Корола Хибрид 2.0 Батерия

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Enwor » 03 Мар 2021 21:13

Така е, имам чувството че ще излитам :). Свиква се cool.gif. А и с педала се докарва, с педала съм стигал и до 4500, но спусканията ми само до 300-3400 докарват.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от slowtraveler » 03 Мар 2021 21:17

Ревът си е рев - не споря за него... Просто единственото решение за максимално икономично разсейване на енергията при липса на възможност за зареждане, е чрез ДВГ - на близки до максимални обороти....
Другата алтернатива е износване на спирачки (разсейване на енергията чрез генериране на температура в спирачките)...
Но няма как електрониката да позволи опасен режим на ДВГ (т.е. - над около 6.5 х.об/мин...)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Chuk Spleskanovski » 03 Мар 2021 21:17

slowtraveler написа: 03 Мар 2021 21:07 ..............
Можеш да включиш дори обикновен ОБД адаптер и да се убедиш
А! Колегата slowtraveler ме подсети- някой да препоръча ОБД ,но да става за apple телефон?!? Всичко което намирам е за Android

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Chuk Spleskanovski » 03 Мар 2021 21:18

Enwor написа: 03 Мар 2021 21:13 Така е, имам чувството че ще излитам :).....
Хаахах именно!

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Krachunov » 03 Мар 2021 22:17

biro написа: 03 Мар 2021 21:10 Ужасно реве при спускане и напълно заредена батерия. Такъв рев и с пълна газ не можеш да докараш. Аз включвам на N в такива ситуации.
Не съм много убеден, че е добре да караш на неутрална. Може и да се бъркам, но в книжката мисля че пишеше неутралната да се ползва само при аварийно теглене

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от vfr800 » 03 Мар 2021 23:08

Krachunov написа: 03 Мар 2021 22:17
biro написа: 03 Мар 2021 21:10 Ужасно реве при спускане и напълно заредена батерия. Такъв рев и с пълна газ не можеш да докараш. Аз включвам на N в такива ситуации.
Не съм много убеден, че е добре да караш на неутрална. Може и да се бъркам, но в книжката мисля че пишеше неутралната да се ползва само при аварийно теглене
Ако беше така вероятно тази възможност щеше да бъде ограничена. Никой няма да ти позволи да счупиш колата толкова лесно :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от slowtraveler » 04 Мар 2021 08:31

Krachunov написа: 03 Мар 2021 22:17 Може и да се бъркам, но в книжката мисля че пишеше неутралната да се ползва само при аварийно теглене
То на всички автомобили го пише - предпазна мярка, защото ако не си преценил правилно обстановката:
1. може да ти се наложи внезапно да ускориш за да избегнеш ПТП
2. при включена предавка доста голяма част от енергията се разсейва от ДВГ, а иначе може да прегрееш и 'кипнеш' спирачките при продължително спускане. Навярно още сте срещали из България стари табели преди продължително спускане с надпис - 'Премини на по-ниска предавка'... Двигателя 'реве', ама спирачка почти не натискаш... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 04 Мар 2021 09:51

При спускане и при необходимост от ДВГ спирачка, оборотите са около 3-4к. Както slowtraveler упомена, много е валидно:
slowtraveler написа: 03 Мар 2021 21:07 Просто 'спокойният' режим при нормална експлоатация на хибрида разглезва 'експлоататора' и отвиква от високите обороти
Между другото това е психологичен ефект от тези обороти.
Винаги се чудя как хората като превключват сами скоростите и не им пречат 5000 оборота, ама хибрида като го настъпиш докрай и вдигне 5000, шофьора го намира като негатив. tooth.gif

Chuk Spleskanovski написа: 03 Мар 2021 21:17 А! Колегата slowtraveler ме подсети- някой да препоръча ОБД ,но да става за apple телефон?
Може да пробваш с това.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Hursa » 04 Мар 2021 15:15

► Виж съдържание
Вчера, след спуск (от Околчица) - преди спиране за почивка, при почти "напълно" заредена батерия (по показание на монитора) - запалих принудително двигателя за да се "прогрее". Изключи се след около 5-10 сек. Оставих системата включена (включено радиото, дневни светлини и плафони в купето). Двигателя стартира на 13тата минута. Батерията видимо не бе паднала въобще. Температурата бе 16 градуса (- според показанията на борд компютъра). На двигателя - на средата на скалата, не показва колко е, но това показва, като нормална "работна" температура. Двигателя работи около половин минута (по скоро по-малко от половин минута). Според мен - единствената причина за включването, в случая, е за да подържа работната температура (отопление не бе включвано).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 05 Мар 2021 14:38

Честно казано не ти вярвам.
За още едно потвърждение, както поиска, вчера вечерта направихме същия тест с колега от форума (ако иска да се издаде). Нова Корола седан. Батерията е стандартната 28 модулна, като при Приус и/или твоя Аурис.
За съжаление адаптера не поддържа напълно въпросната Корола (чакам друг за пълни данни), но достатъчна поддръжка за теста. Не успяхме да хванем колко ток харчи на място колата без консуматори, но резултата е точно 29 минути между принудително зареждане и разреждане в последствие. При Королата се оказа, че пуска зареждането на 39.5% и го спира на 47%. Демек качва 8.5% заряд, а не 11% като при мен.
Ето и резултата от изстиването на ДВГ-то за 29 минути:
Изображение

След като загасна колата втория път, по спомен температурата след още 1-2 минути се вдигна отново до към 74 градуса (не се вижда от този лог, другия път ще се покаже). Демек един цикъл от почти половин час със загасен ДВГ и 2 минути работа успява да държи ДВГ-то в почти едни и същи граници на температурата. И тотално няма как да изстине до там, че да се запали, за да го топли.
Друга статистика - Королата с 1.8 ДВГ спадаше 1 градус на всеки 97 секунди, при 14 градуса външна температура.
На моя Приус, температурата спадаше с 1 градус на всеки 80 секунди, но при 3 градуса външна температура.
Или искам да кажа, че няма кой знае каква разлика в спада на температурата, което отново доказва, че няма как ДВГ-то да изстине до толкова, че да "попречи" на теста, който предложих.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Hursa » 05 Мар 2021 17:56

Сега излязохме за малко с един колега, засякохме само температурата - за 5 минути температурата падна с 9 градуса. От 79 до 70. При 15 градуса. Но може и да сте прав.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Enwor » 05 Мар 2021 20:17

Днес следобед повторих експеримента от снощи :). За един час слушане на музика, запали двигателя когато падна на 39%. Повтори се поведението от предния тест, само че сега дори не стигна средата на температурната скала (запали на 16 спря на около 25). Все пак темата е за 2.0, така че трябва и от нея да се свали статистика cool.gif
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от ToyotaPassion » 05 Мар 2021 23:16

Кои програми ползвате за мониторинг? Вече видях линк от BOZ някакъв хубав адаптер... Аз имам нещо евтино, с Torque Pro, DashCommand и Carista няма проблеми, но Dr Prius и Hybrid Assistant или не тръгват или комуникацията спира още в първите секунди...
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от biro » 06 Мар 2021 07:34

Hybrid Assistant работи в определени адаптери. Кои точно виж на сайта.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 24 госта