Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
trib
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
Местоположение: България
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от trib » 05 Юни 2021 00:25

Здравейте, от няколко месеца съм в търсене на нов автомобил, но се колебая много в избора си. Колебая се между Голф 8 1.5 TSI и Корола.

Бях писал преди време в секцията за Корола за мнение за 1.2 турбо двигателя, защото мислих да купя него, но се оказа, че никъде не мога да го тествам...Та сега обмислям покупка на Корола 1.8 Хибрид. От един месец се опитвам да тествам колата в Пловдив, но ми казват всяка седмица, че нямат номера. Това, което ме привлича в Хибрида е движението на ток в града при ниски скорости. Разходът не е толкова важен.

От всичко прочетено тук, по други форуми и гледаното в YouTube ме притесняват три неща за Королата (с оглед на това, че настоящият ми автомобил турбо бензин прави 0-100 за 9.2 сек., като двигателят е много динамичен, тих и плавен, а Голф 8 мисля, че е някъде около 8.7 сек.:
1) С двигател 1.8 хибрид мога ли спокойно да изпреваря на къса отсечка по пътя Асеновград - Пампорово например?
2) Много ли е дразнещо това ръмжене при ускоряване? Някой може ли да ми обясни при какви обстоятелства колата вдига 4000 оборота и ръмжи? Един колега в тази тема се беше изказал, че e-cvt е "гадно".
2.1) Например в града на трилентови пътища, където въпреки ограниченията се кара с 60-65 - ще се появи ли? Тоест тръгвам от 0 на светофара и искам максимално бързо да стигна 60 км/ч (не като на състезание разбира се) Подчертавам, че разходът не ме засяга и искам да си карам колата, като нормален автомобил, а не да пестя гориво.
2.2) При легнал полицай - когато намалям от 50 на 30 и след това отново искам бързо да ускоря до 50 - вдига ли оборотите високо
2.3) На междуградски път, ако при изпреварване ускорявам от 60 до 90 пак ли ще ръмжи силно и ще вдигне оборотите до 4000
2.4) На планински път/изкачване - ако някой намали, за да завие например, аз намаля например до 30-40 и след това трябва да се върна на 60 - пак ли шуми
2.5) На магистрала при всяко изпреварване ли вдига рязко оборотите и се чува ръмжене - например от 120-130 да вдигнеш 145, за да изпревариш (при нормално шофиране от Пловдив до Бургас според мен се изпреварва поне 40-50 пъти)
2.6) Въобще всяка ситуация в която се налага да намалиш и после бързо да възстановиш скоростта - този процес шумно ли се осъщестявява?
3) В някои видео ревюта твърдят, че спирачката на хибрида била груба и се усещала по-различно от нормалния автомобил. Така ли е? В какво се състои разликата?

Предварително благодаря за коментарите!

aleandro
Мнения: 55
Регистриран на: 26 Яну 2009 18:12
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от aleandro » 05 Юни 2021 01:26

1) Ускорението на Королата е 11 сек. Едва ли ще има осезаема разлика с 8.7 сек при Голф, при положение, че говорим за ръчни скорости. В реални условия, ускорението на автомобил с автоматична скоростна кутия винаги ще е по-добро, от такъв с ръчна. А и имаш спортен режим, при който педала на газта става доста по-отзивчив.
2) Плюсовете на хибрида са ниския разход и плавното ускорение, докато големия минус си остава шумния двигател при високите обороти. Като гледам повечето въпроси, шумът определено ще те дразни. Мисля, че при повечето от изброените ситуации, двигателя ще е по-шумен от обичайното.
3) При плавно натискане педала на спирачката, т.е. при нормално, ежедневно шофиране, автомобила спира с ел. двигателя или така нареченото “регенеративно спиране”. При рязко натискане на педала се включва и физическата спирачка и може леко да се усети този момент.
Задължително тествай королата и разиграй различните варианти, които си посочил. Няма смисъл да караш автомобил, който не ти носи положителни емоции.
Toyota Corolla 1.8 HSD 2020

xtratime
Мнения: 78
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от xtratime » 05 Юни 2021 06:56

Привет!
1. Можеш спокойно да изпреварваш, където и когато поискаш, стига да е позволено от правалника wink.gif
2. Относно шума- всеки разбира шума различно. За мен лично шума е нормален за двигател, който е достигнал 4000 оборота и повече. Предишният ми автомобил със скорост 140км/ч си подминаваше 4000 оборота и ми беше по-шумна. Ако някой е карал по-тиха кола тази ще му се стори по-шумна. Хубаво е да направиш тест за да разбереш при теб какво ще е усещането.
3.Спирачките изобщо не са груби.Колата си спира чудесно.Ако станете собственик на хибрид и свикнете с колата, ще разберете какво е имал предвид колегата преди мен.
Успех в избора на автомобил!
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Volkata
Мнения: 353
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Volkata » 05 Юни 2021 08:07

Една идея, да потърсиш под наем кола и дя я наем за един ден и да си направиш разходка с нея, не съм го правил до сега, но ако взимам по различен автомобил от обичайния мисля че е добра идея
Toyota Corolla 1.6 e210

trib
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
Местоположение: България
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от trib » 05 Юни 2021 08:36

Volkata написа: 05 Юни 2021 08:07 Една идея, да потърсиш под наем кола и дя я наем за един ден и да си направиш разходка с нея, не съм го правил до сега, но ако взимам по различен автомобил от обичайния мисля че е добра идея
Точно това ще направя идната сряда tongue.gif - ще наема Корола за 1 ден, за да добия представа за возия, пространство, позиция на шофиране и т.н. За съжаление няма Хибрид 1.8. Има само 1.5 ръчни скорости 2021г.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 05 Юни 2021 08:37

Мнението за ШУМА идва от факта, че през повечето време колата е много тиха. Оборотите са около 1-2000. И в един момент почва да ти ръмжи.В сравнение с конвенционалните при които шума е перманентен и ти просто не го отразяваш. На магистрала като натиснеш до долу вдига оборотите докато стигнеш скоростта, което не е много след това държи около 3000. Нямам спомен чист бензин колко държи при тази скорост. Но предната дизел 2.0 90 коня държеше около 3000 оборота.
Предимствата на хибрида са много и разхода е най - малкото. Нямаш съединител, скоростна кутия, алтернатор, стартер, турбо, нямаш никакви ремъци. Само ангренажна верига...тоест от към обслужване след 5тата година имаш мнооооого малко неща.
Както колегата е споменал, при плавно спиране, ползваш ел.мотора, което ти пести дискове и накладки, което тяхната смяна ще е доста по - далеч във времето.
Притесненията на повечето скептици покрай мен е батерията. Което е безумно само по себе си. Имаш 10 години гаранция , да не говорим че смяна на съединител с маховик стъпваш на 2к... отделно всички други "консумативи" - ремъци, ролки и тн.
Та хибридната батерия си е слънце

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Enwor » 05 Юни 2021 09:16

Ако искаш хибрид тествай хибрид! Интериора е еднакъв но поведението е доста различно. Ако трябва разходи се до друг дилър, но тествай това което търсиш.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2631
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 05 Юни 2021 11:52

trib на повечето въпроси отговора зависи от теб. Много е относително "шумно", "силно ръмжене". Вземи хибрид и го пробвай, но аз като те чета мисля Голф да си вземеш... Но пробвай хибрида и виж как ще ти е като удобство за твоите нужди. Ниски разходи, спирачки остават на заден план много бързо :thumbsup:
Лично моите първи спечатления от хибрида ми бяха големите нютони на електромотора (от гледна точка на твоите въпроси).
Като цяло колата е за градски и извънградски скорости. Резки ускорения и високоскоростни режими са ѝ в некомфортната зона и от една страна двигателя е над 4000 оборота и се чува и от друга цялата хибридна система не може да ти помогне много от към разход...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 07 Юни 2021 14:18

Моето скромно мнение, което мнозинството тук ще оспори разбира се, е, че най-вероятно няма да ви хареса хибрид, особено пък 1.8.
Аз съм с по-големия 2.0, но дори за него, нещата за които питате и отговарям, ще са валидни...смятайте за по-малкия 1.8...

- Изпреварвания на къси прави отсечки между завои според мен няма да са спокойни, ако изпреварвания се движи с повече от 60-ина км/ч. Ако има и изкачване - съвсем.
- Хибрида при всякакво по-рязко ускорение с да кажем повече от поливната ход на педала на газта ще вдигне оборотите над 4000 и ще ръмжи. За мен в описаните от вас ситуации си е дразнещо наистина.
- спирачката не е груба, просто ще ви трябва време да се научите кога спира с регенерация и кога активира и накладките. От там и по желание да управлявате това.

И като цяло:
- Вас не ви интересува разхода, но хибрида това му е най-големия плюс.
- Искате добро ускорение без ръмжене като жигула с избушено гърне, но хибрида при ускорения вдига повече обороти от турбо бензинов мотор и съответно ръмжи.
- И мен ме блазнеше движението на ток с ниски скорости, но те са толкова краткотрайни периоди, че изобщо не са съществени.

Ако маневрирате из паркинга на мол ще се движите на ток. Но дори там, ако само за момент по-рязко натиснете газта - ще запали и двигателя.
Ако на светофар ускорите различно от плавно дозиране на газта - ще запали и двигателя.
Ако се движите на равна отсечка с под 80-90 и върнете докрай газта ще изгаси. После пак с нежно галене на газта я има достатъчно ел мощност да задържи скоростта , я не. Ако няма - ще запали и двигателя.
Дори всички фактори отговорни за нуждата от палене на двигателя да са във ваша полза, не очаквайте повече от около 1-1.5 реален пълен километър движение на ток с много спокойно и плавно (абе да си го кажем мудно) каране без нужда от спиране обаче. Спиране на светофар и последващото ускорение сериозно ще намалят този пробег дори и до под 0.5 км.

Като за финал - или вземете турбо бензин, или ако цената не е проблем - плъгин хибрид.

dracunculus
Мнения: 1216
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 07 Юни 2021 14:50

Като чета поста на колегата trib оставам със следното впечатление- търси що годе добре ускоряваща кола, която да не е много шумна при ускорение и е без значение колко харчи. Лично аз нямам опит с тази Корола, но съм карал предходния Аурис, който е много сходен като параметри с Королата с малкия двигател. И лично на мен ми идваше муден и шумен този двигател при ускорения. Нека направи тест-драйв и да си прецени сам...
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 07 Юни 2021 15:26

Krachunov написа: 05 Юни 2021 08:37 Предимствата на хибрида са много и разхода е най - малкото.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 Вас не ви интересува разхода, но хибрида това му е най-големия плюс.
Нещо напоследък се ослушвам за хибрид. Като чета тази тема обаче, ми минава мерака.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3357
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от mfandakov » 07 Юни 2021 16:21

gimara написа: 07 Юни 2021 15:26 ми минава мерака.
Мисли трезво,не се хващай на въдицата че ще почнеш да гледаш все в разхода.Ще стигнеш момента да не даваш газ за да свалиш 0.200 гр от разхода по маршрута София/Пловдив. Карай си колата и не гледай реклами по ТВ.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 07 Юни 2021 17:19

gimara написа: 07 Юни 2021 15:26 сли трезво,не се хващай на въдицата че ще почнеш да гледаш все в разхода.Ще стигнеш момента да не даваш газ за да свалиш 0.200 гр от разхода по маршрута София/Пловдив. Карай си кола
Не е нужно да се вманиачаваш на темата разход, но пък хибрида създава добри предпоставки за по - спокойно шофиране, без това да оказва влияние на времето за изминаване на дадена дистанция в града. Много светъл пример имам и сигурно ще се повторя. От подуене към сточна гара са няколко светофара и дълга права отсечка. Въпросния случай е в началото когато се качих и беше мерак, точно мечтата на nicktodorov да движа на ток колкото може повече. Съответно карах според дисплея с еко точки колко газ и тн... На всеки светофар кажи речи бях изрязван от бързаци, които само след 200 метра вече скачаха на спирачките. В това време аз се приближавах с 30 км таман когато светваше зеления сигнал и продължавах на практика без да спирам. Това се повтори най - малко 3 пъти с едни и същи участници в движението. Разликата беше че едните бримчеха газ спирачка, докато аз просто се движех с постоянна скорост.

Общо взето nicktodorov и Hursa са единствените скептици във форума по отношение на хибрида. И споменаваните негативи от тоях са по - скоро чисто субективни. Все едно да кажа на мен не ми харесват зелени коли... толкова е меродавно и тяхното мнение.
Ако ще се отказвате от хибрид само от четене на субективни мнения от форум... то тогава кола не ви трябва... предвид, че всяка марка си има форум.. ще се намерят минуси за абсолютно всяка.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 - Изпреварвания на къси прави отсечки между завои според мен няма да са спокойни, ако изпреварвания се движи с повече от 60-ина км/ч. Ако има и изкачване - съвсем.
Спорно, но както казах субективния фактор тук е твърде голям за да го разискваме по темата.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 - Хибрида при всякакво по-рязко ускорение с да кажем повече от поливната ход на педала на газта ще вдигне оборотите над 4000 и ще ръмжи....
Зависи и от терен и от скорост.. Ако от 0км на светофар се набримчиш до 4000 оборота ще дръпнеш мнооого пред всички останали и само някой друг бесен селяндур ще е с тебе редом, докато набивате спирачките на следващия светофар. Не говоря да се втелясваш по 200 грама разход повече или по - малко. Но нормално тръгване е ДО 3000 оборота.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 - спирачката не е груба, просто ще ви трябва време да се научите кога спира с регенерация и кога активира и накладките. От там и по желание да управлявате това.
Освен ако не искаш да пестиш буквално от всичко, никога няма да разбереш кога с кое спира. Както преминаването от ток на бензин и от бензин на ток, така и спирачката няма да разбереш кога коя ползва... имам предвид не е нещо което ОСЕЗАЕМО да се качиш и да се питаш к'ВО стааа бе.....
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 И като цяло:
- Вас не ви интересува разхода, но хибрида това му е най-големия плюс.
Пак има субективно виждане по въпроса, но ако човека смята да задържа колата повече от гаранционния период и/или километри. Разхода е най - малкото, предвид многото неща които просто НЯМА да обслужиш в един хибрид.
Също така, освен "дразнещото виене" по време на ускорение, през повечето време колата е много по - тиха от повечето коли. Сега ако се режеш до 4-5000 на всеки светофар после скачаш на спирачката и после пак... ДА, НЯМА да има тишина :D:D:D
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 - Искате добро ускорение без ръмжене като жигула с избушено гърне...
Някакви глупости дето не е нужно да се дискутират.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 но хибрида при ускорения вдига повече обороти от турбо бензинов мотор и съответно ръмжи.
Понеже наистина нямам пресни впечатления, бихте ли споделили какви обороти държи бензинова кола със сходни коне да речем 140 км (понеже хибрида там му е "куцото " място от към шум)...наистина няма ирония...
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 - И мен ме блазнеше движението на ток с ниски скорости, но те са толкова краткотрайни периоди, че изобщо не са съществени.
Амиииииии, значи проблема не е в хибрида, ами в кофти преценка. Като цяло идеята на хибрида не е да дъниш на ток Х км.. а да компенсира двигателя в диапазоните в които той е най - не икономичен, както и за допълнително мощност. Ако отделите време да прочетете и книжката към колата, ще намерите, че движението САМО на ток не винаги е най - ефективно.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 Ако маневрирате из паркинга на мол ще се движите на ток. Но дори там, ако само за момент по-рязко натиснете газта - ще запали и двигателя.
Да след което веднага ще го изгаси, щом пуснете газта...
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 Ако на светофар ускорите различно от плавно дозиране на газта - ще запали и двигателя.
Да, при нормално тръгване на ток върви до 20-30, след което пали двигателя. Ако се стараеш може до 60 да стигнеш без двигател но като цяло няма смисъл.... Освен ако не е продиктувано от трафика.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 Ако се движите на равна отсечка с под 80-90 и върнете докрай газта ще изгаси. После пак с нежно галене на газта я има достатъчно ел мощност да задържи скоростта , я не. Ако няма - ще запали и двигателя.
Да, така на пътя В.Търново - София, съм карал между 2 и 4 км на ток. Не беше под 90, а точно с 90км... айдеее 87 понеже километража не е точен.
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 Дори всички фактори отговорни за нуждата от палене на двигателя да са във ваша полза, не очаквайте повече от около 1-1.5 реален пълен километър движение на ток с много спокойно и плавно (абе да си го кажем мудно) каране без нужда от спиране обаче. Спиране на светофар и последващото ускорение сериозно ще намалят този пробег дори и до под 0.5 км.
Ако искаш толкова много на ток, защо не прочете листовката преди това и не си взе електричка ?
nicktodorov написа: 07 Юни 2021 14:18 Като за финал - или вземете турбо бензин, или ако цената не е проблем - плъгин хибрид.
Плъгина - супер ако има къде да го зареждаш... След като свърши батерията, какво се случва... идват всички тези неща които не харесваш и описа по - горе. :D

Аватар
Filbor
Мнения: 1052
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Filbor » 07 Юни 2021 18:19

Krachunov написа: 07 Юни 2021 17:19 Ако искаш толкова много на ток, защо не прочете листовката преди това и не си взе електричка ?
защото
nicktodorov написа: 29 Дек 2019 19:16 Проблема със зарядните станции според мен е огромен и е причината да избера Королата пред Кона.
...
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 07 Юни 2021 18:27

Krachunov написа: 07 Юни 2021 17:19 Пак има субективно виждане по въпроса, но ако човека смята да задържа колата повече от гаранционния период и/или километри. Разхода е най - малкото, предвид многото неща които просто НЯМА да обслужиш в един хибрид.
Аз се оглеждам за 5-6 годишен Аурис под 100 000 км. Гледам, че започнаха да излизат на пазара от дилърите.
И какво няма да му обслужвам на хибрида в сравнение с настоящата ми кола Корола Версо 1.8 ?
Аз до тук 12 год. и 160 000 км. съм сменил пистов ремък - 1 път на 90к и сега на 160к - 2х50лв. Предни накладки на 60к, предни дискове(износени 3,5мм при допуск 2 мм) с накладки на 120к. Задни накладки на 90к. Свещи на 30к, струват 25 лв комплекта, сменям си ги сам. Антифриз на 150к, следваща смяна след 90к. Акумулатори 2 бр. Предни амортисьори и биалетки на 150к. Масло и филтри сменям всяка година.
Ако купя хибрид(не нов) и го карам 8 год, да кажем до 180 000 км. и не ме интересува разхода, какво бих спестил от горе изброените неща за обикновен бензинов автомобил? Може би трябва да отворим тема - Заслужава ли си купуването на хибрид 2-употреба, до 5-6 год. и до 100к км?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта