Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 04 Ное 2021 13:11

biro написа: 04 Ное 2021 12:46 При електричката ако ти остават 50км пробег обаче караш със 150 в баир и настъпваш да направиш място на някой по-бърз може да ти свърши батерията и оставаш там. С хибрида не чакаш пътна помощ.
Отговор в стил "А вие що биете негрите?"
Темата е за хибридното задвижване, в нея многократно съм писал за този недостатък на хибридите и всеки път беше отричано, че е възможно да се случи. И сега колегата пише за същото, станало в реална ситуация, което потвърждава моите писания от преди.

Ако отворите тема за електрическото задвижване, там може да обсъждаме как се държат електричките с 50км пробег.

Аватар
max-2
Мнения: 1787
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от max-2 » 04 Ное 2021 13:33

Пробвайте с нещо по-мощно, интересно ми е 2.5 хибрида на рав4 и камри дали се държи по подобен начин. Иначе 1.8 хибрида на аурис го карах един ден, останах с усещането че не върви тази кола. Т. Е. тромава работа при потегляне от място най-вече. bash.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 04 Ное 2021 13:48

Това имах предвид... При маломощен автомобил, каран на предела на възможностите му (извън нормалният експлоатационен диапазон) не е невъзможен такъв ефект... Просто защото можеш да го караш 'на предела на възможностите му'... С мааалко по-мощен хибрид реално не можеш да го караш толкова дълго време на предела на възможностите му по мощност...
С хибриден Лексъс при над 200км/ч не му свършваше батерията :) И съвсем не виждам как би могло 'да му свърши батерията' при какъвто и да е реален път...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 1214
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 04 Ное 2021 13:48

Директен отговор за 2,5л хибрида ви давам, в моя случай в IS 300h - твърдо НЕ, няма никаква разлика в динамиката при пълна и празна батерия (празна според показанието на графиката). Тествал съм го не веднъж, тествал съм го и в бая сурови условия. Ще го тествам и с GoPro камера на главата ми и ще ви кача видеото, само да ми се отвори време и възможност! На какво се дължи - не съм инжинер в Тойота, потребител съм, който си познава колата и знае какво усеща. За малките хибриди - не коментирам, нямам опит. Ta, nicktodorov, недей в никакъв случай да генерализираш за всички хибриди, защото гамата далеч не се изчерпва с 1,8 и 2л HSD, а даже и в случая с 2,5л това, което твърдиш, просто не е вярно!!! Предполагам, че 3,5 и 5л хибриди в Лексус са още по-суверенни във всички ситуации :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
BOz
Мнения: 4282
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 101 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 04 Ное 2021 15:18

nicktodorov написа: 04 Ное 2021 12:18 Не, не може да се случи същото. Ако колата си е слаба, то тя винаги си е слаба.
Именно. В дадения случай колата си е слаба. Какво очакваш от 120 коня, при 150 км/ч и изкачване на баир? Като ѝ удариш педала на газта да се случи нещо чудо? В този режим и с 200+ к.с. дизел съм усещал недостиг на мощност, различаващ се съществено спрямо очакванията ми. tooth.gif
nicktodorov написа: 04 Ное 2021 12:18 И когато батерията на хибрида е паднала като в описания тук случай,
Аз лично не прочетох, че виновника за това държане е падналата батерия. А просто, че колата не тръгнала да върви както се очаквало. Ами не знам, ама в тази ситуация доускорение от 150 до 170 сигурно ще е поне 30 секунди. Ако въобще успее да вдигне 170 на баир.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
ico1
Мнения: 286
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ico1 » 04 Ное 2021 18:32

За 2.5 на РАВ4 до сега за 15000км никъде не е казала назад. tooth.gif
LEXUS RX450hl

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 75 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 04 Ное 2021 18:39

Различните технологии си имат различни "плюсове" и "минуси". В случая, това не е недостатък, а ограничение в технологията. И си я има при всеки хибрид (дори плъгин хибрид може да се "опре" в това ограничение). Вярно, че се случва рядко, но се случва при определени ситуации. Аз си позволявам да "натискам" педала доста на "междуградско", особено на магистрала (а съвсем не съм "страхотен шофьор"), но си спомням само за два случая, когато съм го усещал - и двата пъти на участъка Ботевград - София, посока София, при изкачване на Витиня със скорост над 140 150 (втория път го усетих чак към края на магистралата, т. е. не при изкачването, а в последния участък - бях натиснал до към и над 170 след "Витиня"). Предполагам, колкото е по-мощен ДВГ на хибрида, толкова по-рядко би се стигало до това (писали сме на тази тема няколко пъти - сорри за повторенията), освен ако специално не се цели. В случая - малката ел мощност на хибрида на тойота (при относително доста по-голямата мощност на ДВГ) - способства за по-рядко достигане до подобно "изчерпване" на батерията. Но в никакъв случай не го смятам за предимство. А точно обратното - нека да се стига многократно по-често до такива случай, но нека ДВГ да е много по-малък, много по-маломощен и много по-икономичен, с много по-голяма мощност получавана от батерията, около и над половината от системната - много повече да е хибрид.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ico1
Мнения: 286
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ico1 » 04 Ное 2021 19:00

Аз търсех точно това,голям,прост не турбиниран бензинов мотор с
дизелов разход.За сега съм. много доволен! ppp.gif
LEXUS RX450hl

bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от bigchicken » 05 Ное 2021 08:24

Леле, как са се развихрили нещата :) Идеята беше, че има условия, в които може да се получи ефекта при малките двигатели. Аз говоря за 150 по километраж на Тракия, което си е в ограничението по реална скорост ;) Просто дълго време на лек наклон, аз бех пуснал друго на дисплея и като се наложи за кратко да дръпна бях изненадан, защото друг път на същия наклон си ускорява още. После превключих мултимедията и видях, че на практика явно на моторчето не му е комфортно и си смуче и от батерията, което като продължи достатъчно дълго явно си я свършва. На още две изкачвания, позволяващи каране бързичко без отпускане на газта ми се е случвало. Но наистина са някакви определени обстоятелства, почти невъзможни за случване. Притесняват ме две поредни изпреварвания евентуално, но аз не съм от екстремно изпреварващите, че да се наложи да изцедя по този начин батерията…
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 05 Ное 2021 09:42

От кога ви ги говоря тия неща:
nicktodorov написа: 15 Фев 2021 11:13 Така, след дискусия в английския форум, се потвърди и другата крайно неприятна за мен особеност на хибридите - крайно неконсистентната мощност и ускорение.
Ако при автомобил с "нормален" ДВГ имаме да кажем 100кс, то ние разполагаме с тях при всяко ускорение независимо колко гориво имаме в резервоара или колко пъти подред ускоряваме.
При хибрида колко комбинирани кс имаме е абстрактно число по същия начин като обявения разход - с твърде много условности и специфични идеални условия...
Прекалено много зависи от това колко зяряд има в батерията и в какъв режим в този момент работи двигателя - дали зарежда баерията или не...
Теоретично ако започнем поредица от изпреварвания с пълна батерия, то всяко следващо ще е все по-бавно и по-бавно...
nicktodorov написа: 11 Окт 2021 10:26 ел мотора може да компенсира липсата на турбо и да добави още коне, но може да го прави докато имаш батерия. Ако си изкачвал някакъв баир и батерията е паднала на 3 черти (минимума при Корола) и горе на равното искаш с максимално ускорение да изпревариш тир примерно, добавената мощност от ел мотора ще бъде много по-малка (за по-кратко време), отколкото ако направиш същото изпреварване с батерия над половината...
Колегата без да се познаваме и да съм му влиял по какъвто и да е начин, как стига до същия извод и го усеща точно както както съм го писал:
bigchicken написа: 05 Ное 2021 08:24 друг път на същия наклон си ускорява още
bigchicken написа: 05 Ное 2021 08:24 смуче и от батерията, което като продължи достатъчно дълго явно си я свършва.
bigchicken написа: 05 Ное 2021 08:24 На още две изкачвания, позволяващи каране бързичко без отпускане на газта ми се е случвало.
bigchicken написа: 05 Ное 2021 08:24 Притесняват ме две поредни изпреварвания евентуално
Та дет се вика - no comment...

dracunculus
Мнения: 1214
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 05 Ное 2021 10:25

Не, nicktodorov, както пък аз все ви (по-точно ТИ) говоря- генерализираш и говориш за хибридите КАТО ЦЯЛО, базирайки се на 1,8 и 2л....Както обещах- снимах си Лексуса с пълна и празна батерия 0-100 - и в двата случая дава ЕДНАКВО ускорение, при това, за мен изненадващо доста под обявените 8,3 сек- изненада ме, че дори на влажен асфалт потегли без забавяне. Ще кача видеата, но искам да го снимам пак с по-добро качество (ще се опитам да монтирам GoPro, че сега с телефона беше кофти) и ще се опитам да вграда във видеото и хронометъра- за напълна обективност!
Последно промяна от dracunculus на 05 Ное 2021 10:49, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ufer » 05 Ное 2021 10:41

Аз нямам хибрид, но зет ми има Лексус СТ200h с 1,8 л мотор. Карал съм го и не съм забелязал да има недостиг на мощност. Вярно, не съм го пробвал на сериозни наклони, че тук при нас е равно, но вероятно при по-силните мотори това не е проблем. :thumbsup:

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 05 Ное 2021 11:24

ufer написа: 05 Ное 2021 10:41 вероятно при по-силните мотори това не е проблем
С това съм съгласен. Или го няма проблема, или е толкова минимален, че не е осезаемо.

Но има и друго. С проба на чужда кола трудно може да се хване този проблем. Трябва да си познаваш собствената, да знаеш какво може обикновено и в описаната ситуация да усетиш, че не е както обикновено. Иначе нямаш отправна точка с какво да сравняваш.
Точно както е описал колегата - Преди е изпреварвал на същата отсечка по-лесно от колкото във въпросната случка.

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ufer » 05 Ное 2021 11:29

И това е вярно - всеки трябва да си познава магарето, кога рита... tooth.gif

Аватар
WoLF
Мнения: 2618
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 244 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 05 Ное 2021 12:18

Моята се наложи да я карам "на рали" веднъж и си вървеше.
Забелязвам два режима като цяло при ниска батерия:
1. Не се иска мощност - колата остава само на бензин и то скопен, че има да зарежда батерия. В този случаи няма никой tooth.gif
2. Иска се мощност - колата спира да зарежда батерията и от МГ1 отива направо в МГ2 (според графиката) и загубата на мошност е малка, а заряда на батерията не отлепва от дъното :whistle:
Това е като субективни усещания, ясно че загуба трябва да има и може да е сходна. Давам си сметка също, че при наклон дори и втория режим може да е прекалено скопен за безопасно поддържане на скорост и изпреварване в рамките на разумното.
ИзображениеИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта