HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

iko
Мнения: 15
Регистриран на: 04 Яну 2015 11:26

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от iko » 16 Дек 2018 21:34

Здравейте,първа зима ми е с хибрида,любопитно ми е от колеги как е въпросният автомобил в снега.
Последно промяна от Akima на 16 Дек 2018 21:47, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
RAV4- Limited 2017г.-2,5-176 к.с,C-HR-Hibrid 1,8-122 к.с-2017г.,Аурис-HIBRID 1,8-136 к.с-2014 г.

Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от M5kov » 17 Дек 2018 08:58

За сега абсолютно никакви ядове, дори не присветва "тракшъна". И на мен ми е първа зима, обаче за сега снеговете са само мокри и сцеплението при тях е по-добро, ще видим като падне рехав и станат по-големи минусите :)
Само разхода ми бяга над 7 заради парното, но пак е доволно по-нисък спрямо други возила.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от WoLF » 17 Дек 2018 09:55

Нашите "стари" хибриди имат много агресивен тракшън, но при колегата са по-добре нещата - при правилното използване на педала няма да имаш ядове при нормални зимни условия, т.е. почти без разлика в използваемостта от сравним по-размер автомобил :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от BOz » 17 Дек 2018 15:29

Случка от вчера сутринта. Подцених снега и не засилих достатъчно, за да изляза от подземен гараж.
Та по средата на рампата както си карах с 20км/ч изведнъж колата загуби сцепление, светна лампата на тракшъна и последва моментално премахване на цялата газ, която бях подал. Последва тотална загуба на момента, а ми оставаха по-малко от 2 метра да го издрапам. Колата остана в равновесно положение на няма и 2 метра до "повърхността". Аз натиснах газта до край и нищо. Чакам 1-2 секунди (буквално) и чух как изпусна дясното колело половин оборот и веднага спря. Аз продължавам да държа педала на газта. Минават отново 1-2 секунди докато системата отпусне лявото колело, съответно и то изпусна и системата веднага го блокира. И така си стоя на едно място и през 1-2 секунди изпуска ту едното, ту другото колело за по половин оборот. Усетих, че няма да преборя нито пътя, нито глупавата система, та се спуснах назад от където вече си взех подобаващата засилка, за да превзема наклона. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от slowtraveler » 17 Дек 2018 16:38

За съжаление BOz потвърждава личните ми наблюдения за логиката на управление на мощността на HSD на Тойота - системата е изпълнена глупаво boxed.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от biro » 17 Дек 2018 16:50

Съвсем не е глупава при четвърто поколение. Аз лично съм много доволен от тракшъна. Прещраква спирачка на боксуващото колело и изважда колата ако има сцепление на другото.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от BOz » 17 Дек 2018 23:15

biro написа: 17 Дек 2018 16:50 Съвсем не е глупава при четвърто поколение. Аз лично съм много доволен от тракшъна. Прещраква спирачка на боксуващото колело и изважда колата ако има сцепление на другото.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от slowtraveler » 17 Дек 2018 23:32

Имайте предвид, че 'идеалното' действие зависи от конкретните условия и е различно при различните терени... Неслучайно джиповете с някакви (макар и малки) амбиции за офроуд движение имат и ръчни настройки на тези параметри според терена...
За мен - HSD работи приемливо при 'асфалтово' приложение. Докато проблемът с логиката възниква при по-дълбоки и меки терени (например дълбок сняг)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от WoLF » 18 Дек 2018 10:35

Пробвал ли си дали е по-добре рампата да я качиш със спрян тракшън?
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от M5kov » 18 Дек 2018 15:22

Ако спре тракшъна, при мокър сняг, ще я качи, защото колелата ще го изкопаят до здрава основа.
Ако обаче е заледено, надали ще стигне по-далеч.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

Аватар
Чо :)
Мнения: 113
Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
Местоположение: София, Ямбол
Автомобил: Prius 4
Обратна връзка:

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от Чо :) » 18 Дек 2018 16:33

На Prius 4 не ми се налагало да изключвам Traction Control-a (макар вече да има бутон), но преди
на Prius 2 няколко пъти бях засядал във висок сняг и веднъж на наклон и съм ползвал спиране на traction control.

Вече е писана няколко пъти, но мисля, че е добре да я има и тук процедурата по
изключване на traction control при Prius 2 (доколкото съм виждал и на Prius 3 e същата)
1. от спряна (изключена) кола (ако има вероятност да тръгне назад, най-добре задействате ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка])).
2. без да се натиска педала [Спирачка], два пъти натискаме (POWER)
3. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
4. натискаме педала [Спирачка] и преместваме "лоста" на [N] и пускаме и двете
5. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
6. натискаме бутона [P]
7. два пъти натискаме и отпускаме педала [Газ]
8. натискаме педала [Спирачка] и натискаме (POWER)
колата вече е в "READY" и горния ляв ъгъл на MDF дисплея се появява червена кола с удивителна
Traction Control e изключен!
(Не забравяйте да отпуснете ръчната спирачка (предала [Ръчна спирачка]), ако е задействана в началото.)

За да включим Traction Control отново, трябва да спрем, изключим колата и запалим нормално.

---

Хубаво е да си я има човек в телефона :whistle:

off, power, power, gas, gas,
break+N, gas, gas, P,
gas, gas, break+power
Smile is Health rolleyes.gif Keep Smiling ... :D Усмихни се ... Животът е Хубав :thumbsup:

strahomen1
Мнения: 159
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Получена  благодарност: 2 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от strahomen1 » 21 Дек 2018 10:54

BOz написа: 17 Дек 2018 23:15
biro написа: 17 Дек 2018 16:50 Съвсем не е глупава при четвърто поколение. Аз лично съм много доволен от тракшъна. Прещраква спирачка на боксуващото колело и изважда колата ако има сцепление на другото.
Дори на Т25 не беше толкова добра система.
Да, моето мнение е за Приус-2. Хората с Приус-3 твърдат, че системата позволява достатъчно превъртане без да им маха газта, но аз нямам опит, за да го потвърдя. Примерно на Опела ако волана ми е направо, демек системата да не навлезе от тракшън към ЕСП логика, то ми позволява и на ограничител да държа двигателя, а имитирането на блокировка-диференциал става много брутално от към механично задържане, чак на волана се усеща.
Потвърждавам напълно,че не се усеща спъване или осезаема загуба на мощност при светване на лампата за тракшъна.За мен лично е добре балансирана като поведение!!
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

HSD и експлоатация в зимни условия - 2018

Мнение от Lwerewolf » 18 Яну 2019 19:12

gs450h, опция да се изключи traction control при ниски скорости (до 60). Всякаш при включен snow режим се опитва да модулира колелата със задните спирачки, иначе отворен диференциал. Без проблеми със проходимостта.
Stability control - влиза в maintenance mode както всички други toyota/lexus хибриди и става особено tail-happy tooth.gif (със едно наум, че всички системи без ABS НЕ работят до restart, и може да се повреди трансмисията при много резки промени на скоростта на въртене на кардана, та... само по заснежени изоставени кариери ;) )

EDIT: защо на хибридите/тесли и т.н. е трудно да се разкара stability control-а и съотв. защо не е добре кардана да си променя рязко скоростта (така де, електромоторите, кардана все едно) - google "Back EMF".
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 25 госта