Мнения за Camry Hybrid 2008

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 05 Апр 2019 14:41

Здравейте,
От известно време се замислям за хибридна кола. А от доста повече време съм си харесал Тойота Камри като модел, всичките след 2008ма. XV40 май се води моделът ако не се лъжа.
Та на темата.
Моделът е много рядък в България. Затова бих искал да ме насочите и да споделите лични впечатления от Camry Hybrid. Май е 1вото хибридно Камри. Интересуваме абсолютно всичко, тъй като това си е сложна кола,а и на всичкото отгоре е хибрид, а и супер рядък в България. Споделете например следните неща:
- цена за обслужване части/труд в офиц сервиз
- цена за обслужване части/труд в хубав нормален сервиз(ако може и координати за София)
- тъй като колата е доста стара, какви са стандартните проблеми, които могат да се очакват със колата. Изключваме батерията, тъй като аз я считам за консуматив. Нещо като Турбото при турбинираните коли. Нормално е за 10 години, поне 1 път да сдаде багажа.
- окачването как се справя с наще пътища
- мисля, че това е 1вото хибридно Камри, това значи ли, че хибрдната система страда от "бъгове", които са изчистени в следващите години
Горе долу това са ми въпросите, но ако някой има повече инфо и желае да го сподели, аз лично много ще се радвам. Това е рядък модел, за който не се говори много и няма много информация, аз лично намерих много малко. А ми се струва, че е много сполучлив, тъй като имам познати с САЩ, които го хвалят, а изгледах десетки ревюта с руски говор, където също го хвалят адски много.

Ще чакам с нетърпение отговорите ви!
Благодаря предварително! worthy.gif

Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от M5kov » 05 Апр 2019 16:35

Camry е модел за американския пазар, за това не са разпространени тук.
Не мисля, че страда от каквито и да е бъгове, но това, че е екзотичен модел, доста ще те затрудни при търсене на някакви тривиални части втора употреба при нужда.
Моят съвет е да се насочиш към LEXUS GS 450, който е доста кола, но за мааалко повече пари.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 05 Апр 2019 17:28

Camry, до колкото знам не е само за американския пазар. Или поне не мисля така. Защото в много видеа казват, че е един от най-продаваните модели на Тойота. 50% от видеата, които изгледах в youtube бяха на руски, което ме кара да мисля, че е доста разпространена на изток. Нямам представа, защо не се е продавала в Европа. Може би ще се конкурира с Авенсис ... или пък може би никой няма да си купи Авенсис ако може да си купи Камри :D
Относно Лексуса, знам го. Супер е. Даже перфектен. Но е доста по скъп като начална цена от Камрито, а и аз искам да заделя и някакви странични пари за ремонти/обслужване или нещо ако изкочи, защото това са все пак коли 2ра употреба. Аз не съм карал хибрид досега, затова искам 1вата стъпка да е по умерена и ако ми хареса, допадне и не ми бърка много често в джоба, може след няколко години да упгрейдна на Лексус. Първоначално се бях насочил към Приус, но някак не ми допадна вътре, после ходих да гледам един Аурис Хибрид, който като цяло ми хареса, но ми се стори адски скъп за толкова малка кола. После попаднах на няколко обяви за Камри, от които едната беше хибридна и беше за 12 000лв, което е доста примамливо. Собственика твърди, че е със сменена батерия. И много се замислям. Стори ми се свестен човек,дори ми да даде VIN-а на колата. Ако някой може да ми асистира да го дешифрираме, също ще бъда много щастлив. Мисля, че тя е карана доста в България и се чудя дали ако отида в официалното представителство, те ще се съгласят да ми направят справка, как мислите?

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от Lwerewolf » 05 Апр 2019 18:31

GS450h е със бая по-скъпа поддръжка, особено ако искаш да си го поддържаш като нов (нема троп, нема хлоп, всякакви малки неща те дразнят и тн).

Най-голям проблем с camry-то - части тук вероятно трудно, в предвид че не се продава. Иначе не виждам фрапиращи проблеми. Цени за части - едва ли някой може да ти каже... toyodiy или epc-data, гледаш какво те интересува (дискове/накладки, тампони, амортисъори), запитваш Лио. Силно вероятно шасито да има доста споделени части с други масови модели.

Бъгове по хибридната система - не знам. За gen1/2 prius се знае за скоростната кутия (малко пресилен проблем, ама gen3+ го няма изобщо вече), за highlander-ите(rx400h) и някои prius-и имаше recall за част от инвертера... Другите като цяло ако се случи нещо се смята за куриозен случай.
Батерията си е консуматив, водната помпа на инвертера - също. Това е при всеки Toyota хибрид. Турбо не е "нормално" да сдаде багажа, ако се кара читаво (не визирам без газ) и с читави консумативи :)

Окачване което да оцелее вечно по нашите пътища няма. Иначе - здраво.

Сервизирането не е по-различно от това на нормалните коли в 99% от отношенията. Антифриза гледай да не си го спестяваш - OEM Toyota pink, или ако ще е друго, чети много преди да се хвърляш.

Защо го няма тук - "всеки" иска градски малолитражен дизел, или извънградски малолитражен голям дизел комби? ^_^
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 05 Апр 2019 18:46

Lwerewolf написа: 05 Апр 2019 18:31 GS450h е със бая по-скъпа поддръжка, особено ако искаш да си го поддържаш като нов (нема троп, нема хлоп, всякакви малки неща те дразнят и тн).

Най-голям проблем с camry-то - части тук вероятно трудно, в предвид че не се продава. Иначе не виждам фрапиращи проблеми. Цени за части - едва ли някой може да ти каже... toyodiy или epc-data, гледаш какво те интересува (дискове/накладки, тампони, амортисъори), запитваш Лио. Силно вероятно шасито да има доста споделени части с други масови модели.

Бъгове по хибридната система - не знам. За gen1/2 prius се знае за скоростната кутия (малко пресилен проблем, ама gen3+ го няма изобщо вече), за highlander-ите(rx400h) и някои prius-и имаше recall за част от инвертера... Другите като цяло ако се случи нещо се смята за куриозен случай.
Батерията си е консуматив, водната помпа на инвертера - също. Това е при всеки Toyota хибрид. Турбо не е "нормално" да сдаде багажа, ако се кара читаво (не визирам без газ) и с читави консумативи :)

Окачване което да оцелее вечно по нашите пътища няма. Иначе - здраво.

Сервизирането не е по-различно от това на нормалните коли в 99% от отношенията. Антифриза гледай да не си го спестяваш - OEM Toyota pink, или ако ще е друго, чети много преди да се хвърляш.

Защо го няма тук - "всеки" иска градски малолитражен дизел, или извънградски малолитражен голям дизел комби? ^_^
хахаха
хареса ми това с дизелите. :) :) :)
иначе проверих вече за основните части като дискове/накладки/амортесиори и тн. и цените са като на моята А4 от 98ма, демек нищо страшно като цени.
Може ли да споделиш за този проблем със скоростите или да дадеш линк да прочета, защото не съм чел за него? Единствено разбрах, че не се сервизира, уж нищо не трябва да се пипа по кутията никога. Но все си мисля, че може би е редно едно масло да се смени ... или не? Също така може ли някой да разкаже за обслужването на мотора? Според всичките информации, мотора е с верига и не му се прави нищо освен смяна на масло и филтри, но повечето коли са на над 200 000км. .... не се ли изисква нещо друго? Не се ли появят проблеми с тези вериги примерно или с техните обтегачи ако има такива?

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 05 Апр 2019 18:51

Също така като стана дума за масло
какво масло е хубаво да се слага на този мотор? Намерих информации за 0W20 или 0W30 или 5W20, кое е вярното или няма значениекое от 3те? Също така и като марка? Досега съм ползвал Мотул, Реванол и Мобил 1 и съм общо взето доволен за кола с турбо. Как стоят нещата за този мотор на Тойота?

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от Lwerewolf » 06 Апр 2019 00:23

zeroheat написа: 05 Апр 2019 18:46
Lwerewolf написа: 05 Апр 2019 18:31 GS450h е със бая по-скъпа поддръжка, особено ако искаш да си го поддържаш като нов (нема троп, нема хлоп, всякакви малки неща те дразнят и тн).

Най-голям проблем с camry-то - части тук вероятно трудно, в предвид че не се продава. Иначе не виждам фрапиращи проблеми. Цени за части - едва ли някой може да ти каже... toyodiy или epc-data, гледаш какво те интересува (дискове/накладки, тампони, амортисъори), запитваш Лио. Силно вероятно шасито да има доста споделени части с други масови модели.

Бъгове по хибридната система - не знам. За gen1/2 prius се знае за скоростната кутия (малко пресилен проблем, ама gen3+ го няма изобщо вече), за highlander-ите(rx400h) и някои prius-и имаше recall за част от инвертера... Другите като цяло ако се случи нещо се смята за куриозен случай.
Батерията си е консуматив, водната помпа на инвертера - също. Това е при всеки Toyota хибрид. Турбо не е "нормално" да сдаде багажа, ако се кара читаво (не визирам без газ) и с читави консумативи :)

Окачване което да оцелее вечно по нашите пътища няма. Иначе - здраво.

Сервизирането не е по-различно от това на нормалните коли в 99% от отношенията. Антифриза гледай да не си го спестяваш - OEM Toyota pink, или ако ще е друго, чети много преди да се хвърляш.

Защо го няма тук - "всеки" иска градски малолитражен дизел, или извънградски малолитражен голям дизел комби? ^_^
хахаха
хареса ми това с дизелите. :) :) :)
иначе проверих вече за основните части като дискове/накладки/амортесиори и тн. и цените са като на моята А4 от 98ма, демек нищо страшно като цени.
Може ли да споделиш за този проблем със скоростите или да дадеш линк да прочета, защото не съм чел за него? Единствено разбрах, че не се сервизира, уж нищо не трябва да се пипа по кутията никога. Но все си мисля, че може би е редно едно масло да се смени ... или не? Също така може ли някой да разкаже за обслужването на мотора? Според всичките информации, мотора е с верига и не му се прави нищо освен смяна на масло и филтри, но повечето коли са на над 200 000км. .... не се ли изисква нещо друго? Не се ли появят проблеми с тези вериги примерно или с техните обтегачи ако има такива?
За трансмисията - https://lusciousgarage.com/blog/gen_2_p ... a92_p0a7a/
Като цяло не вярвам да е драма при camry-то, ама виж все пак.

Кутията не е лошо да и сменяш маслото от време на време (две години?) все пак - "lifetime fill" isn't, освен ако не хвърляш на 100-200к км.

AZ мотор - https://toyota-club.net/files/faq/04-11 ... az_eng.htm
...освен това с болтовете на главата, друго "страшно" не виждам. Как се проверява дали си със ревизирани - не съм се ровил.
Като цяло за тойоти не съм видял някакви предписания за смяна на верига - основно казват "ако или като получиш VVT-i timing грешка или друг симптом". Примери на коли на зверски километри, карани зверски, колкото щеш. Примери за маслояди също колкото щеш... най-вече карани на по 10-20к км със смотано масло или само на късо, ама все пак.
Ако си решил все пак да сменяш верига - не е лошо да се смени заедно със всички зъбни колела, за които се захваща... и става бая дебело.
Не знам за драми като при ZR двигателите със непочистен навреме EGR (уж тази няма) и всички драми около него.

Масло... мнения колкото искаш.
Източници:
https://www.bobistheoilguy.com/
https://www.oil-club.ru/
https://forums.nasioc.com/forums/showth ... ?t=2714154
https://www.subaruclubbg.com/forum/view ... 5164d2a53d <<<<<<<< worthy.gif worthy.gif worthy.gif punk.gif punk.gif punk.gif punk.gif

Разгледай на toyota 0w20 маслото какво представлява - направо гони 0w18 или какъвто искат да правят новия по-нисък стандарт. Накратко - мега течливо. 5w-30 ще е жесток overkill, особено ако е някоя баш синтетика... така де, на redline 5w20-ката дава HTHS резултати за масло xw-40 :D
На първо четене - някакво готино 5w20 - amsoil ss, shell helix ultra, каквото друго. Аргументи - истинска 5w20 синтетика (shell-а е GTL, та уж group 3, ама... чети, звер е :D) най-вероятно няма да има viscosity improvers и ще е мега стабилна. Ако се притесняваш, че не е 0w - 1) за тукашните температури не бих се притеснявал изобщо, 2) истинско 5w >>>>> нещо, постигнато със модификатори.
На второ четене - може би съм се вманиачил прекалено много.
Та... ти си избирай. Не бих казал, че на тойота бензините са кооой знае колко капризни.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 06 Апр 2019 15:47

Мерси за инфото, но чесно казано така и не разрах, кое е най правилното масло. Защо се препоръчват няколко вида не разбирам? За аудито ми по всички форуми и документации си пише 5W40 и точка. Тук не мога да немря еднозначно мнение. Един колега ми каза, че е имал авенсисс мотор 2,4 и го е карал 5 години с 5W30 на Мобил и не е имал никакви проблеми. Загуба от по малко от 200мл. м/у смените на 10 000км. Той ме съветва, че ще върши идеална работа, но аз не съм много сигурен, защото доколкото знам Авенсиса му е с директно впръскване, а Камрито не е. Или това не е от значение?
Няма ли тук собтвеници на Камрита да се изкажат цялостно за колата? Или може би е наистина супер здрава и не им се налага да влизат във форума? :) worthy.gif :)

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 06 Апр 2019 15:58

Гледам, че и оригинално масло на Тойота 5W30 струва под 100лв за 5 литрова туба. Което ми се струва евтино. Или според вас не е хубаво?

Производител: OE TOYOTA
Име: Двигателно масло
Вискозитетен клас по SAE: SAE 5W30
Капацитет [l]: 5
API спецификация: SL/CFACEA
спецификация: A5ACEA
спецификация: B5

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от biro » 06 Апр 2019 20:20

Хибридите се карат с 0w20.
Но може и с 5w30, ако няма от първото. Това го пише в ръководството за употреба. Препоръчвам да го прочетеш преди да си купиш камрито.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 07 Апр 2019 10:01

biro написа: 06 Апр 2019 20:20 Хибридите се карат с 0w20.
Но може и с 5w30, ако няма от първото. Това го пише в ръководството за употреба. Препоръчвам да го прочетеш преди да си купиш камрито.
Супер. Просто в България климата е сравнително топъл и 0W ми се стори твърде много, но щом така са рекли инжинерите, значи 0W20.

Биро а ти може ли да ми споделиш нещо за хибридната система? Питам за дефекти главно, защото все пак говори за 10+ годишна кола, а в хибридната система има доста механични неща доколкото разбрах. Водна помпа, стартер/алтернатор(или както се казва), предполагам и някакво високоволтово управление. Мисълта ми е, че остарялото мнение е, че в хибридите скъпия ремонт е ако ти се наложи да смениш батерията, но това според мен не е кой знае колко съществено, защото батериите станаха вече доста по достъпни. А ето веригата + всичко около нея пак може да излезе на цена близка до тази за нова батерия. Отделно ако има и подобен ремонт по хибридната система ... Мен ми се искаше ако има някой който да е карал хибридни коли последните 10тина години и да даде инфо, какво точно му се е случило.
За конкретното Камри,знам че е на реални 190 000км. купувано от САЩ със сменена батерия преди година, което е голям плюс според мен. Но остават други агрегати с не известни. За мотора разбрах, че е стабилен. Евентуално веригите и нещата около тях, може да се наложат да се сменят следващите 5 6 години, демек 2000 3000лв. ремонт доколкото разбрах. Което ми се струва поносимо, но ако има и подобен ремонт по хибридната система(а тя си е доста сложна, със много неща вътре), ще ми дойде твърде много и може би ще трябва да се насоча къмнякоя по проста кола.

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от biro » 07 Апр 2019 11:24

За хибридна система на 10 години не мога да ти кажа нищо. Карам хибрид от година и половина. Питай колегите с приус 2.
Това с климата какво общо има с маслото като са проектирали двигателя за 0w20.
Аз по бих се притеснявал за едрогабаритни части например предна задна броня. Ако те нацепи някой от къде ще намериш части?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 07 Апр 2019 11:55

biro написа: 07 Апр 2019 11:24 За хибридна система на 10 години не мога да ти кажа нищо. Карам хибрид от година и половина. Питай колегите с приус 2.
Това с климата какво общо има с маслото като са проектирали двигателя за 0w20.
Аз по бих се притеснявал за едрогабаритни части например предна задна броня. Ако те нацепи някой от къде ще намериш части?
Ами 1вия коефициент на маслото, в случая "0W" е индекс за студен старт/или при работа на студено не съм сигурен. И е много важно маслото да не гъсто при големи студове, например зимата на -20 или -30. Но в България такива студове няма и маслото няма как да остане толкова гъсто и затова примерно VAG препоръчват за мойто Ауди Масло 5W40, но за южни държави може и 10W40. Така пише в тяхната официална документация. Но тук е хибрид, тук мотора е доста раличен, работи при различни условия, така че 0W20 явно е най-хубавото при всички условия. Така че с това компромис няма да се прави.

Относно частите. Проверих по повечето магазини и имат много неща. Което го няма в БГ, го има в нета. Примерно в ebay е пълно. GGBG вече правят доставки от всякъде вече. Например САЩ. Само дето може да се наложи да чакаш няколко седмици. Но колко често попадаш в ПТП? Аз лично за последните 10 години само 1 път, да чукна на дърво, и беше съвсем леко ожулване на задната броня. Просто едно момиче спря в мен като спрях за пешеходец. :) Всмисъл, аз не съм таксиджия, колата не ми е жизнено важна всеки ден. Имам и откъде да взема на заем кола, всмисъл това да почакам 3 4 седмици за 1 детайл не ми е кой знае какъв проблем. При положение, че може и да не се наложи изобщо.

Само това ли са косурите на колата и хибридите?

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от Hursa » 07 Апр 2019 13:16

Ще се включа. Макар, че не бих казал, че имам опит - не ми се е налагал никакъв ремонт вече 7 години. Имам аурис, който е доста по-нисък клас спрямо камри. По-нисък клас и спрямо емблемата на хибридите на тойота - приус. Т. е. значително по-евтин автомобил - от по-евтини материали, но въпреки това - проблем съм нямал.
Според мен - "в случая "0W" е индекс за студен старт" - този индекс за хибридите е не по-малко важен от вискозитета на маслото при работни температури. Вярно, че като средно годишно, времето у нас не е студено. Но хибрида постоянно гаси двигателя (когато пуснете "газта") - което все пак, за този период му сваля работната температура. А това означава, че му се налага много често и да го стартира, макар (повечето пъти) и от не "студено" състояние.
Тази електрическа машина, която стартира двигателя и изпълнява повечето време функцията на алтернатор (генератор зареждащ батерията и захранващ другата ел машина), kакто и тази - която изпълнява функциите на "маршов" електродвигател" (повечето време) и "регенеративен" генератор - са част от хибридната система и изпълняват по-голяма част от функциите на трансмисията. От една страна - при излизането им от строя, автомобила, практически няма да може да "функционира". Но от друга - за разлика от стартера - няма механически детайли, които да го присъединяват при старт. Многократно по-мощни са и за тях старта далеч не е такъв "стрес" при запускането на електродвигателя за да се стартира ДВГ. Стартера при конвенционален автомобил от покой - трябва за много кратко време да развие близка до максималната си мощност. Алтернатора има управляема възбудителна намотка в подвижния ротор - което снижава надеждността му, като цяло. За разлика от тях двете електрически машини в трансмисията на хибрида за постоянно включени към нея (както и ДВГ - няма съединители) и при движение на автомобила са постоянно в движение (няма механически превключвания, няма "присъединяване" и "отсъединяване"). Двете са синхронни машини с постоянни магнити - които по надеждност практически не отстъпват на надеждността на асинхронните двигатели с "накъсо съединен" ротор - смятани в техниката за едни от най-надеждните "силови" машини, като цяло (до колкото разбирам). За разлика от старта на обикновените асинхронни двигатели, които ползваме в техниката и бита (без честотно управление) - при тези синхронни машини старта и управлението се изпълнява, чрез честотно управление на захранването - а това позволява, практически от "0" оборота да развият номиналния (а дори и максималния си) въртящ момент. Поради това старта им практически не се различава силно от работата им на номинално натоварване. За силовата електроника, която се използва, както за честотното управление и захранване на тези машини, така и за преобразуването на генерираната от тях мощност - за зареждане на батерията (и захранване на другата ел машина - най-вече, и автомобила с ел енергия, като цяло) - за съжаление не мога да кажа нищо. Според това което съм чел и следил (а то е малко), като цяло е надеждна.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

zeroheat
Мнения: 16
Регистриран на: 27 Мар 2018 13:02
Местоположение: Sofia

Мнения за Camry Hybrid 2008

Мнение от zeroheat » 07 Апр 2019 14:24

Hursa написа: 07 Апр 2019 13:16 Ще се включа. Макар, че не бих казал, че имам опит - не ми се е налагал никакъв ремонт вече 7 години. Имам аурис, който е доста по-нисък клас спрямо камри. По-нисък клас и спрямо емблемата на хибридите на тойота - приус. Т. е. значително по-евтин автомобил - от по-евтини материали, но въпреки това - проблем съм нямал.
Според мен - "в случая "0W" е индекс за студен старт" - този индекс за хибридите е не по-малко важен от вискозитета на маслото при работни температури. Вярно, че като средно годишно, времето у нас не е студено. Но хибрида постоянно гаси двигателя (когато пуснете "газта") - което все пак, за този период му сваля работната температура. А това означава, че му се налага много често и да го стартира, макар (повечето пъти) и от не "студено" състояние.
Тази електрическа машина, която стартира двигателя и изпълнява повечето време функцията на алтернатор (генератор зареждащ батерията и захранващ другата ел машина), kакто и тази - която изпълнява функциите на "маршов" електродвигател" (повечето време) и "регенеративен" генератор - са част от хибридната система и изпълняват по-голяма част от функциите на трансмисията. От една страна - при излизането им от строя, автомобила, практически няма да може да "функционира". Но от друга - за разлика от стартера - няма механически детайли, които да го присъединяват при старт. Многократно по-мощни са и за тях старта далеч не е такъв "стрес" при запускането на електродвигателя за да се стартира ДВГ. Стартера при конвенционален автомобил от покой - трябва за много кратко време да развие близка до максималната си мощност. Алтернатора има управляема възбудителна намотка в подвижния ротор - което снижава надеждността му, като цяло. За разлика от тях двете електрически машини в трансмисията на хибрида за постоянно включени към нея (както и ДВГ - няма съединители) и при движение на автомобила са постоянно в движение (няма механически превключвания, няма "присъединяване" и "отсъединяване"). Двете са синхронни машини с постоянни магнити - които по надеждност практически не отстъпват на надеждността на асинхронните двигатели с "накъсо съединен" ротор - смятани в техниката за едни от най-надеждните "силови" машини, като цяло (до колкото разбирам). За разлика от старта на обикновените асинхронни двигатели, които ползваме в техниката и бита (без честотно управление) - при тези синхронни машини старта и управлението се изпълнява, чрез честотно управление на захранването - а това позволява, практически от "0" оборота да развият номиналния (а дори и максималния си) въртящ момент. Поради това старта им практически не се различава силно от работата им на номинално натоварване. За силовата електроника, която се използва, както за честотното управление и захранване на тези машини, така и за преобразуването на генерираната от тях мощност - за зареждане на батерията (и захранване на другата ел машина - най-вече, и автомобила с ел енергия, като цяло) - за съжаление не мога да кажа нищо. Според това което съм чел и следил (а то е малко), като цяло е надеждна.
Евала! Доста изчерпателно! worthy.gif

За сега доколкото разбирам и аз от четене и гледане - всичко е доста качествено и надежно. Аз забелязвам, че по улиците в София вече има и доста от по Старите Приуси(преди 2010та), което ме навежда на мисълта, че системата е здрава.

Остана още едно по голямо не известно. Къде в София си сервизирате хибридите? Освен офиц. сервиз разбира се. Питам, защото това са си специфични машини. Най прост пример, бих дал с климатика. До колкото разбрах компресора е електрически и системата не е редно да се пълни с каквото и да е, а е нужно специално масло.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта