Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 30 Юни 2022 09:30

Не забравяйте, че при наличие на адаптивен круиз контрол колата може да прилага спирачно усилие, така че нищо не пречи да го прави при развъртане на двг на Р.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 30 Юни 2022 13:40

Едва ли някоя от системите подпомагащи шофирането би реагирала при паркиран автомобил. Все пак командите, които постъпват към тях са от друго естество, освен може би системата за подпомагане потеглянето на наклон. Но дори да няма компенсиране, все пак тези ефекти са относително слаби (при положение "парк"), а ако при по-новите автомобили не е освободена автоматичната "парк спирачка" или/и е задействана "холд" системата няма да се усетят дори, ако са десетки пъти по-осезаеми.
А и повечето от нас, предполагам, включват ситемата и потеглят веднага (в ел режим) и едва в последствие, вече при движещ се автомобил се стартира ДВГ.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 30 Юни 2022 14:46

Чакай сега, не всички сме със коли, които не палят веднага :D
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 30 Юни 2022 16:29

Ивайло Петров написа: 29 Юни 2022 00:47 всъщност ако батерията даде фира колата ще може ли да върви или ще даде критична грешка и ще спре или ще влезе във авариен режим.
Всъщност последния дебат "тръгна" от тук. smile.gif
И отговора май е - зависи до колко е дала "фира" батерията. Ако е тотална, а и доста преди "тотална" вероятно ще даде грешка и ни ще "тръгне", ни ще се опитва да стартира. Същото вероятно ще се случи, ако "даде фира", който и да е от основните елементи на хибридната система на тойота, а те са много smile.gif
Успокоението е (за мен) - че всички основни елементи на хибридната система са с надеждност, много над средната. И не защото са тойота.
пс Всъщност „всички основни елементи на хибридната система са с надеждност, много над средната” (като средно за елементи при автомобили) - си е изхвърляне. Например батериите – макар да мисля, че са с надеждност „над средната” - не считам, че е с „много”. Двигателите – те са от относително надеждните елементи и считам, че при хибридите на тойота те са с надеждност над средната (като за двигатели при съвременни автомобили). Атмосферни, със сравнително умерена мощност, дори „дефорсирани” (на фона на силно форсираните съвременни двигатели с относително малък обем), с не малки работни обеми, работещи в относително по-благоприятни режими (като средно, при сравнение), облекчени, не задвижващи директно много от съпътстващите двигателите системи. Но все пак съвсем не могат да се сравнят по надеждност с електромотор, особено, когато са с опростената конструкция на синхронните двигатели с „перманентни” магнити.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 30 Юни 2022 18:37

biro написа: 30 Юни 2022 05:57 Не никога не ми е потегляла напред колата докато е на Р и ДВГ запали. Как така ще тръгва напред това е недопустимо.
Недопустимо, ама е факт.
Или при твоята система е изчистено това, в което се съмнявам. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 30 Юни 2022 19:06

Не потегля на Р ако се завърти двг. Това е опасно, не би трябвало такива коли да се допускат до регистрация и движение по пътищата. Твоята ли само е бъгава или всички двойки са така?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 30 Юни 2022 22:51

След малко ще викна някой да гледа навън като съм на park без ръчна и давам газ какво се случва...
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 01 Юли 2022 00:39

при този сценарии двигателя пали?Толкова. Ако е нещо друго - сервиз

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 01 Юли 2022 01:41

biro написа: 30 Юни 2022 19:06 Не потегля на Р ако се завърти двг. Това е опасно, не би трябвало такива коли да се допускат до регистрация и движение по пътищата. Твоята ли само е бъгава или всички двойки са така?
Колко пък да е описано...
Със сигурност и на П3 е така. И при теб ще е така. Просто механично кутията има "зъби", в които се заключва и ако попаднеш между два зъба, няма как да не се премести.
Поиграх си да я наместя в такава позиция и готово - колата тръгва при палене на ДВГ-то.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 01 Юли 2022 07:15

w00t.gif що пък да няма как да се премести след като сама си "натиска" спирачката? И на D да е лоста мога да сляза от колата без тя да тръгне.
А на Р дори и под наклон когато палеца е между 2 зъба също не се разклаща ако отпусна педала на спирачката, защото ползвам автоматична ръчна спирачка.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 01 Юли 2022 08:57

Горовим за различни неща... Какво имаме - три сили/въртящи момента, прилагани на трите 'входа' на трансмисията...
Трансмисията винаги има някакви луфтове, така, че въпросът с 'поклащания' смятам че е безсмислен...
При палене на ДВГ усилията при хибрида сигурно са над 2кВт (изхождайки от факта, че електромотора на стартера на обикновен автомобил е около 1200-1400Вт, и развърта ДВГ до около 200-500об/мин, а тук мисля го развърта до 1200об/мин)... Което безусловно би внесло дискомфорт с добавяне или изваждане на това усилие към общата сметка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 01 Юли 2022 10:36

Това не е пречка на спирачната система да неутрализира силата, предавана на колелата в този момент.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 01 Юли 2022 13:03

biro написа: 01 Юли 2022 07:15 А на Р дори и под наклон когато палеца е между 2 зъба също не се разклаща ако отпусна педала на спирачката, защото ползвам автоматична ръчна спирачка.
Тогава просто не споделяй, че няма как да стане колата да се премести, защото ползваш колата в определни условия (може да си я подпираш и на стената в гаража, твой избор), което обаче не е валидно за техническото изпълнение и действие/реакция на системата.
slowtraveler написа: 01 Юли 2022 08:57 Което безусловно би внесло дискомфорт с добавяне или изваждане на това усилие към общата сметка...
И това палене/въртящ момент се усеща в движение, ама много леко и трябва много да си познаваш колата и да имаш чувство. Въобще не говорим за какъвто и да е дискомофрт, защото огромен процент от шофьорите няма да го усетят въобще. Да кажем 4-5 пъти по-леко в сравнение с усещането, когато колата минава от регенерация към триещи спирачки.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 01 Юли 2022 13:28

BOz написа: 01 Юли 2022 13:03 Тогава просто не споделяй, че няма как да стане колата да се премести
Няма как да не споделям, защото не се мести на P и стартиране на ДВГ. Това с ръчната го споменах, че е ситуация лоста на Р без значение дали стартира ДВГ.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 01 Юли 2022 13:41

biro написа: 01 Юли 2022 10:36 Това не е пречка на спирачната система да неутрализира силата, предавана на колелата в този момент.
Пречка е, когато между спирачната система и ДВГ/MG2 имаш поне един редуктор, диференциал и полуоски - бая мегдан за хлоп/троп/луфт. Допълнително MG2 се контролира от същото нещо, което контролира MG1. Към ABS/VSC/TRC ECU-то се минава първо през CAN.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 20 госта