По инерция....
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
По инерция....
Колеги , чудех се ако при продължителен наклон ( примерно по магистрала) клата се пуска по инерция ( N) ?
Всъщност не се чудех ,ами направо си я пусках на няколко пъти дали има проблем за батерията или за скоростите ако от N минавам на D при висока скорост!?
Сега,някой ще каже- ма това да не ти е москвич... Не го правя за икономия ( ако изобщо има някаква такава) както при мохерите едно време , идеята е друга:
При пълна батерия вместо двигателя да ръмжи за да я разреди , не е ли ОК да се пусне по инерция и докъдето стигне така да се каже
Всъщност не се чудех ,ами направо си я пусках на няколко пъти дали има проблем за батерията или за скоростите ако от N минавам на D при висока скорост!?
Сега,някой ще каже- ма това да не ти е москвич... Не го правя за икономия ( ако изобщо има някаква такава) както при мохерите едно време , идеята е друга:
При пълна батерия вместо двигателя да ръмжи за да я разреди , не е ли ОК да се пусне по инерция и докъдето стигне така да се каже
- WoLF
- Мнения: 2640
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 256 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
По инерция....
Естествено, че има проблем. Не за мотора, а за автомата. Явно ти е първата кола автоматик и то отскоро . На предавка N само в аварийни случаи на малка скорост и на къси разстояния за издърпване до сервиз !!!
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
По инерция....
Yokk за хибрид ли говориш? Що за глупост?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- peterhr
- Мнения: 584
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
По инерция....
Всякакъв вид автоматик се кара само на D.
N е, както каза YoKK.
Това, че вдига обороти на спускане е примерно ако се ползва моторна спирачка и батерията е заредена и няма къде да набута още енергия.
При спускане, ако не ми харесва как се държи автоматика, аз ползвам ръчен режим с + и - и си избирам ръчно "предавка", така че "моторната спирачка" да ми помага (все пак не бензин е много слаба, но все пак помага).
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- slowtraveler
- Мнения: 4927
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
По инерция....
Що? Има ли техническа предпоставка (не ми се коментира 'американският' тип предупреждения от рода 'не пипай горещ котлон, защото ще се опариш' ) ?
Да, факт е, че за хибрида може да има 'вторичен ефект', който да постави в риск МГ1 при по-висока скорост (при която би въртял ДВГ за да не превиши оборотите на МГ1). Затова и поставих горния въпрос
Ама чак пък 'за всякакъв вид автоматик'.... Многократно съм експлоатирал автоматик при определени условия, при които N е значително по-приятен режим, отколкото да подаваш постоянно малко газ за да поддържаш равномерна скорост... И няма никакъв технически риск...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
По инерция....
Стига с тия митове и легенди. Няма проблем да се движиш на N. Всеки, който твърди обратното да се обоснове.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 4927
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
По инерция....
Както казах - не съм сигурен в ТОЧНИЯТ начин на работа на хибридната система в този режим...
Единственият риск, който виждам при нея е електрониката да 'абдикира' от контрола на оборотите върху МГ1... Както знаете - трансмисията представлява планетарна предавка, която на първите модели доколкото се сещам бе твърдо вързана към МГ1, МГ2/диференциала и ДВГ.. Т.е. ако ДВГ е изключен (предполагам при N това е факт), а МГ2 се върти бързо (колата се движи бързо по инерция), то оборотите на МГ1 могат да надвишат максимално допустимите...
Над определена скорост старите хибриди не палиха ли винаги ДВГ точно за да не се превишат оборотите на МГ1?
Единственият риск, който виждам при нея е електрониката да 'абдикира' от контрола на оборотите върху МГ1... Както знаете - трансмисията представлява планетарна предавка, която на първите модели доколкото се сещам бе твърдо вързана към МГ1, МГ2/диференциала и ДВГ.. Т.е. ако ДВГ е изключен (предполагам при N това е факт), а МГ2 се върти бързо (колата се движи бързо по инерция), то оборотите на МГ1 могат да надвишат максимално допустимите...
Над определена скорост старите хибриди не палиха ли винаги ДВГ точно за да не се превишат оборотите на МГ1?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
По инерция....
При новите има съединители ли? Не е ли и при новите хибриди така, освен при приус плъгин хибрид.slowtraveler написа: ↑30 Авг 2021 08:49 първите модели доколкото се сещам бе твърдо вързана към МГ1, МГ2/диференциала и ДВГ..
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4927
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
По инерция....
Просто не съм сигурен - колегите споделят, че ДВГ изключва в целият скоростен диапазон... Да, по спомен бяха променили максималните обороти на МГ1, но не съм се 'заравял' в детайли дали новите имат допълнителен съединител/муфа и т.н. и т.н... Затова споделих размишленията за възможният механичен риск, и нищо повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- peterhr
- Мнения: 584
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
По инерция....
N режима да се ползва по време на движение за мен е глупаво. Да, за някои модели автоматици - няма да се счупи, но за други не е желателно.
Ако наклона е малък и моторната спирачка спира автомобила, ще си пусна темпомата ИЛИ ще подам малко газ.
Ако наклона е по-голям и моторната спирачка не може да спре достатъчно, ще ползвам ръчен режим на автомата ИЛИ спирачка.
Карането на N, е малко като да си отворя прозорците, за да забавя скоростта на колата. Да, може, ама ....
Ако наклона е малък и моторната спирачка спира автомобила, ще си пусна темпомата ИЛИ ще подам малко газ.
Ако наклона е по-голям и моторната спирачка не може да спре достатъчно, ще ползвам ръчен режим на автомата ИЛИ спирачка.
Карането на N, е малко като да си отворя прозорците, за да забавя скоростта на колата. Да, може, ама ....
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- slowtraveler
- Мнения: 4927
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
По инерция....
Ами за мен това е глупаво - защо трябва да подавам газ (т.е. да горя повече гориво, да амортизирам автомобила), ако при N автомобилът без никакво друго мое действие си поддържа идеалната скорост?!
По маршрутите, по които пътувам има няколко места, където N (или изключване от скорост на ръчна кутия) е иделаният режим - позволява равномерно и безпроблемно движение с километри (плавно спускане), без да въртиш двигателя на повишени обороти..
На джипа не се усещаше толкова, защото темпомата му заковаваше скоростта, но на Кашкая например в същият участък се усещат периодични тласъци от преминаване на ППХ към нормално движение - ускори с 1км/ч и решава да отпусне изцяло педала, ама на по-високи обороти, и преминава към ППХ, което обаче вече забавя автомобила с 1-2км/ч, и изключва ППХ, подавайки малко газ... И така с километър/километри...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
По инерция....
Изключва в смисъл не се върти или не подава гориво.
(Свободното движение по инерция често е за предпочитане. Имаше публикации, че се работи да бъде реализирано при по-новите хибриди на тойота.)
Последно промяна от Hursa на 30 Авг 2021 09:59, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4927
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
По инерция....
Да, така бяха споделяли колеги... Реално май не бе съединител, а храповик..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
По инерция....
"Еднопосочен" съединител, но това бе май само при плъгин хибрида.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 86 госта