Хибридната система в горещините

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридната система в горещините

Мнение от Lwerewolf » 05 Юли 2019 23:19

BOz написа: 05 Юли 2019 11:02
IliyanNikov написа: 04 Юли 2019 21:35 Най ме дразни, когато спра на паркинга и колата не гаси двигателя дори и след 10 мин на място.
Това вече е странно. Не ми се вярва чак до такава степен да спират лимитерите. Но знаеш ли какво са мислили япончетата. Примерно, че ако спре ДВГ-то ще започне да черпи ток от батерията, макар и бавно. Но батерията ще се изхаби и след това трябва да се зареди, което ще коства отделянето на допълнителна топлина => няма разряд, няма проблем. tooth.gif
В този момент какво ще стане ако натиснеш бутона ЕВ?

Да дам алтернативна визия над този проблем, с който се сблъсках (негаснене на ДВГ-то). Миналата година при смяната на маслото в Тойота ми бяха наблъскали повече масло от необходимото (над макс-а), за което писах в темата със сервизните бюлетини. Накратко - системата първоначално не индикираше с грешка, че нещо не е наред, но ДВГ-то не гаснеше когато трябва да мине в пълен хибриден режим. Причината се състоеше в това, че ЕКУ-то на ДВГ-то има за цел в пълен хибриден режим да направи калибрация на дросела, за да "намери" празния ход на ДВГ-то, което трябва да се поддържа и да пали от това положение. Логиката записва постоянна грешка едва на 2-рото палене (стартиране на автомобила) и последваща невъзможност на намиране на тази позиция определен брой пъти. Когато първоначално не можеше да я намери, след това я намира и гасне. И докато се чудих реших да направя една по-пълна диагностика и тогава усетих, че нещо не е редно/нормално. И малко по-късно вече колата се набуха с още масло и съответно работата стана сериозна и така. Демек имах определено време през което колата си гаснеше или не на произволен принцип.
По темата - през нощта си играх с входящия колектор (така де surge tank-а, черната пластмаса със варио пътищата за въздуха), и явно съм за смяна на уплътненията към самия алуминиев колектор... или просто някой преди това (вероятно при смяна на свещи) не е стегнал болтовете и гайките в правилния ред.

Та така или иначе - комбинацията от това + влажен и студен въздух, предполагам доведе до по-дълга ISC learning процедура. Иначе и мойта виси навън - гаража е във... всякаш перманентна "ревизия" + бой със домашни любимци за "ценности", които заимат място :D

Ако на някой са му интересни симптомите - студен старт - мега случайни misfires, не записва каквото и да е. Не яде масло (дори 0w-20 на 16к км в жегите), антифриз, не придръпва, харчи в норма... единствено Misfire при неработещ известно време двигател, докато е в idle (тепърва загряващ в s1 или idle speed control learning, ако е стартиран докато е бил над 50 градуса). Така или иначе, вече това го няма :D

Вентилатора на батерията - като цяло изобщо не е лоша идея да е включен. Hybrid assistant помага бая.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта