Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от bigchicken » 16 Дек 2020 14:49

За спирането говоря. Карането държа да ми е кеф :) Но спирането не ми е проблем да го правя както и да е, та защо да не е с максимална регенерация :)
Идеята е, че поняога си мисля, че усещам кога се задейства хидравликата, в началото беше по-осезаемо, дори пооплюх Тойота, сега вече ми се размива, явно съм свикнал. Но пък не съм и сигурен дали е това... Иначе предполагам, че трябва да е максимално интензивно до тази граница?
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 16 Дек 2020 15:15

Максимална регенерация, като самоцел - не би ви дала много (не и шофиране с "максимална" икономичност). Над определена интензивност на спирането - накладките се задействат, ако можете да усетите тази граница, много малко над нея би трабвало да е максимума на регенерацията. За съжаление, дори при много мощни ел автомобили, ел мощността генерирана при регенеративно спиране е много малка, до десетки пъти по-малка от мощността на ел машините им. И това при ел автомобили, батериите на които могат да се зареждат при мощности до 500 (дори до 800 кВт). (Поне според съмнителната рекламна документация на производителите.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Enwor » 16 Дек 2020 15:41

Да допълня, може би, въпроса на bigchicken - някой правил ли е сравнение каква е разликата дали ще се спира 30м с по-ниско ниво на рекуперация или 10м с най-високото. Още не съм успял да закача Хибрид асистант-а да видя стойностите на мин-макс за рекупериране и за това питам. От въпроса на Wolf, подозирам че има подобна информация/статистика. wink.gif
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 16 Дек 2020 16:14

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 16 Дек 2020 17:25

Enwor написа: 16 Дек 2020 15:41 Да допълня, може би, въпроса на bigchicken - някой правил ли е сравнение каква е разликата дали ще се спира 30м с по-ниско ниво на рекуперация или 10м с най-високото.
Сравнение на каква разлика, че не схващам какво се търси.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от bigchicken » 16 Дек 2020 19:57

Предполагам, че перифразира моя въпрос. Тоест, наближавам червен светофар, газта е отпусната, колата е по инерция, но неминуемо трябва и да се спре. Дали по-отрано с по малко спирачно усилие, или по-отблизо с по-интензивно спиране. В рамките на незадействането на спирачките. Ако може да го усети човек. Аз преди го усещах, рязко ставаше по-грубо спирането. Както казах, не очаквах да е така осезаемо. Сега някак не го усещам
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 16 Дек 2020 20:35

Ако няма коли спираш със средно усилие по-дълго време, ако има коли карай си колата нормално tooth.gif Разликата не е огромна, но добиваш гордо чувство, че можеш да правиш нещо различно :thumbsup: :whistle:
Hursa написа: 16 Дек 2020 16:14 Предполагам, че коментара на Wolf
Така е - подпитвах колегата да разбера какъв резултат гони реално...
ИзображениеИзображениеИзображение

bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от bigchicken » 16 Дек 2020 21:48

Резултат... Иска ми се поне нещо, карайки хибрид, да го направя като за хибрид :) Че сега се сетих, че никога не съм включвал и еко модето :) Качих се на Субарото на един приятел, разменихме си колите за 2-3 километра. 150 коня атмосферен бензин, не знам каква им е кубатурата на Форестърите сега. От ниските обороти усещане аха като за голям мотор с голям въртящ момент. Подаваш малко повече газ и не реагира. Еко режим, спънат като с откачено жило на газта... Днес пробвах на хибрида, ами по-не се усеща. Май ще го оставя така в града, въпреки, че точно този сезон въобще не предразполага към следене на разхода. От 4 до 11 се разхожда разхода за различните трипове :)
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 17 Дек 2020 09:47

Аз лично, без никакви претенции за обективност и правилност на твърденията ми, съм забелязал, че в града ми е по-комфортно да карам в Еко режима. Защото педала на газта е по-малко чувствителен и имам по-голям диапазон на натискане докато все още съм в EV сектора (върви на ток преди да запали и двигателя). Някак по-лесно без супер малки и прецизни движения на десния крак мога да дозирам ускоренията и да държа колата където искам в скалата.
Навън или когато наистина бързам за някъде съм на нормален - тогава пък тази мудност на газта ми пречи и нещата се обръщат на 180 градуса.
Спортния съм го пробвал 1-2 пъти и не открих да има осезаема разлика спрямо нормалния. Поне не и в нормални ежедневни ситуации. Да беше автомобил със някаква спортна насоченост, да кажеш, че това е за каране на писта...Ама баш хибрид не го виждам в такава светлина...та не знам за какво е изобщо...

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Enwor » 17 Дек 2020 10:16

Аз съм забелязал, че спортният режим намалява доста мудността за развъртането на двигателя, в него реагира доста по-рязко и бързо на педала. Допълнително и волана се втвърдява, но нищо повече.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 17 Дек 2020 10:31

В спортен би трябвало да не жали заряда в батерията и да дава повече и от двата вида задвижване...
За такава кола обаче съм на мнението на Тодоров - ако изпаднете в необходимост да сте на спортен често, имате или проблем с начина на каране или с избраната кола :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 19 Дек 2020 10:30

Enwor написа: 17 Дек 2020 10:16 Аз съм забелязал, че спортният режим намалява доста мудността за развъртането на двигателя, в него реагира доста по-рязко и бързо на педала. Допълнително и волана се втвърдява, но нищо повече.
Точно това и аз забелязах. При нормал, има половин секунда лаг, когато настъпиш до долу...например при включване в голям път. Със спорта, го няма. Общо взетомсамо тогава ползвам спорт. За волана не мога да кажа дали става по твърд

bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от bigchicken » 19 Дек 2020 11:01

Откакто няма копчета до скоростния лост нищо не превключвам. Кой ще рови из менютата!
На спорт не съм карал, една година си седи на нормал. От оня ден тествам екото в града. Не е прекалено досадно. Има осезаема липса на реакция при леко натискане, като има нужда просто се настъпва малко повече и пак влиза с вратите в завоя :)
► Виж съдържание
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Kiki » 19 Дек 2020 16:11

Май хибридите ще си останат най-рационални и скоро няма да има бум на електроавтомобилите.

https://auto.blitz.bg/novini/prezidentt ... romobilite
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от iovkito » 19 Дек 2020 16:30

При тези цени на електромобилите, по-добре да се кара ДВГ/хибрид и остатъка от парите да се вложи в нещо друго. Аз вече се притеснявам, че ще остарея докато се счупи нещо по тези тойоти и няма да мина на по-нова технология, но каквото такова... Днес напълних поредния резервоар, 875км с 45,6 литра дизел, скука....
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта