Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2640
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 254 пъти
Получена  благодарност: 115 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 09 Юни 2021 10:58

gimara написа: 09 Юни 2021 10:29
BOz написа: 09 Юни 2021 09:46 Ами ако не искаш ниска кола, ще си вземеш примерно Приус+.
С удоволствие бих взел, но има само една с история в обявите и ми идва скъпичка.
Леко отклонение... Някъде разнищвали ли сме го този модел, че децата ми станаха много tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 09 Юни 2021 11:22

gimara написа: 09 Юни 2021 10:29 От моите наблюдения, всички които го търсят са с коли на безброй километри. Освен това чисто статистически потребителите с коли, с ръчни скорости във форума са мнооого повече от тези с хибриди. На всичкото отгоре, в темата за хибридите пишат основно колеги с нови коли. Когато имаме 500-600 колеги с хибриди на 10-15 г. и на 200-300к км. тогава ще можем да правим заключения, кой колко е в бокса. Колкото и да са "корави" хибридите, все ще се появи някой с повреден ел.мотор/генератор, инвертор или нещо друго. Основно се коментират батериите, като че ли няма други части в хибрида.
Нормално
https://fakti.bg/avto/497954-polovinata ... 0-godishni
Щo ce oтнacя дo мoдeрнитe eлeктрoмoбили и хибриди, тo прoцeнтът им вce oщe e прeнeбрeжим зa нaшaтa cтрaнa. Рeгиcтрирaнитe "eлеĸтpички" са 1 500, a хибpидите са малĸо 9 000.
BOz написа: 09 Юни 2021 09:46.
Зелените бакшиши може и да не са на 10-15 години, но пък със сигурност имат доста км изтъркаляни. Все някъде някой щеше да се оплаче от това. Но да, техника е не е невъзможно да се счупи. Но все пак тойота го дават необслужваем. В този ред на мисли пак с процентно съотношение ще има съществена разлика. Също така, първите приуси са от преди 24 години, ако не в България, то по белия свят все ще се намери някой който да обсъди какво му се е счупило. Повечето видеа дето съм виждал е за смяна/ремонт на батерия... тук не дискутираме проблеми по ходовата част.
BOz написа: 09 Юни 2021 09:46 Я развий велосипедна инфраструктура във Велико Търново или пък Смолян. Я се пробвай и в село Делчево, примерно. То само в моя квартал в София има по-голяма денивелация от цяла Холандия сигурно. tooth.gif
В.Търново Ок. Но София е равна. Дори и да има по - голяма денивелация от Холандия, пак е пренебрежима и няма никакви проблеми. София ЦЕЛОГОДИШНО може да се кара велосипед и нито терена нито атмосферните условия не доказват противното. Казвам го от позицията на човек, който над 10 години от 250 работни дни в годината 210-220 ходих на работа с колело. 20 дена отпуска, някой друг ден с колата... но пак казвам ЦЕЛОГОДИШНО без значение сезон и време може да се ходи с колело. Така че това не би следвало да е дискусия подходящо ли е не е ли...
slowtraveler написа: 09 Юни 2021 00:20 Колата е на газ и гори LPG около 6-7лв/100км - колко да е неекологична? Предполагам е доста по-екологична от ЕВРО5В на джипа дето го карах :)
Тези приказки са малко градски легенди. Все пак преди да включи на газ колата работи известно време и на бензин. Но дори и да работи 100% от времето, пак не ми се вярва. Ако имаш данни, може да ги пуснеш.
Супер е че има гараж, но както писаха по - горе. Частен случай... всеки един човек в столицата..ама всеки един може да докаже че без кола качеството му на живот ще спадне или че е невъзможно... За това от частното към общото не начин. Пак както се писа по - горе, колата НЕ Е конституционно задължение да я имаш и никой не е длъжен да плаща наличието на кола на някой друг. Било то с заеманото място, било то със замърсяването на въздуха... И двете в София са и ще стават все по - ограничен ресурс и докато самоковската картофена принцеса не го вдене ще ства все по - зле...
Mcl написа: 08 Юни 2021 18:12 Е точно това ви обясних миналия път, като си купиш хибрид малко или много се намаляват вредните емисии. И другата страна на монетата плъгин или чист електрик, в България не е екологична като се има предвид че, 50% и повече от Ел. енергията идва от въглищата.
Не е вярно
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0 ... 0%B8%D1%8F
По данни за 2018 г.[3] в България са произведени общо 47 тераватчаса електрическа енергия, а структурата на производството ѝ е следното:

ТЕЦ – 40% (с въглища)
АЕЦ – 35% (атомна електроцентрала)
ТФЕЦ – 5% (топлофикационна електроцентрала)
ЗТЕЦ – 2% (заводска ТЕЦ)
ВЕИ – 16 % (възобновяеми източници, включително ВЕЦ)
ПАВЕЦ – 2% (помпено-акумулираща ВЕЦ)

Hursa
Мнения: 4925
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 09 Юни 2021 12:11

Така се започва - вдига се цената на автомобилите, горивата, подръжката - стават лукс.
Ограничава се достъпа до по-достъпни източници на енергия - ел енергията става лукс (май и тя не ни е гарантирана по конституция).
Земята е пренаселена от човешки същества, дишат въздуха, бъдещите поколения, нашите деца, какво ще дишат - трябва да се ограничи бройката, конституциите не са проблем smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 09 Юни 2021 12:18

gimara написа: 09 Юни 2021 10:29 От моите наблюдения, всички които го търсят са с коли на безброй километри. Освен това чисто статистически потребителите с коли, с ръчни скорости във форума са мнооого повече от тези с хибриди. На всичкото отгоре, в темата за хибридите пишат основно колеги с нови коли. Когато имаме 500-600 колеги с хибриди на 10-15 г. и на 200-300к км. тогава ще можем да правим заключения, кой колко е в бокса. Колкото и да са "корави" хибридите, все ще се появи някой с повреден ел.мотор/генератор, инвертор или нещо друго
Ами ОК, нека чакаме и да видим статистиката и вероятността. До тогава ръчните скорости ще си умират масово и това е. ppp.gif
А да не вземе да започнат и тези с "автоматите" на Версото да влизат във форума, че там сигурно от 10 - 9 ще са за нова кутия на 300к. 5 от тях ще са мъртви още преди 200к, където при хибрида тъкмо е свършил разработващия период и отваряш тема дали има смисъл да му сменяш въобще някога маслото. tooth.gif
WoLF написа: 09 Юни 2021 10:58 Леко отклонение... Някъде разнищвали ли сме го този модел, че децата ми станаха много
Колегата сигурно говори за една бройка, която има в момента на пазара, купувана от представителството. Ама много пари ѝ искат и не си заслужава чак толкова много.
За относително тези пари лично аз бих взел РАВ4. Хем по-висока, багажника си е голям, имаш опцията за 4х4, а и батерията е "стандартна" и ще може да си я направиш по-лесно.
Krachunov написа: 09 Юни 2021 11:22 София ЦЕЛОГОДИШНО може да се кара велосипед
Явно ти и аз живеем в различна София и/или представите ни за целогодишно доста ни се разминават.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

dracunculus
Мнения: 1221
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 09 Юни 2021 12:50

BOz написа: 09 Юни 2021 12:18отваряш тема дали има смисъл да сменяш маслото
Това ме интересува живо и мен. От представителствата твърдо заявяват, че на eCVT не е нужно ohmy.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

krasimir77
Мнения: 131
Регистриран на: 07 Дек 2018 12:38
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от krasimir77 » 09 Юни 2021 12:54

Предлагам модератор да отдели във "велосипедна" тема част от нещата.
Но да питам -
Krachunov написа: 09 Юни 2021 11:22
BOz написа: 09 Юни 2021 09:46 Я развий велосипедна инфраструктура във Велико Търново или пък Смолян. Я се пробвай и в село Делчево, примерно. То само в моя квартал в София има по-голяма денивелация от цяла Холандия сигурно. tooth.gif
В.Търново Ок. Но София е равна. Дори и да има по - голяма денивелация от Холандия, пак е пренебрежима и няма никакви проблеми. София ЦЕЛОГОДИШНО може да се кара велосипед и нито терена нито атмосферните условия не доказват противното. Казвам го от позицията на човек, който над 10 години от 250 работни дни в годината 210-220 ходих на работа с колело. 20 дена отпуска, някой друг ден с колата... но пак казвам ЦЕЛОГОДИШНО без значение сезон и време може да се ходи с колело. Така че това не би следвало да е дискусия подходящо ли е не е ли...
Колата само за самосиндикано ли е да се ползва - риторично де.
Щото първо почти никога не съм сам в колата, а развозвам децата - я на училище, я на детска, я при бабата - според зависи.
Но да приемем, че и тях ще ги кача на колело /ЦЕЛОГОДИШНО/ - карането на колело извън велоалеите по пътното платно в София, според мен, е вредно както за колоездача, така и донякъде за останалите МПС-та.
Наистина има ентусиасти и карат всеки ден по участъка - от кв. Надежда по Ломско шосе, през Обеля и след моста в дясно към Мрамор, но трафика и самия път са предпоставки за много, меко казано конфликти, а като падне малко дъжд /да не говорим за сняг/ - тогава ситуацията е ужасна.
Та за инвалидите и семейните хора с деца колата е основно средство в града.
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 09 Юни 2021 13:02

dracunculus написа: 09 Юни 2021 12:50 От представителствата твърдо заявяват, че на eCVT не е нужно
Ами реално не е нужно, почти. Може да се смени веднъж на 150-200к за собствено спокойствие.
Анализите на хора, които ги правят показват, че на около 300к маслото има леко завишаване на металните следи в него. Както и промяна на вискозитета. Но общо взето в доста по-малко количество в сравнение с на "нормален" автомат. Да не говорим и че "изгаряне" на маслото почти липсва. Така, че смяната може да се направи веднъж в живота ѝ, просто за собствено спокойствие.
krasimir77 написа: 09 Юни 2021 12:54 Та за инвалидите и семейните хора с деца колата е основно средство в града.
Което по конституция не е дадено и не пречи семейството да си стои вкъщи целогодишно. Тъкмо и по-малко разходи ще има. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4925
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 09 Юни 2021 13:09

BOz написа: 09 Юни 2021 13:02 Но общо взето в доста по-малко количество в сравнение с на "нормален" автомат.
А сравнение с "ръчна" скоростна кутия правено ли е. Там подобни частици биха се отразили повече върху работата и.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 09 Юни 2021 13:44

За eCVT:
BOz написа: 09 Юни 2021 12:18 5 от тях ще са мъртви още преди 200к,
BOz написа: 09 Юни 2021 13:02 Може да се смени веднъж на 150-200к за собствено спокойствие.
BOz написа: 09 Юни 2021 13:02 Така, че смяната може да се направи веднъж в живота ѝ, просто за собствено спокойствие.
Значи тези с живот 200к няма смисъл да сменят, да му мислят тези, които докарат до 300к. ppp.gif
Или става въпрос за други автомати, не за "автоматите" на Версото(Голямото Версо)?

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 09 Юни 2021 14:12

gimara написа: 09 Юни 2021 13:44 Значи тези с живот 200к няма смисъл да сменят, да му мислят тези, които докарат до 300к. ppp.gif
Или става въпрос за други автомати, не за "автоматите" на Версото(Голямото Версо)?
Май грешно си извадил цитатите, които не се отнасят за eCVT (първия), а за другите "нормални" автомати. Да не говорим, че точно за Версото (ти го спомена, не аз) бензина е със скапано ЦВТ и за това споделих, че ако 50% оцелеят след 200к, пак ще е готино.
Демек следи темата и отговорите за какво се пише. Защото веднъж говорим за компютри, друг път за компоти.
И това е типично депутатско мнение. Цитати от различни отговори, навързани последователно, вменяващи, че се говори за едно и също нещо.
Hursa написа: 09 Юни 2021 13:09 А сравнение с "ръчна" скоростна кутия правено ли е. Там подобни частици биха се отразили повече върху работата и.
Не знам. Не ме е интересувало и не съм търсил. Но предвид масовата извадка, че е зад океана, там надали някой си е правил труда да анализира масло за ръчна кутия. Ако ти е интересно търси при руснаците. Там е по-вероятно да намериш това, което те интересува.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4918
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 151 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 09 Юни 2021 14:14

Krachunov написа: 09 Юни 2021 11:22 Тези приказки са малко градски легенди. Все пак преди да включи на газ колата работи известно време и на бензин. Но дори и да работи 100% от времето, пак не ми се вярва. Ако имаш данни, може да ги пуснеш.
Нямам данни :) Стар изпарител, без компютър, с модификация с ключе за изключване на бензиновата помпа. Кара се само на газ (включително и паленето)... Лятото я карах до летището в продължение на половин месец - включих на бензин един път, като ми свърши газта :) Докато умеря всичките копчета (включваш на бензин, ама тя не върви - иска си да се включи и подкачващата помпа, дето баща ми я е прекарал през друго ключе за да не се върти постоянно :)
Общо взето - и мен ме учуди колко добре си работи и пали на газ... Дори и зимата...
Та общо взето - автомобилът му е истински нужен. Като главен инженер на големи предприятия, но не партиен член, пенсията му е смешна - по-нов автомобил не е във възможностите.
Частен случай? Аз имам само един познат пенсионер, който си купи нов автомобил... Всичките останали кретат с дърти бангии...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 09 Юни 2021 14:24

slowtraveler написа: 09 Юни 2021 14:14 астен случай? Аз имам само един познат пенсионер, който си купи нов автомобил... Всичките останали кретат с дърти бангии...
Това надали е свързано с пенсията като такава. Какъвто и пенсионер да си, тавана на пенсия да взимаш, надали ще си купиш нов автомобил, ако доходът ти се базира на пенсията.
Да не говорим и апатията след като си вече пенсия. Като го наблюдавам, това да си купят нов автомобил, дори и да имат парите, въобще вече не се слага на масата. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4925
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 09 Юни 2021 14:32

Пенсиите не са европейски у нас. Но пък цените на новите автомобилите са (е поне са близки, за разлика от качеството smile.gif). За съжаление европейската политика усилено се старае да съсипе пазара на автомобили в Европа и не само авто пазара.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 09 Юни 2021 15:33

BOz написа: 09 Юни 2021 12:18 Явно ти и аз живеем в различна София и/или представите ни за целогодишно доста ни се разминават.
Тук се зачекна в хипотетичното светло бъдеще, в което самоковските картофи не се занимават с кметуване, а някой кадърен вземе, че направи София, новия Амстердам :) Иначе съм напълно съгласен, че в момента карането на колело в София (не цяла) е екстремно занимание с възможен летален изход.

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от gimara » 09 Юни 2021 18:40

BOz написа: 09 Юни 2021 14:12 Май грешно си извадил цитатите, които не се отнасят за eCVT (първия), а за другите "нормални" автомати.
Прав си, мнението на колегата dracunculus, за маслото ме обърка.

Но, ако трябва да обобщя за себе си, от прочетеното:
1. Каквато и бензинова Тойота на 5-6 год до 100к км взема и карам още 200к - само мъки и страдания ме чакат. Или да сменя марката?
2. Какъвто и хибрид Тойота на 5-6 год. до 100к взема и го карам още 200к - само обслужвам и може би ще сменя батерия, и си свиркам.
3. Карам си настоящата Корола Версо, докато опра до услугите на МехаННика и после ще го мисля.
BOz написа: 09 Юни 2021 14:24 Да не говорим и апатията след като си вече пенсия.
Понеже на там съм се запътил, сега мога да се поглезя с по-нов автомобил от настоящия.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта