Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 19 Авг 2020 16:25

van написа: 19 Авг 2020 13:32 Немога да потвърдя или отрека за процентите но със сигурност на картата отсечката (изминатa при МГ2 задвижващ колелата и двигателя се използва само за генериране на ток) е NON-EV. Прилагам снимка от вчера.
Това как го определяш, на каква база? Защото тръгнеш ли да правиш товар на ДВГ-то чрез МГ1, за да генерираш ток, това носи автоматично въртящ момент към колелата => ДВГ-то движи колата.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 19 Авг 2020 17:20

Това го прави колата първата минута след стартиране при определени условия. Усещането е че караш електричка. Двигателя държи 1000-1300 оборота, но не участва в задвижването на колелата.
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 19 Авг 2020 20:19

Това е друго. ДВГ-то не се товари, за да произвежда ток, а се държи в минимален товарен режим, докато загрява.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 19 Авг 2020 20:59

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 19 Авг 2020 22:47

Общо взето - така е, само дето си 'оплел' оборотите и мощността - при хибрида няма чак такава пряка зависимост.. 'Играейки' си между подходящи обороти на МГ1 и МГ2 се постига подбиране на правилни обороти на ДВГ... И обратно - играейки с оборотите на ДВГ (не задължително - мощността) - се подбират подходящи обороти за МГ1..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 19 Авг 2020 23:01

slowtraveler написа: 19 Авг 2020 22:47 при хибрида няма чак такава пряка зависимост.. 'Играейки' си между подходящи обороти на МГ1 и МГ2 се постига подбиране на правилни обороти на ДВГ...
Долу-горе това съм написал smile.gif
slowtraveler написа: 19 Авг 2020 22:47 И обратно - играейки с оборотите на ДВГ (не задължително - мощността) - се подбират подходящи обороти за МГ1..
С това не съм много съгласен. Съпротивителния момент на МГ1 - работещ като генератор, зависи от товара му, от товара зависи мощността, която генерира. Но чрез него (МГ1) до голяма степен се "управлява" системата (според мен). И би трябвало по такъв "алгоритъм" да се прави, че или да се минимизира разхода на гориво от ДВГ (като цяло, дори когато трябва да се зарежда батерията), или да се оптимизира "отговора" на системата - при нужда от голяма мощност, например, при различни скоростни режими. Така, че неговите обороти (на МГ1) зависят от тази му функция. Изключение е само когато оборотите на МГ1 се доближават до критично високите за него (и когато оборотите на МГ1 се налага да са под зададен минимум, при работата му в генераторен режим).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 20 Авг 2020 09:49

Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 20 Авг 2020 12:41

Горе-долу и двамата сте прави.
Реално системата почти винаги държи ДВГ-то да е около 80% натоварен, защото тогава се изсмуква най-голямо КПД от него.
И системата управлява това му състояние чрез оборотите, но пък пряко свързано с въртящия момент при съответните обороти и товар, която иска да изкара от него. До сега не съм забелязал умишлено да му вдига оборотите, но пък да го държи в нисък товарен режим (изключвам първоначалния подгрев). Това би било загуба на енергия. Тук е заложена една от основните концепции на хибрида за неговата икономичност.
Най-общо казано ако в този момент системата има нужда от 16 кВ енергия от ДВГ-то, по карта на 80% товар се знае, че се постигат да кажем при 2000 оборота, системата го вкарва в този работен режим, МГ1 му "удря" контра "спирачка", за да го натовари, започва да произвежда въпросните 16 кВ енергия и всички са доволни. И това се усеща, защото поне на П2, оборотите много ясно се усещат, че с "стъпаловидни". Явно резолюцията за управление на мощност е по-ниска. tooth.gif
nicktodorov написа: 20 Авг 2020 09:49 Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Ако това е така, значи софта счита за "ЕВ" режима, когато МГ2 ползва ток от батерията, за да движи автомобила, което няма логика и е откровена лъжа.
От друга страна виж мнението и наблюдението на VAN, който е показал, че въпреки основното движение на автомобила да идва пак от батерията, то на неговата карта е изобразена отсечката като не електрическа. Така, че във вашите 2 твърдения има разминаване. Което може да е сигнал, че логиката на цифрите от МуТ в някои случай/режим е сбъркана. Трябва сигнал за нередност. :)

Може ли да направиш и ти този експеримент, който казваш и да постнеш снимка? Да ускоряваш и с ДВГ-то на точна отсечка и да поставиш резултата.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 23 Авг 2020 14:10

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 23 Авг 2020 15:29

Честно казано нямам идея какво си написал. Може би, че при кик даун въртящия момент не е 80%, а е 100% от възможното. Ако е така, логично е да си прав. :)
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 23 Авг 2020 16:00

Не само. Вдига и оборотите до тези, при които двигателя достига максималната си мощност. Но не и при ниска скорост - системата не може да обработи тази "пълна мощност" на двигателя - поради ограниченията на сцеплението на гумите с пътя или/и поради ограничената на МГ1.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 24 Авг 2020 07:38

nicktodorov написа: 20 Авг 2020 09:49 Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Това не е вярно.До сега не съм имал случай, в който двигателя да работи и да го брои за движение на ток.
Подозирам, че е възможно да го отчете, ако се движиш на ток, а двигателя работи за да поддържа оптимална темперетура.Това лесно се хваща... ако се движиш със 70-80 км/ч на ток и двигателя се включи и седи в минимални обороти.

Аватар
iovkito
Мнения: 2840
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от iovkito » 24 Авг 2020 08:50

Добър разход постигате с хибридите. За градско шофиране разход под 5 е супер.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 24 Авг 2020 14:29

Krachunov написа: 24 Авг 2020 07:38
nicktodorov написа: 20 Авг 2020 09:49 Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Това не е вярно.До сега не съм имал случай, в който двигателя да работи и да го брои за движение на ток.
Подозирам, че е възможно да го отчете, ако се движиш на ток, а двигателя работи за да поддържа оптимална темперетура.Това лесно се хваща... ако се движиш със 70-80 км/ч на ток и двигателя се включи и седи в минимални обороти.
Ето ти доказателство. Сега не знам при всички ли е така, или само на мен ми е сбъркано, но е факт това, което описах.
Понеже от над месец не съм си вкъщи и колата не се кара, инструктирах роднина да я припали. Той по телефона се оплака че в гаража на място не иска да държи двигателя повече от няколко минути и го гаси. Затова му казах да обиколи из квартала с по-динамично натискане на газта, за да не се движи на ток само.
И ето го резултата:
8675DD51-4A0E-43D8-8386-764B6BBB7211.png
8675DD51-4A0E-43D8-8386-764B6BBB7211.png (518.31 KiB) Преглеждано 1885 пъти
D28268FD-E21A-4A0F-A157-8E6FAD89F22F.png
D28268FD-E21A-4A0F-A157-8E6FAD89F22F.png (535.22 KiB) Преглеждано 1885 пъти
Човека е правил всичко възможно (доколкото познава хибридите) да не допуска движение само на ток... Както се вижда от снимките, няма логика основно син трак и в същото време двигателя работил и разход от 14л/100...

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 24 Авг 2020 15:35

nicktodorov, като гледам роднината е направил няколко обиколки на махалата. Има наслагване на EV линията върху NON-EV като на някои места прозира на други е покрита и не се вижда. Само по карта с отсечки които са преминати повторно е доста трудно да се определи дали процентите са коректни. Ако искаш двигателя да работи през цялото време, просто преминаваш на S позицията на скоростния лост и сменяш ръчно "предавките". Ето и пример за това. 5% идват от каране на 6-та където двигателя спира да работи.
IMG_7110.jpg
IMG_7110.jpg (56.94 KiB) Преглеждано 1866 пъти
Последно промяна от van на 24 Авг 2020 16:28, променено общо 2 пъти.
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 83 госта