RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от WoLF » 04 Яну 2022 14:13

Да, от там трябва да се почне, но от друга страна на неутрална не може да зарежда батерията, а тя се е заредила...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от BOz » 04 Яну 2022 15:26

Plam_69 написа: 04 Яну 2022 13:35 Шифт позишън стои винаги на N мисля че тук е разковничето.
Да, това е проблемът на 99.99%. Колата няма да влезе в готовност, ако лоста по време на палене не е на П.
Също така ако я гасиш на Н, теоретично няма да изгасне цялата кола, а би трябвало да я връща с режим АЦЦ (аксесоари). Което от своя страна води до изтощаване на малкия акумулатор.
Последно промяна от BOz на 04 Яну 2022 15:44, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 15:38

Ако задействате ръчната, може да се включи системата, предполагам. Мисля, че така може да се включи, след аварийно изключване на системата.
(Но пък, ако не превключва от неутрал, защо да включвате системата.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Plam_69
Мнения: 19
Регистриран на: 30 Дек 2021 13:16
Местоположение: Шумен
Автомобил: Sportage 3 4 AWD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Plam_69 » 04 Яну 2022 16:04

BOz написа: 04 Яну 2022 15:26 Също така ако я гасиш на Н, теоретично няма да изгасне цялата кола, а би трябвало да я връща с режим АЦЦ (аксесоари). Което от своя страна води до изтощаване на малкия акумулатор.
Да малкия акумулатор се зарежда трудно явно защото има консумация и пада бързо както твърдиш . Може ли да ми кажете автоматична ли е или роботизирана е кутията.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 16:20

Няма такава. С лоста избирате режима (който се задава електрически). На "парк" задействате блокаж (механически) на трансмисията.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Plam_69
Мнения: 19
Регистриран на: 30 Дек 2021 13:16
Местоположение: Шумен
Автомобил: Sportage 3 4 AWD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Plam_69 » 04 Яну 2022 16:27

А трансмисията автомат ли е или механична с робот

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 16:35

Нито едното, нито другото. Планетарен редуктор, който обединява ДВГ с две електрически машини (МГ - мотор-генератори). Няма промяна на предавки, превключване между тях, няма съединители - трите машини, както и диференциала са постоянно съединени към този редуктор, непосредствено или чрез междинен редуктор).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Plam_69
Мнения: 19
Регистриран на: 30 Дек 2021 13:16
Местоположение: Шумен
Автомобил: Sportage 3 4 AWD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Plam_69 » 04 Яну 2022 16:42

Добре аз съм електрончик и не се занимава с механика много , има ли някакъв привод от скоростния лост към редуктора , било то жило или някаква рейка.

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от WoLF » 04 Яну 2022 17:13

Не. Всичко минава през логиката на компютъра. Лоста е джойстик...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от BOz » 04 Яну 2022 17:26

Plam_69 написа: 04 Яну 2022 16:42 Добре аз съм електрончик и не се занимава с механика много , има ли някакъв привод от скоростния лост към редуктора , било то жило или някаква рейка.
Да. При Равката има жило от лоста до кутията.
Лоста механично застава ли коректно в П позиция? Усещаш ли някакво съпротивление при местенето му? Когато е в П можеш ли да го изкараш от П назад, без да натискаш спирачка? А със спирачка?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Plam_69
Мнения: 19
Регистриран на: 30 Дек 2021 13:16
Местоположение: Шумен
Автомобил: Sportage 3 4 AWD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Plam_69 » 04 Яну 2022 17:39

Застава коректно на П и не мога да го преместя назад без да натисна спирачката , за съпротивление по скоро не но то на всяка кола е различно нямам равка като база за сравнение.
WoLF написа: 04 Яну 2022 17:13 Лоста е джойстик...
Да лоста е джойстик но ако отдолу има привод които е откачен се получава конфликт между позиция на джойстик и позиция на кутия или редуктор както каза колегата по горе.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 17:43

Вероятно е това. Вероятно има и механизъм който да го е превключил към неутрал при "откачането".
(Дали не може да се включи към другите режими при включена система. Има аварийно изключване.)
Последно промяна от Hursa на 04 Яну 2022 17:49, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Plam_69
Мнения: 19
Регистриран на: 30 Дек 2021 13:16
Местоположение: Шумен
Автомобил: Sportage 3 4 AWD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Plam_69 » 04 Яну 2022 17:49

Мерси колеги утре ще извикам собственика и да я закара на монтьори да видят какво става от долу. Ще пиша за резултата.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Hursa » 04 Яну 2022 17:50

Ако и снима ще е супер smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от BOz » 04 Яну 2022 19:06

Plam_69 написа: 04 Яну 2022 17:39 Застава коректно на П и не мога да го преместя назад без да натисна спирачката , за съпротивление по скоро не но то на всяка кола е различно нямам равка като база за сравнение.
Да разбирам, че лоста е в позиция П, но индикира, че е на Н?
Може да направиш диагностика на "Shift Lock Control ECU". Там ще видиш кое как реагира.
А като местиш лоста от П до Д, променя ли се индикираната позиция Н?
Но ако лоста е на П, а индикира, че е на Н и колата може физически да я преместиш/избуташ, най-вероятно има проблем с привода/жилото между скоростната кутия и лоста. Казваш, че е имала удар и нещо е правено. За тази цел задължително трябва да се види механично дали лоста мести жилото и дали върти заключващия механизъм на скоростната кутия.
Нямам сервизното ръководство за този модел, но най-логично върху самата кутия, където влиза/захваща жилото, да има сензор за позицията на скоростния лост. Ако жилото е откачено от там и е застанала кутията в неутрална позиция, като местиш лоста напред-назад, това не се индикира от въпросния сензор и за това няма промяна в индикацията и колата си остава в Н. Което допълнително се подкрепя и от факта, че физически кутията не застава на П, когато лоста е на П. Направо гледайте механично какво става във връзката лост->жило->кутия и сподели след това резултата.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: shevadog и 30 госта