RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от DeXa » 04 Юни 2017 07:38

Здравейте,

На няколко пъти вече ми прави впечатление, че след като батерията мине 42 градуса, максималната мощност на разряд започва да пада значително, като при 44 градуса, става под 10кW (същото важи и за заряда). Проблема е, че това се случва след 20-30 минути магистрално каране и в последствие, колата става ужасна за каране. Някой друг наблюдавал ли го е този проблем, не само при RAV4?
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от slowtraveler » 04 Юни 2017 14:23

Да не би вентилацията да се е позапушила?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от DeXa » 05 Юни 2017 18:03

От? Още повече на кола взета преди 3 месеца? Преглеждах вентилационните отвори, не изглеждат запушени.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от pet77 » 05 Юни 2017 22:58

В тойота би трябвало да направят някакъв тест и да се установи,а нали е в гаранция.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от WoLF » 05 Юни 2017 23:04

Питай Тойота за обяснение, после ние ще чешем езици...
ИзображениеИзображениеИзображение

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от DeXa » 05 Юни 2017 23:39

Ще, стига да остане време. Аз за това почнах с чесането, че най-малко време изисква tongue.gif
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от slowtraveler » 06 Юни 2017 08:06

Може и да е нормално поведение - из клипчетата на хибриди се вижда, че при по-сериозно натоварване хибридната система започва да орязва мощността, особено ако батерията почне да поспада... (затова и на времето спорихме дали на хибрида му е хубаво магистрално шофиране при високи скорости :) ). Логично е да има ограничение и при загряване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от BOz » 06 Юни 2017 08:56

А под магистрално каране какво се има предвид? Демек равномерно каране или каране на макс, колкото позволява колата - педал на 100% и всичко останало зависи от физиката?
Примерно на Приуса при магистрално каране, но равномерно такова - да кажем с автопилота пуснат на 140км/ч, батерията почти не се използва, дори и на изкачванията.
Ток започва да се смуче от нея само при рязко натискане на педала на газта - да кажем карам на автопилот и настигам някой, но отзад виждам, че някой ме настига. И за да не преча на задния, то давам педала на 100%, за да изпреваря по-бързо колата. Но това са малко случаи и не съм наблюдавал повишаване на температурата ѝ в следствие на стабилно/плавно шофиране, какъвто е моя стил на шофиране.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от WoLF » 06 Юни 2017 10:38

Теслите преди две години имаха подобно поведение - пуснат ги на се "дърпат" с нещо V-образно и след 100 метра почва да игнорира крайното положение на педала и минава на 80% мощност, примерно... Както се каза по-горе, при магистрално каране батерията не се ползва практически mellow.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от biro » 06 Юни 2017 10:56

DeXa написа: Здравейте,

На няколко пъти вече ми прави впечатление, че след като батерията мине 42 градуса, максималната мощност на разряд започва да пада значително, като при 44 градуса, става под 10кW (същото важи и за заряда). Проблема е, че това се случва след 20-30 минути магистрално каране и в последствие, колата става ужасна за каране. Някой друг наблюдавал ли го е този проблем, не само при RAV4?
Как следиш температурата на батерията и максималната мощност на разряд?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от DeXa » 06 Юни 2017 16:26

ТеchStream или HybridAssistant (това е Android-ско приложение, изисква Bluetooth или WiFi ELM237 модул). И двете показват лимитите на заряд/разряд, както и моментния заряд/разряд.
BOz написа: А под магистрално каране какво се има предвид? Демек равномерно каране или каране на макс, колкото позволява колата - педал на 100% и всичко останало зависи от физиката?
Примерно на Приуса при магистрално каране, но равномерно такова - да кажем с автопилота пуснат на 140км/ч, батерията почти не се използва, дори и на изкачванията.
Ток започва да се смуче от нея само при рязко натискане на педала на газта - да кажем карам на автопилот и настигам някой, но отзад виждам, че някой ме настига. И за да не преча на задния, то давам педала на 100%, за да изпреваря по-бързо колата. Но това са малко случаи и не съм наблюдавал повишаване на температурата ѝ в следствие на стабилно/плавно шофиране, какъвто е моя стил на шофиране.
Под магистрално визирам темпомат на 140-160, според зависи от трафика. Батерията при мен си се ползва интензивно в този режим, забелязал съм, че при промени в наклона (съответно товара) започва да я използва. По някога повече, по някога по-малко, но е факт, че след каране с 140 от София до Пловдив преди влизане в Пловдив, температурата на батерията беше 44C.
Другото, което ми прави впечатление и отново не знам нормално ли е (без SIL, няма как), е температурата на MG1, която при магистрално каране отива на над 90C. Може да е нормално, но ми прави впечатление, защото на MG2 никога не е превишавала 70.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от slowtraveler » 06 Юни 2017 16:52

Макар и хибридна, РАВ-ката си има аеродинамика на тухла - т.е. е нужна доста енергия... 150к.с. ДВГ безпроблемно поддържат 160-180км/ч на такъв тип автомобил, но за хибридна система това вече е близко до терминалните параметри, така, че не ме учудва, че започват ограничения в използването на енергия... Все пак РАВ-ката си е ограничена до 180км/ч - т.е. там е ограничението по обороти на MG1/MG2...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от BOz » 06 Юни 2017 16:59

За последно на магистрала съм гледал температурата зимата, където не надвишават 50-на градуса. По принцип не карам извънградско, за да мога да дам точни данни в момента/следващите седмици.
Това означава, че маслото също не надвишава тази температура. Което е предпоставка за много дългия му живот, почти вечен.
Но при теб с тези 90 градуса това си се доближава до температура на класически автомат, която температура износва и маслото, което при такива температури определено си подлежи на смяна на някакъв регулярен интервал. Странно е, но явно наистина батерията се използва бая, за да загрее толкова ел. двигателя.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от DeXa » 06 Юни 2017 17:15

slowtraveler написа: Макар и хибридна, РАВ-ката си има аеродинамика на тухла - т.е. е нужна доста енергия... 150к.с. ДВГ безпроблемно поддържат 160-180км/ч на такъв тип автомобил, но за хибридна система това вече е близко до терминалните параметри, така, че не ме учудва, че започват ограничения в използването на енергия... Все пак РАВ-ката си е ограничена до 180км/ч - т.е. там е ограничението по обороти на MG1/MG2...
Тук си в грешка ... абсолютно никакъв проблем не е, за хибридната система. При 160 съм на 3/4 от еко режима и ако настъпя си има пънч, дори при 175. Нещо друго е причината за греенето или просто и трябва ъптдейт на софтуера (прави ми впечатление, че при 44C вентилаторите на батерията са на 2-3 степен (от максимални 6). Като ходя в Тойота ще искам и това (ако има нова версия разбира се). Ограниченията нямат нищо общо с скоростта - в смисъл не са функция зависеща от скоростта.б
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Мнение от slowtraveler » 06 Юни 2017 17:16

E нали МГ1 трябва да генерира ток и за МГ2 дори и да не се ползва батерията... При близки до терминалните обороти (и усилие) е нормално да грее толкова...
Предполагам смъкването на скоростта на 140км/ч ще облекчи сериозно нещата...
Ограниченията може да са заради температурни режими, но това не значи, че температурните режими не зависят от скоростта :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 26 госта