Корола Хибрид 2.0 Батерия

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 22 Фев 2021 11:34

Hursa написа: 22 Фев 2021 11:29 Каква е температурната разлика между външна температура и температурата на двигателя при 10 градуса външна и каква е температурната разлика при 30 градуса. Разликата не толкова голяма.
Да. И системата реагира различно при първоначално подгряване и в последствие.
За това ти казах - грешно предполагаш.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Hursa » 22 Фев 2021 11:43

След като батерията след всяко стартиране е все по заредена, явно всеки следващ старт не е бил поради "паднала" батерия. Не е ставало въпрос за първоначално стартиране. Просто работната температура на двигателя е относително висока и дали вън е 10 или 30 градуса охлаждането на двигателя до зададената температура протича сравнително бързо. Има разлика, но не е чак толкова голяма. (Но трябва да се провери лятото, когато автомобила е нагрят от слънцето температурата може да е доста по-висока. Аз не съм забелязвал при мен да стартира поради "паднала" батерия и когато съм спирал е около и малко над средата, от как имах проблем с грешка вече избягвам изключване на системата когато спираме жената да снима - та мисля, че имам наблюдения. Но не съм засичал специално.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 22 Фев 2021 12:17

Hursa написа: 22 Фев 2021 11:43 След като батерията след всяко стартиране е все по заредена, явно всеки следващ старт не е бил поради "паднала" батерия.
Нямам идея какво говориш. Но като ти падне батерията, винаги на един определен процент започва да зарежда и спира пак на определен процент, който споменах.
Hursa написа: 22 Фев 2021 11:43 та мисля, че имам наблюдения. Но не съм засичал специално.)
Ами засечи специално и сподели.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Hursa » 22 Фев 2021 14:20

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 22 Фев 2021 17:14

Ако спреш със заредена батерия на 60+ процента и ДВГ-то бъде принудено да запали, за да топли примерно, системата върти ДВГ-то само на празен ход, без да го товари да произвежда ток, с който ток да продължи да пълни батерията над 60%. МГ1 товари ДВГ-то с цел да зарежда батерията ако имаш заряд на батерията около 55%.
Или искам да кажа, че няма как ако си:
Hursa написа: 22 Фев 2021 14:20 т. е. е заредена на около 75% 80% от капацитета си
Да.
Hursa написа: 22 Фев 2021 14:20 системата стартира - съответно заряда видимо се е повишил по показание
За това:
Hursa написа: 22 Фев 2021 14:20 но не съм обръщал внимание специално.
Обърни по-специално внимание.
Няма как ако си пътуваш с колата и спреш за 20 минути на едно място без парно, то системата да запали ДВГ-то за да го грее, защото бил изстинал. Пък ти ако искаш продължавай с грешната ти позиция или по-скоро предположения.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Hursa » 22 Фев 2021 18:06

Не съм съгласен. Дори в това време, може да се покаже, че когато стартира двигателя за да загрява - зарежда над тези показания. Т. е. товари мг1. Може и да не е до степен, до която го товари, когато батерията е с малък заряд, но зарежда. Може да се види, а и предполагам знаете при каква температура стартира двигателя - 20 минути съвсем не са малък срок за да разсее повърхността на двигателя значително количество топлина, въпреки, че автомобила е на място.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 23 Фев 2021 11:08

Теста е направен.
При 3 градуса външна температура, когато сработи ДВГ-то, за да повдигне заряда на батерията, температурата на ДВГ-то се покачва точно с 20 градуса.
Охлаждането на ДВГ-то продължава в продължение на 19 минути, което му отнема 10 градуса.
Демек предположението ти е точно обратното - реално по време на теста, средната температура на ДВГ-то се покачва, а не се охлажда, както си мислиш.
За едно нещо съм грешал - при изключени консуматори на автомобила, цикъла на разряд-заряд е в границите на 50.5% -> 39.5%. Демек нямаме изразходване на 10%, а на 11%.
Засичането е добре да стане след заряда, защото реално капацитета след заряд на батерията е малко по-голям от колкото от дадено равнище да почнеш да засичаш по-надолу. Или за да съм по-точен, ако започнеш да засичаш да кажем от 55% надолу и започнеш измерването от 50.5% до 39.5%, то времето/капацитета е по-малко от колкото 39.5%->50.5%-39.5%.
Явно като зарежда и спре зареждането на 50.5%, реално в батерията има около 52%, съизмеримо с измерване по другия метод.
И пак да кажа - със сигурност ДВГ-то не може да се охлади до толкова, че случай на запалване на ДВГ да е причинено от охлаждането му.
И може друг да си направи тест на неговата батерия и да засече време със следния сценарий:
1. Загрява колата да кажем едно 30-на мин каране.
2. Спира се и се изключват фарове и парно. Музиката реално отнема доста малко енергия и почти системата не може да направи разлика с/без музика (пробвах го). За това докато чакаш поне музика да може да си слушаш. :)
3. Изчаква се да се запали ДВГ когато батерията падне на минимум - това би отнело средно между 30 и 45 минути.
4. Запалва ДВГ-то и започва да пълни батерията - между 2 и 3 минути.
5. Гаси се сам ДВГ-то и се пуска хронометъра
6. Засича се времето до следващото палене на ДВГ.

При мен, на Приус-2, отнема около 19 минути, като знам, че батерията трябва горе-долу да ми е читава (4.5 годишна към този момент).

Може да предположем, че другите поколения автомобили, по-новите, да са по-оптимизирани и е интересно да се види там.
Допускам също така, че заряд->разряд на по-новите системи да е по-различен, а не 11% като на П2 да кажем.
Също така колегите с 2.0 хибридни ДВГ батерията им е по-голяма. Както при Ярис е по-малка. И разни такива отклонения.
Но масово все още 1.8 хибридни Тойоти са със същата батерия. За това може и друг на направи експеримента и да видим разликите. Както на едни и същи модели, така и между различни модели и поколения.
Ако има желаещ някой от София с друг автомобил, можем заедно да направим експеримента и да смъкнем малко логове от друг автомобил за анализ. :thumbsup:

Това е от мен и поздрави.
Последно промяна от BOz на 23 Фев 2021 11:12, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от nicktodorov » 23 Фев 2021 11:12

BOz написа: 23 Фев 2021 11:08 Ако има желания някой от София с друг автомобил, можем заедно да направим експеримента и да смъкнем малко логове за анализ
Аз съм ок за тест с 2.0.
Твърде много разлики откривам в поведението намоята кола в сравнение с какво се говори тук и изобщо из нета за "класическите" хибриди на Тойота.

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Hursa » 23 Фев 2021 12:11

Нека се записват температурите, които отчита датчика, а не с колко се е вдигнала или паднала. (При мен - не работи 2 3 минути, а около и под минута, по показанията на таблото не виждам да пада батерията, за разлика от падането на температурата - но не съм правил теста.)
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 23 Фев 2021 12:16

Hursa написа: 23 Фев 2021 12:11 Нека се записват температурите, които отчита датчика, а не с колко се е вдигнала или паднала.
Я ми кажи тогава как съм засичал температурата? Бях си забравил кристалната топка, изключи я от предположението.
Дай ми един твой тест и аз ще ти дам моя, който е готов и съм споделил резултата. Иначе отиваш в теорията на предположенията ти, които нямат нищо общо с действителността. И вече присъстваш само за спора, без доказателства, без и логични разсъждения дори.
Ти да не си мислиш, че като изключиш ДВГ-то, от 80 пада на 20 градуса за 5 минути? tooth.gif
Последно промяна от BOz на 23 Фев 2021 12:19, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Hursa » 23 Фев 2021 12:18

Нека се натрупат "независими" резултати :)
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от BOz » 23 Фев 2021 12:27

Hursa написа: 23 Фев 2021 12:18 (Сега не пътувам с колата. А и имам писане на инструкции. Не за хибрида - няма да подведа никой, надявам се.
И без пътуване става. Пусни я в сервизен режим, загрей я за 10 мин до 80 градуса и сподели резултата. Дори скоростната кутия да не е загряла и да служи като допълнителен охлаждащ елемент, то пак ще видиш, че грешиш. И се надявам да си кажеш, че грешиш. Нещо, което не го правиш, каквото и да ти струва. tooth.gif

п.п. Между другото заради теста си бях наумил да изчисля и ефективността на системата.
Оказа се, че при мен преобразуването от бензин в електричество става с около 23% ефективност. Нещо интересно, което не го бях наблюдавал и изчислявал до сега.
И от друг ъгъл - да слушате музика в колата ви струва около 45 стотинки на час, при цена 2 лв. за литър гориво.
Или погледнато от последен ъгъл, на теория ако напълня резервоара догоре и остава да работи колата, то ще мога да слушам около 8 дни музика. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от Chuk Spleskanovski » 03 Мар 2021 19:31

На много места батерията може да се зареди на Full (поне по чертички ), аз имам друг върос:
Знам. че когато е пълна (примерно при продължително спускане) двг се пуска за да я разрежда , но при мен двигателя се форсира в такива обороти чее направо се стряскам-ако имах оборотомер сигурно щеше да покаже 8хил оборота да не казвам 9 mellow.gif ,нещо страшно е!! Не говориме за работещ двг на 2-3 дори 4хил об. ами.... както писах
При вас така ли е?

И за да спре този як форсаж подавам малко газ и той поутихва

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от slowtraveler » 03 Мар 2021 21:07

Chuk Spleskanovski написа: 03 Мар 2021 19:31 сигурно щеше да покаже 8хил оборота да не казвам 9 ,нещо страшно е!!
Така ти се струва :) Електрониката съвсем няма да позволи опасен режим на ДВГ както и опасни режими на МГ1 и МГ2....
Просто 'спокойният' режим при нормална експлоатация на хибрида разглезва 'експлоататора' и отвиква от високите обороти (например 6.5х.об/мин)...
Можеш да включиш дори обикновен ОБД адаптер и да се убедиш :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Корола Хибрид 2.0 Батерия

Мнение от biro » 03 Мар 2021 21:10

Ужасно реве при спускане и напълно заредена батерия. Такъв рев и с пълна газ не можеш да докараш. Аз включвам на N в такива ситуации.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта