Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Hursa
Мнения: 1074
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 09 авг 2018 21:28

Ако нещо не се противопостави, не може да го реализира този въртящ момент. И съвсем не сме го установили - за сравним автомобил на приуса smile.gif
Да видим графиката на въртящ момент/обороти на реален автомобил, нека е дизел. Казвате вашия работи на 1000 оборота на празен ход? Твърде много, особенно за дизел, поне според мен. И вижте как се движи характеристиката в самото начало.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15378
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 734
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 09 авг 2018 21:41

Мисля писах по-рано : 147 к.с. бензинка - 2.8кНм при старт... Старта разбира се не е от 1000, а от около 4х.об/мин - максимално ефективен старт, когато можеш да превъртиш гуми...
Всякакви други режими са несравними, защото вече са субективни - в случая сравнявам режима, в който нормално се тъгва - електродвигателя от обороти на максимален въртящ момент, също както и бензинката в същият режим...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 1074
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 09 авг 2018 22:22

Може да ги даде, но не и в автомобила. Започне ли да върти гуми - съпротивителния момент рязко пада. Теглителната сила - също. Започват да се ускоряват въртящите се механизми, но и така няма да реализира (да даде) този въртящ момент. Първа скорост не е нужна толкова за да умножи въртящия момент, а за да редуцира твърде високите обороти при които може да работи ДВГ и е настроен да работи, по различни съображения (от оборотите на "празен ход"). Едва с нарастването на оборотите над тези на "празен ход" двигателя може да генерира по-съществен въртящ момент. Затова, дори при ниска допълнителна консумация регулатора вдига тези обороти (регулатора променя режима, "подава газ"). (Това е според мен, не държа, че съм прав.)
Вижте колко са близки характеристиките, при различните режими (различно "натиснат" педал на газта) при ниски обороти, близки до оборотите на "празен ход".
Auris Е15 Hybrid

Hursa
Мнения: 1074
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 09 авг 2018 22:42

boyanmt написа:
09 авг 2018 20:18
От ясно по-ясно е че да сравняваш дизелак с хибрид е безумно...по каквото и да е било критерии.
Защо мислите така? Формула 1 е хибрид - с кой дизел да я сравним? smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 511
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 46
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от boyanmt » 09 авг 2018 22:45

От личен опит мисля така!
По-добро от това-здраве му кажи!
Темата мисля че е за хибридни ЛЕКИ автомобили,а не болиди-нали? ppp.gif
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Hursa
Мнения: 1074
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 09 авг 2018 22:51

Ами специално тези болиди са доста леки smile.gif
Според мен, все още производителите не са напълно наясно как да развиват хибридите, за да ги направят по привлекателни (и продаваеми). И опитват различно акцентиране при развитието им.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 511
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 46
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от boyanmt » 09 авг 2018 23:38

Съгласен!
Като такъв ползвател,нещото което не ми харесва е недостига на мощност в ниския диапазон на оборотите. Тук дизела бие по всички параграфи. Мощността на хибрида се усеща на високи обороти,където и ревенето на бензиновия ДВГ не е за подценяване! unsure.gif
Ако успеят конструкторите някак си да съчетаят най-хубавото от двата мотора(бензин и дизел)+ хибридна система,то това според мен би било много добре! Не съм карал хибридното Q7. unsure.gif
Има ли някой с впечатления?
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 1016
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 102
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 10 авг 2018 00:39

Има си хибридни дизелаци...
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15378
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 734
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 10 авг 2018 09:28

Абе хибрида вече си е на умирачка - съхраняването на енергия се развива с добри темпове...
С увеличаване на количеството остава малко да пооправят инфраструктурата и производството на енергия, и май ще минаваме в качествен скок... tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

hemilio
Мнения: 31
Регистриран: 05 авг 2018 17:50
Репутация: 1
Местоположение: Бургас
Автомобил: Приус 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от hemilio » 10 авг 2018 09:49

guns.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15378
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 734
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 10 авг 2018 10:05

В случая - масата и гумите май имат най-голямо значение :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 511
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 46
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от boyanmt » 10 авг 2018 12:04

Тук,качественния скок коства много пари,и много малко хора биха си позволили екстрата да карат ТеслА.
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15378
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 734
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 10 авг 2018 12:20

Има и други марки... Той скокът зависи от цената.. Те и мобилните телефони бяха по 2000+$ ама сега всеки е с такъв в джоба :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 1074
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 10 авг 2018 12:49

За втори, градски автомобил за семейството - скоро сигурно ел автомобила ще заеме тази ниша и то почти без алтернатива. Но за семеен или единствен автомобил, за извън града, за почивните и почивките, все още не ми изглежда добра алтернатива. Но може би защото живея в България. И развитието на батериите, съвсем не се развива с такива бързи темпове, според мен. Дори напоследък, като че ли забуксува.
Специално за хибрида на тойота, според мен, е добра алтернатива както на бензиновия автомобил - и е заел такова място в щатите, мисля (дори и на пазар като Русия, заема такава позиция) - така може да бъде и алтернатива на дизеловия автомобил в Европа, особено при тази "абсурдна" борба срещу дизелите. Но мисля, че трябва да стане значително по "електрически". Около половината системна мощност, мисля, трябва да е "електрическа". Така ДВГ ще участва много по-слабо при ускоренията, съответно ще се чува слабо. Той (ДВГ) ще осигурява, така да се каже базовото натоварване. Според мен, това е идеята на хибрида. А почти изцяло ускоренията ще се поемат от ел задвижването, което в това отношение има доста преимущества (така мисля). Съответно и при "забавянията" ще се генерира по значителна мощност и количество енергия.
Не разбирам това което направиха с прус 4. Вероятно BOz е прав, че 4ката използва много по интензивно и пълноценно ел задвижването, по сравнение с 3то поколение. Но това по добро представяне е на фона на слабостите на третото поколение. Интензивното използване, не може да компенсира относително малката ел мощност, според мен.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 511
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 46
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от boyanmt » 10 авг 2018 14:19

В поста си визирах Тесла,предоставяща дълъг преход от зареждане до зареждане,както и комфорт.
Слоу,...не те виждам зад волана на нискобюджетен електромобил...лично мнение. :D
После,тук в БГ,с този манталитет,хич не виждам хората да се хукнат да карат електромбили,дори и цените да са преференциални.
БГ шофера е тип " тук и там да барна по колата", белким спестя някой лев от сервиз.
Виждате че народа се "назландисва" на хибриди, камо ли електромобили. Друг проблем е не-наличността на зарядни станции. По повод зарядните станции, колеги от Хърватска/Сърбия споменават за изобретателността на "братята" роми,където успешно са се свързали към съответната зарядна станция и мирно и кротко захранват нуждите на катуна. tooth.gif
Та,подобно очаквам и тук.. unsure.gif
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 2 госта