Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 20 Дек 2019 11:53

BOz написа: 20 Дек 2019 11:28 Реалните факти измерени с техника (Камри/Корола 2.0):
Или корола/камри? (Защото, така - както сте го написали, все пак показва предимство за камри. Макар, че според данните в ценовите листи е обратното. И това предимство, вероятно ще е по-голямо, ако се сравнява с корола комби.) Може и да е субективно, ако тези данни - които сте дали са обективни.
Може да го наричат "пълен хибрид", но названието не "прави" усещането от автомобила. Пълен хибрид - означава, освен всичко друго, че може да се движи и в ел режим (поне в задръстванията - да не стартира постоянно ДВГ, при всяко "преместване"). А за да е приемливо това задвижване, приемливо от потребителя, трябва да бъде поне с някаква премлива за теглото на автомобила и за съвремения трафик мощност. Просто тази ел мощност, предлагана от моделите корола - поне според мен - е до голяма степен символична. Нито може да подпомогне значимо ДВГ, нито може да "регенерира" по значими количества енергия в забързан трафик, с наложителни по интензивни забавяния.
Мощностите са си мощности. Мощността не се трансформира от трансмисията. Тази мощност на МГ2, лимитира, до голяма степен, мощността - която може да даде хибридната система при ниска скорост. Когато трансмисията "симулира" ниска предавка.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 20 Дек 2019 12:47

Hursa написа: 20 Дек 2019 11:53 Тази мощност на МГ2, лимитира, до голяма степен, мощността - която може да даде хибридната система при ниска скорост. Когато трансмисията "симулира" ниска предавка.
Не е съвсем така... Трансмисията не само 'симулира' ниска предавка, но и добавя механична мощност от ДВГ към тази на МГ2...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 20 Дек 2019 12:56

Да, добавя. Но при ниска скорост оборотите на ДВГ са ограничени от оборотите до които може да достигне МГ1. Ограничен е и от мощността на МГ1. Затова въртящия момент, който ДВГ предава директно към колелата (към короната) е ограничен. А поради ниските обороти на короната - е ограничена (допълнително) мощността предавана директно от ДВГ към колелата. Затова, според мен, приноса на ДВГ към мощността предавана директно към колелата при ниска скорост е малък. Затова, според мен, мощността на системата, при ниска скорост, се определя основно от мощността на МГ2.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 20 Дек 2019 23:23

Мислех, че хибридната система при двата двигателя на корола е еднаква. Но не е, поне ел двигателите не са. При двулитровата МГ2 бил 109 кс и 202 Н*м въртящ момент. smile.gif
(Жалко, че и батерията при двулитровате не е толкова по "мощна".)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 21 Дек 2019 14:42

Хубавите мотори са ги дръпнали към пълните електрички. Пу...
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 22 Дек 2019 12:10

Защо? Ел моторите им са си добри, както на електричките, така и на хибридите - това им е "силната страна". "Слабата им страна" е проблема - батериите. Жалко, че хибридите не преминават на "супер кондензатори".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 22 Дек 2019 16:21

Защо не си купиш плъг-ин хибрид?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 22 Дек 2019 17:19

А хибрида какво е за вас?
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 23 Дек 2019 19:35

Toyota правят само и единствено пълни хибриди по дефиниция - движи се със всички възможни комбинации от задвижване. Иначе имаш разни mild hybrids и т.н.
Не е нужно да е плъг-ин, за да е пълен. Моторите си имат доста мощност - все пак доволна част от енергията от двигателя минава през тях така или иначе. Батерията е лимитиращ фактор - 30kw max при gs450h, примерно... реално на 15-16 вече пуска двг. Иначе не знам как в задръстване се придвижваш на двигател :D
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 23 Дек 2019 22:40

Hursa написа: 22 Дек 2019 17:19Плъгин хибрида е хубаво нещо, но скъпо
Ахааа, значи сам си отговори защо батериите били малки, защо ел. мощността не достигала и всякакви такива мисли, които ти се въртят в главата. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 23 Дек 2019 23:54

Не е ставало въпрос за енергоемкост или капацитет на батерията, а за мощността и. Както мощността ("максималната"), която отдава, така и мощността и при регенерация. Разбира се при по-значителна "мощност" на батерията и по-значителен процент (до няколко пъти по-значителен) от общата мощност на системата - капацитета и евентуално ще трябва да е по-голям, до няколко пъти (за да има по-значимо и продължително "участие" - при по-интензивни ускорения, "положителни" или "отрицателни"). Което разбира се, ще се отрази на цената. Може да се предположи и цената на такава тойота, поглеждайки цената на т. н. им "плъгин хибрид". Но пък може да се потърси и друга по-подходяща марка със съответен модел за пример.
Но както и да е. Не е подходящо да бъде "обсъждан въпроса", тъй като има колеги притежаващи обсъжданите короли, а вече и c-hr.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 24 Дек 2019 01:16

Ами нали пак сам си отговаряш.
Не можеш да избягаш от капацитета на батерията, защото той е пряко свързан и с мощността й.
Ако искаш по-голямо участие както от към мощност, така и от продължителност или си купуваш плъгин, или като нямаш пари си купуваш малка батерия и не се оплакваш, че виждаш ли можели да сложат по-голяма такава, ама ако може да не плащаш за нея. :)
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 24 Дек 2019 11:20

Е едно е около 20 пъти по-енергоемката батерия на това "нещо, като плъгин хибрид". Друго е под два пъти по-енергоемката батерия, като на камрито например. Разбира се и тези 40 кс от батерията на камрито не са впечатляващи, но поне не е "регрес", поне според цифрите - приписвани на предходното поколение. И ще оправдае, поне от части, по-високата цена на "тукашния" пазар. А и ДВГ съответно може да бъде по-маломощен (евентуално малко по-евтин), съхранявайки високата системна мощност - а не по-дългоходовия двулитров двигател с противоречащото на икономичноста вдигане на оборотите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 02 Яну 2020 19:57

Какво мислите за т. н. mild hybrid. Особено когато е в съчетание с дизелов двигател и сравнително новите 8 степенни скоростни кутии с хидротрансформатор при сув автомобил. Или в съчетание с „бензиновия дизел“ на мазда (също с 8 степенен автомат и хидротрансформатор).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 20 Яну 2020 16:07

Онзи ден ми се наложи да взема Един Хюндай Айоник от Спарк. Порази ме усещането за ускорение. После в нас погледнах параметри за тази кола. Дават й 9.9с. 0-100.
Стария ми Леон същите коне го водят 7.7с. Королата е уж 8.0с. Обаче сравнение с Леона няма, въпреки уж разликата от само 0.3...

И се замислих...Прав ли съм, че Тойота да го кажем послъгват с параметрите на хибридите си? Защото тези коне и времена от 0 до 100 са възможни само при напълно заредена батерия...А тя никога не харесва да седи пълна...И реално в произволен момент, ако решим да изпреварваме някого, нямаме тези 180 коня и 8 секунди на разположение...Тогава теоретично с какво разполагам при дифолтното положение на батерия до половината? А при само 3 черти?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта