Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
peterhr
Мнения: 583
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от peterhr » 07 Юни 2021 18:34

Посочените по-нагоре (съединител, скоростна кутия, алтернатор, стартер, турбо), те при Тойота не съм забелязал да се сменят особено толкова рано като км. Според мен няма да икономисаш от части особено ако караш колата до 200 000км.

При чисто нов хибрид, той като се има предвид, че струва повече, тогава икономията до определени км отива на кино. Ако се купува с цел икономия от гориво.
trib написа: 05 Юни 2021 08:36 Точно това ще направя идната сряда tongue.gif - ще наема Корола за 1 ден, за да добия представа за возия, пространство, позиция на шофиране и т.н. За съжаление няма Хибрид 1.8. Има само 1.5 ръчни скорости 2021г.
В никакъв случай не взимай да тестваш ръчни скорости ако после искаш автоматик/хибрид. Ако няма в дилъра на Тойота в твоя град - разходи се до друг град. Но тестване в града е едно, на магистрала е друго. Но дилъра вероятно ще ти разреши малка разходка по магистрала.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 07 Юни 2021 19:59

Ремъци, ролки, ангренаж ако не си с верига. Точно за втора ръка хептем по - добре тойотски хибрид.
Нямаш маса агрегати, които потенциално ще ремонтираш.
Нямаш смяна на масло на скорости,
нямаш съединител
скорости нямаш
ремъци и прилежащите им ролки
турбо
стартер
алтернатор
дискове и накладки ще имат повече живот предвид, че и тяхната работа се спомага от хибридната система.

Все неща, които в една не нова кола почват да се обаждат. Доводите за батерия окапват само с факта че новите са с 10 години гаранция. А ако гледаш 5,6 годишна без подобна, в най лошия случай ще ти е 3 до 5,6 хиляди. Но след това имаш кажи речи нов хибрид.
И да.. не са малко 6 хилки, ама колко ти стъпва смяна на съединител и потенциално ремонти по някое от горните неща.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 07 Юни 2021 20:02

peterhr написа: 07 Юни 2021 18:34 Посочените по-нагоре (съединител, скоростна кутия, алтернатор, стартер, турбо), те при Тойота не съм забелязал да се сменят особено толкова рано като км. Според мен няма да икономисаш от части особено ако караш колата до 200 000км.

При чисто нов хибрид, той като се има предвид, че струва повече, тогава икономията до определени км отива на кино. Ако се купува с цел икономия от гориво.
trib написа: 05 Юни 2021 08:36 Точно това ще направя идната сряда tongue.gif - ще наема Корола за 1 ден, за да добия представа за возия, пространство, позиция на шофиране и т.н. За съжаление няма Хибрид 1.8. Има само 1.5 ръчни скорости 2021г.
В никакъв случай не взимай да тестваш ръчни скорости ако после искаш автоматик/хибрид. Ако няма в дилъра на Тойота в твоя град - разходи се до друг град. Но тестване в града е едно, на магистрала е друго. Но дилъра вероятно ще ти разреши малка разходка по магистрала.
Разликата между корола да речем хибрид и само бензин, предлагани в момента нови, е около 5 хилки.. Според карането до 4,5 години разликата я покриваш от икономията на гориво. Ако гледаш само и единствено икономия

Аватар
peterhr
Мнения: 583
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от peterhr » 07 Юни 2021 20:36

Зависи колко км се минават на година. Набързо сметнах, че 5К лв се избиват за около 150К км. (икономия от разход на гориво на хибрид 1,8 спрямо чист бензин CVT 1,5). Аз карам по 15 на година, значи на 10тата година съм на "нула".
Отделно, тук много недолюбват 1,8, та значи ако купя 2.0, означава още едни 5К отгоре, т.е. общо 10К горница.
Не казвам, че е лоша оферта, просто за мен не е икономически изгодно и това няма да е фактора, който надделява.

ПП: Скоро ще изтече гаранцията на моята кола. След като разгледах цените на новите, ами нищо не ме грабна, че да продължа да плащам още 5 години лизинг.
Последно промяна от peterhr на 07 Юни 2021 20:44, променено общо 1 път.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 07 Юни 2021 20:41

За новите автомобили е ясна работата. Какво правим, като изтече гаранцията и излязат на вторичния пазар? Тогава как стои въпроса - Кеф или практичност?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 ама колко ти стъпва смяна на съединител
Е колко пък да струва смяна на съединител на бензинов автомобил?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 дискове и накладки ще имат повече живот предвид, че и тяхната работа се спомага от хибридната система.
На моето каране едни накладки карат 80-90к км, колко ще е икономията при хибрида?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 А ако гледаш 5,6 годишна без подобна, в най лошия случай ще ти е 3 до 5,6 хиляди. Но след това имаш кажи речи нов хибрид.
На хибрида освен батерията нищо друго ли не му се чупи?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 стартер
алтернатор
Първата ми кола беше Москвич, нов от магазина. На него съм правил стартер и алтернатор. Но на западните коли, които съм имал преди Тойотата, а те бяха Опел(втора ръка), не знам даже къде се намират тези агрегати. Скорости(ръчни) също не съм правил, нито съм сменял масло, освен на Москвича(коксов лагер).

В този ред на мисли, ето я дилемата:
Аурис хибрид 2015-2016г. или Версо 1.8 147к.с. ръчка 2015-2016. И двете под 100 000км. и купувани в БГ с история. Цена +-1000лв. разлика. Ако не е разхода на гориво водещото, защо да взема Аурис? Освен това ще трябва и да свикна с ниската кола(вече 15г. карам ВАН и не ми е комфортно, като се кача на ниска кола, но да кажем, че се свиква) След изтичане на гаранцията, май пак собствениците на хибрид си остават абонати на официалните сервизи за по-сериозни ремонти, което значи по скъпи ремонти. От това което четох в темата, разхода на гориво ще покрие евентуална смяна на батерията. Ами друго ако се счупи?

centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 07 Юни 2021 21:17

Ако избереш хибрида трябва да си придвидиш твърд годишен разход за Toyota Hybrid Health Check до десетата година.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
biro
Мнения: 2647
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 07 Юни 2021 21:34

В Германия може и да е така, но в България такъв разход няма. До десетата година HHC е безплатен.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 07 Юни 2021 23:09

gimara написа: 07 Юни 2021 20:41 За новите автомобили е ясна работата. Какво правим, като изтече гаранцията и излязат на вторичния пазар? Тогава как стои въпроса - Кеф или практичност?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 ама колко ти стъпва смяна на съединител
Е колко пък да струва смяна на съединител на бензинов автомобил?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 дискове и накладки ще имат повече живот предвид, че и тяхната работа се спомага от хибридната система.
На моето каране едни накладки карат 80-90к км, колко ще е икономията при хибрида?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 А ако гледаш 5,6 годишна без подобна, в най лошия случай ще ти е 3 до 5,6 хиляди. Но след това имаш кажи речи нов хибрид.
На хибрида освен батерията нищо друго ли не му се чупи?
Krachunov написа: 07 Юни 2021 19:59 стартер
алтернатор
Първата ми кола беше Москвич, нов от магазина. На него съм правил стартер и алтернатор. Но на западните коли, които съм имал преди Тойотата, а те бяха Опел(втора ръка), не знам даже къде се намират тези агрегати. Скорости(ръчни) също не съм правил, нито съм сменял масло, освен на Москвича(коксов лагер).

В този ред на мисли, ето я дилемата:
Аурис хибрид 2015-2016г. или Версо 1.8 147к.с. ръчка 2015-2016. И двете под 100 000км. и купувани в БГ с история. Цена +-1000лв. разлика. Ако не е разхода на гориво водещото, защо да взема Аурис? Освен това ще трябва и да свикна с ниската кола(вече 15г. карам ВАН и не ми е комфортно, като се кача на ниска кола, но да кажем, че се свиква) След изтичане на гаранцията, май пак собствениците на хибрид си остават абонати на официалните сервизи за по-сериозни ремонти, което значи по скъпи ремонти. От това което четох в темата, разхода на гориво ще покрие евентуална смяна на батерията. Ами друго ако се счупи?
накладките двойно ще изкараш.

Относно какво се чупи.. Кола като кола, чупи си се колкото другите. Въпроса е че нямаш мноо други неща които в повечето случаи трябва да обслужуш...
Казваш не знаеш къде били алтернатори и стартер...
аз познавам човек сменял 5 пъти алтернатор. Това критерии ли е? На предната кола сменях скорости ръчни, това критерии ли е?
Относно разхода. При хибрид среден разход 4.7 ако чист бензин разхода да речем е 6 при 15 000 на година за 5 години ще спестиш 2000лв при средна цена на бензина 2 лева. При разход 7 - 3500.
В този ред на мисли си е съвсем възможно да вържеш разликата

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Юни 2021 10:30

Истината е, че почти никой не избира хибриди, защото ще му спестят пари от гориво или ремонти. А тези, които се излъжат по тази причина, осъзнават впоследствие, как и да има някакво спестяване, то разхвърляно за периода на експлоатация е доста незначително.

Според мен, по света хибриди се купуват основно по 2 основни типа причини с някои вариации:

- еко симпатизанти, умерени "Грета фенове" и подобни. Има и друга група, която още се носи по инерцията от времето, когато се появи Приуса (а плъгини или масово произвеждани и практични електрички още нямаше) и беше нещо от бъдещето. Затова известно време беше избора на богати и известни, технологични маниаци, ИТ специалисти. Днес обаче, тази втора подкатегория избира Тесла и подобни.

- заради по-ниски данъци, заради ограничения за влизане в градовете на автомобили под някоя еко категория, заради някави субсидии от държава, работодател и подобни, както и от хора, които не им се влиза тепърва в лизинг на нов автомобил (а да не говорим и за последваща още по-дългосрочна употреба), който от тук нататък му предстоят само рестрикции и усложнения при употребата
(аз съм тук в тази категория. Въпреки, че нямам намерение да експлоатирам Королата след изтичане на гаранцията, днешния свят е прекалено динамичен и непредсказуем. Но тенденцията на къде сме се запътили е пределно ясна. Въпроса е кога точно ще ни засегне пряко. И ако сега предимството на хибрида съм го усетил само веднъж, когато бях във Франкфурт и можех да си карам в центъра му, то въпрос на време е да ни засегне и у нас. Знаете за новите еко стикери на ГТП. Знаете, че г-жа "Работа, работа, работа", позната още и като "град за автомобилите", едва ли има шанс за пореден мандат.)

dracunculus
Мнения: 1216
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 08 Юни 2021 10:46

Колега, по повод на "непестенето от гориво" - би ли ми обяснил тогава защо с моя хибрид при темпо 170+ харча 8,5-8,8 л на 100 (засечено по колонка), а алтернативата (в моя конкретен случай би била IS200t) над 11-12л хапва? И не говоря за това дали си струва да си купиш кола за толкова пари, че да пестиш от гориво или каквото и да е. Просто обобщавайки понятието "хибрид" и колко много непести....сравнявам конкретно 2 коли с почти 1:1 цена и тегло...и виждам, че едната в моя случай би ми харчила твърдо 3-4л отгоре, а в града над двойно. Т.е. в моя случай, купувайки кола можеше и 2л турбо да си взема, който и върви повече (но не толкова значително), но твърдо и харчи повече. Вярно, че моето е частен случай, но недей и ти да обобщаваш така!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Юни 2021 11:08

Добре, обаче опитай да не гледаш само конкретни условия или конкретни пътувания. Ако по някакъв начин си водиш цялостна статистика на разхода на автомобилите виж за периоди над година, в идеалния случай за целия експлоатационен период.

Защото ето ти например моя случай:
Screenshot_144.png
Screenshot_144.png (223.58 KiB) Преглеждано 2017 пъти
Сеат Леон ФР 1.8 турбо ми е дал разход 7,86, а Королата 5,68.
Би ли сметнал при средно 15 000 километра на година, за 5 години експлоатация на всеки един от автомобилите, колко би била сумата за гориво? И колко е разликата между тях?
Та колко според теб ще спестя с Королата на петата година?

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 08 Юни 2021 11:22

nicktodorov написа: 08 Юни 2021 10:30 Въпроса е кога точно ще ни засегне пряко. И ако сега предимството на хибрида съм го усетил само веднъж, когато бях във Франкфурт и можех да си карам в центъра му, то въпрос на време е да ни засегне и у нас. Знаете за новите еко стикери на ГТП. Знаете, че г-жа "Работа, работа, работа", позната още и като "град за автомобилите", едва ли има шанс за пореден мандат.
В Българя измислените еко стикери нямат за цел НИЩО да променят в дадена посока.
Тези псевдо ЕКО псевдо стикери са просто компенсация на правилните хора за това, че последните бяха лишени от печатането на стикери за винетки. Дори и тук се доказа че може да съществува система, която да те засича по номер без измислени лепенки... НОО Това е положението.
Пак по темата стикери. В новите измислени категории 5та (най - висока) влизат само ПЛЪГИН хибриди и електрички. Обикновените хибриди се третират като нормални автомобили... доста тъпа идея, предвид че ако на плъгина батерията ти е изхабена си бетер нормален хибрид...

Относно ЕКО грета - в България нямам идея дали виреят такива видове.

А пък по темата на разхода... това че си дал ХХ хиляди лева, не значи че не искаш да караш евтинко... познавам хора дали за опел, малко повече от колкото за корола и сипват на марешки... Редовно се виждат не евтини коли по бензиностанциите на газ/метан колонките....
Така че дали ще караш на 5-6 или 8-10 е доста голяма разликата. И ако за королата, тук се обясняват лакърдии колко не вървяла... (глупости в общи линии)... Камри хибрида разхода му е сходен с този на королата, но е 218 коня.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 08 Юни 2021 11:27

nicktodorov написа: 08 Юни 2021 11:08 Би ли сметнал при средно 15 000 километра на година, за 5 години експлоатация на всеки един от автомобилите, колко би била сумата за гориво? И колко е разликата между тях?
Та колко според теб ще спестя с Королата на петата година?
При средна цена от 2 лева за литър 3270 лева за 5 години ако караш по 15 000 на година

В същото време калкулатора на тойода
Corolla Touring Sports Executive Комби

1.2L Turbo 12PT (116 HP)
Безстепенна автоматична трансмисия (CVT) (4X2)
41 630,00 лв.

1.8L (HV special) 18H- (122 HP)
Безстепенна автоматична трансмисия (CVT) (4X2)
44 850,00 лв.

Разликата между двата двигателя 3220 лв....

ppp.gif

Както казах приказките че хибрида бил по - скъп в повечето случаи не са верни, защото разликата между един и същи автомобил - хибрид и чист бензин се изравнява между 4-5 години..

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от metoyo » 08 Юни 2021 11:49

А пък тия, който сме се "минали" с 1,8 сме на 4,8/100.

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Юни 2021 12:02

Krachunov написа: 08 Юни 2021 11:22 В Българя измислените еко стикери нямат за цел НИЩО да променят в дадена посока.
Тези псевдо ЕКО псевдо стикери са просто компенсация на правилните хора за това, че последните бяха лишени от печатането на стикери за винетки. Дори и тук се доказа че може да съществува система, която да те засича по номер без измислени лепенки... НОО Това е положението.
Да, те така сигурно са мислели и хилядите тарикатчета с премиум автомобили регистрирани като N1 за да спестят данък преди няколко години.
А ти вярваше ли, че ще започне промяна да се обърне логиката в данъците на автомобилите спрямо годината на производство?
И това дори при досегашното управление. А ако дойдат нови с различни възгледи? Само чисто теоретичен пример - кмет на София става Борис Бонев от Спаси София. Дали управлението на автомобил, да не говорим стандартен с вътрешно горене, из София ще продължи да е същото?
Как можеш с такава категоричност да си сигурен, че нещата ще си останат такива и занапред?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта