато при автомобила с обикновен двигател - при наложителното по-динамично шофиране, веднага след стартиране - натоварването се поеме от незагрелия и поради това (по ред причини) работещ в относително лош за него режим ДВГ. При хибрида и особено при сравнително лекия ярис - сравнително голяма част от необходимата мощност ще се отдава от електродвигателя и батерията - така хибридната система ще демпфира натоварването към ДВГ, давайки му възможност да се прогрее постепенно, без да се товари особено. Същевременно - докато се прогрява, зарежда батерията, а не работи на празен ход, което спомага за по-бързото достигане на работна температура. Хибридната система дава големи предимства по отношение на експлоатацията най-вече в натоварен трафик, с чести спирания, премествания на автомобила заедно с колоната - при това, често ще гаси ДВГ за продължителни периоди от време и придвижванията ще бъдат в електрически режим. За разлика от автомобилите със старт-стоп системи, които гасят двигателя, но за всяко преместване в задръстване, което е доста често, ще трябва да стартират ДВГ. (Дори по светофарите, докато се изчаква, колоната от автомобили постоянно се доподрежда, сгъстява. Особено, ако се налага да се изчака няколко зелени сигнала докато дойде редът ни да преминем.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от mfandakov » 20 Окт 2021 23:31

Три дни карам хибрид Ярис 2020г в Берлин.Удобен е автомат ,явно CVT разход 5.5л.
worthy.gif

ТТодоров
Мнения: 194
Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от ТТодоров » 25 Окт 2021 17:08

Аз това не го разбирам със загряването и гасенето на хибридите...някой да обясни

Като запали - я има няколко минс да работи на батерия преди да включи двигателя, я не. Откъде да дойде топлина да загрее бензиновия през това време?
Бензиновият като запали ще е студен и пак ако настъпите ще иде на 5 хил оборота за да ускорява...

Докато речем не е стигнал оптимална температура бензиновият ще се гаси и пали още няколко пъти - вече Божа работа - как е "сметнат" към фактът, че най-голямото натоварване на една система си е пусковия режим?

Пак казвам - не ми е логично, не намерих отговори и затова питам.

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от biro » 25 Окт 2021 17:13

Хибрида при стартиране сутрин работи няколко секунди на батерия, през това време при натискане на бутона EV mode и при наличен заряд може да остане на батерия без да пали ДВГ с цел да си излезеш от гаража. Като запали ДВГ си загрява доволно. Условието да угаси е да е заграл катализатора, а това зимата става малко по-трудно. Ако пуснеш отопление в купето също не гаси докато не стопли вътре.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от Hursa » 25 Окт 2021 19:30

ТТодоров написа: 25 Окт 2021 17:08 Като запали - я има няколко минс да работи на батерия преди да включи двигателя, я не. Откъде да дойде топлина да загрее бензиновия през това време?
Бензиновият като запали ще е студен и пак ако настъпите ще иде на 5 хил оборота за да ускорява...

Докато речем не е стигнал оптимална температура бензиновият ще се гаси и пали още няколко пъти - вече Божа работа - как е "сметнат" към фактът, че най-голямото натоварване на една система си е пусковия режим?
Топлината за загряване на ДВГ "идва" след като "запали". Развъртането до високи обороти - не означава, задължително и голямо натоварване. Примерно - като се форсира ДВГ, при работа на "празен ход" - натоварването е само за ускорение движението на подвижните елементи на двигателя и за преодоляване на вътрешните загуби, които на празен ход не са големи. Съответно, като достигне определени "постоянни" обороти - остава само натоварването на празен ход при тези обороти. Като в случая на хибридната система - ДВГ въпреки относително високите обороти, натоварването му може да не е голямо. Като мощността отдавана от ДВГ се "допълва" от МГ2 (захранван от батерията).
Пусковият режим - защо да е най-натоварен. Двигателя стартиран от стандартен стартер - се ускорява от оборотите, които му предава стартера, до оборотите на "празен ход", по-високи докато двигателя се загрее до работна температура. Но МГ1 е многократно по-мощен и се захранва от значително по-голяма мощност в сравнение с мощността, която отдава стартовия акумулатор при по стандартните автомобили (съответно и енергоемкостта на батерията е на порядъци по-голяма). Но най-вече - МГ1 може да развърти ДВГ много по-управляемо, много по-плавно и не така бързо (няма нужда да съкращава процеса и така да щади многократно "по-малкия" стартов акумулатор), оборотите му се управляват (от системата) по-време на целия процес. Като може да развърти ДВГ до оборотите, при които работи натоварен от генератора (същия този МГ1) и едва тогава да му се подаде гориво - т. е. включването му е "безударно", без сам да се ускорява.
Последно промяна от Hursa на 25 Окт 2021 19:38, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от Mcl » 25 Окт 2021 19:36

Аз на королата съм забелязал ,че веднага когато тръгнеш сутрин като е студена и дадеш повече газ тя не се форсира. И оборотите седят до 2000 ,след известно време като поработи ДВГ вече можеш да я вкараш в по високите обороти.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от BOz » 25 Окт 2021 19:54

Mcl написа: 25 Окт 2021 19:36 Аз на королата съм забелязал ,че веднага когато тръгнеш сутрин като е студена и дадеш повече газ тя не се форсира. И оборотите седят до 2000 ,след известно време като поработи ДВГ вече можеш да я вкараш в по високите обороти.
Това е писано многократно. Хибридната система използва максималното позволено количество от енергията на батерията с преимущество, преди да започне да използва енергия от ДВГ, когато той е студен, демек катализатора не е влязъл още в работен режим. Целта е възможно най-ниски вредни емисии на автомобила.
Но не би трябвало да те ограничава да използваш ДВГ ако имаш нужда от "очаквана" енергия. Демек ако удариш 100% педал на газта, трябва да развърти ДВГ-то и над тези 2000 оборота, за да не си ограничен в тези първи минути/секунди до мощността на батерията.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от Mcl » 25 Окт 2021 20:04

Възможно е не съм пробвал да я настъпвам до край, но при загрял двигател в същото положение на педала на газта оборотите са на около 3000. Утре ще пробвам така и така и тая вечер ще мръзне отвън.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Всичко, което трябва да знам за yaris hybrid преди покупката му

Мнение от Hursa » 25 Окт 2021 21:35

BOz написа: 25 Окт 2021 19:54 Демек ако удариш 100% педал на газта, трябва да развърти ДВГ-то и над тези 2000 оборота, за да не си ограничен в тези първи минути/секунди до мощността на батерията.
При 100% педала не съм пробвал. Но е осезаемо ограничението, докато двигателя не се е прогрял. В определен момент, като се прогрее - се получава, като "отпушване" - ограничението се "сваля". Поне при ауриса така се усеща.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта