Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от bigchicken » 21 Дек 2020 19:40

► Виж съдържание
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Chuk Spleskanovski » 22 Дек 2020 15:27

Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 22 Дек 2020 17:09

До колкото разбирам - за хибрида на тойота, ако се движите с относително ниска скорост и без голямо натоварване на системата - условията при които ще работи ДВГ, ще бъдат почти същите, както и ако работи на място. И работещия на място ДВГ е натоварен от генератора и зарежда батерията, при движение, просто част от това натоварване - ще задвижва и автомобила. При ниска скорост, ДВГ участва слабо непосредствено в задвижването. Също условията ще са почти еднакви - за батерията, както и за генератора. Ел двигателя - при прогряване на място, не участва, ще се прогрее едва при задвижването на автомобила. (А и принципно ел машините са много по-слабо чувствителни към работната си температура.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Mcl » 22 Дек 2020 19:27

Аз мога да кажа ,че за момента съм много доволен от моята корола. И като разход и като поведение на пътя, въпреки че съм и навъртял само 1200 километра. Като разход съм по доволен от предишния автомобил който беше дизел. С уточнението ,че го сравнявам само градско в момента. Като направя и някой друг километър извън градско ще дам отзив.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 22 Дек 2020 22:17

Chuk Spleskanovski написа: 22 Дек 2020 15:27 Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?
Нищо не чакам, колата решава кога е загряла и да мине на батерия. Ако седи на място ще загрее по - бавно от колкото ако се движа. Днес обърнах внимание, че ако се движа в трафик и не съм пуснал парното седи доста под средата стрелката за температурата, както и че двигателя не се включва.

aleandro
Мнения: 55
Регистриран на: 26 Яну 2009 18:12
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от aleandro » 23 Дек 2020 00:00

Chuk Spleskanovski написа: 22 Дек 2020 15:27 Сутрин чакате ли колата да загрее ДВГ и като мине на батерия да тръгнете или без изчакване, направо на двг тръгвате?
И аз не чакам. Ако батерията има достатъчен заряд и не съм включил отопление - потеглям на батерия.
Toyota Corolla 1.8 HSD 2020

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Chuk Spleskanovski » 24 Дек 2020 20:31

Нещо не мога да разбера:
Батерията е Full ще пръсне , обаче Двг си работи?!?
По скалата за моментен разход се вижда ,че работи!
Загрят е за да се каже ,че се подгрява!? (Времето не е толкова студено)
14E42903-DE5C-48A6-9DC7-05D8DD035101.jpeg
14E42903-DE5C-48A6-9DC7-05D8DD035101.jpeg (220.24 KiB) Преглеждано 1743 пъти
Друго, което ме дразни:
На прав път с много лек наклон едвам пипам,галя , докосвам и т.н газта ,
а същата тази скала скача(и стои) на 10 .... пак при загрят двг и вкл. парно само
на 1-степен
Това ми се случва често в последните дни!
Двигателя започна да се включва доста по-често въпреки ,че нарочно спирам консуматорите
а навън не е толкова студено пак казвам

В понеделник правих някакъв безплатен ъпдейт по програма на Тойота -“Препрограмиране на блока
за управление на мощността на хибридната система”!
Дали пък от тоя ъпдейт нещо се е променила работата на цялата система.
Разхода също ми скочи(не с много , но виждам че е нагоре).
Аз ли нещо си въобразявам не мога да разбера. Някои ще кажат- ми то компютъра си преценава-
да така е , но по моята логика не е нормално при почти пълна батерия двигателя да ръмжи и скалата
да бие толкова често в 10-ката!
Или пък скалата де не е толкова точна като моментен разход и тя да ме обърква?

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 24 Дек 2020 21:59

освен батерия има много други неща поради които да работи двигателя. Темп, на масло и тн

xtratime
Мнения: 77
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от xtratime » 25 Дек 2020 11:36

Привет и Честита коледа на всички, бъдете живи и здрави.
Колега, Chuk Spleskanovski, от снимката, която виждам, мога да кажа, че според схемата, в този момент ДВГ не работи,в момента задвижването става от батерията.Понякога и при мен се е случвало ДВГда изгасне но EV да светне малко по-късно,както и скалата за разхода да показва,че ДВГ консумира гориво.Аз не виждам нищо нередно в това.Относно ъпдейта, той трябва да подобри цялостната работа на хибридната система, но мисля,че му трябва някакво време за адаптация.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Chuk Spleskanovski » 25 Дек 2020 20:10

Когато на скАлата има черти означава ,че двигателя работи.На схемата с колата показва ,че се движи на батерия.
Мисля ,че донякъде открих "проблема":
Когато ми направиха впечатление гореизброените "аномалии" :D с често стартиране на двг колата я карах на EkoMode,който е доста "куц" за междуградско каране. Куц.куц дотолкова, че колата е мудна и трябва с малко повечко газ да се кара следователно по-често ще се пуска ДВГ. И излезнах до извода,че е по-добре на такъв път(междуградски) да се кара
на режима от колата (не знам какъв е) стандартен или каквото и да е. Без режим така да се каже
На магистрала - PWR Mode ,едва ли не задължително.
В града на задръствания EcoMode ще е чуден
Това е мое мнение разбира се и аз виждам нещата така.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 27 Дек 2020 19:19

Бутона за режим няма отношение толкова към въпроса ти.
Когато напълниш батерията на макс, системата се чуди как да я смъкне, дори и чрез използване на ДВГ-то.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 27 Дек 2020 22:49

А каква е скоростта на автомобила, когато е снето показаното.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Chuk Spleskanovski » 28 Дек 2020 14:09

BOz написа: 27 Дек 2020 19:19 Бутона за режим няма отношение толкова към въпроса ти.
Когато напълниш батерията на макс, системата се чуди как да я смъкне, дори и чрез използване на ДВГ-то.
Принципно да,но колата се движи на батерия ,защо и двг да я разтоварва!?
Не знам BOz за режимите,но преди малко карах на Eco и пак чертичките на скалата си бият в 10-ката почти постоянно..
Hursa написа: 27 Дек 2020 22:49 А каква е скоростта на автомобила, когато е снето показаното.
Ами на снимката около 40-50 мисля ,но аз съм я дал просто за пример (движеща пълна батерия и работещ двг)

Аз не мога да променя нищо в показателите и по компютъра, просто си говориме ,да си имаме тема на разговор :D :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 28 Дек 2020 14:34

Chuk Spleskanovski написа: 28 Дек 2020 14:09 Не знам BOz за режимите,но преди малко карах на Eco и пак чертичките на скалата си бият в 10-ката почти постоянно..
Сигурно просто не си осъзнал какво означава моментен разход..... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Chuk Spleskanovski
Мнения: 45
Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
Местоположение: Перник
Автомобил: Prius 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Chuk Spleskanovski » 28 Дек 2020 16:53

Нарочно пуснах Eco-то на път където много леко се пипа газта и пак беше 8-10-8-10...
Точно заради моментния

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта