Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 23 Ное 2020 17:33

BOz написа: 23 Ное 2020 17:16
Krachunov написа: 23 Ное 2020 13:35 ОПАААА... хванах се сам, не е 5.5. ами 6 разхода, за който говорех с айдушкото каране...
Какво Айдушко каране не знам. То ако спазваш всички ограничения средната скорост е доста по-висока. tooth.gif
Не си гледал real time как се променя средна скорост, спрямо това колко време си прекарал спрял или с бавна скорост.
Айдушко.. , когато принципно си карам 130 -140 на празна магистрала и при изпреварване 150-160... когато основната част я взема със 150 е айдушко

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 24 Ное 2020 09:49

Krachunov написа: 23 Ное 2020 17:33 Не си гледал real time как се променя средна скорост, спрямо това колко време си прекарал спрял или с бавна скорост.
Айдушко.. , когато принципно си карам 130 -140 на празна магистрала и при изпреварване 150-160... когато основната част я взема със 150 е айдушко
Мани ме мен какво съм гледал и какво не.
С куфара на покрива карам с макс 120 км/ч, защото така пише в инструкцията му. При макс 120 км/ч на магистралата средната скорост по маршрута, който си казал е твърдо над 85 км/ч, при поне 3 спирания за хранене и пикане/сране на деца, като колата е работила поне 2-3 минути на място преди изключването ѝ. tooth.gif Нямам статистика за по-ниска от тази скорост. Преди съм минавал магистралата с 90 км/ч, ама колите, които съм карал, са нямали борд компютър, за да запиша точните цифри.
Когато децата пораснаха малко, средната скорост се вдигна на над 90 км/ч.
Без куфар и с круиз на 140 км/ч, без никакво бързане, с рядко превишаване на круизната скорост (да не забавя някой ако предприема маневра за изпреварване), средната скорост отива на 100+ твърдо, със спазване на всички ограничения на тунели, проблеми отсечки.
Примерно от това лято София->Бургас->Равда->Бургас->София отново с макс 140 км/ч на магистралата, със спазване на всички ограничения навсякъде, пресичане на Бургас през летен сезон, каране масово извънградско с макс 80 км/ч, защото такива са ограниченията, средната скорост ми е била 77.4 км/ч. А си карах пенсионерски, с деца на борда. С объркване на пътя, защото тази година някакво строителство, нито знаци коректни, навигацията не знае и тя къде се намира, въртене напред-назад. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2020 17:12

Средна скорост -78км/ч... Ами не е висока... Явно е карано бавно, а не хайдушки...
Лошо няма в това, но това е точно икономично каране...
При мен машрутът ми уикенда бе Варна-Разград-Търговище-Разград-Търговище-Варна... Общо около 400км...
На отиване по магистралата 120км/ч, извън магистралата - 100км/ч, а и около 100км - с 90км/ч, щото съпругата е шофирала - среден разход 8.2л/100км... Средна скорост 95км/ч...
Това - до качване на магистралата на Белокопитово до Варна, където заковах темпомата на 150км/ч(по GPS). За тези последни под 90км средният ми разход скочи на 9.2л/100км..
Малка разлика в скоростите (не и средните както се вижда), а огромна - в разхода... Въздушното съпротивление е в геометрична прогресия спрямо скоростта.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 25 Ное 2020 09:07

slowtraveler написа: 24 Ное 2020 17:12 ...Mалка разлика в скоростите (не и средните както се вижда), а огромна - в разхода... Въздушното съпротивление е в геометрична прогресия спрямо скоростта.
Точно това в комбинация с всеизвестния факт, че хибридите изобщо не са ефикасни при магистрално каране, ме накара да се съмнявам в горните обяснения за фантастични разходи при бързо каране по магистрала...

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 25 Ное 2020 10:02

nicktodorov написа: 25 Ное 2020 09:07 хибридите изобщо не са ефикасни при магистрално каране
С това не съм съгласен генерално. Хибрида е по-ефективен от бензинов аналог. Дори може да влезе в пряк дуел с дизелов аналог, което само по себе си показва, че е ефективен като цяло.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ToyotaPassion » 25 Ное 2020 10:22

nicktodorov написа: 25 Ное 2020 09:07 Точно това в комбинация с всеизвестния факт, че хибридите изобщо не са ефикасни при магистрално каране, ме накара да се съмнявам в горните обяснения за фантастични разходи при бързо каране по магистрала...
Не съм съвсем съгласен...Да, това е най-неефективния им режим на работа, но в крайна сметка не може да се направи заключение, че "изобщо не са ефикасни" в сравненията. Драже и в този си неефективен за тях режим, продължават да са по-икономични от аналогичен бензинов автомобил и да са почти толкова или еднакво ефективни, колкото дизелов... На магистрала при нормално и спокойно каране с круиз на 130км/ч примерно в повечето случаи съм с около 8-8.5 разход, което за СУВ 2130кг според мен си е чудесно...Да, някой от новите дизели може да е малко по-икономичен, но ще е порядъка на 7.5-8 примерно, та нека не плашим потенциалните купувачи на хибриди, които може да попаднат на темата тук :)
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 25 Ное 2020 12:06

ToyotaPassion написа: 25 Ное 2020 10:22 Да, това е най-неефективния им режим на работа, но в крайна сметка не може да се направи заключение, че "изобщо не са ефикасни" в сравненията. Даже и в този си неефективен за тях режим, продължават да са по-икономични от аналогичен бензинов автомобил
Напълно съм съгласен...
Все пак ДВГ на хибрида винаги работи 'ди-рейтнат' заради цикъла на Аткинсън, но това пък допринася за икономията...
Обикновените бензинки 'си играят' между икономия и мощност.. И да, някои също си работят по имитираният цикъл на Аткинсън, но само в 'икономичен режим'. Наложи ли се малко по-голяма мощност - променят газоразпределението и разходът скача повече отколкото при ДВГ твърдо работещ по 'икономичния цикъл'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 25 Ное 2020 13:12

Говорейки за "неефективността" на хибрида на магистрала пропускате един много важен фактор. Карането по магистрала много рядко е едно константно хвърчене със 170 през 99% от времето (факт - в ТОЗИ случай ще да е неефикасен И въпреки това по-ефикасен от аналоговия бензинов мотор). Във всички останали случаи на намаляване на скоростта рекууперира енергия и после подпомага много ефективно даже ДВГ при ускорение (реален сценарий на каране по магистрала). Това е всеизвестен факт, който обаче май се пропуска в дискусията. От личния ми опит и засичания/наблюдения високият магистрален разход се дължи не толкова на високата скорост, примерно 170 (разбира се И от това в някаква степен), много повече се дължи на постоянните ускорения до тази скорост (при натоварена магистрала, например, когато постоянно ти излизат ТИРове в лява лента с около 80, а ти след това натискаш, за да си постигнеш пак 170те кмч. 😉. И точно в това хибридът има със сигурност предимство... Не веднъж ми се е случвало на 3 лентов аутобан, където в най-ляво няма как да има ТИРове, да поддържам на темпомат 170 и да имам по-нисък разход от ежедневния ми двулентов и доста натоварен аутобан, стараейки се да поддържам там дори и няма 160.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 25 Ное 2020 13:29

Рекуперацията при магистрални намалявания на скоростта е нищожна. Няма как да уловиш и вкараш в батерията много енергия за няколко секунди. Ако батерията е гореща ще откаже да се зареди. Последващо ускорение разходва много повече енергия от уловената при намаляване.
При 170км/ч обаче шумът е ужасен поне при 1.8, при Камри може би е поносимо.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 25 Ное 2020 13:38

На теория сте прави.
На практика имам конкретно сравнение - Королата хибрид срещи предишния ми Леон ФР 1.8ТСИ 180 кс.

На магистрала разхора е почти идентичен с леки вариации в зависимост от релефа на конкретния маршрут.
Аз съм си ги управлявал, по идентичен начин, винаги когато и където може съм предпочитал да е на круиз контрол.

Обаче!!! Леона беше много по-динамичен и пъргав. Ако имаме по-добра динамика и еластичност при почти еднакъв разход - ами не мога да се съглася, че хибрида имал предимство в такова конкретно сравнение за каране на магистрала.

Да, не споря, че градско е двойно по-малък разхода, а от там и цялостния за пълния период на притежание. Обаче конкретно на магистрала на мен ми беше по-комфортно с Леона за същата цена за гориво.
Последно промяна от nicktodorov на 25 Ное 2020 13:39, променено общо 1 път.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 25 Ное 2020 13:39

Камри и IS300h са си доста комфортни дори и със 170. Без да имам все още лично хибрид, смятам, обаче, че ако имаш чести намалявания от 170/180 до към 90/80 (ТИР отпред) си успяват не малко да рекууперират. Поне останах с такова впечатление при тест драйвовете. Съдя за това по показанието на дисплея. Поне при последващите ускорения до 170 си течеше почти изцяло "потока" и от ДВГ и от батерията към задвижващия щранг. Просто дали от намаляването на скоростта или от зареждането на батерията от ДВГ..не знам, но винаги успяваше да подпомогне след това ускорението. А колегата nicktodorov е прав. Зависи с какво го сравняваш, и като комфорт и като разход. В моя конкретен случай идвайки от Корола Е15 и бензинов Авенсис и Камрито и Лексуса ще ми се сторят със сигурност по-, по-, най-. Ако идваш от някой Е400д ще да е обратното
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 25 Ное 2020 13:44

Ако се сравнява единствено и само разход на гориво, то напр. Auris (Gen.3 HSD) гори повече от всеки хечбек с 1.5/1.6 литров дизелов двигател с подобна мощност (115-130к.с.) при извънградско и магистрално каране.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 25 Ное 2020 14:22

ОК, хванатхте се за думата айдушко.. явно се изказах неподготвен.
Може би по - коректно би било да кажа, че съм карал с 10-15 км над нормалното за мен на магистрала, което е оказало влияние на разхода и то незначително.
При нормално каране на магистрала 140/90/80 според ограничението разхода с елтни гуми е 5-5,5, НЕ еднократно проверено.
Но да оставим това на страна.
Разходите които споменавате ми се струват нереално високи за хибрид. За вече почти година каране и 11 хиляди км. навъртяни. Разход над 6-6,1 съм виждал само в града сутрин, като изляза някъде наблизо 2-3-4 км.
Среден разход не по БК ами по записи за сипано гориво за тези 11 000 км е 4,7-4,8. всякакво каране...(по борд пак толкова), като в града я ползвам предимно 1-2 пъти седмично за пазар.
В крайна сметка магистралите в България сумарно според уикипедия са 1500 км и както казах карам 130-140 предимно, разхода не може да се сравни с нормална кола, без значение дали съм сипал непосредствено след даден пробег.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 25 Ное 2020 14:26

dracunculus написа: 25 Ное 2020 13:39 ....смятам, обаче, че ако имаш чести намалявания от 170/180 до към 90/80
Ако имаш чести намалявания от 170-190 значи не караш правилно.. а пък отделно разхода не би следвало да те вълнува
thumbdown.gif

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 25 Ное 2020 14:30

Ок, ама според представителната извадка от тази тема, хората с висок разход преобладаваме...по-скоро ти си изключение явно. Сега дали заради маниер на каране, дали заради специфики на маршрутите ти, не знам.
И пак да спомена - отвори линка от подписа ми и прегледай кога какво каране съм правил и какъв ми е бил разхода от ден първи. Почти винаги много коректно си отбелязвам на всеки запис какъв тип е било карането.
Да, все пак съм 2.0, не 1.8, ама такива разходи от 5-5.5 на магистрала са яко научна фантастика при мен.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта