Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
biro
Мнения: 2646
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 11 Ное 2020 16:10

Няма ли индикатор, когато е в електрически режим или разчитат, че ще се ориентираш по оборотомера?
Моята няма оборотомер и в ел.режим светка една зелена кола с букви EV в нея.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 11 Ное 2020 17:12

За какво въобще бутат оборотомер на тия хибриди.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 12 Ное 2020 10:34

Има индикатор дали си на ток или не. А оборотомер.. все пак това си е бензинов двигател. Поради същата причина поради която имаш на нормална кола, имаш и тук. На някои модели оборотомера е заместен със скала за зареждане, еко и палър... което катъо гледам си отговаря и на оборотите но няма цифрички. Лично аз предпочитам оборотомера.

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 12 Ное 2020 17:47

Krachunov написа: 12 Ное 2020 10:34 Поради същата причина поради която имаш на нормална кола,
Нищо общо. На "нормална" кола може да влияеш по някакъв начин ако решиш, чрез смяна на скоростите, връщане на скорости в определен работен диапазон, промяна на товарния режим спрямо оборотите и още куп неща. Тук нямаш влияние, а само визуализация, която за нищо не ти трябва.
По-добре "пауър" метъра, поне знаеш колко си "натиснал" колата. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2020 21:01

Съгласен съм с BOz. Не виждам смисъл от оборотомера на хибрид...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2646
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 12 Ное 2020 21:04

Друго си е да караш със 100 и оборотомера да показва 0.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
WoLF
Мнения: 2629
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 12 Ное 2020 21:54

Именно! tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Enwor » 13 Ное 2020 09:02

BOz написа: 12 Ное 2020 17:47 По-добре "пауър" метъра, поне знаеш колко си "натиснал" колата.
Абсолютно съгласен - него преглеждам най-често. Ако ги сложат постоянно видима, а не част от дадено меню ще е супер.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Ozzy
Мнения: 4
Регистриран на: 14 Ное 2020 10:24
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris HSD, 2017

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Ozzy » 17 Ное 2020 19:12

Днес реших да пробвам малко на извънградско хибрида на жена ми (Auris, 2017-та). Нямам опит с хибриди и ми беше доста интересно. Разходих се по работа от София до Пазарджик и обратно. Какво да кажа - кара се приятно, но изисква по-различен маниер на каране. В града карам на ECO mode, но стъпвайки на магистралата включих Power Mode. Много е странно усещането като настъпиш - двигателя реве, имаш чувството че колата не набира, но всъщност си набира прилично. Просто ревът на мотора при ускорение създава леко противоречиво усещане за време и ускорение. Колата ми даде разход 5,2 за целия трип, като по магистралата карах основно на круиз контрол, сетнат на 145 км/час. Общо взето, след като колата се ускори до желаната скорост, двигателят утихва и става приятно. Не бих казал, че хибрида е спънат. Без проблем държи 170 - 180 км, но всичко е за сметка на разхода и шума. Ще видим дали инвестицията в хибрид ще се отрази благоприятно на разходите за гориво. Определено, келепирецът идва от градското каране. Между светофарите, на Eco Mode колата си пъпли само на ток. Незнам още дали впечалтенията ми от хибрида са правилни, ама другата седмица ще отскоча и до Варна и ще видим :)

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 18 Ное 2020 15:36

келепирецът според мен е при междуградско, НЕ магистрала. Разбира се и спазване на ограничения. Пълна кола багаж и 4 възрастни и дете. Сливен,В.Търново София ми даде 4,7 а бях с зимните гуми тогава.
Лятото обикаляне по северна България, Балчик, Силистра и обратно разхода беше 3,7 пак пълна кола и климатика винаги е седял на ауто

dracunculus
Мнения: 1216
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 18 Ное 2020 17:15

Имайки предвид последните ми размишления и тест-драйвове по повод на сравнително скоро задаващ се нов автомобил при мен, мисля, че е далавера И на магистрала, разбира се спрямо чисто бензиновия аналог. При 130кмч Камри и Корола дават разход от около 4,6 до 5 на 100, ПЪЛНА газ на Lexus IS300h означава около 7,5-8/100. Условия, при които с Авенсиса под 11-12 не падам. Толкова или по-икономичен е само дизелът, но поради политическата ситуация отпада от играта за мен! За градско и спокойно междуградско пък да не говорим.. Реално аз май твърдо отивам на хибрид! Както и да го погледна в моето ежедневие се доказа, че е по-икономичен. А за кефа от почти константното теглене на IS300h от 70-80 до 210кмч пък не говоря въобще. Тествах трите споменати автомобила за по няколко дни. :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ToyotaPassion » 19 Ное 2020 00:32

dracunculus написа: 18 Ное 2020 17:15 ПЪЛНА газ на Lexus IS300h означава около 7,5-8/100. Условия, при които с Авенсиса под 11-12 не падам.
Със скорост ~160km/h RX450h също е с разход около 12... Това е при моя, но доколкото знам, при четвърта генерация положението е сходно.
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2020 08:20

Дизелака докарваше такъв разход над 180км/ч :) На хибридния LS при настъпване докарвахме и над 12л/100км... Така, че откровено не вярвам IS да докара такъв разход... При моя тест-драйв преди около 6-7г (тъкмо бе излязъх хибридния IS) разходът ако не се лъжа бе около 10л/100км при малко по-сериозно настъпване (беше мокро и не можеше да се тества по-сериозно)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 19 Ное 2020 08:34

dracunculus написа: 18 Ное 2020 17:15 При 130кмч Камри и Корола дават разход от около 4,6 до 5 на 100
От моя скромен опит с хибридите (Аурис и Корола) със скорост от 130 на магистрала такъв разход е мираж, особено с двулитровата Корола където съм стигал и до 11.1 л/100 км. За пример мога да дам Пловдив - Карнобат 8.5 разход при скорост около 140км/ч плюс минус 10км.
Изображение

dracunculus
Мнения: 1216
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 19 Ное 2020 09:02

Ок, може би не се изказах точно. Написаните разходи са в ежедневието ми, което включва излизане от нас, отиване до магистралата (съвсем леко градско в 6,30ч в малък град), дълъг равномерен магистрален участък с равномерен трафик, след това малко междуградско и пак малко ненатоварено градско. Т.е. това е разход за цялата отсечка, която като цяло позволява наистина равномерно и икономично каране, особено на хибрид, който на градското и междуградското си има преимущество. Сега това всичко е по БК на колите, който може и да не показва съвсем акуратно. Но Ozzy спомена за 5,2 при себе си, като магистралния участък (колкото и да е бил той...) го е карал със 145, така че не ми се струва 5/100 при 130 толкова невероятно. А и под пълна газ на Лексуса не разбирам напълно константно каране с Vmax, тогава ще е 15, сигурно. Това просто няма как да стане на аутобана, за това има прекалено много трафик. Под пълна газ разбирам по тази конкретна отсечка поддържане на над 160, чести ускорения до Vmax и забавяне след това, поради изпреварващ ТИР, после пак ускорение до 170 и т.н. С уговорката, че това беше всичкото експлоатация на колите за по 2 дни. Надявам се догодина да мога да се похваля с някоя от изброените коли. Тогава ще дам по-точно инфо от продължителен тест.
ПС....van, как Королата ти дава 8,5 при 145-150, при положение, че Авенсисът ми дава при 160 на темпомат 8,9-9 (бях поствал едни снимки в темата за разход на 8,9 при средна скорост по моята описана отсечка 129кмч)? mellow.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта