По инерция....

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

По инерция....

Мнение от Chuk Spleskanovski » 29 Авг 2021 14:13

Колеги , чудех се ако при продължителен наклон ( примерно по магистрала) клата се пуска по инерция ( N) ?
Всъщност не се чудех ,ами направо си я пусках на няколко пъти :D дали има проблем за батерията или за скоростите ако от N минавам на D при висока скорост!?
Сега,някой ще каже- ма това да не ти е москвич... Не го правя за икономия ( ако изобщо има някаква такава) както при мохерите едно време , идеята е друга:
При пълна батерия вместо двигателя да ръмжи за да я разреди , не е ли ОК да се пусне по инерция и докъдето стигне unsure.gif така да се каже

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

По инерция....

Мнение от WoLF » 29 Авг 2021 14:17

Не знам да има проблем, щом загубата на тази кенетична енергия е желано в случая :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

YoKK
Мнения: 184
Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
Местоположение: Plovdiv

По инерция....

Мнение от YoKK » 29 Авг 2021 20:43

Естествено, че има проблем. Не за мотора, а за автомата. Явно ти е първата кола автоматик и то отскоро bash.gif . На предавка N само в аварийни случаи на малка скорост и на къси разстояния за издърпване до сервиз !!!

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

По инерция....

Мнение от biro » 29 Авг 2021 21:01

Yokk за хибрид ли говориш? Що за глупост?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

По инерция....

Мнение от peterhr » 29 Авг 2021 22:12

Chuk Spleskanovski написа: 29 Авг 2021 14:13
Всякакъв вид автоматик се кара само на D.
N е, както каза YoKK.
Това, че вдига обороти на спускане е примерно ако се ползва моторна спирачка и батерията е заредена и няма къде да набута още енергия.
При спускане, ако не ми харесва как се държи автоматика, аз ползвам ръчен режим с + и - и си избирам ръчно "предавка", така че "моторната спирачка" да ми помага (все пак не бензин е много слаба, но все пак помага).
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

По инерция....

Мнение от slowtraveler » 29 Авг 2021 23:36

peterhr написа: 29 Авг 2021 22:12 Всякакъв вид автоматик се кара само на D.
Що? Има ли техническа предпоставка (не ми се коментира 'американският' тип предупреждения от рода 'не пипай горещ котлон, защото ще се опариш' ) ?

Да, факт е, че за хибрида може да има 'вторичен ефект', който да постави в риск МГ1 при по-висока скорост (при която би въртял ДВГ за да не превиши оборотите на МГ1). Затова и поставих горния въпрос
Ама чак пък 'за всякакъв вид автоматик'.... Многократно съм експлоатирал автоматик при определени условия, при които N е значително по-приятен режим, отколкото да подаваш постоянно малко газ за да поддържаш равномерна скорост... И няма никакъв технически риск...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

По инерция....

Мнение от biro » 30 Авг 2021 08:15

Стига с тия митове и легенди. Няма проблем да се движиш на N. Всеки, който твърди обратното да се обоснове.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

По инерция....

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2021 08:49

Както казах - не съм сигурен в ТОЧНИЯТ начин на работа на хибридната система в този режим...
Единственият риск, който виждам при нея е електрониката да 'абдикира' от контрола на оборотите върху МГ1... Както знаете - трансмисията представлява планетарна предавка, която на първите модели доколкото се сещам бе твърдо вързана към МГ1, МГ2/диференциала и ДВГ.. Т.е. ако ДВГ е изключен (предполагам при N това е факт), а МГ2 се върти бързо (колата се движи бързо по инерция), то оборотите на МГ1 могат да надвишат максимално допустимите...
Над определена скорост старите хибриди не палиха ли винаги ДВГ точно за да не се превишат оборотите на МГ1?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

По инерция....

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 09:11

slowtraveler написа: 30 Авг 2021 08:49 първите модели доколкото се сещам бе твърдо вързана към МГ1, МГ2/диференциала и ДВГ..
При новите има съединители ли? Не е ли и при новите хибриди така, освен при приус плъгин хибрид.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

По инерция....

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2021 09:33

Hursa написа: 30 Авг 2021 09:11 Не е ли и при новите хибриди така,
Просто не съм сигурен - колегите споделят, че ДВГ изключва в целият скоростен диапазон... Да, по спомен бяха променили максималните обороти на МГ1, но не съм се 'заравял' в детайли дали новите имат допълнителен съединител/муфа и т.н. и т.н... Затова споделих размишленията за възможният механичен риск, и нищо повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

По инерция....

Мнение от peterhr » 30 Авг 2021 09:41

N режима да се ползва по време на движение за мен е глупаво. Да, за някои модели автоматици - няма да се счупи, но за други не е желателно.
Ако наклона е малък и моторната спирачка спира автомобила, ще си пусна темпомата ИЛИ ще подам малко газ.
Ако наклона е по-голям и моторната спирачка не може да спре достатъчно, ще ползвам ръчен режим на автомата ИЛИ спирачка.
Карането на N, е малко като да си отворя прозорците, за да забавя скоростта на колата. Да, може, ама ....
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

По инерция....

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2021 09:54

peterhr написа: 30 Авг 2021 09:41 Ако наклона е малък и моторната спирачка спира автомобила, ще си пусна темпомата ИЛИ ще подам малко газ.
Ами за мен това е глупаво - защо трябва да подавам газ (т.е. да горя повече гориво, да амортизирам автомобила), ако при N автомобилът без никакво друго мое действие си поддържа идеалната скорост?!
По маршрутите, по които пътувам има няколко места, където N (или изключване от скорост на ръчна кутия) е иделаният режим - позволява равномерно и безпроблемно движение с километри (плавно спускане), без да въртиш двигателя на повишени обороти..
На джипа не се усещаше толкова, защото темпомата му заковаваше скоростта, но на Кашкая например в същият участък се усещат периодични тласъци от преминаване на ППХ към нормално движение - ускори с 1км/ч и решава да отпусне изцяло педала, ама на по-високи обороти, и преминава към ППХ, което обаче вече забавя автомобила с 1-2км/ч, и изключва ППХ, подавайки малко газ... И така с километър/километри...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

По инерция....

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 09:55

slowtraveler написа: 30 Авг 2021 09:33 ДВГ изключва в целият скоростен диапазон..
Изключва в смисъл не се върти или не подава гориво.
(Свободното движение по инерция често е за предпочитане. Имаше публикации, че се работи да бъде реализирано при по-новите хибриди на тойота.)
Последно промяна от Hursa на 30 Авг 2021 09:59, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

По инерция....

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2021 09:56

Hursa написа: 30 Авг 2021 09:55 Изключва в смисъл не се върти
Да, така бяха споделяли колеги... Реално май не бе съединител, а храповик..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

По инерция....

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 10:15

"Еднопосочен" съединител, но това бе май само при плъгин хибрида.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта