Леко отклонение... Някъде разнищвали ли сме го този модел, че децата ми станаха много
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- WoLF
- Мнения: 2640
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 256 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Нормалноgimara написа: ↑09 Юни 2021 10:29 От моите наблюдения, всички които го търсят са с коли на безброй километри. Освен това чисто статистически потребителите с коли, с ръчни скорости във форума са мнооого повече от тези с хибриди. На всичкото отгоре, в темата за хибридите пишат основно колеги с нови коли. Когато имаме 500-600 колеги с хибриди на 10-15 г. и на 200-300к км. тогава ще можем да правим заключения, кой колко е в бокса. Колкото и да са "корави" хибридите, все ще се появи някой с повреден ел.мотор/генератор, инвертор или нещо друго. Основно се коментират батериите, като че ли няма други части в хибрида.
https://fakti.bg/avto/497954-polovinata ... 0-godishni
Щo ce oтнacя дo мoдeрнитe eлeктрoмoбили и хибриди, тo прoцeнтът им вce oщe e прeнeбрeжим зa нaшaтa cтрaнa. Рeгиcтрирaнитe "eлеĸтpички" са 1 500, a хибpидите са малĸо 9 000.
Зелените бакшиши може и да не са на 10-15 години, но пък със сигурност имат доста км изтъркаляни. Все някъде някой щеше да се оплаче от това. Но да, техника е не е невъзможно да се счупи. Но все пак тойота го дават необслужваем. В този ред на мисли пак с процентно съотношение ще има съществена разлика. Също така, първите приуси са от преди 24 години, ако не в България, то по белия свят все ще се намери някой който да обсъди какво му се е счупило. Повечето видеа дето съм виждал е за смяна/ремонт на батерия... тук не дискутираме проблеми по ходовата част.
В.Търново Ок. Но София е равна. Дори и да има по - голяма денивелация от Холандия, пак е пренебрежима и няма никакви проблеми. София ЦЕЛОГОДИШНО може да се кара велосипед и нито терена нито атмосферните условия не доказват противното. Казвам го от позицията на човек, който над 10 години от 250 работни дни в годината 210-220 ходих на работа с колело. 20 дена отпуска, някой друг ден с колата... но пак казвам ЦЕЛОГОДИШНО без значение сезон и време може да се ходи с колело. Така че това не би следвало да е дискусия подходящо ли е не е ли...
Тези приказки са малко градски легенди. Все пак преди да включи на газ колата работи известно време и на бензин. Но дори и да работи 100% от времето, пак не ми се вярва. Ако имаш данни, може да ги пуснеш.slowtraveler написа: ↑09 Юни 2021 00:20 Колата е на газ и гори LPG около 6-7лв/100км - колко да е неекологична? Предполагам е доста по-екологична от ЕВРО5В на джипа дето го карах
Супер е че има гараж, но както писаха по - горе. Частен случай... всеки един човек в столицата..ама всеки един може да докаже че без кола качеството му на живот ще спадне или че е невъзможно... За това от частното към общото не начин. Пак както се писа по - горе, колата НЕ Е конституционно задължение да я имаш и никой не е длъжен да плаща наличието на кола на някой друг. Било то с заеманото място, било то със замърсяването на въздуха... И двете в София са и ще стават все по - ограничен ресурс и докато самоковската картофена принцеса не го вдене ще ства все по - зле...
Не е вярно
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0 ... 0%B8%D1%8F
По данни за 2018 г.[3] в България са произведени общо 47 тераватчаса електрическа енергия, а структурата на производството ѝ е следното:
ТЕЦ – 40% (с въглища)
АЕЦ – 35% (атомна електроцентрала)
ТФЕЦ – 5% (топлофикационна електроцентрала)
ЗТЕЦ – 2% (заводска ТЕЦ)
ВЕИ – 16 % (възобновяеми източници, включително ВЕЦ)
ПАВЕЦ – 2% (помпено-акумулираща ВЕЦ)
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Така се започва - вдига се цената на автомобилите, горивата, подръжката - стават лукс.
Ограничава се достъпа до по-достъпни източници на енергия - ел енергията става лукс (май и тя не ни е гарантирана по конституция).
Земята е пренаселена от човешки същества, дишат въздуха, бъдещите поколения, нашите деца, какво ще дишат - трябва да се ограничи бройката, конституциите не са проблем
Ограничава се достъпа до по-достъпни източници на енергия - ел енергията става лукс (май и тя не ни е гарантирана по конституция).
Земята е пренаселена от човешки същества, дишат въздуха, бъдещите поколения, нашите деца, какво ще дишат - трябва да се ограничи бройката, конституциите не са проблем
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами ОК, нека чакаме и да видим статистиката и вероятността. До тогава ръчните скорости ще си умират масово и това е.gimara написа: ↑09 Юни 2021 10:29 От моите наблюдения, всички които го търсят са с коли на безброй километри. Освен това чисто статистически потребителите с коли, с ръчни скорости във форума са мнооого повече от тези с хибриди. На всичкото отгоре, в темата за хибридите пишат основно колеги с нови коли. Когато имаме 500-600 колеги с хибриди на 10-15 г. и на 200-300к км. тогава ще можем да правим заключения, кой колко е в бокса. Колкото и да са "корави" хибридите, все ще се появи някой с повреден ел.мотор/генератор, инвертор или нещо друго
А да не вземе да започнат и тези с "автоматите" на Версото да влизат във форума, че там сигурно от 10 - 9 ще са за нова кутия на 300к. 5 от тях ще са мъртви още преди 200к, където при хибрида тъкмо е свършил разработващия период и отваряш тема дали има смисъл да му сменяш въобще някога маслото.
Колегата сигурно говори за една бройка, която има в момента на пазара, купувана от представителството. Ама много пари ѝ искат и не си заслужава чак толкова много.
За относително тези пари лично аз бих взел РАВ4. Хем по-висока, багажника си е голям, имаш опцията за 4х4, а и батерията е "стандартна" и ще може да си я направиш по-лесно.
Явно ти и аз живеем в различна София и/или представите ни за целогодишно доста ни се разминават.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland
- Благодарил/а: 56 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това ме интересува живо и мен. От представителствата твърдо заявяват, че на eCVT не е нужно
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 07 Дек 2018 12:38
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Предлагам модератор да отдели във "велосипедна" тема част от нещата.
Но да питам -
Щото първо почти никога не съм сам в колата, а развозвам децата - я на училище, я на детска, я при бабата - според зависи.
Но да приемем, че и тях ще ги кача на колело /ЦЕЛОГОДИШНО/ - карането на колело извън велоалеите по пътното платно в София, според мен, е вредно както за колоездача, така и донякъде за останалите МПС-та.
Наистина има ентусиасти и карат всеки ден по участъка - от кв. Надежда по Ломско шосе, през Обеля и след моста в дясно към Мрамор, но трафика и самия път са предпоставки за много, меко казано конфликти, а като падне малко дъжд /да не говорим за сняг/ - тогава ситуацията е ужасна.
Та за инвалидите и семейните хора с деца колата е основно средство в града.
Но да питам -
Колата само за самосиндикано ли е да се ползва - риторично де.Krachunov написа: ↑09 Юни 2021 11:22В.Търново Ок. Но София е равна. Дори и да има по - голяма денивелация от Холандия, пак е пренебрежима и няма никакви проблеми. София ЦЕЛОГОДИШНО може да се кара велосипед и нито терена нито атмосферните условия не доказват противното. Казвам го от позицията на човек, който над 10 години от 250 работни дни в годината 210-220 ходих на работа с колело. 20 дена отпуска, някой друг ден с колата... но пак казвам ЦЕЛОГОДИШНО без значение сезон и време може да се ходи с колело. Така че това не би следвало да е дискусия подходящо ли е не е ли...
Щото първо почти никога не съм сам в колата, а развозвам децата - я на училище, я на детска, я при бабата - според зависи.
Но да приемем, че и тях ще ги кача на колело /ЦЕЛОГОДИШНО/ - карането на колело извън велоалеите по пътното платно в София, според мен, е вредно както за колоездача, така и донякъде за останалите МПС-та.
Наистина има ентусиасти и карат всеки ден по участъка - от кв. Надежда по Ломско шосе, през Обеля и след моста в дясно към Мрамор, но трафика и самия път са предпоставки за много, меко казано конфликти, а като падне малко дъжд /да не говорим за сняг/ - тогава ситуацията е ужасна.
Та за инвалидите и семейните хора с деца колата е основно средство в града.
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами реално не е нужно, почти. Може да се смени веднъж на 150-200к за собствено спокойствие.
Анализите на хора, които ги правят показват, че на около 300к маслото има леко завишаване на металните следи в него. Както и промяна на вискозитета. Но общо взето в доста по-малко количество в сравнение с на "нормален" автомат. Да не говорим и че "изгаряне" на маслото почти липсва. Така, че смяната може да се направи веднъж в живота ѝ, просто за собствено спокойствие.
Което по конституция не е дадено и не пречи семейството да си стои вкъщи целогодишно. Тъкмо и по-малко разходи ще има.krasimir77 написа: ↑09 Юни 2021 12:54 Та за инвалидите и семейните хора с деца колата е основно средство в града.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
А сравнение с "ръчна" скоростна кутия правено ли е. Там подобни частици биха се отразили повече върху работата и.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- gimara
- Мнения: 1467
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
За eCVT:
Или става въпрос за други автомати, не за "автоматите" на Версото(Голямото Версо)?
Значи тези с живот 200к няма смисъл да сменят, да му мислят тези, които докарат до 300к.
Или става въпрос за други автомати, не за "автоматите" на Версото(Голямото Версо)?
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Май грешно си извадил цитатите, които не се отнасят за eCVT (първия), а за другите "нормални" автомати. Да не говорим, че точно за Версото (ти го спомена, не аз) бензина е със скапано ЦВТ и за това споделих, че ако 50% оцелеят след 200к, пак ще е готино.
Демек следи темата и отговорите за какво се пише. Защото веднъж говорим за компютри, друг път за компоти.
И това е типично депутатско мнение. Цитати от различни отговори, навързани последователно, вменяващи, че се говори за едно и също нещо.
Не знам. Не ме е интересувало и не съм търсил. Но предвид масовата извадка, че е зад океана, там надали някой си е правил труда да анализира масло за ръчна кутия. Ако ти е интересно търси при руснаците. Там е по-вероятно да намериш това, което те интересува.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 4924
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Нямам данни Стар изпарител, без компютър, с модификация с ключе за изключване на бензиновата помпа. Кара се само на газ (включително и паленето)... Лятото я карах до летището в продължение на половин месец - включих на бензин един път, като ми свърши газта Докато умеря всичките копчета (включваш на бензин, ама тя не върви - иска си да се включи и подкачващата помпа, дето баща ми я е прекарал през друго ключе за да не се върти постоянно
Общо взето - и мен ме учуди колко добре си работи и пали на газ... Дори и зимата...
Та общо взето - автомобилът му е истински нужен. Като главен инженер на големи предприятия, но не партиен член, пенсията му е смешна - по-нов автомобил не е във възможностите.
Частен случай? Аз имам само един познат пенсионер, който си купи нов автомобил... Всичките останали кретат с дърти бангии...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това надали е свързано с пенсията като такава. Какъвто и пенсионер да си, тавана на пенсия да взимаш, надали ще си купиш нов автомобил, ако доходът ти се базира на пенсията.slowtraveler написа: ↑09 Юни 2021 14:14 астен случай? Аз имам само един познат пенсионер, който си купи нов автомобил... Всичките останали кретат с дърти бангии...
Да не говорим и апатията след като си вече пенсия. Като го наблюдавам, това да си купят нов автомобил, дори и да имат парите, въобще вече не се слага на масата.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Пенсиите не са европейски у нас. Но пък цените на новите автомобилите са (е поне са близки, за разлика от качеството ). За съжаление европейската политика усилено се старае да съсипе пазара на автомобили в Европа и не само авто пазара.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Тук се зачекна в хипотетичното светло бъдеще, в което самоковските картофи не се занимават с кметуване, а някой кадърен вземе, че направи София, новия Амстердам Иначе съм напълно съгласен, че в момента карането на колело в София (не цяла) е екстремно занимание с възможен летален изход.
- gimara
- Мнения: 1467
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Прав си, мнението на колегата dracunculus, за маслото ме обърка.
Но, ако трябва да обобщя за себе си, от прочетеното:
1. Каквато и бензинова Тойота на 5-6 год до 100к км взема и карам още 200к - само мъки и страдания ме чакат. Или да сменя марката?
2. Какъвто и хибрид Тойота на 5-6 год. до 100к взема и го карам още 200к - само обслужвам и може би ще сменя батерия, и си свиркам.
3. Карам си настоящата Корола Версо, докато опра до услугите на МехаННика и после ще го мисля.
Понеже на там съм се запътил, сега мога да се поглезя с по-нов автомобил от настоящия.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 69 госта