Бензинов хибрид или само бензинов

Аватар
kaloto11
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Окт 2019 00:18
Местоположение: Dortmund
Автомобил: Toyota Avensis 1.8 T27, 2018

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от kaloto11 » 18 Яну 2021 17:20

Здравейте , поразрових се из форума понеже мисля да сменя моят Авенсис Т27 1.8 /147кс модел 2018г с Корола 2.0 хибрид 180кс модел 2020 също комби и не мога да преценя дали ще направя правилен избор защото всеки хвали собствения си автомобил 😉😉🤣🤣.
Та ,молбата ми е , при положение че карам около 15000 км на годината от които половината са изцяло извънградско- това е пътя до Бг и обратно и останалото ми е смесено като преобладава градското шофиране .Какви плюсове ще ми даде хибридният двигател ,ако е само разхода то нека пише някой с опит реалният разход градско и разход на магистрала с 130км в час например.Общо взето плюсове и недостатъци на хибридният двигател и дали някой с хибриден двигател би се върнал отново на чисто-бензинов двигател.🤗🤗🤗
Toyota Avensis 1.8 Valvematic (147 Hp) Multidrive S

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от urb » 18 Яну 2021 17:37

И аз си мислех подобни неща, но не се връзва сметката с хибрида. По еко е да! Но дотам. Виж ако е плъг-ин си е сила. Но са скъпи и пак безмислени. Цената за закупуване се изплаща след доста години и реално субсидираш производителя. Освен ако не караш колата 15 години. Тогава обаче ще сменяш батерии и икономията е пак у канала. Гаранцията на батерията е 10 години и трябва на шест месеца да ходиш на преглед. Което е пак дразнещо.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от WoLF » 18 Яну 2021 19:03

С толкова каране се обезсмисля нов хибрид...
ИзображениеИзображениеИзображение

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от centil » 18 Яну 2021 19:13

Ако не искаш хибридния вариант, то ти остава 1,2-l-Turbo (116 PS). Ако считаш, че ръчна скоростна кутия и 116к.с. ще те правят щастлив, то може да вземеш малкия турбиниран двигател. Ако го избереш него, то в най-високото му оборудване в Германия - Team Deutschland, се предлага с Bi-LED фарове, а Hybrid 2,0 (184 PS) може да си вземеш с Matrix LED, Head-Up Display и т.н. при Lounge.

Corolla TS 1,2-l-Turbo Team Deutschland - 26.280€
Corolla TS Hybrid 1,8 Team Deutschland - 29.780€
Corolla TS Hybrid 2,0 Team Deutschland - 31.780€
Corolla TS Hybrid 2,0 Lounge - 36.290€

1,2-l-Turbo
WLTP-> 6.7 l/100 km, CO2: 153 g/km
Данък: 153€

Hybrid 1,8
WLTP->5 l/100 km, CO2: 112 g/km
Данък: 70€

Hybrid 2,0
WLTP->5,3 l/100 km, CO2: 119 g/km
Данък: 88€

Ако избереш Hybrid 1,8, който е 3.500€ по-скъп от 1,2-l-Turbo и с хибрида имаш по-нисък разход от 1,7l/100 km, то разликата в цената ще е "нулирана" след около 7г.,при отчитане на разходи за бензин (използвал съм цена от 1,60€/l*) и данък.

*-очаквана цена на бензина през 2026 с добавени 15,3ct/l от новия CO2-данък.

Защо не продължиш да караш Авенсиса?
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от urb » 18 Яну 2021 19:19

Тойота просто нямат интересни двигатели на бензин. Проблем е че Хюндай и те вече намалят конските сили, или вграждат меки хибриди с цел намаляване на Co2. Ключово тук е намаляване на емисиите, а не спестяване на гориво. Спестяването е малко и изобщо не се връзва. Ако търсиш кола която да е с добър бензинов турбо двигател и да има радост от шофирането - то твоята марка не е Тойота. Проблема е че малко останаха вече производителите, които радват. Другото е направо да минеш на ток. Поне за себе си знам че следващата ми нова кола ще е електрическа.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от dracunculus » 18 Яну 2021 20:27

Интересно зададен въпрос от колегата. Смених си точно Авенсиса Т27 1,8 с хибрид и съм повече от доволен за скромния ми пробег с него, но все пак wink.gif . Вярно, че друг, като цяло по-висок клас, не посочената Корола и затова може би не може да се сравнява с твоята ситуация, но.... Направих го далеч не заради разхода, който, въпреки всичко е по-нисък от този на Авенсиса ми, особено в града. В никакъв случай не претендирам за всеобща миродавност на моето мнение и нагласа, но аз никога не бих се върнал към чист бензинов двигател, пък дори и турбо. Реално, ако искаш вървеж има достатъчно хибриди, които вървят също толкова, даже и повече. И не говоря само за Тойотските хибриди. Има и Лексус, междувременно и почти всяка друга марка има сносни хибриди, които вървят много добре. Но имам и една друга забележка към колегата- прецени си дали би заменил една, да го кажем, маргинално пъргава кола за една откровено слаба и далеч по-тромава- 1,2т, ако искаш да е Корола и да НЕ е хибрид. Тествах я и нея, по каталог е май около 10 сек. до 100 (без да съм напълно сигурен), но тоя двигател се усеща отвратително. Има гаден лаг, после тръгва добре, но като цяло се усеща много по-тромаво от 1,8 валвматик, който не е фурия в ниските обороти, но си тегли поне константно. На мен не ми хареса 1,2т. Съветвам те, тествай просто всички варианти- 1,2т, 1,8 хибрид и 2,0 хибрид и си прецени. Всеки сам трябва да си усети колата.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
kaloto11
Мнения: 10
Регистриран на: 12 Окт 2019 00:18
Местоположение: Dortmund
Автомобил: Toyota Avensis 1.8 T27, 2018

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от kaloto11 » 18 Яну 2021 21:05

centil написа: 18 Яну 2021 19:13 Ако не искаш хибридния вариант, то ти остава 1,2-l-Turbo (116 PS). Ако считаш, че ръчна скоростна кутия и 116к.с. ще те правят щастлив, то може да вземеш малкия турбиниран двигател. Ако го избереш него, то в най-високото му оборудване в Германия - Team Deutschland, се предлага с Bi-LED фарове, а Hybrid 2,0 (184 PS) може да си вземеш с Matrix LED, Head-Up Display и т.н. при Lounge.
Благодаря за подробният отговор,Авенсиса ми идва малко муден ,но пък Королата е доста шумен когато е във високи обороти ( това е единственото нещо което ме дразни) за това трябва да ме спечели с много нисък разход на дълъг път ,който май въпросният автомобил няма да покаже за това са и колебанията .Мога да преглътна ценовата разлика ако другите плюсове са доста 👍👍
dracunculus написа: 18 Яну 2021 20:27 Интересно зададен въпрос от колегата. Смених си точно Авенсиса Т27 1,8 с хибрид и съм повече от доволен
Благодаря за коментара . Двигател 2.0 със сигурност, защото 1.8 вие още по зле 😉🤣🤣
Последно промяна от Akima на 20 Яну 2021 20:58, променено общо 5 пъти.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic (147 Hp) Multidrive S

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от Krachunov » 19 Яну 2021 14:31

urb написа: 18 Яну 2021 17:37 И аз си мислех подобни неща, но не се връзва сметката с хибрида. По еко е да! Но дотам. Виж ако е плъг-ин си е сила. Но са скъпи и пак безмислени. Цената за закупуване се изплаща след доста години и реално субсидираш производителя. Освен ако не караш колата 15 години. Тогава обаче ще сменяш батерии и икономията е пак у канала. Гаранцията на батерията е 10 години и трябва на шест месеца да ходиш на преглед. Което е пак дразнещо.
Не съм съгласен, батерия за королата до скоро като гледах от Англия излиза под 5000лв. Говоря за купена от официалното представителство батерия. Ако след 10 години ЕВЕНТУАЛНО ти се наложи да смениш батерия, която след 10 години ще е много по евтина това не би трябвало да е фактор.
По думи на дилъра в тойота, когато взимах, каза че преди 2 или 3 години е била 7 хиляди.
През тези години със сигурност ще си спестил, тези пари за евентуалната батерия. Ще спестиш от ремъци, накладки дискове, съединител. Всякакви такива малкки малки и не до там разходи. Да не говорим че батерията ти е в гаранция до 10тата година. Така че ако имаш късмета, нещо да и стане и да я сменят на Х-тата година. Ще имаш чисто нова батерия след това.
От много места чувам притеснение относно, батерията. Но в същото време никой, не се притеснява, че има да сменя съединители и др.консумативи на стандартна кола.

П.П. Батерията не ходиш на 6 месеца. Ходиш на 15 хиляди километра или една година.. И така до 10тата година на автомобила.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от BOz » 19 Яну 2021 17:10

За мен да смениш нов Авенсис (на 2-3 години), за да вземеш хибридна Корола си е тотално неоправдано действие. Особено пък ако се гледа финансово, за да спестиш нещо. То само с изкарването на колата от магазина вече е поевтиняла с толкова пари, колкото никога няма да може да избиеш като разлика между двата автомобила, от предполагаемата разлика (и пестене) в разхода.
Krachunov написа: 19 Яну 2021 14:31 От много места чувам притеснение относно, батерията. Но в същото време никой, не се притеснява, че има да сменя съединители и др.консумативи на стандартна кола.
Въпросът е, че като стане хибрида на 10+ години, вероятността да умре батерията е много огромна. И рядко хора ще продължат го карат много след това, ако са го купили нов. И съответно става тотално неоправдано да купиш колата за Х пари и след това да ти "умре" част, която струва 50% от цената на целия автомобил. Отделно, че това изваждане на пари става изведнъж, а днес може да смениш съединител, утре турбо, след месеци алтернатори и т.н. Ама парите не излизат веднага и са много по-предвидими и лесни за управление. И не знам кой би дал 50% от цената на колата за една част ей така.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от Krachunov » 19 Яну 2021 17:49

Какви 50 % от цената?! Днес 5000 лева са 50% от цената на корола ? След 10 години батерията няма да е 5000 лв, а доста по - евтина ако се гледа как падат цените за тея неща.
Освен това с умираща батерия ще имаш бензинов автомобил.. А всеки автомобил със съединител, когато сдаде, нямаш кола. Да той си казва много преди това, но това не променя факта. Един приятел си купи пежо 407 на 8 ли 10 години ли и съединителя му с демпфер му излезе 2 хилки. Колата я взе за 3.. Ако предположим че го кара 10 години, колата тогава ще струва 500 лв в добрия случай а съединителя пак ще 2 хилки

https://www.serratoyota.com/blog/toyota ... ent-costs/
Toyota hybrid battery replacement costs will vary between dealerships, but, in general, a new Toyota hybrid battery for the Prius costs about $2,200 – $2,600 without labor depending on your model year. Do your research and shop around at local Toyota dealerships to find the best price in your area and ask for an itemized list that will show how much each dealership is charging for the actual hybrid battery part and labor.
Пак по думи на дилъра в тойота, има приуси от зелените бакшиши който сменил дискове на 180к км.. Сега сигурно малко преувеличено, предвид пристрастията, но е факт, че много по - бавно ще смениш дискове и накладки от колкото при конвенционален бензин. Тук пак са ти Х пари.
Та батерията нито е половината цена от автомобила, нито е нещо което трябва да мислиш за 10 години, при нов автомобил.

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от urb » 19 Яну 2021 18:56

Krachunov написа: 19 Яну 2021 14:31 Ще спестиш от ремъци, накладки дискове, съединител. Всякакви такива малкки малки и не до там разходи. Но в същото време никой, не се притеснява, че има да сменя съединители и др.консумативи на стандартна кола.

П.П. Батерията не ходиш на 6 месеца.
Така,
Ходиш на 6 (шест) месеца в България.
После - ремъци на тойота НЯМА! Поне на VVTI. Това че може би си технически НЕГРАМОТЕН си е твой проблем, не МОЙ. Има ремък - но той не е за "тайминга". Нещо което явно не в сферата ти на познание.
Отделно 5 хиляди лева не са малко пари. И след десетата година наистина ще си е разход. А не съм сигурен дали не са и повече. Реално икономията ще отиде в Тойота.
А иначе за спорта - карам турбо бензин освен королката която ми е градска кола. И да турбо-бензиновата ми кола струва повече от хибридчето ти.
 ! Съобщение от: gimara
Нарушавате правилата - т.2 Потребителските постове трябва да показват уважение и зачитане на другите потребители. Гневни, или оскърбителни постове няма да се толерират и ще се премахват. Вулгарни, непристойни, обидни, провокационни изказвания, намеци и др. ще се модерират.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от Krachunov » 19 Яну 2021 19:15

urb написа: 19 Яну 2021 18:56
Krachunov написа: 19 Яну 2021 14:31 Ще спестиш от ремъци, накладки дискове, съединител. Всякакви такива малкки малки и не до там разходи. Но в същото време никой, не се притеснява, че има да сменя съединители и др.консумативи на стандартна кола.

П.П. Батерията не ходиш на 6 месеца.
Така,
Ходиш на 6 (шест) месеца в България.
После - ремъци на тойота НЯМА! Поне на VVTI. Това че може би си технически НЕГРАМОТЕН си е твой проблем, не МОЙ. Има ремък - но той не е за "тайминга". Нещо което явно не в сферата ти на познание.
Отделно 5 хиляди лева не са малко пари. И след десетата година наистина ще си е разход. А не съм сигурен дали не са и повече. Реално икономията ще отиде в Тойота.
А иначе за спорта - карам турбо бензин освен королката която ми е градска кола. И да турбо-бензиновата ми кола струва повече от хибридчето ти.
Технически грамотния, ако за 6 месеца минаваш 15 хиляди КМ, ДА на 6 месеца е. В противен случай е ИЛИ 15 хиляди километра ИЛИ 1 година. Което стигнеш първо. Пък ти ако искаш ходи през ден там.

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от Mcl » 19 Яну 2021 19:42

Да 15000 км. Или 1 година което настъпи първо. И нека запазим добрия тон,колеги. Няма нужда от определения на някой. Още по малко като не се и познавате.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от dracunculus » 19 Яну 2021 19:56

Все още съм млад хибридаджия, та затова ей така да питам, без да претендирам за миродавност , твърдейки обратното....Конкретни данни за масово дефектни хибридни батерии след 10 години или ххх километри имате ли, или изхождате, че ще се случи? Не говоря за това, че е възможно да дефектира батерията в един момент, реално както всеки компонент в автомобила от която и да е марка и задвижваща концепция. Просто защото търсейки в какви ли не форуми (английски, немски, български) аз не намирам подобно нещо (може и да не съм се задълбочил достатъчно). Отделно на това, говорейки не веднъж с таксиджии, каращи Приуси и Лексус, които са на по около 10-12 години и над 500 000км никой не съм чул да се оплаква. Целенасочено питам винаги и отговорът е винаги, че всичко е ОК, колата си върви като от магазина и си харчи колкото тогава. Т.е. все аргументи говорещи срещу дефект в батерията.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Бензинов хибрид или само бензинов

Мнение от Krachunov » 19 Яну 2021 20:34

urb написа: 19 Яну 2021 18:56 А иначе за спорта - карам турбо бензин освен королката която ми е градска кола. И да турбо-бензиновата ми кола струва повече от хибридчето ти.
хахаххахаа на фона на предните тъпотии, това го бях изпуснал. Карай си със здраве турбо бензичнето, което струва повече от хибридчето ми. И не ми мисли хибрида, както аз не мисля комплексите ти които избиваш с количката си с турбо и тъпи коментари по форуми. drunk.gif drunk.gif :) :) :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта