Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2625
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 09 Юни 2021 21:53

Маслтото на eCVT-то при мен, както казах, беше много леко потъмняло за 200к. От там и другите мнения по света и у нас излиза да се сменя, ако въобще, на около 300к-400к...
Остави другото, ами и за бензиновия филтър има дискусия от същия род tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 15 Юни 2021 00:00

За хибридите набързо, поне според мен:

1) Батерия - за Ni-MH вариантите конкретно - ясно, брои се като консуматив, но се прави.

2) Инвертер - зависи. "Старите" имат ето този проблем - друга картинка. Solder layer degradation, bond wire lift-off, там другите стандартни начини, по които се прецакват тези неща, което напрактика си ги прави консумативи. Toyota не продават IPM-ите (IGBT модулът) отделно, редки изключения (rx400h - сервизна кампания, струват колкото цялото нещо - безумие... prius 1st gen - off-the-shelf mitsubishi, не знам за друго). LS600h инвертерът има малко по-различен дизайн (страници 12 и 18) и не съм чувал за проблеми свързани със него или който и да е от следващите със IGBT-та със подобно пакетиране - rx450h, 4th gen gs450h/is/gs/rc300h, 4th gen prius (да, 3rd gen не е такъв и като чета си гърмят). Всъщност, чел съм за един предполагаем случай (rx450h), не мога да намеря точно къде.

3) Трансмисия - изключително рядък случай при prius gen2, соленоиди за автоматикът на MG2 при gs450h/ls600h (първа генерация на toyota l110(f), ранните години, нещо свързано със ECU калибрацията), маховик(!) на ls600h (често грешно диагностициран като "всичко се строши олелеее" - има забавни за четене гаранционни случаи във щатите) и това е. Маслото бих го сменял все пак - вечно няма... въпреки, че eCVT без разни елементи на автоматични скоростни кутии вътре са прилично близки до дефиницията.

4) Спирачна система - както при всички EBD модели на Toyota и там (май) всички други brake-by-wire модели във световен мащаб - DC мотор със четки, който като му се износи комутаторът - лошо. Рециклаж навреме за да няма "много олеле" като колата изведнъж реши да превключи на backup "системата" (директни неусилени линии към предните две колела) защото моторът е спрял така, че четките да са на износената част от комутаторът tooth.gif

Май не се сещам за друго. Плъзгачи на сприрачките (от неизползване) и разни подобни неща.

За колело във София - не пречи денивелацията, не пречи и времето толкова, пречи горе-долу всичко останало. То не, че става за нещо де - градският е под въпрос, колите няма къде да се паркират...

Бензиновият филтър - lifetime, ама:
https://www.clublexus.com/forums/hybrid ... st11064721
...горивната помпа (поне при мен) е >600лв. Направо си мисля за AEM/walbro/подобни "performance" опции, че... Toyota не знаят парите :D
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 16 Юни 2021 10:25

Lwerewolf написа: 15 Юни 2021 00:00 За колело във София - не пречи денивелацията, не пречи и времето толкова
Абослютно вярно!
Да, може да не е равно навсякъде като в Холандия, обаче там едва ли всеки знае какви ветрове си имат, които "компенсират" равното им много добре. :)
Отделно какъв им е климата и как това, което виждаме тази пролет у нас като скапано време, там си е винаги, че и по-зле.

Общо взето оправдания като се търсят, ще се намерят винаги какви ли не.
Било стръмно в София - да, може би за един малък процент от жителите на Бояна, Драгалевци, Княжево и подобни. Но дори за тях има решение - за електрически велосипеди да сте чували? А за релефа на Сан франциско да сте чували? Те как успяват тогава?
16% of San Francisco residents are "frequent cyclists"
Нямало как да ходиш на работа с официалното облекло и т.н. - евала на важния ви пост тогава...щом кмет на Лондон, министри и какви ли не из западните държави не им пречи това, ама на вас да, явно сте някоя по-важна клечка и от тях...
Било опасно по улиците - да, точно защото всеки казва това и каращите са единици. От там шофьорите нямат навика да се съобразяват и пазят. Същото е и с мотоциклетите. Пак защото са минимален брой и само през лятото (а реално могат целогодишно освен няколкото дни снеговалеж). А в същото време двуколесните, в Гърция, Италия, Испания и т.н. като са много значителна част от трафика, колите искат или не се съобразяват и дори са в по-неизгодна позиция. Аз като живеех в Андалусия, колата я търкалях ежедневно само първите два месеца. После ми писна да ме прескачат отвсякъде скутери, да трябва да съм мега внимателен, да гледам нон стоп по огледалата, и минах и аз на мотор.

Та с две думи - крайно време е в закостенялото мислене на българина да осъзнае, че велосипеда не е детска играчка или уред само за спорт и разходка в парка, а мотоциклета хоби или летящи донори.
И колкото повече хора се престрашават - толкова повече този тип участници в движението стават масови и значими, съответно колите спират да са толкова агресивни. И от друга страна г-жа "Работа, работа, работа" няма да може толкова лесно да ги пренебрегва. Едно е да игнорираш нуждите на 0.5% от населението, съвсем друго е на 5-10-15%, нали?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2021 11:42

Климата на всичките споменати позволява много широко използване на двуколесни... При нас не че не може, но доста месеци се търси друга алтернатива...
Приятел кара от няколко години скутер - има няколко Лексъса, ама със скутера му е по-удобно в града... Сега си взе Хонда ADV 2021... Голяма шарения на дисплея и т.н... Автоматик, TC, ABS, 'централно' :) Много глезотии...
Ама пак есента 'ще го зазими'... Не става климата за масовост...
С колелото ми бе по-лесно - като се влоши времето - хвърлям го в офиса и се връщам с такси... После - паля колата да си прибера колелото tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от iovkito » 16 Юни 2021 12:37

Имаме "уникална" инфраструктура за велосипеди. В Добрич става за каране единствено по центъра и в градската градина. По булевардите със сигурност не бих пробвал за ежедневно придвижване,а само инцидентно, все ще се намери някой, който да ме отнесе. Най-плашещото е, че карат чичаци, на по 65-70г, които изобщо не зачитат нито пешеходци, нито колоездачи, един вид са с някакво по-голямо предимство от всички останали. Същите тези, когато излязат от Добрич и шофират в друг по-голям град, са страшно неадекватни и изобщо не знаят какво правят.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 16 Юни 2021 12:46

iovkito написа: 16 Юни 2021 12:37 Имаме "уникална" инфраструктура за велосипеди. В Добрич става за каране единствено по центъра и в градската градина. По булевардите със сигурност не бих пробвал за ежедневно придвижване,а само инцидентно, все ще се намери някой, който да ме отнесе. Най-плашещото е, че карат чичаци, на по 65-70г, които изобщо не зачитат нито пешеходци, нито колоездачи, един вид са с някакво по-голямо предимство от всички останали. Същите тези, когато излязат от Добрич и шофират в друг по-голям град, са страшно неадекватни и изобщо не знаят какво правят.
Спора тук е кокошката или яйцето. ФАКТ е че климата въпреки разбиранията на някои, е не 100...200% подходящ за целогодишно каране. ФАКТ е че картофената принцеса хал хабер си няма какво прави и това е видно във всеки аспект. ТУк не може да се говори ТЕ първо ВЕЛО, алеи пък после аз колело... Всичко се случва едновременно и постепенно. Едните биват стимулирани да оставят колата, другите насърчавани да карат колела.. Начини много и разични.. Само самоковските картофи, да се чудиш, кой ги пося там.
В Барселона всеки автомобилен светофар държеше много.. АМА МНОГО по 3-5 минути...и нормално имаше малко коли... в същото време цялата полиция беше с приуси

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 16 Юни 2021 13:51

Айде сега климата бил лош, зазимявало се.
В Холандия, Дания, Скандинавските държави не вали ли? Че и много повече от тук? Ама явно не им пречи някак си и карат колелета.
В Париж не става ли студено зимата? Ама скутерите целогодишно се карат с престилка за краката и от тия надянати на кормилото ръкавици за ръцете.

Да, когато целия ден вали порой, когато вали сняг или е останало сняг/лед по пътищата и тротоарите - да, не става за какви да е двуколесни. Ама пак да питам - такива дни колко са в годината на нашата географска ширина и специфики на местния релеф?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2021 14:36

Ами Холандия, Дания, Скандинавия, Великобритания, Франция е по-умерен климата отколкото тук... Да - дъжд може да падне, но лед/сняг е рядкост... То не че скандинавците (извън Осло) са се засилили да карат много колело и мотор де... Да, видях скутер с гуми с шипове, ама май не ги карат много :)
Иначе да - процесът е 'паралелен' - като се увеличат велосипедите, ще се увеличат и алеите... Обаче лошото е, че не се създават удобства и за автомобилистите. Не всеки и всякога може да се придвижва с велосипед...
Автомобилът отдавна не е лукс, а е необходимост, докато не се измисли нещо по-смислено за ИНДИВИДУАЛНО пътуване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 16 Юни 2021 14:48

nicktodorov написа: 16 Юни 2021 10:25 Да, може да не е равно навсякъде като в Холандия, обаче там едва ли всеки знае какви ветрове си имат, които "компенсират" равното им много добре.
От любопитство погледнах статистика за една година в Амстердам и София.
Средната годишна скорост на вятъра в София е точно с 10% по-силен спрямо този в Амстердам.
nicktodorov написа: 16 Юни 2021 10:25 Било стръмно в София
Това абсолютно никой до този момент не го е казал. Само аз дадох чиста статистика, че само с София денивелацията е толкова, колкото в цялата Нидерландия. Просто за ориентир.
nicktodorov написа: 16 Юни 2021 10:25 Нямало как да ходиш на работа с официалното облекло и т.н. - евала на важния ви пост тогава...щом кмет на Лондон, министри и какви ли не из западните държави не им пречи това, ама на вас да, явно сте някоя по-важна клечка и от тях...
Бил съм основно в Англия, Германия и Швейцария. Опита ми от тези държави показва, че колкото и дъжд да вали, като се прибера в хотела обувките са ми чисто нови, без грам мръсотия по тях, след като изсъхнат. Тук ако обувките ми се намокрят, след това настава едно лъскане докато придобият горе-долу прилежен вид. Въобще не говоря някой да вземе да те изпръска с колата и/или гумите да те "нахвърлят" с вода повдигната от пътя. Покажи ми един човек, който кара с официални дрехи, разчитайки, че след това с тях ще застане пред клиент в някакъв вид, различен от клошар.
nicktodorov написа: 16 Юни 2021 10:25 А в същото време двуколесните, в Гърция, Италия, Испания и т.н.
Сам го написа. Виж климатичните особености и пак ги давай като пример. И тук си има достатъчно мотоциклетисти в климатичното време, сравнено с примера ти. Не случайно тук има начало и край на мото сезона. И не е дошла идеята, защото някой си така е решил.
nicktodorov написа: 16 Юни 2021 10:25 Та с две думи - крайно време е в закостенялото мислене на българина да осъзнае, че велосипеда не е детска играчка или уред само за спорт и разходка в парка, а мотоциклета хоби или летящи донори.
Нещо не отговори на простия въпрос как да си карам децата на градина, след това на плуване, след това да мина на пазар и накрая да се прибера вкъщи - около 40 км.
Krachunov написа: 16 Юни 2021 12:46 Спора тук е кокошката или яйцето. ФАКТ е че климата въпреки разбиранията на някои, е не 100...200%
ОК, като стане ноември месец, щом казваш 100%, за мен 100% означава точно това, а не 99.99%. Подсети ме да те викна с колелото да ми вземеш децата от вкъщи и да ги закараш по градините и училищата. И ще те помоля след това да не се разболяват, по възможност, нали...

Между другото аз не разбирам реално защо са последните мнения. Чета, че някой има сантименти към придвижване с колело и изведнъж се бълват някакви "обвинителни" постове към хората използващи автомобили. Само еднопосочно. Не виждам някаква обратна теза - да кажем хората, които използват автомобилите да "обвиняват" тези, които използват колела. А точно обратното, както казах.
Но все пак от моята гледна точка всеки си преценява с какво да се придвижва и не трябва да се взема едната или другата страна на подбив. Или да се търсят под вола-теле.
Лично аз много пъти съм се замислял за скутер, но анализа на движението, пътя и особеностите на живота ми, не позволяват такова нещо. Към този момент мисля за ел. колело или ел. скутер, но отново. Я го подкарам 1 път в месеца, я не. Защото на скутера или колелото няма как да си возя децата и да вършим семейните задължения във всекидневието. Няма как да се върна с около 20 кг. багаж след пазара.
Иначе екстремисти има. Сигурно биха изобретили багажника върху колелото за покупките, едното дете на гръб, второто на кормилото, жената на седалката отпред пред мъжа, ама аз не съм от тези ентусиасти и не се разпознавам в този изглед. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4899
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2021 15:00

Из Англия съм виждал велосипед с 'аеродинамичен' найлон и две деца отпред пред майката - колелото като триколка... Валеше дъжд...
Но не е това въпроса. Аз обичам да карам колело и вместо автомобила изкарвам колелото при всяка удобна възможност... Но често тук това съвсем не е възможно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 16 Юни 2021 17:15

slowtraveler написа: 16 Юни 2021 15:00 Аз обичам да карам колело и вместо автомобила изкарвам колелото при всяка удобна възможност... Но често тук това съвсем не е възможно...
Е, защо? Нима не ти харесва да ставаш на мокър котарак? Какво по-хубаво от това. А и не може да глътнеш вода и да изкривиш някоя друга биела. Освен ако не нагазиш във вода над устата. tongue.gif
slowtraveler написа: 16 Юни 2021 15:00 Из Англия съм виждал велосипед с 'аеродинамичен' найлон и две деца отпред пред майката - колелото като триколка... Валеше дъжд...
В Германия масово имаше като "ремаркета".
Сега ако се замисля, може направо рикша да си взема, ако не искам да си "търся извинения", както колегата се изразява. Хем ще имам и покрив, за да не ме вали дъжда. А и няма да падам зимата. tooth.gif
Даже мога да взема и дълга база, за да има място и за бабата. w00t.gif

Изображение
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
ico1
Мнения: 286
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от ico1 » 16 Юни 2021 21:40

Колеги връщането към колелото е обратна еволюция :) .Върнете се на село гледайте прасета и кокошки,садете зеленчуци. Изхвърлете телефоните и компютрите много е полезно.Има такива племена на земята много са щастливи и живеят средно до 49г. :DТемата е за хибридите за колоездачите отворете друга. ppp.gif
LEXUS RX450hl

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 16 Юни 2021 23:07

Ми... не.

Колелото си е напълно ОК...

...ако има условията.

Както по-горе се изляха малко коментари:

-София (и изобщо не само) е мръсна на боклук. В Холандия и аз имах подобни впечатления - карам колело на мокро, прибирам се и навън е по-чисто отколкото вкъщи. Доста под въпрос е дали е хипербола.

-Отделна инфраструктура за колелата, "платната" са широки колкото половин такова за кола (от тяхните, не тукашните "спестени" на доста места). Отделни светофари, еднопосочни ленти... такива ти работи. Почти винаги платната за велосипедисти са на метър-два разстояние от тези за коли - разделени със зелена площ, може и дървета...

-Има къде да си оставиш колелото, без да ти го откраднат. Да, много се крадат... обаче читав u-lock + нешарено колело + липса на quick release компоненти (въпреки, че на мен абсолютно всичко ми беше quick release по gary fischer-a) - нямаш проблеми. Тук ходя до магазина в селото и пак ме е страх. Ако се разхождам нанякъде - без да сме двама за да седи един до колелата - за-бра-ви.

-Скутерите са публичен враг номер едно (поне според мен - карат ми по bike лентите и им дишам евтините двутактови масла - поне да сипваха от убавото tooth.gif )

-Работещ обществен транспорт за всичко други случаи. Автобусът спира на спирката, качваш се отпред, поздравяваш се със шофъорът (ако си инвалид - оперира съответните рампи), чекираш се, чака на спирката колкото трябва (може да пристигне по-рано, но НЕ тръгва по рано - няма влачене със 20 по пътя), тръгва (пускат го колите) и настъпва един педал, който у наше село май е клеясал... и въпреки това не се люшкаш. Колелата се качват във влаковете и автобусите - специално градските влакове са измислени за тази цел. По тази тема - като цяло там хората не се мотат зад волана - поне лично впечатление. Независимо, че 30+ = потенциално явяване пред прокурор.

-Климатичните условия там - не можеш да разчиташ на абсолютно никакви прогнози за времето. Хората са измислили дъждобраните :)

-Не на последно - със колело си значително по-бърз.

За законите:
https://bicycledutch.wordpress.com/2013 ... therlands/

Основен проблем покрай това - лекета и самоубийци със колела има предостатъчно, шансът някой да им каже нещо - забрави. Летенето през нощта на червено във обратна лента без никаква видимост за шофъорите (жив плет) е за добър ден, или по-точно за добър вечер. Изобщо не мога да кажа, че нашите колоездачи/тротинеткаджии/каквото и да е са цвете за мирисане, обаче... същото, като шофъорите, де. То полицаите не (знаят как) да карат "като хората" (не визирам на'ще 'ора), та май отиваме към народен (или географски?) проблем. :whistle:
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 04 Авг 2021 08:26

Най-после. Може би това е бъдещето на всички хибриди, както и на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от iovkito » 04 Авг 2021 08:42

Добър двигател ще е за тундра. Може би ще има 3 пъти по-нисък среден разход от 5.7 бензин.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта