Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 24 Авг 2020 15:45

Колкото и наслагване на отсечки да има, той беше инструктиран да кара на двигател. Във всеки един момент, когато колата му е гаснела, той е натискал газта рязко, за да запали отново. И аз нямам съмнения, че не е било точно така.
Просто няма как, колкото и да не познаваш хибридите, да караш над 300 метра и да не усетиш, че двигателя го е нямало...При условие, че това ти е зададената цел и следиш да я изпълниш...

И пак ще повторя, може да е проблем само при мен/определен кръг от потребители, а не глобален. Но при мен със сигурност го има и съм го наблюдавал многократно от както имам автомобила и ползвам MyT. А аз го ползвам от ноември още, преди официално да го пуснат за България.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 24 Авг 2020 23:26

Тествах точно това за което говорих. Колата работеше за да зарежда батерията. На двете места където има иконка за ускорение се засилвах и пусках по инерция. Там бензиновия работеше само да зарежда батерията не да движи колата...според енерджи монитора.
И си показва че работи бензиновия двигател
Прикачени файлове
Screenshot_20200824-221947_MyT.jpg
Screenshot_20200824-221947_MyT.jpg (340.47 KiB) Преглеждано 2481 пъти

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 25 Авг 2020 10:20

Щом ДВГ работи за да "зарежда батерията" и автомобила се движи, той задвижва и автомобила. (Обикновено - дори когато "подгрява двигателя" - той е натоварен в някаква степен от МГ1 зареждащ батерията (дори когато автомобила е на место), а щом автомобила се движи - ДВГ задвижва и автомобила. Може да е съвместно с МГ2 - но и ДВГ участва.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 25 Авг 2020 20:23

Не мисля, че си прав... Конкретния случай енерджи монитора показваше само, че двигателя работи за да зарежда батерията, когато давах газ се включваше стрелките към колелата.. Така че по - скоро само зарежда.
но няма значение, въпроса беше дали муТ изкарва на картата синичко, когато реално работи двигателя

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 25 Авг 2020 22:06

Ако двигателя работи, т. е. се върти коляновия му вал, а той е свързан директно (през демпфер) към водилото на планетарния редуктор – т. е. то също се върти. А така то задвижва „короната” и централното зъбно колело. (Може само едното или само другото, но случая не е такъв.) Щом автомобила е в движение, т. е. се въртят колелата, а тъй като диференциала е директно свързан към „короната” на планетарния редуктор – следователно "короната" се върти, към нея е постоянно свързан и МГ2 – следователно и той се върти.
Има няколко възможности (според мен)
– МГ1 се върти свободно, т. е. не работи като генератор, не генерира съпротивителен момент (има някакъв, но от свободно въртящия му се ротор) – поради това ДВГ работи на празен ход, не зарежда батерията (въртящия момент предаван към „короната” е също незначителен). А това е неизгодно – защото гориво се изразходва, а получената механична енергия, макар и малка не се използва. Освен това – натоварения ДВГ се прогрява по-бързо. Може би е възможно, но идеята на хибрида се губи, възможно е ако батерията е напълно заредена, двигателя трябва да се загрее, а сме включили на неутрал.
– втория възможен случай – същия като първия, при работещ ДВГ, автомобила се движи по инерция – МГ2 работи, като генератор и зарежда батерията, задвижван от колелата (от диференциала). МГ2 генерира задържащ (автомобила) съпротивителен момент – подобно на ДВГ при „стандартните” автомобили, когато пуснем педала на „газта” (предполагам, че това сте наблюдавали). Възможен е, ако е наложително ДВГ да бъде прогряван, иначе е „безсмислен” при ниска скорост за хибрида и системата изключва двигателя в такива случай (при висока скорост, ДВГ се върти за да защити МГ1 от прекомерно развъртане.) (Възможно е и ДВГ да работи под товар – при пуснат педал на „газта”, но в такъв случай мощността му се предава, както към МГ1, така и към МГ2 – т. е. МГ2 се върти, работейки в генераторен режим, както от ДВГ, така и от колелата – но подобен режим на практика едва ли има, защото мощността, с която батерията може да бъде зареждана е лимитирана до относително неголямо ниво.)
nicktodorov написа: 17 Авг 2020 15:07 В процентите за време и разстояние влизат и периоди когато двете задвижвания работят едновременно, както и когато се спускате и регенерирате енергия...
Въпроса бе (според мен) – дали отчита, като EV режим – случаите, когато автомобила се задвижва едновременно (използвайки енергия) от ДВГ и от батерията. А това е възможно, както при резки ускорения – когато е необходима по-голяма мощност от тази, която ДВГ може да отдаде в момента. Така и при умерени ускорения, и дори при равномерно движение с по-висока скорост (при заредена батерия) – с цел работа на ДВГ в по-икономични режими или икономия на гориво от системата (за да се използва регенерираната в батерията енергия). (Но при не големи ускорения, може автомобила да бъде ускоряван само от ДВГ, без помощта на енергия от батерията и често това е така.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 12 Сеп 2020 00:07

След 200к километра първата механична част на Приуса се предаде. В едното каре на кормилния прът се появи луфт. Сменен и странното "чукане" (едно странно усещане за луфт) във волана при специфични ситуации (много малки отклонения на гумите (примерно наредени добре павета по улица, но без големи неравности)) изчезна.
Карето ми се струва "стандартно" и ще се пробвам да го сменя за теста и да видя дали става без проблеми. Ето това е каренцето:
Изображение

Изображение
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 24 Сеп 2020 16:39

Изгоря ми предна крушка на десния мигач. Оказва се, че всички оригинални крушки са произведени в Япония и са Koito. Корави са. Не успях да намеря такива на тукашния пазар.
И съм леко разочарован. Една "нормална" крушка на реномиран производител за тия мигачи е 7 лв. bash.gif
Нещо хибрида започва да ме вкарва в разходи. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 24 Сеп 2020 20:42

След 4г и 42 000 км се налага да сменя батерията на дистанцинното за безключовото палене.
Оригиналната е Panasonic CR2032, 3V, Made in Indonesia. Купих две резервни за 2,79€. Отново Panasonic. Дано ме изкарат следващите 6г.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от mapamop » 24 Сеп 2020 21:18

BOz написа: 12 Сеп 2020 00:07 След 200к километра първата механична част на Приуса се предаде
Съсипаха я тази марка! Едвам изкарва на зъби и нокти 200 000 километра tooth.gif
За това нямаше ли активна акция на Тойота?

На 6 юни ходих с моята барака в Ником Русе за акция, и май беше за това каренце. Минаха 3 месеца, и си мълчат като бити г*зове. Може би е време да ида да ги питам какво се случва. На всичкото отгоре старата кампания изчезна, сега ми излиза нещо за теглича...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 25 Сеп 2020 09:31

mapamop написа: 24 Сеп 2020 21:18 За това нямаше ли активна акция на Тойота?
Ами не, не съм намерил такава сервизна акция. Има подобна.
Ако трябва да задълбавам тия от Тойота искаха да сменят рейка. Ама аз държах, че не е рейка, те рейка та рейка. Викам смени това на моя отговорност, пък рейката ще я мислите в последствие. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 25 Сеп 2020 18:25

Как минавате ГТП с хибриди? Днес ходих и техника сложи сондата за газове обаче как да накарам мотора да заработи? На Р натиснах педала за газта и запали но не успях да го задържа запален през цялото време на теста.
И теста на ръчната спирачка е ужас. Електрическа е и веднага кове. Колата направо излезе от валяците.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 25 Сеп 2020 19:19

Има режим за сервиз с постоянно запален двигател, но оборотите трудно се правят, че нямам оборотомер и на слух tooth.gif
Ръчна не са ми тествали никога за 15 години прегледи...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 25 Сеп 2020 19:59

И как е тоя режим?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 26 Сеп 2020 11:04

Activating maintenance mode (Not using the Techstream)

Perform the following steps from (1) through (4) in 60 seconds.
(1) Turn the power switch on (IG).
(2) Fully depress the accelerator pedal twice with park (P) selected.
(3) Fully depress the accelerator pedal twice with neutral (N) selected.
(4) Fully depress the accelerator pedal twice with park (P) selected.
(5) Check that "MAINTENANCE MODE" is displayed on the multi-information display.
(6) Start the engine by turning the power switch on (READY) while depressing the brake pedal.

HINT: The idle speed in maintenance mode is approximately 1000 rpm with park (P) selected. The engine speed increases to 1500 rpm when the accelerator pedal is depressed midway with park (P) selected. When the accelerator pedal is depressed more than midway, or when the accelerator pedal is fully depressed, the engine speed increases to approximately 2500 rpm.

Braking force test -> Shift State N
Exhaust gas test (idling) -> Shift State P
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 27 Сеп 2020 21:28

Това на C-HR става ли? Няма как да преместиш лоста от Р на N за изпълнение на стъпка 3 без да свети READY, което става чак в стъпка 6.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта