Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 11 Ное 2019 16:06

Да. Променя се при извънредна работа - заряд близък от максималния или минималния, екстремни (ниски, високи) температури и от този род.
Но в повечето случаи на експлоатация, лимитите стоят относително стабилни.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Странно държане на нивото на батерията 2

Мнение от boyanmt » 12 Ное 2019 18:44

Привет, Колеги!
Днес забелязах странно поведение на HSD. Батерията беше напълно заредена, спусках се по наклон, но в същото време, мотора работеше постоянно. w00t.gif
Климатика беше изключен.. w00t.gif.
Премина в режим EV, когато продължих да карам по равното. Каква е логиката??
Прикачени файлове
IMG_20191112_101022-912x684.jpg
IMG_20191112_101022-912x684.jpg (74 KiB) Преглеждано 2004 пъти
IMG_20191112_101004-912x684.jpg
IMG_20191112_101004-912x684.jpg (58.16 KiB) Преглеждано 2004 пъти

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от biro » 12 Ное 2019 19:10

Бояне, малко го караш тоя рав щом за пръв път ти се случва.
Спускаш по баира, а мотора реве та се къса. Даже и разход има при мен 1.5/100. При спускане на Шипка най-редовно ми го прави тоя номер. Предполагам двигателна спирачка.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от boyanmt » 12 Ное 2019 19:49

Както виждаш от снимката, в случая показва че зарежда батерията, но пък последната изглежда напълно заредена? Двигателя не ръмжеше, но наистина не хващам логиката? Друг път, върви на EV докато батерията падне на едно деление.
Луда работа!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2019 19:54

Логиката я е казал biro - моторна спирачка - още нещо да отнема енергия, за да не се товарят хилавите спирачки tooth.gif ppp.gif
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от boyanmt » 12 Ное 2019 19:56

Аз от спирачки не се оплаквам... даже спира перфектно!

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 12 Ное 2019 20:32

Благодаря!
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от van » 12 Ное 2019 20:42

При максимално заредена батерия и продължително спускане, ДВГ работи за да разсее излишния заряд. После на равен участък това не е необходимо и там се движите в режим EV.
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2019 22:06

van написа: 12 Ное 2019 20:42 ДВГ работи за да разсее излишния заряд.
Това не го разбрах boxed.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 12 Ное 2019 22:56

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

todorslavkov
Мнения: 32
Регистриран на: 05 Фев 2016 09:25
Местоположение: София
Автомобил: Corolla 2019

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от todorslavkov » 13 Ное 2019 08:38

При мен е същото. Бензиновия мотор се използва като спирачка. При това положение, скороста при спускане не се увеличава и не е необходимо да се ползва спирачката.
corolla 2019

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от WoLF » 13 Ное 2019 09:28

Направих си експеримент за месец. Където безопасно намалях не със спирачката, а с В - светофари, трафик, наклони и т.н. Резултата е половин литър нагоре разход, засечено и при двете пълнения на резервоара :thumbsup:
Отделно, често при спускане от една вилна зона батерията се зарежда напълно преди края на спускането и или трябва да слушам двигателя или да пусна на глайд или да подавам леко газ tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от BOz » 13 Ное 2019 10:23

boyanmt написа: 12 Ное 2019 18:44 Каква е логиката??
Крайното зареждане на батерията се счита неблагоприятна ситуация от системата. При зареждането ѝ до край системата минава в режим на задължително хабене. Това хабене може да се изразява дори и автомобила да стои на едно място, системата започва да върти ДВГ-то с цел да отнема енергия от батерията, за да смъкне заряда ѝ.
WoLF написа: 13 Ное 2019 09:28 Направих си експеримент за месец. Където безопасно намалях не със спирачката, а с В - светофари, трафик, наклони и т.н.
Ааа, това си е техника, която смъква разхода, но както повечето неща в икономичното шофиране, трябва да знаеш как работи и при какви условия.
Ако си караш нормално с Б, то ще наблюдаваш този ефект на увеличаване на разхода, защото над определена скорост - по спомен от 40+ км/ч, там вместо да пълниш батерията, то развърташ ДВГ-то, което да обира енергията. И вместо да събираш енергия, която да използваш в последствие, ти я губиш. Може да намалиш разхода като динамично да кажем ако скоростта ти е около/под 30км/ч, тогава да го превключваш. Ама ефекта от това може 1:1 да го дублираш и чрез спирачния педал, което обезсмисля да ръчкаш скоростния лост постоянно.
Hursa написа: 12 Ное 2019 22:56 Мисля, че ДВГ се развърта, за да се ограничат оборотите на МГ1, когато МГ2 работи на относително високи обороти (в противен случай - МГ1 може да се разруши).
Не. Достатъчно е ДВГ-то да върти на ниски обороти, за да се предпази МГ1. Това е нормалното положение като вдигнеш над 70км/ч, при което ДВГ-то се развърта автоматично, за да предпази МГ1, но оборотите са ниски и примерно почти не го чуваш, че работи.
В случая на "Б" (най-силно изразено) и при пълна батерия, развърташ ДВГ-то на високи обороти, заедно с много късно отваряне на клапаните, за да осигури системата максимално помпено съпротивление от ДВГ-то, заедно с обороти, за да окаже максимално съпротивление на коляновия вал, за да окаже максимално съпротивление срещу кинетичната енергия на автомобила. МГ2 прави ток за МГ1, а МГ1 върти ДВГ-то, който е настроен за максимално съпротивление. Така губиш максимално много енергия когато нямаш къде да я съхраниш, с цел забавянето на автомобила.
Последно промяна от BOz на 13 Ное 2019 10:36, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 13 Ное 2019 10:32

► Виж съдържание
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от BOz » 13 Ное 2019 10:46

Hursa написа: 13 Ное 2019 10:32 Според мен, е нормално в "В" да регенерира по малко количество енергия при забавяне
И да и не. Реално ако ДВГ-то не се върти и отпуснеш педала на газта, когато си на "Б" системата регенерира повече енергия от колкото ако си на "Д" и отпуснеш педала на газта. Горе-долу толкова енергия, колкото да натисна и спирачката, за да създам допълнително регенериране при "нормално" (за мен) спиране. И когато скоростта вече е по-висока, тогава системата включва и ДВГ-то в съпротивителната сила. И точно в този краен момент вместо да обереш допълнителния спирачен ефект, който ти искаш от "Б", чрез спирачката, демек да вкараш допълнително изискване към системата да увеличи регенерираната енергия, това увеличаване на спирачния ефект се добавя от ДВГ-то. => губиш енергия, както обясних в предишното си мнение, когато използваш "Б"-то при нормална експлоатация на автомобила.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта