По инерция....

xtratime
Мнения: 77
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

По инерция....

Мнение от xtratime » 30 Авг 2021 10:41

Здравейте!
Говоря за хибриди- когато колата е на "N" батерията не се зарежда. Другото е, че аз не виждам смисъл в това по наклон на магистралата от "D" да минеш на "N". Достатъчно е само да пуснеш педала на газта и си по инерция, ако си сетнал автопилота то той ще те ограничава.Двигателя започва да ръмжи ако батерията е заредена на макс и си в положение "В".
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

По инерция....

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 10:49

Когато пуснете педала - започва регенерация. МГ2 работи в генераторен режим, макар и с не голямо натоварване. Ако включите на N, пробега ще бъде чувствително повече до спиране на равно (от една и съща скорост, а и "загубите" ще са по-малко).
► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 30 Авг 2021 10:59, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

По инерция....

Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 10:50

Зареждане на хибридната
батерия (задвижваща батерия
Ако скоростният лост е в позиция N,
хибридната батерия (задвижваща
батерия) няма да се зарежда, дори и
двигателят да работи. Затова, ако ав-
томобилът е оставен в позиция N за
дълъг период от време, хибридната
батерия (задвижващата батерия) ще
се изтощи, това може да доведе до
невъзможност автомобилът да стар-
тира.
Из книжката на корола

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

По инерция....

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 11:13

Въпроса бе за включване на N, когато автомобила е в движение и спуска наклон с голяма скорост. Любопитно, ако се използват спирачките в такъв режим, дали МГ2 ще работи като генератор.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

По инерция....

Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 12:17

Hursa написа: 30 Авг 2021 11:13 Въпроса бе за включване на N, когато автомобила е в движение и спуска наклон с голяма скорост
Да бе ясно, но хипотетична ситуация, която не е много изключена... Дълго спускане...батерия на малко заряд, голяма консумация... въпреки че бая зор ще се види да се случи.
Hursa написа: 30 Авг 2021 11:13 Любопитно, ако се използват спирачките в такъв режим, дали МГ2 ще работи като генератор
Не че някога съм включвал на N, но е интересно и ще тествам.

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

По инерция....

Мнение от biro » 30 Авг 2021 13:08

xtratime написа: 30 Авг 2021 10:41 Здравейте!
Говоря за хибриди- когато колата е на "N" батерията не се зарежда. Другото е, че аз не виждам смисъл в това по наклон на магистралата от "D" да минеш на "N". Достатъчно е само да пуснеш педала на газта и си по инерция, ако си сетнал автопилота то той ще те ограничава.Двигателя започва да ръмжи ако батерията е заредена на макс и си в положение "В".
И защо ограничаваш случая до движение по магистрала? Напримвр спускам се от прохода Шипка, батерията ми е препълнена и двигателя бръмчи на 5-6 000 оборота. Включвам на N и настава тишина. Само леко коригирам със спирачката.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

xtratime
Мнения: 77
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

По инерция....

Мнение от xtratime » 30 Авг 2021 13:20

Ако спускаме Шипка и батерията е на макс, двигателя ще е 5-6 000 оборота само ако си в режим "В". Ако си на "D" просто си пускаш по инерция. Между режимите "D" и "N" разликата е много малка, което прави използването на "N" по време на спускане безмислено според мен.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

По инерция....

Мнение от peterhr » 30 Авг 2021 13:57

Нали при хибрида пишете , че само на режим В вдига обороти? И на D ли го прави?
При мен с обикновенно CVT на режим D много много рядко се включва моторна спирачка, така че да вдигне 5000 оборота. По-скоро поведението на D е като по инерция. Аз и затова при спускане ползвам ръчния режим за да ползвам моторната спирачка. Отделно след някои завои трябва да ускоря, а не само да е търкалям надолу.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

По инерция....

Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 14:17

xtratime написа: 30 Авг 2021 13:20 Ако си на "D" просто си пускаш по инерция. Между режимите "D" и "N" разликата е много малка, което прави използването на "N" по време на спускане безмислено според мен.
Ако се пускаш от шипка, не след дълго батерията ти е заредена на макс и дори и да си на D, колата вдига обороти на двигателя с цел да разтоварва батерията. Тази енергия трябва да отиде някъде за да не претовари батерията. В подобни случаи, ако подадеш леко газ ще установиш че оборотите падат а ако релефа и пътя позволява, може да изгаси и двигателя. Лошото е, че в повечето случаи се спускаш с достатъчна скорост и допълнителното ускорение не ти е нужно, че да натискаш допълнително газ.

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

По инерция....

Мнение от Lwerewolf » 30 Авг 2021 15:19

N във общи линии забранява използването на инвертерът - ефективно колата е "на контакт" + работещо серво и климатик (и там всичко друго, което иска пусната високоволтова система и не зависи от двата големи електромотора). Не го ползвам освен ако не искам гарантирано механично спиране - напасване на накладки и подобни операции.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

По инерция....

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 15:58

peterhr написа: 30 Авг 2021 13:57 Нали при хибрида пишете , че само на режим В вдига обороти? И на D ли го прави?
Когато се зареди батерията задържащия момент приложен към двигателните колела от страна на генератора би се загубил. За шофьора това би означавало различно усещане за автомобила (все едно да се ускори автомобила самопроизволно), а това е недопустимо и може да доведе до негови (на шофьора) грешки. Предполагам, за това, когато батерията се зареди, за да симулира същото задържащо усилие, като това което има когато се пусне педала - се развърта ДВГ (от колелата) за да се разсейва тази мощност. Предполагам, че при хибрида това задържащо усилие е малко по-голямо от колкото при стандартен бензинов автомобил - тъй като тази мощност се усвоява и голяма част от тази регенеративна мощност се реализира при пускане на педала (само предполагам).
Трябва да се има предвид, че двигателя на хибрида е много по-разтоварен, не задвижва много от допълнителните механизми (задвижват се от ел двигатели), облегчен е и като маса и като триене (дори реализирания цикъл на Милър снижава с малко съпротивлението му, според мен) - поради това при въртенето му с едни и същи обороти съпротивителния му момент е чувствително по малък. Също така хибрида, като средно е и по-тежък, а това означава по-голям съпротивителен момент задържащ двигателни колела, за да се създаде същото усещане за забавяне. И затова - за да създаде същия (като при регенерация) задържащ момент неговия ДВГ трябва да се развърти до значително по-големи обороти.
При CVT предполагам - автоматиката се старае да поддържа минимални обороти, както при задвижване на автомобила, за постигане на минимален разход, така и при "пускане на педала" - за минимален съпротивителен момент. А това означава минимално предавателно число на трансмисията (като цяло), подобно на максималната предавка при степенна трансмисия.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

По инерция....

Мнение от Chuk Spleskanovski » 30 Авг 2021 17:51

[/quote]
И защо ограничаваш случая до движение по магистрала? Напримвр спускам се от прохода Шипка, батерията ми е препълнена и двигателя бръмчи на 5-6 000 оборота. Включвам на N и настава тишина. Само леко коригирам със спирачката.
[/quote]

Точно и аз за това говоря. И изрично споменах “когато батерията е пълна” !!!
От N на D при висока скорост няма нито ритане тропане , изчукване - включва си плавно. Освен това
не ми изписва никакви съобщения че е “опасно” , “вредно “ , “ това не е лада” и др!
Пробвал съм нарочно и с батерия само на две чертички- тогава вече изписва ,че хибр система не зарежда и е опасно

Някои колеги не знаят , но НЕ твърдо!! Не може!!
Както казва biro - всеки да се обоснове!

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

По инерция....

Мнение от biro » 30 Авг 2021 18:10

Чувал съм смешки от сорта, че на N не работи помпата на маслото в скоростната кутия.
Да се чуди човек що не работи след като от едната страна върти ДВГ (при нехибридни автомобили), а от другата страна въртят колелата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

По инерция....

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 19:30

Всъщност може и да има някакъв резон. При по-старите хибриди има центробежна помпа задвижвана от централното зъбно колело на планетарния редуктор (при новите - незнам). Когато спуска е с голяма скорост и ДВГ е неподвижен, оборотите на това колело могат да се повишат значително и поради това вероятно е възможно да се стигне до кавитация в тази помпа.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

По инерция....

Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 19:58

Chuk Spleskanovski написа: 30 Авг 2021 17:51 От N на D при висока скорост няма нито ритане тропане , изчукване - включва си плавно.
При хибрида единственото нещо което механично се мести е при включване на Р (паркинг). Няма значение дали си на D,N,R е само електроники... Без да искам един път в движение включих на задна R. Нещо си бях облегнал ръката. Бях с малка скорост, но нито изпищя нещо, нито се счупи. Сто процента имат защити. Няма как да оставят простия потребител да счупи нещо, толкова лесно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта