Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2228
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 312
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 05 фев 2019 18:04

И ако ценовата група е като на Пасат ГТЕ и подобия, отиде мерака за Камрито. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

baba_metca
Мнения: 582
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 11
Местоположение: София и Пазарджик

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от baba_metca » 05 фев 2019 19:57

Цената на Приус е 62000лв, цената на Мондео /базово/ 60000лв, Passat GTE е PlugIn, струва 75000лв. Auris хеч хибрид е от 40-47000лв. Камрито колко да е? При условие, че и новата Корола (май вече няма да се казва Аурис) ще е по-скъпа поне с малко. Ще доживеем, ще видим.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16284
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 894
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 05 фев 2019 20:18

Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно :) ) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5677
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 264
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Kiki » 05 фев 2019 22:02

slowtraveler написа:
05 фев 2019 20:18
в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред.
Това не може да си ти! no.gif :)

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2228
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 312
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 05 фев 2019 23:31

slowtraveler написа:
05 фев 2019 20:18
Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно :) ) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Все тая кое как вози.
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Също като Алфа Джулия в момента. Пазарна цена, която е конкурентна, ама пазара няма да го понесе. Поне не и в Европа.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16284
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 894
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 06 фев 2019 11:19

BOz написа:
05 фев 2019 23:31
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Май подцени Тойота... Цена 128х.лв (да, преди отстъпки) как ти се струва ? :) Да, Лексъса ES :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2228
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 312
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 06 фев 2019 12:22

Лексъс е Лексъс. Не е Тойота. Както и Фиат не е Ферари. Очаквах от теб пример с Ленд Круизъра, за да съм честен. tooth.gif
А и точно го каза. Въпреки, че Лексъса си е Лексъс, в Европа сме. Не случайно да кажем за миналата година са се продали 1066 GS-а, а да кажем само за един месец БМВ продават 5-цата в 10 пъти по-голям тираж. Смятай каква ще е съдбата с Тойота във високите, приближаващи се до 6 цифрени суми.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Lwerewolf
Мнения: 58
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: gws191l face '08, zze121 '03

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 06 фев 2019 19:31

GS-а в световен мащаб е доста рядко срещан. Конкретно за хибридите - по статистика на щатското правителство май са около 5000 от трета и още толкова от четвърта генерация... или нещо подобно. За тук - виждал съм повече пъти LS(600h & 500h) отколкото GS, за IS/RX да не говорим :)

Та за Европа - IS & RX биха били доста по-интересни метрики… може би и LS ако приемем че всички ъммм градски land cruiser-и са такива.

Иначе ако човек го устройва по всичките му изисквания, защо да се спира поради това че взима "Тойота за 80к"? Лично много бих се радвал на crown majesta hybrid (ако има LHD + английски интерфейс + разкаран лимитер и подобни други не-JDM неща :D ), не коментираме другите JDM-only upscale Toyota модели.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16284
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 894
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 06 фев 2019 19:36

Аз говорих за ES, който е що годе аналога на хибридното Камри... И вече се продава тук...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2228
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 312
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 06 фев 2019 23:45

slowtraveler написа:
06 фев 2019 19:36
Аз говорих за ES, който е що годе аналога на хибридното Камри... И вече се продава тук...
Все тая. Не намерих точна статистика за ЕС за 2018, но се съмнявам да е кой знае колко различна. Пазарът си е пазар, със съответните специфики, които биха обрекли Тойота в такъв ценови клас.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

baba_metca
Мнения: 582
Регистриран: 28 апр 2009 07:55
Репутация: 11
Местоположение: София и Пазарджик

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от baba_metca » 12 фев 2019 16:07

За цената е трудно да се говори, защото много зависи от пазара. Ако наистина имате информация за 80K лв, това е друг въпрос и може да споделите.
Гледайки предполагаемите цени в UK, Camry ще стартира от 30К паунда. Което изглежда нормално, тъй като новата Корола е с максимална цена от пак 30К паунда. Това обаче как ще се преведе в България е съвсем различно, не може просто да умножим по курсовата разлика. Пример най-високо оборудван CHR hybrid 61K лв в България, в UK същото нещо 29К паунда /обърнато в лв ~64500/, разлика от ~3500лв не е малко. Не трябва да забравяме, че Camry е с моделна година 2019, Passat също идва с фейслифт за 2019 и неговите цени също вероятно ще скочат. Още повече България е много различна в сравненеи с останалата Европа, където хибридите са на съвсем друго ниво спрямо тук и там пазара е съвсем различен.

стояян
Мнения: 15
Регистриран: 18 мар 2018 21:39
Репутация: 10
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от стояян » 13 фев 2019 12:24

JulianoG написа:
09 апр 2017 20:21
Честно казано, мислех да отворя подобна тема във вид на статия с малко повече обяснения на HSD системата. Основно в посока на разяснения защо, как, какво и т.н. Ама като си започнал, да се включа тук, пък ще видим.

1. Двигатели - за разлика от "икономичните" дизели, двигателите при Toyota/Lexus хибридите са атмосферни, бензинови и с верига. С други думи: няма турбо, ангренажен ремък, демпфер, DPF, пета дюза, стартер или алтернатор. Ролята на последните две се изпълнява от скоростната кутия, за която ще спомена в т3. Въобще не споменавам помпа и дюзи. Основна характеристика на двигателите е, че работят по цикъл на Аткинсън - всмукателните клапани се затварят много по-късно и практически сгъстяват въздух, колкото обикновен ДВГ с около 20-25% по-малък обем. Практически 1.8 двигател по Аткинсън работи като 1.4 литров атмосферен бензин. Основната идея е енергията от работния цикъл да се ползва по-дълго време, осигурявайки високо КПД. Макар и надхвърляйки това на дизела, този тип двигатели все пак консумират повече от един дизелов ДВГ, поради по-малкото калории в бензина. Основен недостатък е малката мощност спрямо обема на двигателя - 1.8 литра дават мощност колкото 1.4 литров атмосферен бензин по цикъл на Ото.


2. Мощност - противно на митовете, хибридите далеч не са бавни. Отделни модели минават над 450к.с., например Lexus LS600h. Говорейки от личен опит, при еднакви конски сили въртящият момент на дизела и хибрида са много близо. Бензинът иска поне 20% повече кончета за да ги догони. Много от вас вероятно няма да се съгласят, основно поради настройките на HSD системата, за които ще спомена в следващата точка. Дали са бързи или бавни, надявам се следния клип да поясни:


3. Скоростна кутия - всъщност, скоростната кутия при HSD е ограничена до 1-2 планетарни предавки, постоянно свързани към 2 електромотора и ДВГ, нямат съединител. Единият електромотор (известен като MG2) отговаря за задвижването на колата като и е директно свързан с колелата (при по-новите модели през редуцираща предавка) и помага с въртящ момент на ДВГ. На практика играе ролята на турбо, но без да увеличава разхода. Точно обратното - намалява го. Вторият електромотор (наричан MG1) изпълнява няколко роли - стартер, алтернатор, генератор на електроенергия за другия електромотор и най-важното - определя предавателното число на скоростната кутия, т.е. замества ремъка при класическите CVT трансмисии и съединителя при всички останали. Тъй като говорим за електромотори, ресурсът им е над милион километра и определено са супер-издържливи. Поведението им изцяло зависи от управляващия компютър, който при Тойота е основно оптимизиран за разход, при Лексус в посока мощност. В тази връзка, смяната на режима може да направи чудеса по отношение на време за реакция и усещане за мощност.


4. Батерия - противно на митовете, батерията при HSD тежи малко - около 50-60 kg. Капацитетът й зависи от модела, но трудно надхвърля 1.3-1.5 KWh. За сравнение, Tesla Model S има батерия между 60 и 100 KWh. По отношение на издръжливостта, проблемите основно са свързани с окисляване на контактите в нея. Ресурсът им е над 10 години. Казвам го от личен опит след гаранционна смяна на батерия на осмата година и пробег от 240000 км., последствие от наводняване на салона на автомивка. Въпреки това, батерията подлежи на ремонт чрез замяна на клетки по около 80-100 лв./бр. Обикновено си заминават по 1-2 бройки само. Чисто нова батерия от Тойота е безсмислена, но може да ви струва до 7000 лева.

5. Инвертор - този компонент често се пропуска. Той превръща правия ток от батерията в променлив за двата електромотора, които задвижват колата, осигурява ток за 12V системи и пренася тока от единия електромотор към другия. Мощността му обикновено е ограничена за да пази батерията, която е с въздушно охлаждане и не позволява твърде голям ток. Рядко се поврежда и може да се ремонтира.

6. Електрическо задвижване - основното му предназначение е да осигури въртящ момент в помощ на слабия ДВГ при ускорение и да поддържа скорост на равен път. Максималната скорост на движение само на ток основно зависи скоростната кутия и по-точно от максималните обороти на MG1 (вж. т.3). При най-новите модели (като моята), движение само на ток е възможно дори при скорости с над 100 км/ч. Пробегът само на ток от своя страна е малък и трудно може да надхвърли 5-6км. на равен път и при ниска скорост.

7. Зареждане с ток - няма кабели, нито контакти. Зарядът на батерията се осигурява изцяло вътрешно и автономно, реализирано чрез 3 различни режима:

а) при намаляване на скоростта - вместо традиционната двигателна спирачка (на скорост без газ), HSD ползва електромоторите си за осигуряване на съпротивление. Последното е пропорционално на скоростта и може да се регулира чрез "галене" на педала на спирачката. Това подава сигнал на системата да генерира повече ток към батерията, което на практика може да намали скоростта до около 5 км/ч. Скоростите имат и режим "B", който принудително държи ДВГ в обороти без газ и осигурява допълнително съпротивление. Практически следва да се ползва само при продължителни спускания в планините. Същият може да се активира и автоматично ако батерията е напълно заредена.

б) при движение - основно при слабо натоварване и нисък заряд на батерията, паралелно със задвижването на колелата ДВГ може да зарежда батерията. Процесът е напълно автоматичен и се управлява от компютъра.

в) на място - ако батерията е с много нисък заряд, ДВГ се включва и работи в режим зареждане дори и на място. Този режим се ползва още ако е пуснато отоплението на купето и е необходима топлина от ДВГ. В този случай за да не се хаби излишна енергия, системата зарежда батерията.

8. Разход на гориво - не очаквайте чудеса, особено извънградско. При скорост над 110 км/ч хибридите се движат като обикновен бензин с малък двигател. Изключение правят мощните модели, които така или иначе харчат много. Ако карате предимно в града или по бавни извънградски пътища обаче, хибридът е несравним - ДВГ работи само при ускорение или на баири, през останалото време сте само на ток. В града съотношението може да е над 50% от пътя да карате на електричество.

9. Тишина - дори и при висока скорост, e-CVT осигурява ниски обороти на ДВГ. Може да се сравни с 8-10 степенна скоростна кутия. При движение с ниска скорост или натоварване пък, ДВГ изцяло спира и всички свързани с него шумове/вибрации буквално изчезват. При ускорение пък благодарение на въртящия момент от електромоторите ДВГ работи при по-ниски обороти и се включва с известно закъснение, оставяйки усещането за поне 2 пъти по-мощен двигател. Едва ако натиснете докрай педала, тогава разбирате действителната системна мощност.


Всичко описано дотук е моят 6-7 годишен опит с хибриди. Не претендирам нито за изчерпателност, нито за 100% точност.

Напълно изчерпателно пояснение ,относно Хибрида . Трябва само допълнително да се поясни ,че Хибрида е за хора който могат финансово да го поддържат . Особено внимателно трябва да се внимава с покупка на Хибрид втора употреба . Трябва също да се знае ,че замяната на клетки от батерията става пак с елементи втора употреба , тоест не се закупват чисто нови . Чисто нова предлагат само батерия да закупиш . Също трябва да се внимава с поддръжката , защото много хора си мислят ,че всеки сервиз може да помогне . Може но само по ходова част / шарнири и т.н /
По електронната част трябва по специализиран сервиз . Така ,че помислете преди да си купите хибрид ....Доста скъпо удоволствие ...

Потребителски аватар
biro
Мнения: 979
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 134
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 13 фев 2019 12:42

Стояне, говориш глупости за цената на удоволствието. Най-скъпото в експлоатацията на хибрид е застраховка автокаско.
Я сметни цена на двумасов маховик, 4 дюзи и турбина на дизелов автомобил и сравни с цена на нова батерия.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16284
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 894
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 13 фев 2019 18:49

Хибридите на Тойота са с една от най-евтината поддръжка... Така, че ми се струва странно да се твърди, че хибрида е за хора, които могат финансово да го поддържат...
Хибрида е за хора, които могат да си го купят - след това поддръжката е евтина :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
nitsodar
Мнения: 267
Регистриран: 04 апр 2016 19:20
Репутация: 91
Местоположение: Ямбол

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nitsodar » 13 фев 2019 20:54

Подкрепям biro и slowtraveler. Първоначално е по-висока цената на хибрид спрямо бензин, но след това японците са доказали,че това са едни от най-безпроблемините автомобили! Още повече - гаранцията от 10 години на батерията, отмахва всяко притеснение относно този елемент на автомобила :thumbsup:
преди: Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D 2007
сега: Toyota Avensis 1.8 CVT 2017

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост