RAV 4 hybrid проблеми с палене

Публикувай отговор
chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от chukich » 05 Окт 2018 16:23

Това не е от имобилайзера ! При него звуците са различни.

Проверил ли си на ключа батерийката дали е ОК. Нали е безключово палене. Може би сигналът е слаб и се губи и за това не завърта. тествай с другия ключ
Провери и батерийката на имобилайзера. Заминават за макс. 3 месеца.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 05 Окт 2018 18:17

Батерийките са ОК. Тест с другия ключ не е правен! Ще пробвам.
Днес отново.....мнооого фал-стартс....баси кенефа... guns.gif

apetrov
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Юли 2018 12:59
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2017

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от apetrov » 05 Окт 2018 22:51

Колега, карам същият хибрид от малко повече от година, и аз съм от Варна. От твоето видео, по-скоро от звука който се чува - "пътъркането", както го нарекохте ми прилича на стартер. Обаче, защо да се чува стартер при стартирането на хибридната система? Моята RAV-ка не си спомням да съм чувал да върти стартер при палене. Двигателя се пали, чак след около 20 сек. след като се появи Ready.

Може ли да се определи от къде точно идва звука (пътъркането)- отпред (двигател/стартер/), отзад (батерията) или е от някъде в купето/таблото (релета/имобилайзер)?

При всички случаи е добре да направиш както е казал колегата slowtraveler - показваш / пращаш клипа в сервиза и настояваш за решение на проблема.

Предната ми кола беше Корола и на по-малко от годна получи следния дефект - от време на време (1-2 пъти седмично) като настинех бутона Start се чуваше много подобен на този звук от видеото - стартера превърта един път, колата не пали, след няколко секунди превърта още един път и не пали. След 2-3-5 опита палеше. Проблемът се проявяваше само на студен двигател, и беше трудно да го демонстрирам в сервиза. Направих видео, отидох в Тойота (колата беше гаранционна) и го показах на сервиза (Карком). Казаха - Да, вижда се, че има дефект - оставете я за диагностика. След 2-3 дена ми се обадиха, че колата е показала дефекта и са поръчани стартер и някакъв модула (май за управлението му - дано не бъркам). Чаках около 3 седмици за частите и една седмица колата беше в сервиза - отстраниха проблема гаранционно и повече не съм имал проблем с паленето на Королата.

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от WoLF » 06 Окт 2018 01:53

Като се замисля, наистина не трябва да се опитва да запали двигателя още при стартирането, а да изчака 20ина секунди... Но звука е много странен и специфичен - иска си диагностиката boxed.gif Вижда се как малко преди да се чуе трябва да светне READY, според успешното "запалване". Може би диагностика на вентилатора на батерията не минава? ermm.gif Може ли да се локализира източника чисто по звука?
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 06 Окт 2018 07:41

Привет!
Нека обобщя:
1.Проблема с ”паленето” се проявява както на студен,така и на загрял мотор- няма никаква закономерност!
2.Прещракването се чува откъм машинното отделение,и от тук нататък,за да направя добър запис,жената ще “пали”,аз ще снимам с отворен капак,с цел локализиране на проблема.
3.Тези дни ще ползвам резервния ключ и имобилайзер,с идеята да премахна подозренията за слаби батерийки.
4.Друго нещо ми се върти като проблем: за да се запали,скоростния лост трябва да е на положение “Р”-има ли някакъв превключвател на тази позиция? Може ли лоста да не застава в точното положение( да има някаква хлабина),и същата да не позволява стартиране? Питам,защото когато не пали,пробвам с връшане на ск.лост в положение “N”,и после в “Р”,и колата пали? Но това е само предположение. На всяка цена трябва да направя запис с отворен капак на двигателното отделение,и после бегом в...дали КАРКОМ Варна...или МОТОТОМ Добрич(от там закупих автомобила).

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 06 Окт 2018 07:47

Такааа,новия имобилайзер с батерия е инсталиран. Да видим дали проблема ще е от него.
Замерих батерията на стария имобилайзер: 3.008V- явно подозренията отпадат.
Прикачени файлове
6CDD6AD5-4680-484E-A437-082D8E8971A4.jpeg
6CDD6AD5-4680-484E-A437-082D8E8971A4.jpeg (592.73 KiB) Преглеждано 4057 пъти

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от chukich » 06 Окт 2018 10:14

Добре... сега пробвай и с резервния ключ( втори ключ). Поне да отпадне и това...
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Hursa » 06 Окт 2018 10:49

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 06 Окт 2018 12:21

chukich написа: 06 Окт 2018 10:14 Добре... сега пробвай и с резервния ключ( втори ключ). Поне да отпадне и това...
От тази сутрин използвам втория ключ на автомобила,както и втория имобилайзер.
За сега всичко е ОК,ще следя поведението.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от slowtraveler » 06 Окт 2018 13:29

Продължавам да смятам, че причината е българското вмешателство/допълнителният имобилайзер...
И се чудя как може да бъркат в техниката. И с какъв акъл Тойота им позволява....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от ivied » 06 Окт 2018 14:03

apetrov написа: 05 Окт 2018 22:51 Двигателя се пали, чак след около 20 сек. след като се появи Ready.
Точно, и никога, ама никога за 2 и 1/2 г. не съм имал подобен/ни проблеми... Да не запали? И другите описани проблеми... тва е... bash.gif я намеса на някой, както споменава колегата, я не знам какво...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от chukich » 06 Окт 2018 17:25

slowtraveler написа: 06 Окт 2018 13:29 Продължавам да смятам, че причината е българското вмешателство/допълнителният имобилайзер...
И се чудя как може да бъркат в техниката. И с какъв акъл Тойота им позволява....
Тойота не позволява и ако е проблем подлежащ на гаранция, ще откажат такъв ремонт безплатно.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 06 Окт 2018 17:43

Същия имобилайзер е на другата ми кола..ниикакви проблеми!

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от DeXa » 06 Окт 2018 18:03

chukich написа: 06 Окт 2018 10:14 Добре... сега пробвай и с резервния ключ( втори ключ). Поне да отпадне и това...
В това няма никаква логика, ако има проблем с батерията на ключа, безключовата система ще те предупреди за умираща батерия поне 2-3 месеца по-рано. Отделно, ключа се чете в момента на натсикане на бутона, ако го няма (или не може да го прочете), няма да опита изобщо да стартира системата, камо ли да се чува "патъркане".

Колега boyanmt, този шум, ако е съпроводен с вибрации по купето, когато го прави, може да е свързан със блокировката на кутията. Имам въпрос, като паркираш колата, дърпаш първо ръчната и после на "Р", или не ползваш ръчната изобщо(във връзка с това което казваш за местенето от "Р" на "N" и обратно? Питам конкретно, защото има вероятност при поставяне на "Р" блокиращия зъб да не влиза в зъбчатката, защото тя представлява "_П_П_П_", а зъба е с обратна форма на "П" и трябва да влезе на мястото на "_". Възможно е да попадне върху друго "П", и ако преди това си дръпнал ръчната, колата няма да "мръдне" от наклона и той няма да падне в канала ("_") и да зацепи. Това се случва почти винаги, защото шанса да си паснат е почти 1:100, но в момента в който отпуснеш спирачката колата мърда леко напред или назад и всичко си пасва (даже по някога се чува едно "щрак"). Ако си опънал ръчната обаче, няма да може да мръдне и съответно кутията ще остане неблокирана, до момента в който колата не мръдне (спуснеш ръчната). Ако (НЕ ГО ПРЕПОРЪЧВАМ НА АБСОЛЮТНО НИКОЙ!!!!), по време на движение бутнеш лоста на "P", се чува подобен шум, като "патъркането" (това го знам, защото малката не веднъж докато сме се учили да кара по разни задни пътчета, рита лоста и той отива в позиция "P" и започва да се чува подобен на това шум, разбира се аз го махам от там мигновенно, защото ако скоростта падне достатъчно и зъба да влезе в канала ще стане мазало в кутията, а и не само). Но пак казвам според мен не е това причината, защото грешките изобщо не водят в тази посока и защото двигателя никога не пали веднага след "READY" (допускам, че е възможно да прави диагностика на моторите и да се опитва да ги врътне с малък ток в някаква посока, за да види има ли ги изобщо, но това не би трябвало да предизвика прескачане на каналачето, поне така ме води логиката просто ще го намести). Пробвай, когато не успее да запали, да я изчакаш 20-30 секунди, преди да махнеш контакта, за да има време да запише грешки. При сегашната ми RAV4-ка дизеловата, не записва грешки ако не успее да запали и аз натисна бутона в рамките на 2-3 секунди (все пак при мен върти и стартер-а през това време). Ако обаче я изчакам да повърти 4-5 секудни, светват всички контролни лампи по таблото и набива грешки като на картинката, която съм качил.
boyanmt написа: 06 Окт 2018 17:43 Същия имобилайзер е на другата ми кола..ниикакви проблеми!
Там може да са го монтирали коректно.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от slowtraveler » 06 Окт 2018 19:17

chukich написа: 06 Окт 2018 17:25 Тойота не позволява и ако е проблем подлежащ на гаранция, ще откажат такъв ремонт безплатно.
'Непозволяването' не го разбирам по този начин.
Приятел си взе от Тойота София автомобил и изрично му казаха 'никакви аларми и т.н.'...
Та ме учудва, че на Боян са му сложили допълнителни имобилайзери - явно не действат еднозначно из цялата страна.
Все пак на негово място бих отишъл в Тойота, да им покаже клипчето, и да ги помоли да демонтират поне за експеримента тези допълнителни устройства.
Застрахователя обикновено изисква наличие на имобилайзер и аларма, а не на ДОПЪЛНИТЕЛНИ устройства за защита (да, може да изиска допълнителни за проследяване).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: shevadog и 17 госта