Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 29 Юни 2022 14:37

Hursa написа: 29 Юни 2022 12:28 При хибрида на тойота - единия от моторгенераторите - МГ1 "стартира" ДВГ.
По-точно казано - ДВГ се стартира от комбинацията команди към МГ1 и МГ2 - за да се развърти ДВГ се иска съвместната им работа... За другото - абсолютно съм съгласен :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 29 Юни 2022 14:56

Ами в случая става дума за стартиране от място smile.gif Защото батерията, ако може да задвижи автомобила, то ще може и да стартира двигателя. А на място - блокиращото трансмисията устройство или спирачките ще свършат работа (макар, че дори така - май пак взаимодействат МГ1 и МГ2 за да се старира "незабележимо"). Любопитно, ако батерията е в такова състояние, че не може да стартира ДВГ, дали въобще ще се запусне системата или веднага ще покаже проблема.
Последно промяна от Hursa на 29 Юни 2022 15:03, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от max-2 » 29 Юни 2022 15:03

slowtraveler написа: 29 Юни 2022 14:37
Hursa написа: 29 Юни 2022 12:28 При хибрида на тойота - единия от моторгенераторите - МГ1 "стартира" ДВГ.
По-точно казано - ДВГ се стартира от комбинацията команди към МГ1 и МГ2 - за да се развърти ДВГ се иска съвместната им работа... За другото - абсолютно съм съгласен :thumbsup:
Това е неправилно твърдение, защото мг2 е твърдо зацепен към колелата и не може да се движи ако колата е в покой.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 29 Юни 2022 15:08

Но май, дори на место - при стартиране МГ2 участва съзавайки противодействащ момент, компенсиращ развъртането на ДВГ. Иначе би се усетило, когато създадения при развъртането момент се погаси от блокиращото устройство, докато се оберат хлабините.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от max-2 » 29 Юни 2022 15:20

Възможно е
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 29 Юни 2022 16:02

Да, имах предвид точно това - всяко въздействие върху МГ1, МГ2 или ДВГ дава отражение върху всички останали участници в тази трансмисия..
Затова и за да се стартира ДВГ трябва да се промени усилието и на МГ2(като намалява, блокира или засилва усилието) за да не се усети като тласък или автомобилът да се опита да тръгне/спре..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 29 Юни 2022 16:21

Ако няма взаимодействие (между двата ел. мотора), стартирането ще се усеща във всякакви условия. Примерно като се движиш със 3км/ч и изведнъж двигателят реши да запали - случвало ми се е, няма нищо дори и частично наподобяващо ефект "стартер на скорост".
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от max-2 » 29 Юни 2022 16:50

:thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 29 Юни 2022 20:46

Ефекта няма да е като "стартер на скорост", а като при "палене" с бутане, при отпускане на съединителя. При движение е нормално да има (компенсираща) реакция от страна на МГ2. Дори когато двигателя пали, а автомобила е неподвижен в режим d (например) - той генерира въртящ момент (до колкото разбирам). Но когато е в режим "парк" - не знам, може тогава да не компенсира, все пак свободния ход при задействано блокиращо устройство е много малък (и допълнително намален от "главното предаване" към диференциала) - затова може практически да е незабележимо стартирането. А и ускорението при развъртане на ДВГ от страна на МГ1 е много по-плавно (според мен), отколкото развъртането в момента на зацепването на "развъртения" стартер.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 29 Юни 2022 21:56

Сега си представи, че си на парк и си паркирал по наклон без ръчна - и на колата и трябва съвсееем малко, за да прескочи палчето.

Има контра от MG2.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 29 Юни 2022 22:41

Как ще го прескочи палчето. И зависи на какъв наклон - ако е достъпно стръмен с предницата надолу - реакцията на развъртането при стартиране може дори да не обере хлабината. Също - когато е със задницата надолу - ако не задействана ръчна, блокиращия палец вече е в контакт със зъб в съответната посока. Друго - значи пишат да не се държи спрелия автомобил на "неутрал", защото двигателя в такъв случай не стартира, а ще се задейства МГ2 за да неутрализира развъртането, когато автомобила е поставен на "парк"? (Разбира се не съм сигурен, че не се задейства МГ2 при "парк", но май е по-вероятния вариант.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 30 Юни 2022 00:16

Не ви ли се е случвало, когато паркирате и ДВГ-то запали, да усетите и видите как целия автомобил потегля напред? Особено силно изразено, когато палецът на заключване не е паднал още в застопоряваща позиция. Хем колата потегля, хем изщраква, когато палецът падне и заключи кутията.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 30 Юни 2022 05:57

Не никога не ми е потегляла напред колата докато е на Р и ДВГ запали. Как така ще тръгва напред това е недопустимо.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 30 Юни 2022 08:53

И на мен ми звучи на някакъв "пърфект сторм".
Да си включил на Р държейки спирачка, да не е щракнало в същия миг да запали двигателя и да се лашне до де щракне.... или някви такива.
Това с прескачането ми се вижда крайно невъзможно. Жената при паркиране на яриса хакна Р докато колата все още се движеше (наистина много много бавно до де паркира) и колата се закова... Нали имаше guns.gif guns.gif guns.gif bash.gif bash.gif bash.gif :censored:

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 30 Юни 2022 09:17

При самото развъртане на ДВГ - момента към "короната" би трябвало да е "обратен" - т. е. автомобила би трябвало да поддаде назад. И когато "запали" (когато ДВГ вече отдава) момента е "напред" (но ако МГ1 в този момент не работи, ротора му се върти свободно) - момента към колелата е много малък, много по-малък от при стартирането. Вече когато работи, като генератор МГ1 - момента от страна на ДВГ към колелата става значим. Така, че "тласъците" би трябвало да са два последователни - в противоположни посоки. Но при тези хлабини, които предполагам са около палеца най-вече (другите би трябвало да са многократно по-малки), при това, че ъгловото завъртане на короната се редуцира от "главното предаване" и особено от това, че двата процеса протичат сравнително плавно при хибрида (поне така предполагам) - може да са сравнително незабележими и без компенсация от страна на МГ2, когато автомобила е "паркиран" (според мен).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта