Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 09 Ное 2022 22:13

Не съм чел никъде по форумите това. Въпросният човек 2017 ми каза, че имат ремонтирани кутии, които той смята, че не е било редно да дефектират. Но, ок, ставаше дума за коли на по 150 000км. Същото ми казаха приемчиците в немското дилърство- ставаше дума при тях за 4-5 броя, сменени по гаранция. С уговорката, че пак ставаше дума за коли на по над 120 000. Това ме отказа тогава от Авенсис със CVT. И на него, и на дилъра вярвам. Не мисля, че имат причина да ме лъжат. Самият дилър тогава ме посъветва да не взимам кола с такава кутия, ако смятам да я карам агресивно и много километри. Колко е вярно това- не знам, аз такава кола нямам. Може би става дума за наистина агресивно карани автомобили. Но, със сигурност е положително, ако това са само митове :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 09 Ное 2022 22:24

dracunculus написа: 09 Ное 2022 22:13 Въпросният човек 2017 ми каза, че имат ремонтирани кутии, които той смята, че не е било редно да дефектират.
Така се раждат митовете. Те и дилърствата май са съпричастни към тези дефекти, защото се кълнат, че масло на CVT не се сменя, но в ръководството пише друго. Но да не цапаме повече темата за хибридите.

xtratime
Мнения: 77
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от xtratime » 10 Ное 2022 06:49

Здравейте!
Отговарям на колегата mfandakov>
По точките за CVT кутията, колегите са отговорили.
4. До колкото съм запознат, няма какво да рисетваш и адаптираш.
5. Едното казанче е за охлаждащата система на двигателя, а другото за охлаждането на Инвертора.
6. Да, киловатите от ел. мотора се добавят към тези от двигателя, нооо ако мощностт на ел. двигателя по спецификация е примерно 60 к.с.(както на Ауриса), то от тези 60 к.с. може да отдаде 37 к.с. Или 99 к.с. от ДВГ плюс 37 к.с. от ел. двигателя= на 136 к.с. Така са при Ауриса, за Яриса в момента нямам точна информация.
По 7 и 8 точка не мога да кажа нищо.
Успешен ден на всички.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2022 09:16

Едно уточнение по т.6....
xtratime, се е опитал да обясни за ел-двигателя - той може да отдаде целите си 60к.с., но въпросът е във входящата енергия...
Батерията например може да отдаде около 27кВт, което е около 37к.с.
Ел-двигателят си отдава пълните 60к.с., но 'недостига на енергия' се допълва от генерирания от МГ1 ток, с което практически се намалява с тази стойност отдадената към трансмисията механическа мощност от ДВГ.
Затова и максималната мощност на хибридната система не е математическа сума между мощност на ДВГ и на МГ2, а комбинация между максималната мощност, която може да отдаде ДВГ и максималната мощност, която може да отдаде батерията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 10 Ное 2022 09:26

mfandakov написа: 09 Ное 2022 20:37 Така както съм започнал да продължа с въпросите.
1.CVT трансмисията на хибрид,същата като на НЕ хибрид ли е.
2.Е-CVT трансмисията може ли "визуално" да се познае и какво да се гледа.
3.Тези знаци за обикновено CVT ли са..... CVFC CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION
4.Сменихме масло на Ярис хибрид,и по ауто датата даваха процедура която спазихме,наливахме масло до пробката за нивото, маслото бе по спецификация за тази кола,питането ми е има ли нещо да се ресетва за да се каже на колата че е с ново масло./Питам понеже при BMW рествам адаптаците/.
5.Защо при този хибрид/Ярис NHP130L-CHXNBW 2013г/има две казанчета за антифриз и още две места за наливане като гърловини на радиатор със съответните капачки отгоре.
6.Киловатите които дава електрическата част добавят ли се към киловатите от двигателя който е 55kw ако да.... от там ли идват още едни около 30kw.
7.Какви аномали да гледам които са свързани с дефект в хибридната батерия,понеже колата я платихме,пратихме автовоз докараха я и имаше ахтунг батери проблем в договора за което не бе ми казано. tooth.gif
8.Не съм я закачал на Техстрийма,и годен ли е той за тази работа по хибридната част.
Има още ама друг път.
1. Не. Има огромно количество материал във форума по този въпрос. Картинки, обяснения, разсъждения...
2. Да. Ако ги познаваш. И да не ги познаваш, само като видиш 2 входа за големи кабели с по три проводника, може да ти стане ясно, че трябва да влиза много ток в тази кутия. :)
3. CVFC e някакъв код на Тойота. Някой по-запознат, който разчита моделните шифрования, може да каже какъв е този код.
4. Не. Какво масло сипа, че не трябва да е за ЦВТ.
5. Един антифриз на двигателя и един за хибридната система (скоростна кутия и силова електроника).
6. Да.
7. Светеща лампа за грешка. :)
8. Е той ако не е годен, не знам тези в Тойота как ще се оправят иначе.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
itzoa
Мнения: 303
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 32 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от itzoa » 10 Ное 2022 12:01

gimara написа: 09 Ное 2022 22:24 Те и дилърствата май са съпричастни към тези дефекти, защото се кълнат, че масло на CVT не се сменя, но в ръководството пише друго.
Всъщност мен живо ме интересува, понеже още си чакам хибрида, като го взема искам да си го обслужвам много добре, защото се надявам да го карам много дълго време.
Та какво става ако още съм в гаранция (тя вече е 10 години) и съм минал да речем 60 хил.км искам да сменя маслото на CVT-то, а дилъра ми отказва да го направи, мога ли да го задължа или сам трябва да го правя, което обаче май ще ми прекрати гаранцията?

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 10 Ное 2022 14:03

Оригиналното масло "издържа" при нормална експлоатация над 150к км, което ,както и другите теми, е изговорено подробно, само да ти се чете... :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2022 14:11

itzoa написа: 10 Ное 2022 12:01 Та какво става ако още съм в гаранция (тя вече е 10 години) и съм минал да речем 60 хил.км искам да сменя маслото на CVT-то, а дилъра ми отказва да го направи
Като му платиш - няма да откаже...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 11 Ное 2022 09:01

itzoa написа: 10 Ное 2022 12:01 Та какво става ако още съм в гаранция (тя вече е 10 години) и съм минал да речем 60 хил.км искам да сменя маслото на CVT-то
Каза че си с хибрид? Тоест eCVT. би ли пратил къде четеш за това, че е нужно на Х км да сменяш маслото?
За гаранцията ако я направиш другаде със сигурност ще отпадне. Отделно, че според мен е да си напъхаш главата в чувал да оставиш някой да ти се учи на колата... и после да пишеш по различни теми тук.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 11 Ное 2022 09:19

Krachunov написа: 11 Ное 2022 09:01 Каза че си с хибрид? Тоест eCVT. би ли пратил къде четеш за това, че е нужно на Х км да сменяш маслото?
За гаранцията ако я направиш другаде със сигурност ще отпадне. Отделно, че според мен е да си напъхаш главата в чувал да оставиш някой да ти се учи на колата... и после да пишеш по различни теми тук.
Според мен не го разбра. Той иска при тях да си го смени, ама по някаква причина те отказват да му го сменят. Никаква котка в чувал няма.
Както Слоу каза, вадиш парите, даваш им ги и те ще ти ги вземат, споко. Само ти да искаш, без да ги питаш дали трябва или не. Никой няма да ти откаже да ти сменя маслото всеки ден дори, ако ти искаш и си плащаш за това. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 11 Ное 2022 10:27

А по въпроса къде е чел за смяната? Щото представителствата не може много много да ги слушаш. Искаха да ми слагат 0-20 масло вместо 0-16 и да в книжката пише, че е допустимо но на следващата смяна задължително трябва да си е 0-16. Ако не гледаш, вероятно доста хода са им го сменят с компромисни варианти.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 11 Ное 2022 10:40

Krachunov написа: 11 Ное 2022 10:27 А по въпроса къде е чел за смяната?
От текста аз не виждам, че е чел за смяна. По-скоро се притеснява, че не пише да се сменя и дълъра би отказал да му го смени, защото не го дават да се сменя. Ама ще си кара дълго време колата и иска да си го смени, превантивно, за лично спокойствие, защото така е сметнал за необходимо.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
itzoa
Мнения: 303
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 32 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от itzoa » 11 Ное 2022 10:45

BOz написа: 11 Ное 2022 10:40 От текста аз не виждам, че е чел за смяна. По-скоро се притеснява, че не пише да се сменя и дълъра би отказал да му го смени, защото не го дават да се сменя. Ама ще си кара дълго време колата и иска да си го смени, превантивно, за лично спокойствие, защото така е сметнал за необходимо.
Точно така. Чел съм по форуми, както и тук, в мнението което съм цитирал по-горе, че дилърите казвали, че CVT-то е необслужваемо, а в книжката пишело че е. Всъщност нямам още колата, чакам я и не съм чел ръководството дали наистина пише, че трябва да се сменя, но следя един американски канал на човек, който ремонтира основно Тойоти и там също беше казал, че ако искаме колата ни да няма проблеми трябва да се сменя маслото на CVT-то, което признавам не знам дали важи и за еCVT-то.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 11 Ное 2022 11:28

Ами за eCVT твърдят, че няма нужда да се сменя. Но лично аз моето ще го сменя на към 120-130 000км. Мое решение е, не смятам, че в система, в която има движещи се части и зъбни колела, няма образуване на фини частици и замърсяване на маслото.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 11 Ное 2022 17:53

Те и за CVT твърдят, че няма нужда да се сменя. За Версо 2016 няма ръководство на БГ има на руски и съм свалил него, и това на английски. В руското ръководство има условие, ако колата се кара с 80% или повече от макс. скорост, повече от 2 часа, маслото да се сменя на 80 000 км.
Интересното е, че този текст го няма в английското ръководство за 2016 и българското за Версо 2014 г.
Техн.обсл.pdf
(72.4 KiB) Свалено 74 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 35 госта