Страница 36 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Ное 2019 13:57
от van
nicktodorov написа: 18 Ное 2019 22:33 Добре де, наистина не мога да си обясня и разбера тогава тази система.
Съдейки по собствения си опит, иска се време да се свикне с хибрида и да се възползваш от силните му страни за постигане на нисък разход. BOz е описал няколко мнения назад една от техниките.
Давам пример от днес: 5.8 км 4.7/100. Понеже пътя по който минавам има наклон разхода в едната посока разхода е по-нисък.
По обратния маршрут 6.7/100.
IMG_3752.jpg
IMG_3752.jpg (23.83 KiB) Преглеждано 2950 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Ное 2019 15:18
от BOz
Тези нови хибриди имат ли цифрово изразяване на моментния разход?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 11:04
от van
Моментния разход няма промяна спрямо предишните поколения (скала от 0 до 15 л/100). Единствено според мен е доста неудобно да го следиш ако те интересува. Ето как изглежда.
332033B8-C160-4028-9055-AC2328452233.jpeg
332033B8-C160-4028-9055-AC2328452233.jpeg (78.38 KiB) Преглеждано 2884 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 15:18
от Hursa
van написа: 19 Ное 2019 13:57 Давам пример от днес: 5.8 км 4.7/100. Понеже пътя по който минавам има наклон разхода в едната посока разхода е по-нисък.
По обратния маршрут 6.7/100.
Но това е нормално за всеки автомобил - хибриден, бензинов, дизелов. smile.gif
При хибрида евентуално при изкачване може да се използва част от енергията регенерирана при предходен спуск. (Но по значителни количества при продължителен спуск могат да се регенерират при плъгин хибридите и "електричките".)
Батерията на королата с двулитровия двигател - с по-голям капацитет ли е? Колко по-голям, по сравнение с хибридната корола с по-малкия двигател?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 15:44
от nicktodorov
Мисля че беше нещо като 3.6 срещу 6.5 Ан.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 15:53
от Hursa
Би трябвало тогава да е по обемна. Има ли разлика в местата където са инсталирани?
Приблизително какъв пробег, само на ел енергия - постига.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 16:27
от van
1.8 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Lithium-ion
Hybrid vehicle battery: Number of modules 56
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 3.6 Ah

2.0 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Nickel-metal Hydride
Hybrid vehicle battery: Number of modules 180
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 6.5 Ah
IMG_C87BD1C739F1-1.jpeg
IMG_C87BD1C739F1-1.jpeg (160.94 KiB) Преглеждано 2834 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 16:55
от nicktodorov
Hursa написа: 20 Ное 2019 15:53 ...Приблизително какъв пробег, само на ел енергия - постига.
Редовно минавам последните точно 2 километра до нас само на ток. Разбира се, ако се старая да не ускорявам рязко за да не запали двигателя. И е напълно равно.
Обаче точно преди тези 2 километра имам едно спускане с висока скорост, където мога да кача 1-2 черти от батерията и за прибирането ми до вкъщи ги изразходвам пак, евентуално + още 1.
Не съм тествал от пълна догоре батерия само на ток колко ще мине.
По тази логика излиза, че би трябвало да мога да мина доста добро количество километри, ако имаше как в реалния живот да се кара толкова плавно и мудно и батерията ми е пълна догоре...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 18:06
от Hursa
Зависи силно от шофирането. Но така както сте го дали - приблизително "стандартния" ел пробег от батерия на приус и аурис.
van написа: 20 Ное 2019 16:27 1.8 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Lithium-ion
Hybrid vehicle battery: Number of modules 56
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 3.6 Ah

2.0 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Nickel-metal Hydride
Hybrid vehicle battery: Number of modules 180
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 6.5 Ah
Не противоречи ли на даденото в таблицата.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 18:33
от BOz
На теория хечбека и комбито с 1.8 двигател са с Ли-йон. Седана е с 28 модулна метал-хидридна батерия. Всички с 2.0 двигател са с 30 модулни матал-хидридни батерии.
Нямам идея защо при положение, че седана е само с 1.8 ДВГ, защо той е изключение от хечбека и комбито и не използва и той литиева батерия.
Литиевата батерия е по-малка на хартия като капацитет, но има на практика същия полезен капацитет, защото границите на използваем минимум и максимум е по-широк.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 18:41
от van
Сравнението в таблицата е между NiMH батерии.
Hursa написа: 20 Ное 2019 18:06 Не противоречи ли на даденото в таблицата.
Сравнението в таблицата е на NiMH батерии. Доколкото съм чел хибридната система използва около 40% от капацитета на NiMH батерията. Показанията на Hybrid Assistance че заряда се "движи" в порядъка от 40% до 80%. При литиево-йонните предполагам е по-различно, но в крайна сметка сигурно използваемия капацитет е същия/подобен на NiMH.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 19:02
от Hursa
Благодаря!
BOz написа: 20 Ное 2019 18:33 На теория хечбека и комбито с 1.8 двигател са с Ли-йон. Седана е с 28 модулна метал-хидридна батерия. Всички с 2.0 двигател са с 30 модулни матал-хидридни батерии.
А дават ли теглото им?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 20 Ное 2019 19:58
от centil
BOz написа: 19 Ное 2019 15:18 Тези нови хибриди имат ли цифрово изразяване на моментния разход?
Yaris-а има такава възможност. На малкия дисплей под стрелката за показване на скоростта.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 08 Дек 2019 18:03
от nicktodorov
Днес постигнах абсолютен рекорд - 2.7 л/100.
35км трип, начало от един 900 метра хълм, имаше и малко немска магистрала.
За пръв път видях и батерията пълна догоре. На два пъти дори успя да я напълни.
9D1959DB-57B6-4F39-B803-42D919107AE8.jpeg
9D1959DB-57B6-4F39-B803-42D919107AE8.jpeg (14.74 KiB) Преглеждано 2483 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 08 Дек 2019 19:41
от biro
Тъкмо си я разработил.