Охлаждане на батерията

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от BOz » 15 Сеп 2019 16:08

IliyanNikov написа: 15 Сеп 2019 15:06
BOz написа: 14 Сеп 2019 19:24 Това е обикновено сервизно съобщение. Няма нищо общо със загрявания, недомислици и подобия.
Все едно да ти излезе съобщение за смяна на маслото и това да е проблем.
Съобщение, не свързано нито с определен пробег, нито с определена дата... Както споменах в първия пост бях минал техническо обслужване на 02.09, та това "обикновено сервизно събщение" хич не беше на място.
Темата я отворих чисто информативно за колегите от форума, в случай че стигнат до същата ситуация или решат да се застраховат и си монтират предварително въпросния допълнителен филтър.
И каква е разликата дали ще чистиш обслужваемия или необслужваемия такъв?
Това няма да те избави от въпросното съобщение.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

IliyanNikov
Мнения: 30
Регистриран на: 27 Яну 2017 11:08
Местоположение: Varna

Охлаждане на батерията

Мнение от IliyanNikov » 15 Сеп 2019 17:18

Силно се съмнявам че ще виня някога отново въпросното съобщение. Което само по себе си не е напомняне за сервизен интервал, а възможна повреда.
Сега, когато фълтърът е на достъпно място ще бъде почистван редовно.
2017 Toyota Auris TS HSD

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от biro » 15 Сеп 2019 18:53

Отворих да видя какво е положението при мен:
Изображение

Изображение

Изображение
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от BOz » 15 Сеп 2019 21:07

Интересно ми е ако някой от вас има диагностика, може ли да кажете при всекидневното ви каране до каква степен загрята батерията и на каква степен ви работи вентилаторът.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Tihomirj
Мнения: 3
Регистриран на: 24 Ное 2017 19:34
Местоположение: Sofia

Охлаждане на батерията

Мнение от Tihomirj » 16 Сеп 2019 22:13

В книжката на Приус на стр 595, раздел Do-it-yourself maintenance, e описана процедурата за почистване на филтъра на хибридната батерия. Специално се обръща внимание, че филтърът трябва да се почиства по-често ако колата се кара често или при натоварен трафик или в запрашена среда. От описанието в книжката оставам с впечатлението, че това е поддръжка, която собственика сам си прави. При Приус съобщението е “Maintenance required for Traction battery cooling parts See owner’s manual”.

rusinov
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Фев 2019 22:19
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris Touring Sport HSD '17

Охлаждане на батерията

Мнение от rusinov » 17 Сеп 2019 10:06

Здравейте,
има 2 сервизни бюлетина по темата. Първият е от 13.12.2016 - CP-0086T-1216 - HV Battery Cooling Fan Maintenance for Severe Usage Vehicles, вторият е от 27.11.2017 - EG-7107 - Addition to maintenance for cleaning of hybrid battery intake filter. Въпросният допълнителен филтър е описан в първият бюлетин, парт номера му е G92DH-12010. Вторият бюлетин по скоро описва, че при всяко обслужване в сервиза, техниците трябва да извършват почистване и на вътрешният филтър. Явно до 2017 това почистване изобщо не е било залагано в процедурите по обслужване. Вътрешният филтър, ако някой иска да си го сменя е G92DH-12030 / G92DH-12031

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от BOz » 17 Сеп 2019 10:43

Точно за това казах, че това си е най-обикновено сервизно съобщение (не проблем) и не трябва кой знае какво внимание да му се обръща. Не да се остави и пренебрегне разбира се, но нищо няма да ѝ стане на колата и може да продължиш да си караш без никакви проблеми.

Никой не сподели по предишния ми въпрос. Питам това, защото ми е интересно колко толкова се товари батерията при новите хибриди, че чак толкова често да се пуска вентилатора и да пълни филтъра с боклук. Примерно при мен за 2 години вентилатора ми изглежда като чисто нов. Никаква разлика в сравнение от преди две години, когато го чистих. Но все пак аз не товаря батерията толкова много и съответно вентилатора ми работи изключително рядко.
Та идеята ми беше да видя колко агресивно се използва тя в новата система, защото нали все пак казват, а и се усеща, че при потегляне и промяна на движението на колата много се разчита на нея, за да се усеща и по-директно управлението. Което при П2 не е така и веднъж след като запали двигателя, тя се използва само за обиране на желано и действително желание за мощност, докато ДВГ-то навакса с обороти да кажем. Което е много малко като време (да кажем секунда). До колкото при новата система това не е така и включват в играта батерията в голяма част от управлението на желаната мощност от системата.
rusinov написа: 17 Сеп 2019 10:06 Здравейте,
има 2 сервизни бюлетина по темата. Първият е от 13.12.2016 - CP-0086T-1216 - HV Battery Cooling Fan Maintenance for Severe Usage Vehicles, вторият е от 27.11.2017 - EG-7107 - Addition to maintenance for cleaning of hybrid battery intake filter. Въпросният допълнителен филтър е описан в първият бюлетин, парт номера му е G92DH-12010. Вторият бюлетин по скоро описва, че при всяко обслужване в сервиза, техниците трябва да извършват почистване и на вътрешният филтър. Явно до 2017 това почистване изобщо не е било залагано в процедурите по обслужване. Вътрешният филтър, ако някой иска да си го сменя е G92DH-12030 / G92DH-12031
Да, такива сервизни бюлетини има още от Приус-2 и П3.
Има и оригинални филтри за П2 (G92DH-47020) и П3 (G92DH-47010).

Оригинално не са се залагали, защото не се е предполагало, че чак толкова много може да смуче въздух, за да започне да се запушва вентилаторът. Но при по-продължително използване на автомобилите и при по-тежки експлоатационни характеристики, то е възможно и за това пускат и такива сервизни бюлетини. Които обаче не са задължителни, а такива, при които автомобилът е предразположен към такъв вид употреба.
За това явно са решили да вложат малко логика в следенето на вентилатора, като се "познава" запушването му (лично ми предположение е чрез наблюдение на тока спрямо оборотите) и съответно изваждане на съобщение да погледнеш и да му махнеш боклука, а не да се стига до разпознаване на запушването му чак като прегрее батерията.

И за това реално това следене и съответното съобщение е точно обратно на мнението и логиката на колегата boyanmt, което било заради загряване. Точно обратното - развитие на технологията, която да попречи при определени условия да се стигне до прегряване.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от Hursa » 17 Сеп 2019 10:53

А може би не е достатъчен вентилационния отвор или филтъра е с недостатъчен запас по пропускна способност. За да се налага монтиране на втори.
Или разположението на този отвор не е много удачно.
Последно промяна от Hursa на 17 Сеп 2019 10:58, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от BOz » 17 Сеп 2019 10:58

Hursa написа: 17 Сеп 2019 10:53 А може би не е достатъчен вентилационния отвор закрит с филтър с недостатъчен запас по пропускна способност. За да се налага монтиране на втори.
Да де, ама по-добре там да се спира боклука, вместо да отвориш големи отвори и целия боклук да го набиеш между модулите. Което със сигурност ще допринесе до тотално блокиране на охлаждането директно върху модулите. Ако вентилатора не може да им духа, поне да имат някаква възможност за естествено конвекционално охлаждане.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от Hursa » 17 Сеп 2019 11:02

Всъщност къде е вентилатора и само един ли е? Точно зад филтъра ли е?
8ма година минава от как "карам" моята - не е имало подобно съобщение. Не съм и "чистил" този филтър. Но може би при мен няма подобна "диагностика" състоянието на филтъра. Хибридната система на питащия не е ли същата.
Последно промяна от Hursa на 17 Сеп 2019 11:13, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

rusinov
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Фев 2019 22:19
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris Touring Sport HSD '17

Охлаждане на батерията

Мнение от rusinov » 17 Сеп 2019 11:12

BOz написа: 17 Сеп 2019 10:43 Никой не сподели по предишния ми въпрос. Питам това, защото ми е интересно колко толкова се товари батерията при новите хибриди, че чак толкова често да се пуска вентилатора и да пълни филтъра с боклук. Примерно при мен за 2 години вентилатора ми изглежда като чисто нов. Никаква разлика в сравнение от преди две години, когато го чистих. Но все пак аз не товаря батерията толкова много и съответно вентилатора ми работи изключително рядко.
Та идеята ми беше да видя колко агресивно се използва тя в новата система, защото нали все пак казват, а и се усеща, че при потегляне и промяна на движението на колата много се разчита на нея, за да се усеща и по-директно управлението. Което при П2 не е така и веднъж след като запали двигателя, тя се използва само за обиране на желано и действително желание за мощност, докато ДВГ-то навакса с обороти да кажем. Което е много малко като време (да кажем секунда). До колкото при новата система това не е така и включват в играта батерията в голяма част от управлението на желаната мощност от системата.
Ами аз съм с Аурис 2017, който е със P410, което би трябвало да е 3то поколение HSD, вграждано в Prius 3 - XW30. Не мога да доловя шум кога работи вентилатора и кога не. Не съм разглобявал панелите за да видя колко е замърсен. Относно работата на батерията, нямам база за сравнение със други хибридни автомобили, но смея да твърдя в града батерията се използва доста. Пътувам сутрин от център към Младост вечер обратно, постоянно в задръствания. Батерията се използва за потегляне, при ниска необходима тяга също, при по висока тяга в комбинация с ДВГ, ако е на 1-2 чертички се използва само ДВГ. Нивото й през деня постоянно варира, като напълно пълна успявам да я видя само при спускане на голям баир. Спускане по цялото Симеоновско и целият Яворов вечер на зелена вълна може да я докара максимум до 1 черта под максимума. Отделно ако успея да я заредя някъде до горе, след това за отрицателно време минава с една черта надолу.
Иначе поставянето на въпросният допълнителен филтър според бюлетина се налага само ако се изпълни едно от следните условия:
1. Is the vehicle subject to any of the operating conditions detailed below?
(1) The vehicle is used for over 15 hours per day.
(2)The vehicle is used over 6 days per week.
(3)The rear seat is used over 50 times per day.
(4)The vehicle is used in a dusty environment or driven in dusty roads.
(5)The mileage is more than 3,000 km per month.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от BOz » 17 Сеп 2019 11:24

Не съм карал Аурис от 2017, но П3, както и Аурис преди фейс-а се държат абсолютно еднакво. И батерията там не се използва при малък до среден товар. До колкото при П4, където се използва доста активно. Това, че батерията варира нагоре-надолу е съвсем нормално, но не е показател, че се използва след като веднъж ДВГ-то запали. При тези модели (Аурис/П3), както и при моя П2, батерията започва да се използва много активно единствено като имаш "надзаряд" - както казваш при пълна или чертичка по-малко. Стигне ли до заряд под 65%, батерията спира да се използва по време на движение/набиране на автомобила. Използва се в много ниски граници - да кажем от рода на 10-20А и то на моменти, а не е да държи висока мощност постоянно, което се наблюдава при заряд от порядъка на 70+%.
Както и преди съм го споменавал, точно тази разлика се усеща при П4, че е доста по-електрически и по-директно реагира на педала на газта, а не по-лагаво, ако мога така да се изразя, което лагаво се усеща от някои шофьори като колата да не върви или да има разлика (разминаване в очакването) в първия момент на усещане между натискане на педала и реалното тръгване на автомобила (отдавана мощност).
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Охлаждане на батерията

Мнение от Hursa » 17 Сеп 2019 11:59

В еднакви режими ли е сравнението? Поне аз не усетих подобно при приус 4 и королата с малкия двигател (с "големия" двигател така и не можах да я "пробвам" smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 32 госта