Старт бутона не стартира Приус 20

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 10 Авг 2021 13:07

За нея куршум наляхме,но на мен ми се разбърза перисталтиката на червата.В началото диода светваше зелено при вкарване на ключа в слота,но след няколко опита вече и това се изгуби. Опитвах и като изключих безключовото палене-нищо.
 ! Съобщение от: slowtraveler
моля внимавайте при цитиране и публикуване на постове - изтрих дублираните, частичните и т.н...

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от BOz » 10 Авг 2021 17:02

slowtraveler написа: 10 Авг 2021 12:26 или батерията му ако комуникира с енергия от вътрешната си батерия
Като ръгнеш ключа в слота, батерия не му трябва, за да проработи (да бъде разпознат).
sivik90 написа: 10 Авг 2021 13:07 В началото диода светваше зелено при вкарване на ключа в слота
Това означава ли, че примерно "касетофона" е тръгвал и той? Зелено означава, че си подал в положение на "аксесоари". Все едно сега, когато всичко работи, да натиснеш веднъж бутона без да си натиснал спирачката. Пробвай и сподели дали същите неща са тръгнали и първия път, когато казваш, че бутона е светнал в зелено.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 10 Авг 2021 20:10

Тя засега работи прекрасно и се надявам да не го прави втори път.Жалко че не разбрах откъде дойде.Но добре че се оправи там от само себе си.За касетофон изобщо не съм си мислил тогава.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от BOz » 10 Авг 2021 20:14

Затова мини сега една диагностика и виж дали има записани грешки в двата модула, които споменах.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 10 Авг 2021 22:30

Къде в Пловдив в Toyota ли?

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от WoLF » 10 Авг 2021 23:55

Да не прави проблем спирачната машинка, ако до аксесоари го докарва само bash.gif

sivik90 написа: 10 Авг 2021 22:30 Къде в Пловдив в Toyota ли?
Където и да е да се види дали има записани кодове...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от BOz » 11 Авг 2021 09:18

WoLF написа: 10 Авг 2021 23:55 Да не прави проблем спирачната машинка, ако до аксесоари го докарва само
Виж, че проблемът е в невъзможността да се подаде на "контакт" изцяло.
Ако проблемът е в спирачната машинка, колата ще си минава през режимите АЦЦ, контакт, Офф...
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 11 Авг 2021 11:34

Днес минах диагностика няма абсолютно никакви грешки записани никъде. Но какво забелязах. При включен бутон за безключово палене всичко работи.Ако вкарам ключа в слота бутона спира да реагира.Ако изключа безключовото палене бутона не реагира нито с при вкаран нито при изкаран ключ.По някакъв начин ключа при вкарване в слота блокира бутона.Явно има някакъв проблем със слота.С двата ключа които имам положението е същото,а батериите са нови.Ключовете отключват и заключват дистанционно колата.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от BOz » 11 Авг 2021 14:48

Значи изглежда да имаш 2 проблема и си научил за втория неволно. Демек ти е отказало безключовото палене, а слота не ти е работил и преди това, най-вероятно.
Като за начало от двете страни на слота има едни зелени диоди, които са свързани с осветлението на колата. Демек като отвориш вратата и ти светнат плафоните, и те светкат. Работят ли (светват ли) заедно с осветлението на колата?
Ако вкараш ключа в слота и отвориш вратата, почва ли да свири, че си забравил ключа в слота, за да го вземеш?
Ако запалиш колата безключово и след това вкараш ключа в слота, слота заключва ли ключа така, че да не може да го извадиш докато не изключиш колата?
Предполагам отговорът, но като вкараш ключа в слота, червената количка с ключ на таблото продължава ли да мига?

Нямам ключ, който не е от моята кола, за да видя как се държи колата ако бутнеш чужд ключ и се пробваш да запалиш. Според мен трябва нещо да се случи, защото иначе колата не може да я дадеш на някакъв контакт, за да ѝ направиш диагностика и/или програмираш нов ключ, примерно.

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 11 Авг 2021 15:25

Да точно така. Ключа не вкарван в гнездото и две-три години когато я купих.Тогава работеше.Натиснали сме копчето и неволно изключили безключовото.И после мъка,докато случайно налучкаме положение с вкл.копче и ключа вън.Утре ще има още проби,но сега си мисля, че вкаран ключа къса верига към копчето и би трябвало да се задейства друг модул.Четящ ключа и работещ с кола нямаща безключово.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от BOz » 11 Авг 2021 17:26

Логиката е относително проста.
Като вкараш ключа в слота, вътре има 2 ключета. Едното ключе активира транспондер ЕКУ-то и казва - има вкаран ключ. Транспондер ЕКУ-то реагира на това, като активира антената в слота за четене на кода от крипто чипа. Този сигнал се усилва от слота, за да достигне транспондер ЕКУ-то. Транспондер ЕКУ-то го получава и сверява дали вкарания ключ е валиден от този автомобил. Ако е валиден, лампичката на таблото спира да мига. По този начин може да свериш, че тази комуникация и верификация работи.
Същия сигнал от първото ключе се подава към боди ЕКУ-то, за да ти свири примерно ако си изключил колата, не си изкарал ключа и отвориш вратата, за да не го забравиш в колата.
Сигнала от второто ключе служи за позиция "ключ" към енергийното ЕКУ. Ако ключа е валиден и колата може да запали и запали, енергийното ЕКУ реагира чрез заключване на ключа в слота, за да не може да го изкараш докато колата е запалена.
За това са ми тези въпроси, за да можем да предположим без диагностика кое какво "вижда" и къде би могла да се чупи комуникацията.
Засега всичко клони към проблем в самия слот. Мисля, че той е просто устройство, неучастващо пряко в имобилайзер функцията и не би било проблем да се смени директно със същото от друга кола.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 11 Авг 2021 20:07

Благодаря BOz,утре ще направя тези тестове

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 12 Авг 2021 08:55

Здравейте отново. Значи зелените диоди около ключа светват с вратата изгасват като затворя. Ключа вкаран вътре и вратата отворена пищи. Но не се заключва докато колата работи.Мога да го извадя по всяко време със съвсем леко щракване. Като че ли се опитва да го заключи,но няма сила.Не знам дали не е издърпан от слота със сила и да е изкъртено зъбчето.Червената количка си свети и когато ключа е вътре.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от BOz » 12 Авг 2021 17:16

Щом ключа не се заключва докато работи колата, то няма разрешение до енергийното ЕКУ от имобилайзер ЕКУ-то да запали.
Изглежда, че механично ключа не активира комуникацията към енергийното ЕКУ или транспондер ЕКУ-то не предава сигнала, защото не го получава (примерно).
Последен параметър, който може да се види, но само на диагностика:
Изображение
Когато вкараш ключа в гнездото, то този параметър трябва да стане "ОН". Когато не е в слота, стои на ОФФ.
Алтернатива - да се измери когато ключа бъде вкаран, дали пин-2 и пин-3, както пин-2 и пин-4 на слота стават на късо. Предполагам връзката между пин-2 и 4 ще работи, защото пищи като оставиш ключа вътре. За това по-скоро 2-3 е по-важно да се измери (това е сигнала към енергийното ЕКУ). Пиновете са на бялата букса.
Също така е важно да се провери и другата 7 пинова букса, защото по нея се предава имобилайзер кода към транспондер ЕКУ-то. Ако е разкачена, което не би трябвало, защото иначе би вдигнала В2784 като грешка, може да има такава последица. Но пък ако усилвателя на сигнала в слота не работи, нищо чудно да прави такива неща. За това като се вкара ключа, на двата крайни пина (1-7) трябва да дойде 5 Волта (пин-1 +5В, пин7 - маса) захранване за усилвателя на сигнал в слота. А по пин 4 върви комуникацията за транспондера, която може да се провери с осцилоскоп за съществуването ѝ.
И предвид цялата логика до тук, първия и логичен заподозрян модул с проблем би бил слота на ключа.
Успех.

sivik90
Мнения: 39
Регистриран на: 06 Окт 2010 10:41

Старт бутона не стартира Приус 20

Мнение от sivik90 » 12 Авг 2021 21:14

BOz благодаря за отделеното време и изчерпателната лекция. Както винаги сте много отзивчив,любезен и много навътре в нещата.Ако това Ви е професия бих дошъл я погледнете.С пиновете и мултимера бих се справил,но чак пък осцилоскоп🙄. Ако и трябва да се сваля таблото за да се смени гнездото 😭.Аз няма да съм. Най-вероятно ще разчитам да работи безключовото вечно 😅.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта