Мнение
от Hursa » 04 Ное 2021 18:39
Различните технологии си имат различни "плюсове" и "минуси". В случая, това не е недостатък, а ограничение в технологията. И си я има при всеки хибрид (дори плъгин хибрид може да се "опре" в това ограничение). Вярно, че се случва рядко, но се случва при определени ситуации. Аз си позволявам да "натискам" педала доста на "междуградско", особено на магистрала (а съвсем не съм "страхотен шофьор"), но си спомням само за два случая, когато съм го усещал - и двата пъти на участъка Ботевград - София, посока София, при изкачване на Витиня със скорост над 140 150 (втория път го усетих чак към края на магистралата, т. е. не при изкачването, а в последния участък - бях натиснал до към и над 170 след "Витиня"). Предполагам, колкото е по-мощен ДВГ на хибрида, толкова по-рядко би се стигало до това (писали сме на тази тема няколко пъти - сорри за повторенията), освен ако специално не се цели. В случая - малката ел мощност на хибрида на тойота (при относително доста по-голямата мощност на ДВГ) - способства за по-рядко достигане до подобно "изчерпване" на батерията. Но в никакъв случай не го смятам за предимство. А точно обратното - нека да се стига многократно по-често до такива случай, но нека ДВГ да е много по-малък, много по-маломощен и много по-икономичен, с много по-голяма мощност получавана от батерията, около и над половината от системната - много повече да е хибрид.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid