Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
ТТодоров
Мнения: 194
Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ТТодоров » 10 Окт 2021 23:49

slowtraveler написа: 10 Окт 2021 22:55 Това потвърждава непознаването на хибридната система
не разбрах - твърдиш, че е пъргава или че е по-проста от двигател само с ДВГ? Или че е по-лека - т.е. ще спира по-бързо примерно или ще завива по-добре.
slowtraveler написа: 10 Окт 2021 22:55 ами карал съм по-мощните
сега какво караш? Кашкай / Jeep или Тойота хибрид?
slowtraveler написа: 10 Окт 2021 22:55 си е нискобюджетно решение
така е - аз съм наясно колко съм платил, какво съм получил. И с какво съм направил компромис. Много ми се искаше да я сменя с Корола хибрид, но карах един ден 1.8 - виенето при изпреварване не ми хареса, шумоизолацията е същата - среден клас. По-ниска е, което е яко за фаца, но за БГ не знам дали е предимство.

Аз намирам Королата за по-красива от Октавия 4, но пусто не ми харесаха хибридите. Признавам си.

Всеки си има мнение, то ако всичко беше бяло или черно нямаше да има толкова марки ;)

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 11 Окт 2021 06:41

Ето още един незапознат с хибридите на тойота.
По-пъргава е сравнено с двигател със същата мощност 99к.с. По-проста е сравнено с друга кола автоматик. Няма алтернатор, накладки и дискове се сменят по-рядко.
Спира по-бързо - случвало ми се е няколко пъти PCS-а да спира аварийно стряскащо бързо е. Веднъж в един тъмен междуградски път отсреща фарове жена ми изкрещя "човек" аз натиснах спирачката и се обесихме на коланите. После каза "не бе от страни на пътя е".
И разбира се завива по-добре поради нисък център на тежестта. Можеш да караш в завои поне с 20км/ч над скоростта, с която си завивал до сега.

Ако искаш да не ти вие при изпреварване насочи се към по-скъп модел, не корола.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 11 Окт 2021 07:47

Абсолютно, както Slow казва, хибридите на концерна- тези над 200коня- са си подобаващо пъргави с едно доста заблудно чувство, че не вървят. Дължи се на линейното ускорение и липсата на тласъци от смяната на предавки. Особено в Sport-Modus е доста агресивен. Като нещото в пряко сравнение със съотвени турбо-дизели и бензини на Аутобана е очевидно по-доброто доускорение от 100 до 200. Тегли явно по-добре . И нещо най-странно- пример: моя IS го дават 8,3сек. до 100, но в YouTube има много клипчета със 7,5-7,7сек..... Идея нямам защо, по нанадолнище ли са мерени- ще гледам да засека моя, че ми е интересно. Като цяло го намирам така- на светофар от 0 до 60 се катапултира брутално, след това от 60 до 100 има действително леко забавяне в ускорението и след 100 пак се съживява. Точно 1 към 1 с Камрито е! В ежедневието е напълно достатъчна колата. Да, разбира се GS450h, LS500h са много по-......М3ката на един приятел пък още повече и от тях stretcher.gif . Nissan GTR още повече и т.н. по верижката. А, че за всяка концепция си има клиенти, както казва ТТодоров, е факт. Не всички трябва да се хибридизират, въпреки, че май в днешно време нова кола не-хибрид вече няма, най-малкото милд ...🤣. А, че пълният хибрид е по-прост от конвенционалния ДВГ е факт, колкото и да не се вярва на масата хора. Като в това отношение мога да добавя към изброеното по-горе и още нещо- няма стартер, смучещ от акумулатора. От него се "запалва" само електрониката. Т.е. още един консуматив, който по-рядко ще се скапва.
Последно промяна от dracunculus на 11 Окт 2021 08:04, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 11 Окт 2021 07:52

biro написа: 11 Окт 2021 06:41Ето
Освен алтернатор, няма и скоростна, нямаш съединител, нямаш турбо (което се компенсира от електродвигателя). Нямаш ремъци. Само верига

ТТодоров
Мнения: 194
Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ТТодоров » 11 Окт 2021 09:17

biro, явно Тойота са превъртяли играта и за тях физиката не важи - килограми, просвет, въздушно съпротивление. Но няма да споря.
Ти само ми отговори как тежка кола с батерии е хем комфортна, хем спира и завива толкова яко, хем не е с брутално твърдо окачване.
Нещо за лосовия тест - там има ли също предимства, че е с по-високо тегло?

dracunculus, така е да. Аз гледам Тойота не заради вървежа й, а за да не мисля кога ще ме остави.
Давам пример - Октавията ми е 2016г, купих я нова. 0-100 8.4сек. За вървеж при Тойота трябва да се кача на 2.0 хибрида или 2.5 хибрида. 1.8 го карах и не съм убеден искам ли.
Обаче - едната помпа взе да издава странен звук на 15к км, една сдаде багажа на 67хил км (спомагателна), основната водна се знае, че се прецаква под 100к км. Отделно има недомислици като силиконово пакетче в казанчето за антифриза, което не е задължително, но може да се спука и прави поразии. Не знам при Королата как е.
Но пък разход, вървеж (няма натоварена ли е, с климатик ли е, нагоре на Траянови врата ли е - натискаш и ускорява), пространство - за мен са все плюсове в нея.

За разлика от повечето аз не си продавам, че моето е най-якото и няма един дефект. Казвам си 100% открито. Плюсове и минуси.
Честно казано не съм сигурен, че следващата ще ми е от VAG групата.
Разбирам предимствата описани тук, но има и Мазда , където нещата са още по-опростени и вероятно по-надеждни. Плюс японска сглобка.

Пък и ако гледаме нови коли до 5г надеждността не е фактор, та варианти за оценка и избор има много.

Успешен ден на всички !

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от travelboy1965 » 11 Окт 2021 09:45

То и новата Октавия нещо за лосовия тест?Мен най-много ме спира при нея двигателя 1.5 TSI.Май не се знае дали ще изкара гаранцията като го гледам.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 11 Окт 2021 09:49

ТТодоров- разбирам напълно. От 8,4 сек. до 100 да се качиш на 1,8 хибрид с около 11 (май....не съм сигурен?) е кофти . А как може да е по-стабилна и да завива хибридката? С уговорката, че CHR съм карал само за по няколко часа и мнението ми е донякъде субективно, защото сравнявам ISa с Авенсиса (т.е. коли от различен ценови клас), НО... Лексусът се държи в завой многократно по-стабилно. Няма поклащане, няма недозавиване или презавиване. Разпределението на теглото е 50:50, батерията си тежи директно върху задния мост (ниско разположена е). А даже аз не съм със спортното адаптивно окачване на F-Sport-a. На сняг дори е учудващо стабилна и "проходима" като за кола със задно предаване. Камри в интерес на истината се държи много подобно на ISa....Т.е. явно като цяло концепцията им е сполучлива wink.gif И, за да не бъда от тези, които само хвалят- директен минус на моята, който е леко дразнещ- само 450л багажник, въпреки 2,8м междуосие- батерията си гълта цялото пространство под пода на багажника- за сравнение- в Авенсис Т27 имам, при 2,7м междуосие, 510л + възможност да натъпча 100 дреболии и шишета с течнос за чистачки под пода на багажника.
Последно промяна от dracunculus на 11 Окт 2021 10:29, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 11 Окт 2021 10:21

ТТодоров написа: 11 Окт 2021 09:17 biro, явно Тойота са превъртяли играта и за тях физиката не важи - килограми, просвет, въздушно съпротивление. Но няма да споря.
Ти само ми отговори как тежка кола с батерии е хем комфортна, хем спира и завива толкова яко, хем не е с брутално твърдо окачване.
Нещо за лосовия тест - там има ли също предимства, че е с по-високо тегло?
Ето пак не си запознат с масата. Моят C-HR hybrid по талон тежи 1495кг Не притежавам C-HR не-хибрид, за да ти цитирам масата му по талон, но от ауто дата е видно 1460-1510 кг за не-хибрид : https://www.auto-data.net/bg/toyota-c-h ... ve-s-26894 ; Масата на хибрида е 1380-1460 кг според ауто дата https://www.auto-data.net/bg/toyota-c-h ... atic-26895
Колко е по-тежък хибрида според теб? Какво за просвета и въздушното съпортивление? Просветът ми е 15.5см, а въздушното съпортивление е по-голямо и това се забелязва при сравнение на разхода с този на приус. Окачването според мен е меко.
C-HR е много устойчив в завои, спира добре, защото има адекватна спирачна система и завива добре, защото колелата се накланят по вертикала при завиване.
Архитектурата TNGA е известна с ниския център на тежестта и дорбото си поведение в завои. Хайде малко се ограмоти, покарай поне 20х.км и тогава коментирай.
Лосов тест не съм правил.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 11 Окт 2021 10:26

ТТодоров написа: 11 Окт 2021 09:17 Октавията ми е 2016г, купих я нова. 0-100 8.4сек. За вървеж при Тойота трябва да се кача на 2.0 хибрида или 2.5 хибрида.
И двулитровия хибрид няма да ти хареса в това отношение. Остави какво разправят тук.
Сега карам такава корола 180кс. Предната кола беше Леон FR 1.8TSI 180кс. Разликата във вървенето е огромна и не е в полза на хибрида.
И нещо което бях засягал преди време и ме оплюха и отрекоха, но аз съм убеден че е така и се усеща в реалния живот - да, ел мотора може да компенсира липсата на турбо и да добави още коне, но може да го прави докато имаш батерия. Ако си изкачвал някакъв баир и батерията е паднала на 3 черти (минимума при Корола) и горе на равното искаш с максимално ускорение да изпревариш тир примерно, добавената мощност от ел мотора ще бъде много по-малка (за по-кратко време), отколкото ако направиш същото изпреварване с батерия над половината...

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от iovkito » 11 Окт 2021 10:28

Този лосов тест се чудя изобщо колко е показателен? На мен не ми се е случвало досега да избягвам точно по този начин някакво препятствие на пътя. Когато карам извънградско с 90-100км/ч, винаги съм имал предостатъчно време дори и да спра, ако това се наложи, но не и да правя такива заобикаляния, с риск да се поднесе колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 11 Окт 2021 10:47

nicktodorov- като цяло уважавам мнението ти, звучиш като цяло винаги обективно и обосновано, но за нивото на батерията и вървежа в случая не мога да се съглася. И сега конкретно не сравнявам 2,5л с 1,8л. Сравнявам си моята кола при пълна батерия и при 2 чертички само- върви абсолютно еднакво. Явно мениджмънта на батерията си върши работата и тя реално не е никога празна. Конкретен случай от това лято- алпийски път със серпентини, празен, беше вечер- реших като цяло да си пробвам колата. Стартирах с пълна батерия, газ до ламарината, разбира се се стопи заряда бая бързичко- резултат....еднакво върви и реагира на подаването на газта. Появи се един по-бавен пред мен, наложи се около 2км да дебна удобно място за изпреварване, през това време ДВГ успя да качи 2 чертички, изперварих без никакъв проблем. Ето ти една конкретно реална постановка, при това наистина предразполагаща да си изсмучеш батерията. Резултатите бяха- няма разлика, поне при 2,5ДВГ. Дали се дължи на 180те коня, които само ДВГ отдава и така може само той да се справи с ускорението без много помощ от изтощената ел. система....и субективно не усещам липсата на ел. бууста- виж това не знам. Възможно е, но в ежедневието поне при 2,5л разлика не се усеща
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 11 Окт 2021 12:55

nicktodorov написа: 11 Окт 2021 10:26
ТТодоров написа: 11 Окт 2021 09:17 Октавията ми е 2016г, купих я нова. 0-100 8.4сек. За вървеж при Тойота трябва да се кача на 2.0 хибрида или 2.5 хибрида.
И двулитровия хибрид няма да ти хареса в това отношение. Остави какво разправят тук.
Сега карам такава корола 180кс. Предната кола беше Леон FR 1.8TSI 180кс. Разликата във вървенето е огромна и не е в полза на хибрида.
И нещо което бях засягал преди време и ме оплюха и отрекоха, но аз съм убеден че е така и се усеща в реалния живот - да, ел мотора може да компенсира липсата на турбо и да добави още коне, но може да го прави докато имаш батерия. Ако си изкачвал някакъв баир и батерията е паднала на 3 черти (минимума при Корола) и горе на равното искаш с максимално ускорение да изпревариш тир примерно, добавената мощност от ел мотора ще бъде много по-малка (за по-кратко време), отколкото ако направиш същото изпреварване с батерия над половината...
По твоята логика насред магистралата свършва батерията и колата спира?!?! Глупости са. За 1.8 двигателя сто про няма никаква рязлика дали е пълна или празна батерията. Това което виждаш на екранчето е само за гъдела на шофьора. Батерията никога не се зарежда на макс и никога не се изхабява до край

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 11 Окт 2021 13:05

Теоретично би трябвало да има загуба на мощност в един момент. Представи си дълъг баир на немска магистрала - натискаш пълна газ, ускоряваш до максималната скорост и продължаваш да натискаш газта. В един момент заряда в батерията ще свърши или ще намалее до ниво, под което няма да се изхабява както казваш до край. И какво става с мощността след тоя момент? 122 или 99 коня?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 11 Окт 2021 13:21

Съмнява ме, че в реалният живот може да се направи такъв тест - да натовариш толкова продължително батерията и ДВГ, та ДВГ в никакъв момент да не му остане 'излишна мощност' за да започне дозареждане на батерията...
Да, може ДВГ да го чуеш повече (например за движението на автомобила да трябва от ДВГ 70к.с., ама той да отдава 90, щото батерията е паднала до 'санитарния минимум'), но това след минута - две би ти позволило поредния 'ритник' при изпреварване..
ТТодоров, да, тези които карах си бяха достатъчно пъргави... Най-бързият бе 0-100 5.5сек, което за 2.4 тона не е толкова зле. А в по-високите извънградски скорости - доускорението е още по-впечатляващо.
За простотата на конструкцията - да не говорим... Да, има допълнително батерии, мотор-генератори... Ама няма голямата и сложна скоростна кутия, съединители/хидротрансформатори, стартери, алтернатори и т.н...
Така, че нещата донякъде се компенсират... Освен това баланса на автомобила е много по-добър когато тежестта е ниско долу и то между двете оси... Така, че нещата съвсем не са толкова зле при хибрида...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от travelboy1965 » 11 Окт 2021 13:36

Уф как задълбахте.Ускорения,стабилност, глупости.Една кола трябва да те закара където си тръгнал по възможност най-евтино.Като толкова ви е грижа за ускорението се запишете за състезатели.Ама винаги ще има някой с по-бърза кола от вас

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта