Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
За спирането говоря. Карането държа да ми е кеф Но спирането не ми е проблем да го правя както и да е, та защо да не е с максимална регенерация
Идеята е, че поняога си мисля, че усещам кога се задейства хидравликата, в началото беше по-осезаемо, дори пооплюх Тойота, сега вече ми се размива, явно съм свикнал. Но пък не съм и сигурен дали е това... Иначе предполагам, че трябва да е максимално интензивно до тази граница?
Идеята е, че поняога си мисля, че усещам кога се задейства хидравликата, в началото беше по-осезаемо, дори пооплюх Тойота, сега вече ми се размива, явно съм свикнал. Но пък не съм и сигурен дали е това... Иначе предполагам, че трябва да е максимално интензивно до тази граница?
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
-
- Мнения: 4898
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Максимална регенерация, като самоцел - не би ви дала много (не и шофиране с "максимална" икономичност). Над определена интензивност на спирането - накладките се задействат, ако можете да усетите тази граница, много малко над нея би трабвало да е максимума на регенерацията. За съжаление, дори при много мощни ел автомобили, ел мощността генерирана при регенеративно спиране е много малка, до десетки пъти по-малка от мощността на ел машините им. И това при ел автомобили, батериите на които могат да се зареждат при мощности до 500 (дори до 800 кВт). (Поне според съмнителната рекламна документация на производителите.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 173
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да допълня, може би, въпроса на bigchicken - някой правил ли е сравнение каква е разликата дали ще се спира 30м с по-ниско ниво на рекуперация или 10м с най-високото. Още не съм успял да закача Хибрид асистант-а да видя стойностите на мин-макс за рекупериране и за това питам. От въпроса на Wolf, подозирам че има подобна информация/статистика.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 4898
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Сравнение на каква разлика, че не схващам какво се търси.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Предполагам, че перифразира моя въпрос. Тоест, наближавам червен светофар, газта е отпусната, колата е по инерция, но неминуемо трябва и да се спре. Дали по-отрано с по малко спирачно усилие, или по-отблизо с по-интензивно спиране. В рамките на незадействането на спирачките. Ако може да го усети човек. Аз преди го усещах, рязко ставаше по-грубо спирането. Както казах, не очаквах да е така осезаемо. Сега някак не го усещам
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
- WoLF
- Мнения: 2584
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 224 пъти
- Получена благодарност: 99 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ако няма коли спираш със средно усилие по-дълго време, ако има коли карай си колата нормално Разликата не е огромна, но добиваш гордо чувство, че можеш да правиш нещо различно
Така е - подпитвах колегата да разбера какъв резултат гони реално...
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Резултат... Иска ми се поне нещо, карайки хибрид, да го направя като за хибрид Че сега се сетих, че никога не съм включвал и еко модето Качих се на Субарото на един приятел, разменихме си колите за 2-3 километра. 150 коня атмосферен бензин, не знам каква им е кубатурата на Форестърите сега. От ниските обороти усещане аха като за голям мотор с голям въртящ момент. Подаваш малко повече газ и не реагира. Еко режим, спънат като с откачено жило на газта... Днес пробвах на хибрида, ами по-не се усеща. Май ще го оставя така в града, въпреки, че точно този сезон въобще не предразполага към следене на разхода. От 4 до 11 се разхожда разхода за различните трипове
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Аз лично, без никакви претенции за обективност и правилност на твърденията ми, съм забелязал, че в града ми е по-комфортно да карам в Еко режима. Защото педала на газта е по-малко чувствителен и имам по-голям диапазон на натискане докато все още съм в EV сектора (върви на ток преди да запали и двигателя). Някак по-лесно без супер малки и прецизни движения на десния крак мога да дозирам ускоренията и да държа колата където искам в скалата.
Навън или когато наистина бързам за някъде съм на нормален - тогава пък тази мудност на газта ми пречи и нещата се обръщат на 180 градуса.
Спортния съм го пробвал 1-2 пъти и не открих да има осезаема разлика спрямо нормалния. Поне не и в нормални ежедневни ситуации. Да беше автомобил със някаква спортна насоченост, да кажеш, че това е за каране на писта...Ама баш хибрид не го виждам в такава светлина...та не знам за какво е изобщо...
Навън или когато наистина бързам за някъде съм на нормален - тогава пък тази мудност на газта ми пречи и нещата се обръщат на 180 градуса.
Спортния съм го пробвал 1-2 пъти и не открих да има осезаема разлика спрямо нормалния. Поне не и в нормални ежедневни ситуации. Да беше автомобил със някаква спортна насоченост, да кажеш, че това е за каране на писта...Ама баш хибрид не го виждам в такава светлина...та не знам за какво е изобщо...
-
- Мнения: 173
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Аз съм забелязал, че спортният режим намалява доста мудността за развъртането на двигателя, в него реагира доста по-рязко и бързо на педала. Допълнително и волана се втвърдява, но нищо повече.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
- WoLF
- Мнения: 2584
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 224 пъти
- Получена благодарност: 99 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
В спортен би трябвало да не жали заряда в батерията и да дава повече и от двата вида задвижване...
За такава кола обаче съм на мнението на Тодоров - ако изпаднете в необходимост да сте на спортен често, имате или проблем с начина на каране или с избраната кола
За такава кола обаче съм на мнението на Тодоров - ако изпаднете в необходимост да сте на спортен често, имате или проблем с начина на каране или с избраната кола
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Точно това и аз забелязах. При нормал, има половин секунда лаг, когато настъпиш до долу...например при включване в голям път. Със спорта, го няма. Общо взетомсамо тогава ползвам спорт. За волана не мога да кажа дали става по твърд
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Откакто няма копчета до скоростния лост нищо не превключвам. Кой ще рови из менютата!
На спорт не съм карал, една година си седи на нормал. От оня ден тествам екото в града. Не е прекалено досадно. Има осезаема липса на реакция при леко натискане, като има нужда просто се настъпва малко повече и пак влиза с вратите в завоя
На спорт не съм карал, една година си седи на нормал. От оня ден тествам екото в града. Не е прекалено досадно. Има осезаема липса на реакция при леко натискане, като има нужда просто се настъпва малко повече и пак влиза с вратите в завоя
► Виж съдържание
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Май хибридите ще си останат най-рационални и скоро няма да има бум на електроавтомобилите.
https://auto.blitz.bg/novini/prezidentt ... romobilite
https://auto.blitz.bg/novini/prezidentt ... romobilite
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- iovkito
- Мнения: 2831
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
При тези цени на електромобилите, по-добре да се кара ДВГ/хибрид и остатъка от парите да се вложи в нещо друго. Аз вече се притеснявам, че ще остарея докато се счупи нещо по тези тойоти и няма да мина на по-нова технология, но каквото такова... Днес напълних поредния резервоар, 875км с 45,6 литра дизел, скука....
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта