EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от ToyotaPassion » 22 Мар 2019 19:39

Понякога ми се иска да мога да управлявам как точно да работи хибридната система, но няма как :) Днес трябваше да взема джипа и да отида на 1км разстояние, батерията беше почти пълна и много щях да се изкефя, ако можеше да мина на EV режим, но не би.... :) Какви са според вас критериите, когато се позволява включването на EV :
1. Ниво на батерията
2. Текуща скорост
3. Температура на двигателя

има ли други според вас?

Друго също ми е интересно - какво е максималното разстояние, което сте минали само на батерия? С чисто нова батерия съм от месец насам и сега като е по-топло, при загрял двигател, минавам макс. 2-3 км. Вие?
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
rufo
Мнения: 33
Регистриран на: 17 Мар 2017 17:03
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от rufo » 23 Мар 2019 11:51

Според мен нивото на батерията не е критерии, карал съм само на EV и при средни и ниски показатели на батерията. По-скоро температурата на двигателя и купето оказват влияние.
Максималното разтояние което съм изминавал(ей така за да тествам системата) е около 4-5 км.- на равен терен, при загрят двигател и 1 човек в колата :)
Corola Verso 1.8 :iroc: Prius+

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от Lwerewolf » 25 Мар 2019 00:30

-Ниво и температура на батерията - има charge и discharge лимити за нея (като моментна сила - за нивото на батерията ясно).
-Моментна изискваща се сила - при мен грубо до към 12kw ми дава да се движа на ток, нагоре се включва двигател.
-Състояние на загряване на двигателя, малко е по-сложно от само температура. Палиш - загрява до 40 градуса. По някое време после като загрее качествено си калибрира сондите на празен ход - ако се чудиш, да речем, защо на някой светофар двигателя работи при спрян климатик, заредена батерия и т.н. Чакал те е да отпуснеш газта - трябва му известно време, за да си направи калибрацията на празен ход (около минута май?).
-Ако си над определена скорост, двигателя винаги се върти, в режим на fuel cut. Нещо общо със предпазване на MG1 от прекалено високи обороти + движеща се от двигателя маслена помпа (поне едната) на скоростната кутия и т.н. При мен е 75км/ч - при prius май е подобно. За ls500h/lc500h/crown s220 3.5 hybrid и там другите multi-stage hybrid изпълнения не знам как е. Приплъзвал съм се на ток по нанадолно със около 100 та е възможно да се задвижваш "чисто на ток", но няма много смисъл.

Имай впредвид, че да караш преднамерено на батерия не е в твой плюс.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от WoLF » 25 Мар 2019 09:47

Lwerewolf написа: 25 Мар 2019 00:30 Имай впредвид, че да караш преднамерено на батерия не е в твой плюс.
:thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от BOz » 25 Мар 2019 09:58

ToyotaPassion написа: 22 Мар 2019 19:39 Какви са според вас критериите, когато се позволява включването на EV :
Включването е на база основно на два фактора:
1. Ниво заряд на батерия.
2. Подгрят двигател/катализатор.

Не знам конкретно при твоя хибрид дали е валидно, но при Приус и подобия хибриди, като запалиш автомобила от студено състояние, то ДВГ-то пали да кажем след 10-на секунди и започва да подгрява. Започне ли да подгрява не може да минеш на ЕВ режим докато не достигне определена температура. Но ако го издебнеш и веднага след "палене" на колата (преди да е запалил ДВГ-то) му натиснеш бутона ЕВ, то прекратяваш процеса на подгрев на двигателя и може да се придвижваш на ток.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от boyanmt » 25 Мар 2019 10:50

При мен,с двата автомобила,изминато разтояние на батерия-не повече от 1км!(с много условности).

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от ToyotaPassion » 26 Мар 2019 08:17

BOz написа: 25 Мар 2019 09:58 Не знам конкретно при твоя хибрид дали е валидно, но при Приус и подобия хибриди, като запалиш автомобила от студено състояние, то ДВГ-то пали да кажем след 10-на секунди и започва да подгрява. Започне ли да подгрява не може да минеш на ЕВ режим докато не достигне определена температура. Но ако го издебнеш и веднага след "палене" на колата (преди да е запалил ДВГ-то) му натиснеш бутона ЕВ, то прекратяваш процеса на подгрев на двигателя и може да се придвижваш на ток.
Хаааа, яко - ще пробвам и ще пиша!
boyanmt написа: 25 Мар 2019 10:50 При мен,с двата автомобила,изминато разтояние на батерия-не повече от 1км!(с много условности).
Какъв е втория ти автомобил? Иначе така бях и аз със 'старата' батерия, но все пак беше и студено тогава... Сега е голям кеф... Всъщност замерих сега на картата, че в събота от отбивката за Терминал 1 до Ботевградско шосе всъщност съм минал поне 3.5км punk.gif
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от ivied » 26 Мар 2019 09:38

boyanmt написа: 25 Мар 2019 10:50 При мен,с двата автомобила,изминато разтояние на батерия-не повече от 1км!(с много условности).
Това при загрят двигател ли? Или как...? w00t.gif При мен в задръствания, и в градско от светофар до светофар - си е на ток... punk.gif Без да се налага да сменям режима...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от WoLF » 26 Мар 2019 10:11

Нали знаеш защо американските Приуси отначало нямат бутон EV? Иначе аз всяка сутрин така си вадя колата от гаража - светва Ready, давам EV, вадя я, слагам децата, затварям гаража и пак EV да си погрява след като вече всички сме вътре... През останалото време го ползвам само да се фукам или за кратки маневри при студен двигател(защо да ми го пали) :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от Lwerewolf » 26 Мар 2019 22:55

WoLF написа: 26 Мар 2019 10:11Нали знаеш защо американските Приуси отначало нямат бутон EV?
Бързо предположение - термоса?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от WoLF » 27 Мар 2019 09:36

Lwerewolf написа: 26 Мар 2019 22:55
WoLF написа: 26 Мар 2019 10:11Нали знаеш защо американските Приуси отначало нямат бутон EV?
Бързо предположение - термоса?
Не - защото с него производителя не може да гарантира достатъчна здравина на батерията като експлоатационен период, каквато се изисква за всички основни модули в автомобилите продавани на територията на някои щати...
ИзображениеИзображениеИзображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от Lwerewolf » 28 Мар 2019 15:47

WoLF написа: 27 Мар 2019 09:36
Lwerewolf написа: 26 Мар 2019 22:55
WoLF написа: 26 Мар 2019 10:11Нали знаеш защо американските Приуси отначало нямат бутон EV?
Бързо предположение - термоса?
Не - защото с него производителя не може да гарантира достатъчна здравина на батерията като експлоатационен период, каквато се изисква за всички основни модули в автомобилите продавани на територията на някои щати...
Хммм… Бях останал с впечатлението, че за европейски модели също на практика гаранцията на хибридните компоненти е до 10 години (hybrid health check-а).
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от BOz » 28 Мар 2019 17:21

Да, ама се дава само ако премине теста. Ако не го премине, нямаш гаранция. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от ToyotaPassion » 31 Мар 2019 14:09

Сега се прибирам от приятна уикенд почивка.. По пътя бях решил да експериментирам с EV Mode (при мен няма копче за това, избира се от менюто на волана). В първия случай - след стръмно спускане и завои стигнах до прав път със съвсем лек наклон надолу и пълна батерия. Карах някъде с 80-90 и се опитах да включа EV, но получих отказ Excessive speed. Въпреки това в нормален режим автомобила продължи да се движи на батерия поне още 1,5км.... Сега пък на прибиране на светофарите преди нас бях с три чертички ниво заряд на батерията(син цвят, нямаше виолетово) и докато чаках, пак опитах да пусна EV. Отказът този път беше Low battery.... И въпреки това в нормалния режим си се добутах до паркинга пред нас на батерия..... Странна работа...
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

EV режим - кога се включва? Макс. разстояние,изминато на ток

Мнение от Lwerewolf » 31 Мар 2019 23:32

Не е на батерия - при скорости над... 75 (при мен) км/ч двигателят се върти - в режим на fuel cut когато отстъпиш от газта. Това, че не ти го показва на дисплея - тая картинка е мега опростена.

Ако искаш по-готин monitoring - http://hybridassistant.blogspot.com/ плюс стойка за телефон и/или някакъв android plug-in за touch-а (grom имат нещо, android auto и т.н, още чистят някакви драми... разглеждам го. ~1k лв не ми се дават просто така :D )
Да подчертая - купи си хубав адаптер, не случайно са написали цяла страница за тях :)
BOz би трябвало да има доста повече впечатления от мен, имам го от има-няма 4 месеца и изобщо не го ползвам всекидневно.

Защо няма много файда от EV mode - батерията се зарежда основно от двигателя (6-7kw отиват към нея ако е под "златната среда") и от мноооого дълги наклони, това със спирането го гледай по-скоро като че не ти ползва дисковете особено много (само на "паркинг" скорости)... и лек бонус. Готината ти економия идва от двигател на atkinson цикъл - 2gr-fX*. Видиш ли X - постоянно късно затваряне на входящи клапани (пак варио до някаква степен) + голяма "геометрична" компресия, газовете се разширяват на по-голям обем, разни други бонуси.
Грубо мотор->батерия = 93% ефикасност.
Батерия->MG2(ел. двигател към колелата) = пак някъде 93%.
Ефикасност на заряд на ni-mh батерия = 50% някъде.

Та освен, че "трошиш" батерията (колко я "трошиш" не е много ясно впредвид failure режимите, ама все пак)... естествено по паркинг/задръстване/т.н. ясно - двигателя да го пускаш за по няколко секунди е грубо. По-голямо задръстване ако ти е кеф гасиш колкото консуматори може и се надяваш.

Като цяло тръгвай смело на двигател (докато си в eco gauge-а едва ли е драма) и coast-вай до светофара. Скорости под 70 поне при мен не се поддържат лесно само на двигател, предполагам и при теб (подобна кола), не ползвай много спирачки (това без hybrid assistant трудно ще го разбереш, а освен това батерията има вариращ charge лимит, та... давай го на усет - тея дискове не са за ръждясване :D). Ако има трафик си го карай нормално - допринасянето към задръствания не води към нищо добро :D
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта