Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от slowtraveler » 14 Ное 2019 22:22

biro написа: 14 Ное 2019 18:14 Защо? Върти ли ДВГ винаги има моментен разход. Дори при спускане от Шипка с пълна батерия, ненатиснати педали, изключен КК и ръмжащ двигател разходът е 1.3/100
Не е сигурно... Може да са реализирали ППХ и при хибрида при 'излишък на енергия'...
А показанието - и там не е сигурно tooth.gif tooth.gif На Джипката НИКОГА не показваше разход под 2л/100км, дори и при ППХ, когато през ОБД показва, че е спрял горивото (ама на дисплея - 2л/100км :) )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 14 Ное 2019 22:26

slowtraveler написа: 14 Ное 2019 22:22 Не е сигурно...
Може би, наистина само не показва нулев разход, а действителност е нулев.
slowtraveler написа: 14 Ное 2019 22:22 Може да са реализирали ППХ и при хибрида при 'излишък на енергия'...
Мислех, че може МГ1 да работи в двигателен режим в такъв случай. Но не е логично, защото ще подава допълнителен въртящ момент на короната, през сателитите. По скоро, би трябвало да работи в "спирачен" режим МГ1, според мен - ако не може в генераторен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от nicktodorov » 14 Ное 2019 22:32

Hursa написа: 14 Ное 2019 22:15
nicktodorov написа: 14 Ное 2019 22:11 Защо да е по-слаба?
Ами при вас батерията отдава до около 26 кс мощност. МГ2 е 72 кс. (до колкото знам)
При трето поколение на приус - батерията по спецификация е до 37 кс, при такива мощности - 10 кс отгоре са много. МГ2 е 82 кс.
Ако това е така, изобщо не разбирам логиката на Тойота.
Правят по-голям и динамичен хибрид, слагат му по-голяма и тежка батерия, а в същото време я правят по-слаба като к.с.

И защо изобщо модел с насока еко и икономично придвижване като Приуса, да е по-мощен на ток от Корола с големия мотор, таргетирана като по-динамична и мощна?

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 14 Ное 2019 22:44

При приус 4 батерията е до 24 кс.
И според мен, това е крачка назад при тойота. Електрическата мощност на хибрида става съвсем символична.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от slowtraveler » 14 Ное 2019 22:54

Hursa написа: 14 Ное 2019 22:26 Мислех, че може МГ1 да работи в двигателен режим в такъв случай. Но не е логично, защото ще подава допълнителен въртящ момент на короната, през сателитите.
Погледни по-глобално системата...
Възможна е например и следната логика: МГ2 генерира ток, който да няма къде да съхрани, но може да го прати на МГ1 който въртейки се с определени обороти (включително и в режим 'забавяне на въртенето - това също консумира енергия), ще развърти ДВГ дори и без на ДВГ да се подава гориво. Генератора ще е МГ2 (отнемайки част от кинетичната енергия на автомобила), а 'потребителите на кинетична и електрическа енергия - МГ1 и ДВГ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 14 Ное 2019 23:01

Според мен - ДВГ се развърта от короната, в случая. А тя от колелата. Така задържащия, спирачния момент - от страна на ДВГ се предава на колелата (подобно на "стандартен" автомобил). (А вече на двигателните колела, на короната - момента от ДВГ се "сумира" с момента от МГ2 - работещ в генераторен режим (или "спирачен", ако батерията е заредена, може би smile.gif )) А МГ1 работи в "спирачен" режим (режим 'забавяне на въртенето - не знам как се нарича на български, при руснаците е "тормозной режим") - създавайки "опора" за сателитите, съпротивителен момент (или работи в генераторен режим - ако батерията не е напълно заредена - и така, също "създавайки" съпротивителен момент на сателитите).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от biro » 15 Ное 2019 09:49

WoLF написа: 14 Ное 2019 18:29 biro написа: ↑
14 ное 2019 18:14
разходът е 1.3/100

Особено и климатика ако е на топло, а двигателя почва да изтива от спускането :thumbsup:
Е как пък не загрява за 20 минути спускане? И как минава в EV щом докосна леко газта? Ми лятото когато е спрян климатроника и е отворен прозореца пак ли поддържа топло с мотора само при спускане?
Hursa написа: 14 Ное 2019 18:38 И ръмжащ двигател, без да е в "B" режим?
Ръмжащ да, на D. Трябва да пробвам спускане с пълна батерия в позиция N и поддържане на скоростта със спирачки.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

strahomen1
Мнения: 160
Регистриран на: 13 Яну 2013 19:49
Местоположение: Габрово
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от strahomen1 » 15 Ное 2019 11:55

nicktodorov написа: 14 Ное 2019 22:05 9.7 даде на Trip average за пътуване от Дружба до Малинова долина през Малинов в Младост. Вярно трафика сутринта беше необичайно голям, ама нали уж хибрида там му е силата...
Иначе не съм ръчкал, следвах колоната, стараейки се да не изоставам и да ме засичат бързаци от съседните ленти.
Ако има значение, валеше, маршрута реално изкачване, парното на 22 еко и малко подгрев на седалката на ниската степен.
Нямам логично обяснение защо беше толкова. За сравнение тази вечер от Младост до Люлин почти без трафик, пак без старания за икономичност (освен ранни плавни спирания за регенериране) и trip average 4.5.
Колега има огромно значение за среден разход на къси отсечки от основния наклон на маршрута.Никога не сравнявай само в едната посока.Хвани си постоянен маршрут на отиване по нагорнище примерно ще ти е дооста завишен разхода,но на връщане ще си го компенсира задължително като усреднена стойност!Тествал съм го многократно.Затова и ако искам мога да постигна среден разход извън града 3.3 за 40 км ама само в едната посока!
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011
Forester 2.0XT - 2004

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от BOz » 15 Ное 2019 12:54

nicktodorov написа: 14 Ное 2019 22:32 Ако това е така, изобщо не разбирам логиката на Тойота.
Правят по-голям и динамичен хибрид, слагат му по-голяма и тежка батерия, а в същото време я правят по-слаба като к.с.
Не всичко в един автомобил са само спецификациите на хартия. Вземат се по-скоро много променливи и се покриват задания, които накрая рефлектират върху хартията.
Съвсем примерно като са видели статистически, че с по-големия товар на батерията тя по-рано умира от предвиденото, увеличаване на разходите от замяната ѝ и т.н., то са изчислили, че като я ограничат, ще спестят едни милиони накрая. Това е най-елементарната логика, която присъства като само една част в цялото уравнение.
Hursa написа: 14 Ное 2019 22:44 И според мен, това е крачка назад при тойота. Електрическата мощност на хибрида става съвсем символична.
И ти гледаш на нещата само на хартия. Батерията като абсолютно максимална мощност може да е по-слаба, но в средната си мощност да е по-използваема и по този начин да смъкват разхода.
Примерно при стартиране от място на светофара с твоя автомобил, системата при нормален заряд от 60% "взима" от батерията само около 5кВ енергия и веднага пали ДВГ-то за доускорението. Като запали ДВГ-то, батерията почти се откача от системата и колата минава само на ДВГ.
При П4 при старт, системата използва батерията до 10кВ и в момента на палене на ДВГ-то, то продължават едно 3-4кВ енергия да се черпят от батерията за още няколко секунди.
Демек ти имаш по-мощна батерия, но П4 я използва по-оптимално и по-продължително.
Отделно какви са фактите:
П3 със 136кс ускорява от 0-130 за 19,3 сек.
П4 със 122кс ускорява от 0-130 за 18,6 сек.
П3 и П4 80-120 = 7.5 сек.

Или какво излиза, че П4 въпреки по-малката си мощност на хартия все пак успява да запази 1:1 перформънса на П3.
За това не е важна хартията, а как въпросната мощност се отдава на пътя. Същото като с въртящия момент на ел. двигателя, който е 3 пъти по-висок на хартия от 1.0 ДВГ на Айго, ама и двете коли отдават един и същ момент върху пътя.
За това е хубаво да се чете, ама с разбиране, а не с маркетинг промиване. tooth.gif

Ако може последните няколко страници с мнения да се слеят с другата тема, защото последните десетки постове избягаха от фокуса на темата като такава.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от nicktodorov » 16 Ное 2019 21:35

Днес най-после изкарах колата извън града на разходка до Ниш.
Реален разход за трипа по данните ми от spritmonitor 5.63.
Обаче леко ме разочарова как се държи на магистрала...
С круиз на 125 като има леко изкачване понякога оборотите на мотора отиваха към 4000.
Среден разход само на магистралата при 120-125 - 7.5 по борд.
При скорости над 60 в EV не успява да поддържа скоростта, камо ли да доускори.

И един въпрос. За втори път днес забелязвам някакъв странен режим на хибридната система - двигателя пали, оборотите седят на 1000, моментен разход уж 0, а колата като че ли набира само на ток. Обаче мощност доволно, не както когато е само на батерия. Набира прилично и подминава 70 без обороти на мотора или моментен разход да мръднат.
Все едно двг го играе агрегат и добавя енергия за ел мотора.
Какъв е този рецим и има ли как да подпомагам по някакъв начин да влиза в него?

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от ToyotaPassion » 16 Ное 2019 22:16

nicktodorov написа: 16 Ное 2019 21:35 с круиз на 125 като има леко изкачване понякога оборотите на мотора отиваха към 4000.

и при мен е така, независимо, че двигателя си е доволно мощен (250кс) - явно просто така работи e-cvt на Toyota. Четох някъде, без въобще да съм сигурен, че е вярно - причината била, че постоянно се търсят максимално ефективните обороти....
Това е и единственото нещо, което не ми допада в RX-a. Колкото и добра да е шумоизолацията му, то промяната в оборотите си се чува - страничен наблюдател може да си помисли, че автомобила няма достатъчно мощност при изкачването и все едно 'автоматика превключва на по-ниска скорост', за да изкачи баира..
Разходът предполагам, че с времето ще падне.... 7,5 ми се вижда твърде много за круиз на 125км/ч.. RX-a в такива условия е около 8-8,3.. Не мога да си представя разход при подобни условия над 5-5,5 за королата за нормален...
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Enwor » 16 Ное 2019 23:10

Техническото изпълнение на "скоростната кутия" е такова и трудно може да гониш такъв режим във всякакви условия. Щом двигателят работи зависи от МГ1 колко от мощността ще предава на колелата. Аз доколкото се ориентирах в сметките на предавателните числа, ако няма нужда да зарежда батерията и МГ1 не си е достигнал максималните обороти, то двг-то няма нужда да увеличава оборотите. Та има много фактори за отчитане и цял компютър да следи и управлява. За изкачването и форсиране примерно, по-добре да качи обороти на двигателя и изравни тези на МГ1 с предавателния комплект колела за оптималнен резултат.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Hursa » 17 Ное 2019 21:59

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от nicktodorov » 17 Ное 2019 23:11

Съжалявам, че съм оставил впечатление за недоволство от автомобила. Напротив, като цяло съм много доволен и не съжалявам за избора и покупката. Просто споделях до тук нещата които не са ми ясни или ми се иска да бяха малко по-различни.
Преди да избера Королата имах всъщност друг избор - Хюндай Айоник плъгин версията. Обаче на тест драйв-а се разочаровах от немощността му. А Королата ме грабна точно с това, че “има някой под капака”.
Предната ми кола беше Сеат Леон ФР 1.8 ТСИ. Бях свикнал с това да не се замислям кога и как мога да изпреваря, при кикдаун дори и с над 60 да трябва тракшъна да се бори с превъртането на гумите.
Королата не е така, но по мое субективно мнение се доближава до степен да не си променям навиците.
Не искам да остане впечатление, че съм някакъв хулиган на пътя - напротив. Основно карам в рамките на ограниченията. Обаче постоянно пътувам до Гърция и със Сеата можех безопасно и бързо в Кресненското дефиле да изпреваря Тир или прекалено бавно МПС, без някакво планиране или чакане на възможност...
За съжаление, не съм карал все още в такава ситуация с Королата, мога само да прогнозирам и да се надявам, че няма да е много по-зле, съдейки по това, което видях до тук.
И тук искам да споделя промяната в мен от както я карам.
При избора водещо както описах беше мощността, а откакто я карам дори не съм я изпробвал както трябва в спортен режим.
Неусетно се пренастроих на икономично и безшумно шофиране, следене на EV режима, разхода и Еко точките.

Края на месеца ми предстои каране до Франкфурт и ще имам възможност по-добре да преценя как е като вървене на магистрала. Ще споделя пак наблюденията ми.

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Странно държане на нивото на батерията

Мнение от Enwor » 18 Ное 2019 09:56

Офтопик
Като гледам, лека полека хибридите транформират шофьорите към лежерно и плавно каране. Аз от бензинката, дето я форсирам от време на време градско, в тестовия хибрид свалих от 6,5 на 3.5 градско :D. Тойота така ще свършат повече работа от КАТ по намалянето на черната статистиката :)
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 96 госта