Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 05 Ное 2021 12:40

За движение по равен път с лек автомобил със 140км/ч ти трябват около 45-60к.с... При 150км/ч добави още десеттина конски сили отгоре... При 170-180км/ч реално вече ти трябват около 120-140к.с.
При баир - нужда от още малко мощност, която да се преобразува в потенциална енергия... Така достигаме и подминаваме 'заветната' максимална мощност от около 90к.с. (нали горе-долуи толкова бе реалната изходна мощност на ДВГ на малкия хибрид?)...
Ако се движиш със 140км/ч едва ли дори и в баир можеш да достигнеш допустимата (без разреждане на батерията) максимална мощност на ДВГ... Но е що годе на границата...
Сметките са много прости - мааалко по-голям/мощен ДВГ 'отмества' целите тези калкулации извън зоната на възможно достигане на този лимит... 2.0 би трябвало да отдава над 140к.с. и съответно по равно едва ли може да достигнеш лимита ако е ограничена на 180км/ч... В баир - там е възможно ако караш със 170-180км/ч непрекъснато и продължително без отпускане на газта да достигнеш границата, при която да не остане резервна мощност за допълване на батерията... Но не вярвам че и със 150кмч може да достигнеш този лимит в баир - би трябвало да има още макар и неголям запас от мощност, който да дозарежда батерията ако се е разредила..
За по-големите двигатели на хибридите да не говорим - там това е изключено... Най-лесно съм установявал 'лимита' по това колко натискаш газта... Ако редовно ти се налага да отнемаш газта заради пътя - завои, трафик и т.н.- значи си мноооого далеч от 'лимита' на автомобила..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 13:52

Мисля, че са по умерени мощностите за поддържане на скоростта на равно. Зависи основно от челното съпротивление. За автомобил, като корола - за подържане на скорост 140 км/ч - би трябвало да са достатъчни 35 40 кс (ако няма насрещен вятър) А за 180 - около 80 кс.
Но при изкачване - необходимата мощност за поддържане на скоростта нараства съвсем не с малко и силно зависи от наклона (зависи и от колко е натоварен и от общата маса на автомобила). Има наклони за които дори 300 кс не биха достигнали за подържане на 100 км/ч.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ufer » 05 Ное 2021 14:06

Аз като чета за тези напреднали технологии, пак се размечтах за антигравитационни двигатели и тогава няма баири, няма тегло, има само нагоре-надолу и зиг-заг... tooth.gif

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 05 Ное 2021 14:19

slowtraveler написа: 05 Ное 2021 12:40 За движение по равен път с лек автомобил със 140км/ч ти трябват около 45-60к.с... При 150км/ч добави още десеттина конски сили отгоре... При 170-180км/ч реално вече ти трябват около 120-140к.с.
При баир - нужда от още малко мощност, която да се преобразува в потенциална енергия... Така достигаме и подминаваме 'заветната' максимална мощност от около 90к.с. (нали горе-долуи толкова бе реалната изходна мощност на ДВГ на малкия хибрид?)...
Ако се движиш със 140км/ч едва ли дори и в баир можеш да достигнеш допустимата (без разреждане на батерията) максимална мощност на ДВГ... Но е що годе на границата...
Сметките са много прости - мааалко по-голям/мощен ДВГ 'отмества' целите тези калкулации извън зоната на възможно достигане на този лимит... 2.0 би трябвало да отдава над 140к.с. и съответно по равно едва ли може да достигнеш лимита ако е ограничена на 180км/ч... В баир - там е възможно ако караш със 170-180км/ч непрекъснато и продължително без отпускане на газта да достигнеш границата, при която да не остане резервна мощност за допълване на батерията... Но не вярвам че и със 150кмч може да достигнеш този лимит в баир - би трябвало да има още макар и неголям запас от мощност, който да дозарежда батерията ако се е разредила..
За по-големите двигатели на хибридите да не говорим - там това е изключено... Най-лесно съм установявал 'лимита' по това колко натискаш газта... Ако редовно ти се налага да отнемаш газта заради пътя - завои, трафик и т.н.- значи си мноооого далеч от 'лимита' на автомобила..
Тия сметки можеше и да са верни, ако Тойота не бяха решили така странно да настроят колата да се стреми винаги към батерия само 3-4 черти. Това за 2.0 хибрида, по писания тук, на малкия е по-добре.
По този начин, малкото енергия от тези 3-4 черти много бързо свършва и стигаме до граничните стойности на ел системата.
Многократно съм го писал и преди - каквото и да правиш, за да видиш батерия на 2.0 хибрида над средата, трябва да си имал спускане. Иначе само да подмине 4 черти и започва приоритетно да си дърпа, за да ги свали отново...

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 15:12

Мисля, че е нормално да подържа зареждането на батерията около средата на използваемия диапазон. (При висока скорост, може би дори под средата.) Този заряд - би трябвало да е достатъчен за да доускори с близка до пълната мощност на системата. Същевременно има достатъчно свободна енергоемкост - за да зареди при забавяне (евентуални при спуск), да регенерира.
ufer написа: 05 Ное 2021 14:06 за антигравитационни двигатели
За сега - антигравитация не е открита. На теория дори въпроса с гравитацията е спорен. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ufer » 05 Ное 2021 15:28

Що бе, човечеството вече е на път да ги открие. Я виж колко УФО-та хвъркат на зиг-заг. Че някои хора дори ходиха да ги посрещат и... изпращат! tooth.gif Само дето учените все забравят да обединят научните познания с някои древноиндийски методи на левитация и ще се получи... :D :thumbsup:

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 15:49

Левитацията защо да е антигравитация smile.gif
Гравитацията според различни теории е изкривяване на пространството (по точно пространство-времето). Така че левитацията по скоро може да се разглежда, като изменение координатата в пето измерение (или четвърто пространствено) smile.gif.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ufer » 05 Ное 2021 15:57

Мене днес ме е хванала музата и се шегувам. И колкото повече физици и математици ми говорят за изкривяване на пространството (пространство-време), толкова повече не им вярвам и затова си има писатели-фантасти. За мен времето си е константна величина и е абсолютна, независимо коя цивилизация как я мери. Що се отнася до пространството, за него не споря, то се криви както си иска: я черна дупка го глътне, а свръхнова го издуха... а бе опции много... tooth.gif

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 16:21

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 05 Ное 2021 22:46

Офтопик
Та за хибридите - сателитите за навигация работят на сгъстен въздух и слънчева енергия. Та техните часовници дават отклонение от земните именно поради различните скорост и гравитационни сили tooth.gif

anych
Мнения: 2
Регистриран на: 26 Дек 2021 16:01
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от anych » 28 Дек 2021 15:47

Здравейте! Обмислям смяна на колата ми от доста време. Искам да си взема хибрид, в момента съм с Шкода Фабия 1.6 дизел. Мислех да зачакам още малко с идеята да паднат цените на хибрид - плъгин-ите, но това май няма да стане скоро, а на този етап за мен са доста скъпи. Харесала съм си от доста време Тойота CHR хибрид, като гледам малкия модел 1.8 E-SVT, но това което ми направи впечатление е че цените са се вдигнали. По-рано през годината започваха от 38к, а сега от 50к. Свързвам това вдигане на цените с търсенето и липсата на чипове и части, поради което в момента при поръчка на нов автомобил се чака близо година. Мислех да изчакам още малко, но сега започвам да се притеснявам дали цените няма да се вдигнат още, защото ми се струва ,че на там са тръгнали нещата. Бюджета ми се иска да е към 40к. И тъй като CHR-a е към 50к в момента, се загледах в Yaris Cross 1.5 HSD e-SVT 2WD. Колата ще се ползва предимно градско, по 30-40км на ден. Също така загледах употребяваните автомобили в сайта на Тойота, тъй като не смея да взема Хибрид 2-ра, а поне от Тойота дават някаква гаранция и за тях. Въпроса ми е към какво ще ме насочите вие за градски автомобил, не много голям, но не и много малък? Заслужава ли си около 6к отгоре за CHR-a спрямо Yaris Cross-a и като цяло добър ли е момента за купуване на нов автомобил или да зачакам още малко... Или да търся нещо 2-ра ръка в гаранция... Мисля след нова година да отида до Тойота да видя на място колите и евентуално да тествам също да видя цените, защото в ценовата листа на CHR пише 50к, а на места в сайта на Тойота виждам, че започват от 42к... За сега съм се спряла твърдо на Тойота. Единствената друга кола, която харесах е Hyundai Ioniq, но определено CHR-a ми харесва повече.

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 28 Дек 2021 17:05

Колкото повече зачакваш толкова повече ще се вдигат цените. Благодарение на Кирчо. Ако имаш гараж и малка кола е ОК една дачиа спринг на 38х.лв. за градско е супер.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

anych
Мнения: 2
Регистриран на: 26 Дек 2021 16:01
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от anych » 28 Дек 2021 17:51

Това ми бяха опасенията и на мен. Значи трябва сега да действам. Благодаря.
Не, не искам чиста електрическа. Иначе да, имам гараж. Но все пак от време на време ще се пътува и извънградско и не искам да треперя, дали ще ми стигне батерията или не. Илк да вися по бензиностанциите на опашка да заредя. Плъгин - да, ама цените си държат. За това в крайна сметка избрах хибрида.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от max-2 » 28 Дек 2021 17:52

CHR е добър автомобил. Вози като големите тойоти, плавно и леко стегнато. Нищо общо с фабията. Имах фабия 3, доста се клати и покланя на неравностите.
Ярис крос-някой беше писал във форума негативни отзиви.
Carina E 4AFE LB 1992

bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от bigchicken » 17 Яну 2022 16:52

biro написа: 28 Дек 2021 17:05 Благодарение на Кирчо.
???
Да взема да видя моята CHRка с колко по-висока пазарна цена е на 2 години и 16000 км и да я сменя за Ярисче от обикновените или тая прословута Дачия… И без това така и не и купих винетка… Ма и не ми се и кара друго, освен хибрид или електричка… Дизеляка за круизи ми стига :)
Ама трябва да се види и дали има какво да се купи. Ний кола 6 месеца не чакаме, предпочитаме да я караме ;)
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта