Страница 24 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Авг 2018 14:46
от BOz
Hursa написа: 10 Авг 2018 12:49 Интензивното използване, не може да компенсира относително малката ел мощност, според мен.
Мощността си е предостатъчна за стандартно, всекидневно каране на този тип автомобили. Въпросът, който аз повдигам е дали батерията ще издържи по-големия товар, който ѝ се струпва през жизнения ѝ цикъл. Но явно япончетата на база статистика са си преценили фейл-рейта и може би вече много по-близко ще се доближат точно до 10-тата година, когато ще започнат да умират масово. Дори няма да се учудя да следи даден параметър (да кажем обща използвана енергия за цялото време), на база който системата да си променя държането през жизнения цикъл на автомобила, за да могат хем да изсмучат максимално живота ѝ, хем да не влязат в "преразход" от преждевременно масово умиране. Просто няма шанс при такава огромна статистика да не се възползват от нея и да си програмират остаряването доста добре. Като при мен - 3 месеца след изтичането на гаранцията ѝ да умре. tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Авг 2018 16:05
от slowtraveler
BOz написа: 10 Авг 2018 14:46 Дори няма да се учудя да следи даден параметър (да кажем обща използвана енергия за цялото време)
Сигурно го има този ефект... Дори при нехибридната джипка това нещо се следи (общо поета и отдадена от акумулатора енергия през живота му).....

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 10 Авг 2018 16:22
от Hursa
Все пак мисля, че ел мощността при приус 4 е твърде малка.
Тръгва на светофар, за нормално ускорение с потока от днешни автомобили е нужна мощност поне 30, дори 50 кс. За да се движи автомобила с приблизително равномерна скорост от 40 50 км/ч е нужна мощност около и под 2 кс (без да съм сигурен) . Вместо ДВГ на приуса да стартира и да дава само тези 2, евентуално 3 кс докато възстанови батерията до някакво зададено ниво, той трябва да дава и недостигащата мощност. И това е постоянно в града. Движи се в задръстване - скорост около 10 км/ч, излиза от задръстване ускорява до 40 50. Излиза на булевард ускорява до 70 80. Влиза и излиза от населено място, ускорение до 90 и никой не чака, видиш ли табелата за край на населеното място, отзад бързат. Вместо ДВГ да дава от около 2 кс в селото, до около 8 кс извън, той трябва да предостави мощност и за ускорение. И това, ако се спазват ограничения. За подобни случай, мисля, 20тина кс "допълнителна" ел мощност са твърде малко. Смятам, че и 30 40 кс ел мощност биха били недостатъчно.
А когато се използва тази малка относителна ел мощност, постоянно ще се използва почти "пределната", до колкото системата позволява. Което, както казвате допълнително ще "амортизира" батерията. При мощна батерия, предоставяща около 60 80 кс в повечето случай ще работи далеч от максималната, което мисля ще е много по-благоприятно.
Колкото за "конспиративните" теории, за ограничаването живота на техниката до гаранционния и срок - до колкото имам опит с различна техника - за съжаление, считам, че опасенията са оправдани. Остава само слабата надежда, че тойота не са много активни в подобен вид дейности.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 22 Авг 2018 17:45
от cookiem0nster
Здравейте, имам въпрос към хората , притежаващи хибриден модел повече от 5 години. Имали ли сте някакви оплаквания по батерията за този период, спада ли й капацитета и как се сервизира.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Авг 2018 01:20
от BOz
cookiem0nster написа: 22 Авг 2018 17:45 Здравейте, имам въпрос към хората , притежаващи хибриден модел повече от 5 години. Имали ли сте някакви оплаквания по батерията за този период, спада ли й капацитета и как се сервизира.
Още малко и ще направя 5 години. Как лети времето, сега се замслям.
Имал съм. Спада й. Сервизира се с подръчни средства.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 23 Авг 2018 21:19
от Tihomirj
cookiem0nster написа: 22 Авг 2018 17:45 Здравейте, имам въпрос към хората , притежаващи хибриден модел повече от 5 години. Имали ли сте някакви оплаквания по батерията за този период, спада ли й капацитета и как се сервизира.
За 6 години и 70 000 km никаква промяна на батерията спрямо началното състояние. Аурис хибрид 2012.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Авг 2018 19:40
от hemilio
Здравейте.
Все още съм в търсене на Приус 3,и ми попаднаха няколко Американски плъгина.
Имам няколко въпроса:
В България приус -плъг ин не се продава,т.е. няма и да има кой да ги обслужва,или се лъжа?

Каква е разлката,м-у хибрид и плъг-ин хибрид,като изключим по-голямата батерия и автономния пробег(колко е той?) ,през останалото време държи ли се колата като обикновен хибрид,или ако не е заредена батерията от контакта е друга бира?

Има ли смисъл от покупка на плъгин,ако няма да се зарежда редовно в контакта?

Малко е информацията за плъгините за жалост...

Благодаря предварително.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Авг 2018 19:54
от boyanmt
Ами разликата..с две думи е,че ако не шибнеш щепсела в контакта за няколко часа,то бутането ти е гарантирано,а при хибрида...само натискаш газта,и от време на време посещаваш бензиностанция. tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Авг 2018 21:43
от Scott
boyanmt написа: 26 Авг 2018 19:54 Ами разликата..с две думи е,че ако не шибнеш щепсела в контакта за няколко часа,то бутането ти е гарантирано,а при хибрида...само натискаш газта,и от време на време посещаваш бензиностанция. tooth.gif
Това е подвеждащо, ако не ‘шибаш щепсела’ в контакта имаш обикновен хибрид.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 26 Авг 2018 22:05
от WoLF
Ако не си го зареждаш губиш МНОГО, но пак си го караш като обикновен хибрид... Все пак единствената разлика е капацитета на батерията и допълнителната опция за зареждане :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Авг 2018 01:40
от slowtraveler
WOLF и Scott са прави - плъг-ин хибрида си е обикновен хибрид, но на който можеш да дозареждаш батерията от контакта...
Т.е. прибереш се в EV режим вечер с изтощена батерия, включваш контакта и батерията ще ти е заредена, без да има нужда да върти ДВГ допълнително само за да ти зареди батерията...
Не го ли закачиш към контакта - сутринта той ще си запали ДВГ за да си дозареди батерията като обикновен хибрид...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Авг 2018 15:48
от hemilio
Значи нищо не губя,само мога да спечеля ако зареждам батерията в контакта.
Няма да мога да я зареждам постоянно,това значи ли,че мотора ще работи,докато не я зареди?
Все пак е голяма...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Авг 2018 17:53
от slowtraveler
Моторът работи за да я държи в правилна кондиция. В контакта ще ти спести част от енергията, която иначе би получила от ДВГ...
Пример за експлоатация на плъг-ин.
1. Зареждаш в контакта
2. Тръгваш си например за работа на 5-10км в EV режим (да, няма да можеш да я настъпваш ако искаш да караш като електрокар). И да, ДВГ може да запали за да ти даде топло, но няма да губи много енергия към батерията)
3. Стигаш до дестинацията и включваш в контакта. До момента общо взето не си ползваш бензин
4. Тръгваш от работа, обаче решаваш да отидеш до София. Ползва батерията докато излезеш от Бургас (ако си в EV режим) и след това започва да си работи както най-обикновен хибрид - дозарежда батерията при спиране. Ако трябва - пали двигателя за да добави мощност към колелата или като заряд на батерията и т.н...
5. Връщаш се в т.1.

Разликата от обикновения хибрид е, че имаш добавена енергия от контакта, която е на съвсем друга цена в сравнение с енергията, получена от бензина...
Ако го ползваш разумно и маршрута ти е удобен - можеш да го караш почти като електричка в града, и като обикновен хибрид - извън града.
А за притесненията за голямата батерия - батерийката е с нищожна консумация в сравнение с възможностите на ДВГ :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Авг 2018 18:56
от Hursa
Според мен, отговора не е толкова лесен и еднозначен. Но тъй като е за плъгин хибрида на тойота с пробег само около 12 или 24 километра на "батерия", може би си заслужава.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Окт 2018 07:13
от hemilio
Здравейте.
Успях да открия,каквото търсех, от няколко дни съм собственик на Prius 3 :cheers: ,имам само 500км карани,повечето на магистрала,така,че нямам още много впечатления,но колата е чудесна.

Тепърва ще излизат въпросчета от сорта на:

-за какво е бутона под волана в дясно-има нарисувано шаси и четири гуми,като двете са завити на страни и има стрелка надолу?

-сегашният размер на гумите ми е 215/45/17
Мога ли, и с колко да повиша височината на гумите с цел по добра возия,да речем 215/55/17 или 215/60/17, а мога ли да сляза и на 205 със същите джанти?

Надявам се да помагате,докато вляза в час,Благодаря. :cheers: