EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Понякога ми се иска да мога да управлявам как точно да работи хибридната система, но няма как Днес трябваше да взема джипа и да отида на 1км разстояние, батерията беше почти пълна и много щях да се изкефя, ако можеше да мина на EV режим, но не би.... Какви са според вас критериите, когато се позволява включването на EV :
1. Ниво на батерията
2. Текуща скорост
3. Температура на двигателя
има ли други според вас?
Друго също ми е интересно - какво е максималното разстояние, което сте минали само на батерия? С чисто нова батерия съм от месец насам и сега като е по-топло, при загрял двигател, минавам макс. 2-3 км. Вие?
1. Ниво на батерията
2. Текуща скорост
3. Температура на двигателя
има ли други според вас?
Друго също ми е интересно - какво е максималното разстояние, което сте минали само на батерия? С чисто нова батерия съм от месец насам и сега като е по-топло, при загрял двигател, минавам макс. 2-3 км. Вие?
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Според мен нивото на батерията не е критерии, карал съм само на EV и при средни и ниски показатели на батерията. По-скоро температурата на двигателя и купето оказват влияние.
Максималното разтояние което съм изминавал(ей така за да тествам системата) е около 4-5 км.- на равен терен, при загрят двигател и 1 човек в колата
Максималното разтояние което съм изминавал(ей така за да тествам системата) е около 4-5 км.- на равен терен, при загрят двигател и 1 човек в колата
Corola Verso 1.8 Prius+
-
- Мнения: 530
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
-Ниво и температура на батерията - има charge и discharge лимити за нея (като моментна сила - за нивото на батерията ясно).
-Моментна изискваща се сила - при мен грубо до към 12kw ми дава да се движа на ток, нагоре се включва двигател.
-Състояние на загряване на двигателя, малко е по-сложно от само температура. Палиш - загрява до 40 градуса. По някое време после като загрее качествено си калибрира сондите на празен ход - ако се чудиш, да речем, защо на някой светофар двигателя работи при спрян климатик, заредена батерия и т.н. Чакал те е да отпуснеш газта - трябва му известно време, за да си направи калибрацията на празен ход (около минута май?).
-Ако си над определена скорост, двигателя винаги се върти, в режим на fuel cut. Нещо общо със предпазване на MG1 от прекалено високи обороти + движеща се от двигателя маслена помпа (поне едната) на скоростната кутия и т.н. При мен е 75км/ч - при prius май е подобно. За ls500h/lc500h/crown s220 3.5 hybrid и там другите multi-stage hybrid изпълнения не знам как е. Приплъзвал съм се на ток по нанадолно със около 100 та е възможно да се задвижваш "чисто на ток", но няма много смисъл.
Имай впредвид, че да караш преднамерено на батерия не е в твой плюс.
-Моментна изискваща се сила - при мен грубо до към 12kw ми дава да се движа на ток, нагоре се включва двигател.
-Състояние на загряване на двигателя, малко е по-сложно от само температура. Палиш - загрява до 40 градуса. По някое време после като загрее качествено си калибрира сондите на празен ход - ако се чудиш, да речем, защо на някой светофар двигателя работи при спрян климатик, заредена батерия и т.н. Чакал те е да отпуснеш газта - трябва му известно време, за да си направи калибрацията на празен ход (около минута май?).
-Ако си над определена скорост, двигателя винаги се върти, в режим на fuel cut. Нещо общо със предпазване на MG1 от прекалено високи обороти + движеща се от двигателя маслена помпа (поне едната) на скоростната кутия и т.н. При мен е 75км/ч - при prius май е подобно. За ls500h/lc500h/crown s220 3.5 hybrid и там другите multi-stage hybrid изпълнения не знам как е. Приплъзвал съм се на ток по нанадолно със около 100 та е възможно да се задвижваш "чисто на ток", но няма много смисъл.
Имай впредвид, че да караш преднамерено на батерия не е в твой плюс.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Включването е на база основно на два фактора:ToyotaPassion написа: ↑22 Мар 2019 19:39 Какви са според вас критериите, когато се позволява включването на EV :
1. Ниво заряд на батерия.
2. Подгрят двигател/катализатор.
Не знам конкретно при твоя хибрид дали е валидно, но при Приус и подобия хибриди, като запалиш автомобила от студено състояние, то ДВГ-то пали да кажем след 10-на секунди и започва да подгрява. Започне ли да подгрява не може да минеш на ЕВ режим докато не достигне определена температура. Но ако го издебнеш и веднага след "палене" на колата (преди да е запалил ДВГ-то) му натиснеш бутона ЕВ, то прекратяваш процеса на подгрев на двигателя и може да се придвижваш на ток.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
При мен,с двата автомобила,изминато разтояние на батерия-не повече от 1км!(с много условности).
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Хаааа, яко - ще пробвам и ще пиша!BOz написа: ↑25 Мар 2019 09:58 Не знам конкретно при твоя хибрид дали е валидно, но при Приус и подобия хибриди, като запалиш автомобила от студено състояние, то ДВГ-то пали да кажем след 10-на секунди и започва да подгрява. Започне ли да подгрява не може да минеш на ЕВ режим докато не достигне определена температура. Но ако го издебнеш и веднага след "палене" на колата (преди да е запалил ДВГ-то) му натиснеш бутона ЕВ, то прекратяваш процеса на подгрев на двигателя и може да се придвижваш на ток.
Какъв е втория ти автомобил? Иначе така бях и аз със 'старата' батерия, но все пак беше и студено тогава... Сега е голям кеф... Всъщност замерих сега на картата, че в събота от отбивката за Терминал 1 до Ботевградско шосе всъщност съм минал поне 3.5км
- ivied
- Мнения: 307
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Това при загрят двигател ли? Или как...? При мен в задръствания, и в градско от светофар до светофар - си е на ток... Без да се налага да сменям режима...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
- WoLF
- Мнения: 2641
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 257 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Нали знаеш защо американските Приуси отначало нямат бутон EV? Иначе аз всяка сутрин така си вадя колата от гаража - светва Ready, давам EV, вадя я, слагам децата, затварям гаража и пак EV да си погрява след като вече всички сме вътре... През останалото време го ползвам само да се фукам или за кратки маневри при студен двигател(защо да ми го пали)
-
- Мнения: 530
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Бързо предположение - термоса?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- WoLF
- Мнения: 2641
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 257 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Не - защото с него производителя не може да гарантира достатъчна здравина на батерията като експлоатационен период, каквато се изисква за всички основни модули в автомобилите продавани на територията на някои щати...
-
- Мнения: 530
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Хммм… Бях останал с впечатлението, че за европейски модели също на практика гаранцията на хибридните компоненти е до 10 години (hybrid health check-а).
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 108 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Да, ама се дава само ако премине теста. Ако не го премине, нямаш гаранция.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Сега се прибирам от приятна уикенд почивка.. По пътя бях решил да експериментирам с EV Mode (при мен няма копче за това, избира се от менюто на волана). В първия случай - след стръмно спускане и завои стигнах до прав път със съвсем лек наклон надолу и пълна батерия. Карах някъде с 80-90 и се опитах да включа EV, но получих отказ Excessive speed. Въпреки това в нормален режим автомобила продължи да се движи на батерия поне още 1,5км.... Сега пък на прибиране на светофарите преди нас бях с три чертички ниво заряд на батерията(син цвят, нямаше виолетово) и докато чаках, пак опитах да пусна EV. Отказът този път беше Low battery.... И въпреки това в нормалния режим си се добутах до паркинга пред нас на батерия..... Странна работа...
-
- Мнения: 530
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток
Не е на батерия - при скорости над... 75 (при мен) км/ч двигателят се върти - в режим на fuel cut когато отстъпиш от газта. Това, че не ти го показва на дисплея - тая картинка е мега опростена.
Ако искаш по-готин monitoring - http://hybridassistant.blogspot.com/ плюс стойка за телефон и/или някакъв android plug-in за touch-а (grom имат нещо, android auto и т.н, още чистят някакви драми... разглеждам го. ~1k лв не ми се дават просто така )
Да подчертая - купи си хубав адаптер, не случайно са написали цяла страница за тях
BOz би трябвало да има доста повече впечатления от мен, имам го от има-няма 4 месеца и изобщо не го ползвам всекидневно.
Защо няма много файда от EV mode - батерията се зарежда основно от двигателя (6-7kw отиват към нея ако е под "златната среда") и от мноооого дълги наклони, това със спирането го гледай по-скоро като че не ти ползва дисковете особено много (само на "паркинг" скорости)... и лек бонус. Готината ти економия идва от двигател на atkinson цикъл - 2gr-fX*. Видиш ли X - постоянно късно затваряне на входящи клапани (пак варио до някаква степен) + голяма "геометрична" компресия, газовете се разширяват на по-голям обем, разни други бонуси.
Грубо мотор->батерия = 93% ефикасност.
Батерия->MG2(ел. двигател към колелата) = пак някъде 93%.
Ефикасност на заряд на ni-mh батерия = 50% някъде.
Та освен, че "трошиш" батерията (колко я "трошиш" не е много ясно впредвид failure режимите, ама все пак)... естествено по паркинг/задръстване/т.н. ясно - двигателя да го пускаш за по няколко секунди е грубо. По-голямо задръстване ако ти е кеф гасиш колкото консуматори може и се надяваш.
Като цяло тръгвай смело на двигател (докато си в eco gauge-а едва ли е драма) и coast-вай до светофара. Скорости под 70 поне при мен не се поддържат лесно само на двигател, предполагам и при теб (подобна кола), не ползвай много спирачки (това без hybrid assistant трудно ще го разбереш, а освен това батерията има вариращ charge лимит, та... давай го на усет - тея дискове не са за ръждясване ). Ако има трафик си го карай нормално - допринасянето към задръствания не води към нищо добро
Ако искаш по-готин monitoring - http://hybridassistant.blogspot.com/ плюс стойка за телефон и/или някакъв android plug-in за touch-а (grom имат нещо, android auto и т.н, още чистят някакви драми... разглеждам го. ~1k лв не ми се дават просто така )
Да подчертая - купи си хубав адаптер, не случайно са написали цяла страница за тях
BOz би трябвало да има доста повече впечатления от мен, имам го от има-няма 4 месеца и изобщо не го ползвам всекидневно.
Защо няма много файда от EV mode - батерията се зарежда основно от двигателя (6-7kw отиват към нея ако е под "златната среда") и от мноооого дълги наклони, това със спирането го гледай по-скоро като че не ти ползва дисковете особено много (само на "паркинг" скорости)... и лек бонус. Готината ти економия идва от двигател на atkinson цикъл - 2gr-fX*. Видиш ли X - постоянно късно затваряне на входящи клапани (пак варио до някаква степен) + голяма "геометрична" компресия, газовете се разширяват на по-голям обем, разни други бонуси.
Грубо мотор->батерия = 93% ефикасност.
Батерия->MG2(ел. двигател към колелата) = пак някъде 93%.
Ефикасност на заряд на ni-mh батерия = 50% някъде.
Та освен, че "трошиш" батерията (колко я "трошиш" не е много ясно впредвид failure режимите, ама все пак)... естествено по паркинг/задръстване/т.н. ясно - двигателя да го пускаш за по няколко секунди е грубо. По-голямо задръстване ако ти е кеф гасиш колкото консуматори може и се надяваш.
Като цяло тръгвай смело на двигател (докато си в eco gauge-а едва ли е драма) и coast-вай до светофара. Скорости под 70 поне при мен не се поддържат лесно само на двигател, предполагам и при теб (подобна кола), не ползвай много спирачки (това без hybrid assistant трудно ще го разбереш, а освен това батерията има вариращ charge лимит, та... давай го на усет - тея дискове не са за ръждясване ). Ако има трафик си го карай нормално - допринасянето към задръствания не води към нищо добро
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 84 госта