Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 08 Юни 2021 12:26

nicktodorov написа: 08 Юни 2021 12:02
Krachunov написа: 08 Юни 2021 11:22 В Българя измислените еко стикери нямат за цел НИЩО да променят в дадена посока.
Тези псевдо ЕКО псевдо стикери са просто компенсация на правилните хора за това, че последните бяха лишени от печатането на стикери за винетки. Дори и тук се доказа че може да съществува система, която да те засича по номер без измислени лепенки... НОО Това е положението.
Да, те така сигурно са мислели и хилядите тарикатчета с премиум автомобили регистрирани като N1 за да спестят данък преди няколко години.
А ти вярваше ли, че ще започне промяна да се обърне логиката в данъците на автомобилите спрямо годината на производство?
И това дори при досегашното управление. А ако дойдат нови с различни възгледи? Само чисто теоретичен пример - кмет на София става Борис Бонев от Спаси София. Дали управлението на автомобил, да не говорим стандартен с вътрешно горене, из София ще продължи да е същото?
Как можеш с такава категоричност да си сигурен, че нещата ще си останат такива и занапред?
offtopic.gif
Тук малко на политика ще го ударим. На кметските избори много хора мислеха че картофела от Самоков няма да стане за 3ти пореден мандат кмет. Но ето на.. Въпросната учителка няма ЕДИН проект, който да не е минал без проблеми и скандали и издънки ОТ ДО... но е факт.
Как мога да твърдя с такава категоричност? При последните по шумни дискусии за ограничаване на проблема с автомобили, другарката Нинова излезе и се изцепи, че с готвените промени щяло да се удари по джоба на най - бедните....НАЙ - БЕДНИТЕ българи... то верно дойде от устата на БСП - но си прозвуча като соц слоган: Българските болни, най - здравите болни.. Та и те така... Българските бедни, най - богатите бедни.

Човека, който дойде и каже от днес над 10 годишни коли не може да ги регистрираш. Коли над Х години и под ЕВРО - Х данъка три-десет пъти се увеличава... и изобщо всякакви такива в тази насока.. ако не го свалят с бунтове и протести... То на следващите избори, ще дойде месията който ще спаси най - бедните.. а именно 95% от собствениците на автомобили.


https://www.dnes.bg/stranata/2019/08/10 ... rka.419230
новината е от преди 2 години но цифрите не са се променили. Автомобилите ДО 5 годишна възраст са 5%
ЕТО така може да се твърди с категоричност...
Много неща трябва да се направят... в София... предимно... огромна част трябва да стане зона.. винетките трябва да станат не 100 на година а поне 100 на месец... данъците въпреки промените все още са малки.. Караш 200 коня 15 годишна бангия и плащаш 300 лева и имаш претенции ???
Но толкова.
По темата със стикерите... цяла софия и българия е опасана с камери. Вече се видя че камерите могат да следят за дадени условия... наличието на платена винетка... САМО ПО НОМЕР без стикер... този стикер струва пари...

И на база на всичко от горе.. спокойно мога да кажа, че ако има такива хора купили си хибрид заради ЕКО съображения... са не повече от 3ма...

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Юни 2021 13:34

Споменах стикерите, защото просто така го измислиха, по причините които описа. И съм напълно съгласен с теб, че е малоумно при наличие на камери. Но примера ми беше за самите рестрикции, а не как точно ще става контрола им.
А относно това кой ще си позволи да направи кардинални непопулярни за масите промени - не мога толкова категорично да се "успокоявам", че няма как да стане.
Може да дойде по линия на задължение за хармонизиране на нещо си в ЕС, може по някаква друга причина. Не е като да не сме виждали промени в ущърб на "бедните". И не е като да няма начини по принцип нещо като ти се отнеме, да те компенсират с друго и накрая пак да не си назад като цяло.
В доста държави това вече е направено, в други се прави в момента. Там едва ли хората (колкото и с по-добри доходи да са от нас) с въодошевление са приемали рестрикциите.
И друго - преди години, като се въведе платеното паркиране да е имало бунтове? Сега като периодично разширяват зоните да има локални бунтове? Не забравяй, че българина е много силен на маса и на 2+ ракии, ама когато трябва наистина да направи нещо, знаем колко си разваля "рахатлъка"...

Иначе аз винаги съм бил привърженик на непопулярни мерки, ако искаме да постигнем нещо хубаво. Крайно време е в България да се осъзнае, че притежанието на автомобил и евтината му експлоатация не е право по конституция и държавата да е длъжна да го осигури на всеки. Нямаш пари за данък - няма да караш. Нямаш пари за истинска поддръжка и реални ГТП - няма да караш. Нямаш гараж, паркомясто, стикер за зона - няма къде да паркираш, съответно няма да караш.
Иначе оправданията да не се прави нещо хубаво по такива причини, не са много по различни от тези на един етнос "ми няма кво да ядем, затова ще си берем желязо"...

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 08 Юни 2021 13:54

nicktodorov написа: 08 Юни 2021 13:34 ..
Напълно съгласен

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 08 Юни 2021 14:20

Нещата никога не са толкова прости... Това, че някой кара 15-20 годишен автомобил едва ли е по негово желание - уверен съм, че ако имаше възможност, всеки би си сменял автомобила ако не всяка година - то на всеки 2-3г...
Баща ми кара 30г автомобил... С пенсията - толкова... Ходи трудно, затова му трябва автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 08 Юни 2021 15:04

slowtraveler написа: 08 Юни 2021 14:20 Нещата никога не са толкова прости... Това, че някой кара 15-20 годишен автомобил едва ли е по негово желание - уверен съм, че ако имаше възможност, всеки би си сменял автомобила ако не всяка година - то на всеки 2-3г...
Баща ми кара 30г автомобил... С пенсията - толкова... Ходи трудно, затова му трябва автомобил...
Идеята е съвсем друга... мина времето когато всички бяхме равни...някои по - равни. Проблема с автомобилите е, че в София вече всеки се конкурира за лимитиран ресурс - МЯСТО. Колкото и цинично да звучи от гледна точка на вашия баща, ако той кара 30 годишна кола и я паркира на тротоара или някъде в тревата. Тогава това е толкова цинично спрямо всеки пешеходец. Доводите "ако има възможност" не оправдава подобно поведение. Разбира се въпрос на политики е, дадени хора (инвалиди например) да бъдат подпомагани по някакъв начин. Но не променя факта, че 30 годишна кола със сигурност не е най - екологичното нещо, което може да си причиним на белите дробове.
Колата е лукс. НЕ е жизнено необходима. Със сигурност е удобство и е по - приятно и лесно от колкото да бъхтиш с градски, но в условията на ограничен ресурс, то това струва пари.

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Юни 2021 15:07

slowtraveler написа: 08 Юни 2021 14:20 Баща ми кара 30г автомобил... С пенсията - толкова... Ходи трудно, затова му трябва автомобил...
Този частен случай ок.
Обаче баща ти ако живееше в западно-европейска държава щяха ли да го оставят да кара такава кола само заради финансовата страна?

А има и друга гледна точка - заради частните случаи трябва ли да запазим сегашната кочина и децата ни да растат с респираторни проблеми, детските плщадки и зелените площи да са превърнати на паркинги, майките с колички да лавират между колите по платното, за придвижване на хора в колички и дума да не може да става по подобията на тротоари, малцината избрали градски транспорт да са ощетени, защото или няма бус ленти, или тарикатите си карат колите/спират на аварийки по тях, а други малцина избрали да се придвижват с велосипед, тротинетка и подобни, да са ощетени, защото или няма къде да се придвижват безопасно, или на малкото вело алеи пак имаме паркирали автомобили?

Всички знаем днес как се придвижват холандците. Това обаче не винаги е било така и едва ли промяната е станала без да има засегнати частни случаи. Факт обаче е, че днес са много по-добре, отколкото страните доминирани от негово величество автомобила.
Още преди Втората световна война пътуванията в Холандия на по-кратки разстояния са се извършвали предимно с велосипед. През 50-те и 60-те години обаче страната става подвластна на световната автомобилна инвазия. Развива се междуселищната инфраструктура и, както в много други държави в Европа, колите бавно започват да изтласкват водачите на екологичния траспорт отстрани на пътя. Резкият скок на броя на автомобилите, съчетан с недостатъчно развити пътища, довежда до множество жертви. През 1971 г. около 3000 души в Холандия са убити от моторни превозни средства на пътя. 450 от тях са деца.

В отговор, в Холандия се заражда социално движение, настояващо за безопасно велосипедно придвижване за децата, организирано под надслов "Спрете убийствата на деца" (Stop de Kindermoord). Името му идва от заглавието на статия, написана от журналиста Вик Лангенхоф, чието дете загива при инцидент на пътя. Малко по-късно холандското доверие в моторните превозни средства допълнително е подкопано и от петролната криза в Близкия изток през 1973 г., когато страните, произвеждащи петрол, спират износа си за САЩ и Западна Европа.

За да направят карането на колело по-безопасно, холандците изграждат обширна мрежа от пътища за колоездене с гладка повърхност, подходящи пътни знаци и светлини.

В много градове тези пътища днес са напълно разделени от моторния трафик. На места дори могат да се видят знаци, които показват велосипедист с автомобил зад него и на които пише "Велосипедна улица. Автомобилите са гости".

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 08 Юни 2021 15:11

Nicktodorov - всичко зависи от конкретния случай, разбира се. В моя конкретен - можеше да купя IS200t 245ps F-Sport за точно 300 Евро НАД моя. Т.е. изходна цена 1:1. Разлика в разхода на аутобан + град+ междуградско средно около 4л (според Spritmonitor и дилъра, без да имам личен опит с турбо-мотора), т.е. за моите 45 000км на година, за 10те години, които смятам да карам колата (задават се значително по-големи разходи и няма пак да сменям след 4 години) това прави скромните 18 000л гориво х 1,50€ = 27 000 Евро, по сегашните цени! Всмисъл, знам, че това е сравняване на "круши с ябълки" и всеки може да си извърти сметката в негова полза, но точно поради това - не генерализирай и ти, че хибридът не е икономичен. Защото тойотски хибрид е и Ярис HSD и Lexus LS500h и всеки може да бъде и икономичен и неикономичен. А ако аз сравнявам конкретно двете ми коли, при Авенсиса си водих години наред ексел-табела с разхода (още не бях фен на Spritmonitor) и за последните 4 години излезе средно 9,4 (грубо 97% аутобан), Лексуса го следя изкъсо със Spritmonitor съвсем отскоро - за момента съм на 7,51, след само 2 зареждания, едното от което беше след бясно препускане към вкъщи (споменатите над 500км със 170+), колко ще даде за целия му живот, ще видим, но правейки статистическа прогноза на базата на показанията на БК до сега (точност около 0,2-0,3л) едва ли ще е над 7,5-7,6. Т.е. карам сега кола по-мощна, по-тежка, по-луксозна и с около 2л по-икономична. При това за чисто градски разход на хибрида и въобще не говоря, смятам само аутобан, на който с под 140 карам само по ограничените строежи и т.н., т.е. експлоатационни условия много далеч от идеалните за хибрид! Нямам против твоята гледна точка и твоите сметки. Но не бъди убеден, че те са общовалидни за всички, защото не са :cheers:
Последно промяна от dracunculus на 08 Юни 2021 15:22, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Юни 2021 15:22

dracunculus написа: 08 Юни 2021 15:11 Nicktodorov - всичко зависи от конкретния случай, разбира се...
И все пак, смятам, че хибрида си изигра ролята. Ползата от него е неоспорима. Ако не беше Приуса, едва ли щяхме после да видим Тесла, а покрай нея и бума на наистина екологични и осезаемо по-икономични за експлоатация автомобили (не засягам цената им в момента!).
Обаче той си изигра ролята и е време да отстъпи мястото на новото. А Тойота или да направят нещо и да ни докажат, че всички останали грешат и бъдещето е в горивните клетки, или да взимат пример и да вървят в посоката на всички други, вместо да продължават да тупат хибридния брашнян чувал докато може...

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 08 Юни 2021 15:34

Посоката на развитие с електро-колите е неуспорима - и е факт, че и те (Тойота-Лексус) вървят натам- има UX300e, скоро четох и за някаква електрическа Тойота, която се задава. Но имайки предвид ЗА МОМЕНТА крайно недостатъчната инфраструктура за зареждане в Европа абсолютно нищо не би ме накарало да зарежа хибрида/бензина и да скоча на ел.-кола. При моето ежедневие и град/квартал/жилище, в което живея няма как. Дали следващата ми кола ще е ел. или пак хибридна- времето ще си покаже. Но като преходна концепция за момента хибридът си е повече от страхотен, освен ако не живееш и работиш на места, където има зарядни станции и не караш много дълго и бързо....или виждаш нещата по друг начин? :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Mcl » 08 Юни 2021 18:12

nicktodorov написа: 08 Юни 2021 15:07има
Е точно това ви обясних миналия път, като си купиш хибрид малко или много се намаляват вредните емисии. И другата страна на монетата плъгин или чист електрик, в България не е екологична като се има предвид че, 50% и повече от Ел. енергията идва от въглищата.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 08 Юни 2021 21:51

biro написа: 07 Юни 2021 21:34 В Германия може и да е така, но в България такъв разход няма. До десетата година HHC е безплатен.
Някои заплащат
BOz написа: 16 Апр 2021 12:55 79.20 лв. (в София).
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Юни 2021 23:30

Mcl написа: 08 Юни 2021 18:12И другата страна на монетата плъгин или чист електрик, в България не е екологична като се има предвид че, 50% и повече от Ел. енергията идва от въглищата.
Дори и така, смятам, че е по-добре. Особено за София, където нямаме енергия от въглища. Но за сметка на това, имаме милиони кадящи непосредствено под носа ни трошки.
Но и за другите градове пак е много по-добре замърсяването да става само от един/няколко комина (които така или иначе си работят), отколкото хиляди малки около нас.
На теория (а при желание от страна на държавата и на практика) много по лесно се контролира голям източник, отколкото милионите лични автомобили на хората само веднъж годишно на ГТП.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 09 Юни 2021 00:20

Krachunov написа: 08 Юни 2021 15:04 Колкото и цинично да звучи от гледна точка на вашия баща, ако той кара 30 годишна кола и я паркира на тротоара или някъде в тревата. Тогава това е толкова цинично спрямо всеки пешеходец. Доводите "ако има възможност" не оправдава подобно поведение. Разбира се въпрос на политики е, дадени хора (инвалиди например) да бъдат подпомагани по някакъв начин. Но не променя факта, че 30 годишна кола със сигурност не е най - екологичното нещо, което може да си причиним на белите дробове.
Колата е лукс. НЕ е жизнено необходима.
Не съм съгласен...
Паркира си я в гаража, като има и втори гараж (да, в момента неизползваем, защото го напълни с боклуци за ремонтиране)... Вторият гараж - с вътрешна мивка и тоалет... Третият го продаде защото бе ненужен...
Колата е на газ и гори LPG около 6-7лв/100км - колко да е неекологична? Предполагам е доста по-екологична от ЕВРО5В на джипа дето го карах :)
И последно - колата му е жизнено необходима, и съвсем не му е лукс - без нея губи от качеството на живот - не може да отиде никъде...
Дали е частен случай? Едва ли...
София - да, днес минах през центъра, че направихме мини-сбирка с Кики :) Пред метростанцията на Сливница имаше два реда спрели автомобили, навярно чакащи някой да слезе от метрото (стояха на аварийни)... Значи нещо е сбъркано в организацията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 09 Юни 2021 09:46

nicktodorov написа: 08 Юни 2021 15:07 Още преди Втората световна война пътуванията в Холандия на по-кратки разстояния са се извършвали предимно с велосипед. През 50-те и 60-те години обаче страната става подвластна на световната автомобилна инвазия.
Пак се разглежда частен случай, защото има и огромна физическа предпоставка.
Я развий велосипедна инфраструктура във Велико Търново или пък Смолян. Я се пробвай и в село Делчево, примерно. То само в моя квартал в София има по-голяма денивелация от цяла Холандия сигурно. tooth.gif
И след това искам да видя веселия холандец как е изкачил 100 метра денивелация за 500 метра, отивайки на среща и ще го питам следващия път дали ще избере пак колелото. ppp.gif
gimara написа: Аурис хибрид 2015-2016г. или Версо 1.8 147к.с. ръчка 2015-2016. И двете под 100 000км. и купувани в БГ с история. Цена +-1000лв. разлика. Ако не е разхода на гориво водещото, защо да взема Аурис? Освен това ще трябва и да свикна с ниската кола(вече 15г. карам ВАН и не ми е комфортно, като се кача на ниска кола, но да кажем, че се свиква)
Ами ако не искаш ниска кола, ще си вземеш примерно Приус+.
Другото основно ти го каза - едното е автомат, другото ръчка. Защо да взимаш ръчка а не автомат? Просто няма място за сравнение.
И като гледаш темите, май да влезеш в бокса и да правиш скоростна кутия на Версото е мноого по-вероятно от това да правиш на Приус+а. Само погледни колко човека на месец се регистрират и пишат мнение в стил - "пиша тук, за да мога след това да пиша ЛС на маханника". Защо ли? tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 09 Юни 2021 10:29

BOz написа: 09 Юни 2021 09:46 Ами ако не искаш ниска кола, ще си вземеш примерно Приус+.
С удоволствие бих взел, но има само една с история в обявите и ми идва скъпичка. :D
BOz написа: 09 Юни 2021 09:46 Само погледни колко човека на месец се регистрират и пишат мнение в стил - "пиша тук, за да мога след това да пиша ЛС на маханника". Защо ли?
От моите наблюдения, всички които го търсят са с коли на безброй километри. Освен това чисто статистически потребителите с коли, с ръчни скорости във форума са мнооого повече от тези с хибриди. На всичкото отгоре, в темата за хибридите пишат основно колеги с нови коли. Когато имаме 500-600 колеги с хибриди на 10-15 г. и на 200-300к км. тогава ще можем да правим заключения, кой колко е в бокса. Колкото и да са "корави" хибридите, все ще се появи някой с повреден ел.мотор/генератор, инвертор или нещо друго. Основно се коментират батериите, като че ли няма други части в хибрида.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта