Проблем с Prius Gen3 P0012
Публикувано на: 30 Ное 2020 15:21
Здравейте. Ще разкажа за моята драма с моя Prius gen3. Надявам се да м ипомогнете да си разреша най-накрая проблемите с нея.
ЗАкупих си преди година и половина Toyota Prius Gen3 по километраж 300K. Имаше сервизна история от ТМ Ауто за проверка на всички системи , включително хибридна с остатъчна гаранция от 1 г. Точно година след като я карах безпроблемно (10к) започна при палене да се чува втрисане откъм двигателя. Веднага усетих , че е трябва да се диагностицира и я закарах в Toyota (провинция) - оттам - пропуск в 1 цилиндър - гарнитура на глава. Дори и не попитах колко ще ми излезе ремонта - оставих я на друг сервиз, в който ми смениха гарнитурата на глава, за съжаление процеса отне около 1 месец, в който автомобила беше с откачен акумулатор. След първоначалното палене автомобила светна като коледна елха - триъгълника, Check Hybrid System, check engine. Двигателя работеше много добре, но колата гаснеше. Закарах я на сервиз Bosch в същия град - диагностика - P0012 - датчик за налягане на маслото - поръчах го -150 лв. Смениха го, карах я 30 мин - пак светна, отидох - диагностика - 2 батерии на хибридната батерия - поръчах - смениха ги. Пак светна. Отидох отново в Тойота - диагнсотика 72 лв - трябва да се смени освен датчика и филтърчето към него - 25 лв, 30 мин шофиране - check engine. + Check Hybrid System. Обадих се човек, който съм го позлвал за стария ми приус да му пратя батериите да ги диагностицира - оказа се , че всичките са били сменяни - прати ми снимки - не бях виждал такова нещо. Слагани са някакви noname батерии, свързвани с някакви елементи (това го установих още преди да ги пратя), съответно отидох на 2500 за целия блок. Смених всички хибридни батерии. Успях да се пробера до София само с check engine и нормален разход. Смених маслото с 5W40 - прочетох , че при P0012 може и от маслото да , изчистих грешката , появи се след 100-на км. Оставих колата една седмица без да я карам, качих се запалих - Check Hybrid System Drive + check engine. За щастие вече си бях поръчал ot Aliexpress някаква евтина диагнотика - само за проверка на error codes и изчистих грешките.
Та на това положение съм в момента. Незнам какво да правя. Дал съм около 4К за ремонт и не съм сигурен в автомобила си. Върви нормално, излиза си бял пушек от ауспуха. Моля за съвет при кой майстор да я оставя (по възможност София) за да ми гарантира в точността на проблема и отстраняването му , защото нито вярвам на Тойота, нито на останалите, на които съм я оставил. Или поне да помоля за мнение по въпроса.
ЗАкупих си преди година и половина Toyota Prius Gen3 по километраж 300K. Имаше сервизна история от ТМ Ауто за проверка на всички системи , включително хибридна с остатъчна гаранция от 1 г. Точно година след като я карах безпроблемно (10к) започна при палене да се чува втрисане откъм двигателя. Веднага усетих , че е трябва да се диагностицира и я закарах в Toyota (провинция) - оттам - пропуск в 1 цилиндър - гарнитура на глава. Дори и не попитах колко ще ми излезе ремонта - оставих я на друг сервиз, в който ми смениха гарнитурата на глава, за съжаление процеса отне около 1 месец, в който автомобила беше с откачен акумулатор. След първоначалното палене автомобила светна като коледна елха - триъгълника, Check Hybrid System, check engine. Двигателя работеше много добре, но колата гаснеше. Закарах я на сервиз Bosch в същия град - диагностика - P0012 - датчик за налягане на маслото - поръчах го -150 лв. Смениха го, карах я 30 мин - пак светна, отидох - диагностика - 2 батерии на хибридната батерия - поръчах - смениха ги. Пак светна. Отидох отново в Тойота - диагнсотика 72 лв - трябва да се смени освен датчика и филтърчето към него - 25 лв, 30 мин шофиране - check engine. + Check Hybrid System. Обадих се човек, който съм го позлвал за стария ми приус да му пратя батериите да ги диагностицира - оказа се , че всичките са били сменяни - прати ми снимки - не бях виждал такова нещо. Слагани са някакви noname батерии, свързвани с някакви елементи (това го установих още преди да ги пратя), съответно отидох на 2500 за целия блок. Смених всички хибридни батерии. Успях да се пробера до София само с check engine и нормален разход. Смених маслото с 5W40 - прочетох , че при P0012 може и от маслото да , изчистих грешката , появи се след 100-на км. Оставих колата една седмица без да я карам, качих се запалих - Check Hybrid System Drive + check engine. За щастие вече си бях поръчал ot Aliexpress някаква евтина диагнотика - само за проверка на error codes и изчистих грешките.
Та на това положение съм в момента. Незнам какво да правя. Дал съм около 4К за ремонт и не съм сигурен в автомобила си. Върви нормално, излиза си бял пушек от ауспуха. Моля за съвет при кой майстор да я оставя (по възможност София) за да ми гарантира в точността на проблема и отстраняването му , защото нито вярвам на Тойота, нито на останалите, на които съм я оставил. Или поне да помоля за мнение по въпроса.