Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от M5kov » 19 Ное 2018 08:59

Покрай снощния сняг имах сериозни притеснения за кусурите на системата против буксуване, обаче колата се държи повече от нормално при 15+ см сняг.
Вярно, че е мокър и не е замръзнал, но очаквах още при такива условия да слизам с лопатата.
Уви, един съсед с ц-класа комби не можеше да откъсне с това задно и се наложи голф 4 да го задърпа обратно до паркинга.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 19 Ное 2018 09:20

И на мен ми е това единственото притеснение - миналата зима се запознах със свръх агресивната система против пробуксуване...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от M5kov » 19 Ное 2018 13:11

Имам си читава лопата в багажника, но да се надяваме, че няма да ми трябва :)
Забелязах, че при рязко спиране го няма характерното за АБС тропане в спирачния педал, явно и това минава през трансмисията.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 19 Ное 2018 14:05

Не, просто спирачките са електронни, а чувството, че натискаш "нещо" (съпротивлението на педала) се създава от така наречения "спирачен симулатор". За това го няма и чувството на АБС-а, защото системата е по-различна от обичайната такава.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от M5kov » 19 Ное 2018 14:33

Каква била работата :)
Измислили са го мамка им, пък аз си мисля, че винаги съумявам да спирам на време с малко усилие на педала tooth.gif
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 19 Ное 2018 19:46

Само че дупката от преминаване от електронна до физическа спирачка ми коства метър и е доста неприятно... Получава се при умерено натискане на педала и системата не отчита, че не необходимо активиране на истинските спирачки толкова рано ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 22 Дек 2018 00:07

Хибридът ме предаде.
Ха да тръгна и странна история. Нито може да го запалиш, нито да го угасиш. Много яко. След като реши, че сам ще се угаси, то остана само лампата за проблем с двигателя да свети. Такаива огромни аномалии ми подсказват, че проблемът не би бил сложен и от първия път улучих. Умряло акумулаторче.
Меря = 9.5 В. Слагам зарядно, удари 14.4В при едва 1.1А. Работата ясна. Ново акумулаторе и отново уживя.
Ама мамка му, защо не умря на топло? tooth.gif

п.п. Цена в ТМ - 298 лв. stretcher.gif Минах с алтернативна част.
п.п.2 Извадих 35Ач акумулатор. Явно тези от Тойота са сложили грешен такъв, защото на колите с безключово отваряне трябва да бъде 45Ач.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 22 Дек 2018 09:34

Отвора за вентилацията на алтернативния ти акумулатор пасна ли точно на тръбичката ти?
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 26 Дек 2018 14:25

WoLF написа: 22 Дек 2018 09:34 Отвора за вентилацията на алтернативния ти акумулатор пасна ли точно на тръбичката ти?
Не.
Точно под ръка ми попадна една система, от която взех едно силиконово нещо като преходник между маркуча и пластмасата за иглата и пасна точно като преходник между маркуча и отвора. :D
Но ако не бше станало случайно, следващия вариант ми беше разпробиване на отворчето на акумулатора. Което е и по-логично. Но това ме изненада и вече бях посъбрал колата и реших, че първо ще търся решение на място.
А срещуположния алтернативен отвор запуших с топъл силикон/лепило.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 26 Дек 2018 15:42

BOz написа: 26 Дек 2018 14:25 А срещуположния алтернативен отвор запуших с топъл силикон/лепило.
Като вземате акумулатори проверявайте за тапичките... Не че аз проверявам, но при последния ми взет акумулатор Гигават забелязах, че си имаше тапа на едната вентилация, която можеше да се вади и прехвърля на другата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 26 Дек 2018 16:06

В случая нямаше и на двата отвора.
По-любопитното бе разминаването в диаметъра на отвора и невъзможността да бутнеш директно маркуча за отдушника.
offtopic.gif
Мислих да го опиша подробно да се знае, намерих според мен една подходяща тема точно тук в дъното, но е заключена. Ако отворя нова ще взема да съм нарушил някое правило и да бъда санкциониран и реших да не си навличам неприятности пак. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 26 Дек 2018 18:12

Това са размерите на "преходника"
Hursa написа: 18 Яну 2017 18:56 Мисля, че е добре да си изработите преходник (или два - втория за затапване на втория отвор) - от отвор 8 мм на 5.3 мм външно - за отвора на "неоригиналния" акумулатор - за да изведете газовете (може би трябва да се използва някакъв уплътнител за фиксиране на преходника в отвора на акумулатора). (На мен ми направиха два от тефлон)
Имам и скицата с която ги поръчах, но е на служебния комп.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

sybev
Мнения: 25
Регистриран на: 20 Апр 2018 18:24
Местоположение: Варна
Автомобил: Opel Vectra B

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от sybev » 03 Фев 2019 22:01

Здравейте, с интерес изчетох всички 25 страници на темата (няколко от страниците прескочих, понеже се бяха превърнали в спор между колеги, където дори и не разбирах какво обсъждат,но...). Та да си задам и аз питанката, като започна с увода й:
Колебая се между Toyota Camry, която предстои да излезе средата/края на месец март тази година, според думите на дилъра за Варна, и VW Пасат или Артеон (бензинови мотори). И трите модела могат да се купят на сходни цени около 60к лв ( разбира се, при желание и средства след напомпване достигат и до ~80к лв) Предстои ми тест драйв на двата VW, докато за Камри-то ще е март/април. Карането ми е в диапазона 30/70 % в полза на градското каране. Знам, че има още много фактори, които не съм описал, а са важни за взимането на решение, но така и иначе все още няма и реални отзиви за всички модели, така че и не може да се каже кое е най доброто в случая. След всичката тази слама, която изписах, да ви застрелям с неочаквания въпрос - някой има ли информация за този модел Камри, който е проектиран за европейския пазар и се явява нещо като заместител на Авенсис-а. Подразбрах, че ще е и с нова хибридна система, за съжаление от самия дилър все още нямат достатъчно информация и не могат да обяснят, в какво всъщност се изразява тази нова хибридна система. Сега ще започвам и аз да ровя из чуждите сайтове, но междувременно реших да пусна въпрос и тук сред компетентните и знаещите :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 04 Фев 2019 07:24

За Камрито все още няма много достоверна информация, но имайки предвид историята на модела и традициите му - не бих го сравнявал с VW :)
Досега винаги се е представяло добре - в смисъл: комфортно и много здраво. Да, комфорта е за сметка на 'спортното му поведене' (аз поне досега не съм попадал на камри, което да ти остави усещане за 'спортист' - въпреки конете под капака всичко се случва тихо, спокойно и т.н.)
Съветът ми е да направиш тест-драйв на всички модели и марки в списъка ти... И ще видиш кое ще ти допадне...
Иначе въпреки, че ще е 'нов модел' не бих се притеснявал за хибридната система - японците доказаха, че там грешки не правят :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от baba_metca » 05 Фев 2019 14:31

Според Тойота Европа ще пуснат новия хибрид - 2,5 атмосверен двигател + ел, с около 218к.с. обща мощност. Разхода около 4,5 /в зависимост от оборудването/ като това е според новия цикъл на тестове. За българския пазар никой не знае какво оборудване ще сложат, но ако се гледат другите, ще има възможност за какво ли не, щом имат дори ел. волан. В Европа според мен ще пуснат само хибрида, защото всичко друго харчи много. Освен това имайки в предвид че е хибрид, конкуренция реално ще им е Passat GTE и Mondeo HEV, Honda за момента няма да вкарват Accord. Ако им потръгне може догодина и Honda да се намесят. Всичко зависи от цената в крайна сметка а и в това колко и докъде ще забранят дизелите. Единствения проблем, е че няма комби, а европейците си обичат комби. Затова пък ще вкарат новата Корола и новия РАВ4.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта